Tulipa pelattua

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

haplo
Viesti:

Tulipa pelattua

ViestiKirjoittaja haplo » Pe Heinä 04, 2008 10:31

Eli lyhyesti sanottuna tässä ketju, jossa jokainen saa hehkuttaa/haukkua ym pelaamaansa peliä, josta joko ei usko riittävän aihetta omaksi ketjukseen tai jolle ei halua sellaista perustaa. Myöskin yksittäisten kivojen/kauheiden pelifiilisten tarinointi on aina kivaa.

Aloitetaanpa.

Hieman aikaisessa olen pelistä tarinoinnin suhteen, koska en ole sitä vielä läpikään vetänyt, mutta saattaa olla ettei Xenosaga II anna siihen juuri suurtakaan aihetta. Ainesta pelissä olisi vaikka mihin, mutta jokin pielessä kun puoli tuntia pelattuaan alkaa itkemään tallennuspisteen perään koska ei jaksa enää pelata. Koitetaanpa nyt sitten ainakin pintapuolisesti pohtia, missä vika.

Jee, pelissä on hienoja mechoja! Ja niillä voi jopa taistella! Valitettavasti siinä onkin ne pelin parhaat taistelut - ja nekin alkavat puuduttaa. Muut taistelut alkavat sitä vastoin väsyttää jo ennen kuin alkavat. Vuoropohjaisessa taistelussa ei ole mitään vikaa, ja periaatteessa aineksia tuntuisi olevan vaikka mihin (mm. paljon kykyjä ja ominaisuuksia opittavaksi) mutta mikä idea on moisessa sisällössä, kun peli loppuu auttamatta kesken? Vaikken lopussa olekaan, tiedän että lähellä se on.
Ja jos taistelut ovat mechoja lukuun ottamatta tylsiä (ja nekin taistelut siksi hienoja että kyseessä nyt vain on mecha) niin eipä ole suuri iloni kun peli on kaiken kivan lisäksi putkijuoksua. Eihän tässä ole mitään hauskaa - varsinkaan kun niillä meuhkatuilla mechoilla pitäisi toki oikeasti pystyä tekemään vaikka mitä muutakin kuin vain kävellä 20 km/h eteenpäin reittiä, johon ei voi vaikuttaa. Kivaa. Ja sama toki myös kun juostaan maastossa pelkällä hahmoporukalla.

Putkijuoksua on ilmeisesti yritetty hyvitellä minipelikampanjalla sekä parilla piilotetulla ovella, joiden takana on muka tarpeellista tavaraa, mutta jota ilmankin uskon pelin voivan läpäistä helposti. Ja kun minipelit ovat tylsiä paikasta toiseen juoksemisia yms, ei pelille kunnian kukko laula.

Juoni on varmasti pelin parasta antia, ja sen takia peliä pelaankin. Tosin eihän sekään yllä eeppisyyteen tai muuhunkaan lähelle, mutta on se silti ihan kiva. Niin, ihan kiva. Pelin mukana tulee myös bonuksena dvd, jolla kerrotaan pelisarjan ensimmäisen osan tapahtumista, harmi vain että sitä ei jaksa katsoa nukuttavan toteutuksen takia. No, pääsin kärryille ilman bonustakin, joten se siitä väitteestä ettei se onnistuisi ilman levyä.

Enemmänkin voisi peliä haukkua, mutta sanottakoon nyt että täytyy pelissä olla jotain hyvääkin kun olen sitä tänne asti pelannut ja jopa toisinaan pitänyt pelaamastani. Loppua kohti samana junnaava meno alkaa kuitenkin pänniä, ja välillä täytyy taas päästä oikeiden pelien maailmaan. Siksi aloitinkin Final Fantasy VII:n alusta jälleen kerran.

Eli jos tulee mieleen mukavia pikku kokemuksia (tai, kuten minulla, epätoivoisia toivomuksia että pelistä löytyisi enemmänkin hyvää) kirjoitelkaa. Sana on vapaa, kunhan tarvittaessa edelleenkin muistaa spoilerisuojat.

Matti
Viesti:

Re: Tulipa pelattua

ViestiKirjoittaja Matti » La Heinä 05, 2008 22:19

Wii piti saaha että pääsi pelaan Metroid Prime 3:a, ja ehkä samalla muitakin sarjan osia. Alkuun peli tuntui hienolta, kun (S)NES-aikuset (Super) Metroid jipot on melko onnistuneesti käännetty 3d FPS muottiin. Pelin ohjaaminen Wiin kapuloilla huitomisella on jotain uutta ja erikoista, mutta tarkkuudessa häviää PC:n hiiri & näppis -yhdistelmälle selvästi. Muiden konsoleiden pädeihin verrattuna ero ei ole ihan yhtä järkyttävä... tosin mielipide saattaa riippua pelaajastakin. Pelialueet ovat liki yhtä avoimia kuin muissakin Metroid (Prime) -sarjan peleissä: uusia pelialueita ilmaantuu pelattavaksi, kun edellisistä on suorittanut tietyn tavoitteen, ja edellisille alueille pystyy palaamaan avaamaan aiemmin ylitsepääsemättömiä esteitä.

Silti ei tarvitse olla yhtä hukassa kuin wanhaan hyvään aikaan (Super Metroid ja vanhemmat), sillä biologinen supertietokone osoittaa ja muistuttaa vähän väliä minne pitikään mennä ja miksi. Luvassa siis runsaasti umpikujia, joka sopen uudelleen tarkistusta ja niistä johtuvaa ees-taas kahlaamista, joka alkaa pikkuhiljaa kyllästyttään. Ei siis ole yhtä suoraa kiskoa: sen sijaan on useita kiskoja, joita on pakostakin liikuttava ees-taas. Joku saattaa tykätä tästä, mutta itse en ole peliin koskenutkaan pariin kuukauteen (pelaamisen aloitin joululomien jälistä). Peli on hyvä ja alkuun sitä pelaa innoissaan, mutta minua se ei pakottanut seuraamaan loppuun asti, kuten Quake 4 onnistui tekemään (aloitin pelaamisen illalla, läpi seuraavana aamuna, ja sitten sänkyyn poteen päänsärkyä)

[edit]
Toisaalta, OMAKEn allnighteriin joku oli raahannut Wiin ja hakkasi Metroid Prime 3:n läpi noin 12 tunnissa tai alle. Ehtiköhän löytää kaikki polttoainekennot (engl. Fuel Cell)? No ihmiset ovat erilaisia...

Maveric
Viesti:

ViestiKirjoittaja Maveric » Su Heinä 06, 2008 19:17

Matti kirjoitti:[edit]
Toisaalta, OMAKEn allnighteriin joku oli raahannut Wiin ja hakkasi Metroid Prime 3:n läpi noin 12 tunnissa tai alle. Ehtiköhän löytää kaikki polttoainekennot (engl. Fuel Cell)? No ihmiset ovat erilaisia...

[off-topic]12tuntia ei ole vielä mitään, parhaat pelaajat (a.k.a. speedrunnerit) vetävät k.o. pelin kolmeen tuntiin (jollen nyt aivan väärin muista).[/off-topic]

Mutta mutta, jotain aiheeseen liittyen: Hyvät ihmiset, kannattaa ostaa Fire Emblem jos jostain vielä löytää ja omistat GBA:n. Voisin melkeinpä kehua GBA:n parhaaksi peliksi. Kymmenen kertaa olen sen läpi pelannut, ja varmaan tulen vielä useaan otteeseen pelaamaan. Pelissä on niin paljon erilaisia mahdollisuuksia, joka ainoa pelikerta on erilainen. Voit valita eri taktiikan, eri hahmot, eri esineet, erilaisen pelityylin jne. jne. Lisäksi pelimekaniikkaan hiukan perehtymällä tulee jännitystä lisää. Myös juoni on IMO erittäin hyvä. Pelattavaa riittää, kun jokainen pelikerta menee melkein pakostakin yli kymmeneen tuntiin.

Toinen loistava peli GBA:lle on Metroid: Zero Mission. Tämänkin pelin olen varmaan mennyt läpi sen kymmenen kertaa. Pelissä on paljon kokeiltavaa, esineiden keräämistä ym. Uudelleenpeluuarvo on huipussaan. Pelin uudelleenpeluuarvoa kohottaa Speedrun mahdollisuus, itse olen sitä jonkin verran harrastanut. Any% juoksussa olen päässyt pelin läpi 50min (20min maailman ennätyksestä vielä). Lisäksi olen pelin läpäissyt 9% juoksulla, eli vain 9% esineistä (alin mahdollinen määrä). Kannattaa ehdottomasti tämäkin ostaa jos löytää.

Olisihan sitä vielä muitakin hehkutettavia pelejä, mutten nyt vaan jaksa kirjottaa.
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Ma Heinä 07, 2008 21:36

Maveric kirjoitti:Toinen loistava peli GBA:lle on Metroid: Zero Mission.

Onko tämä se NESin alkuperäinen Metroid vähän päivitettynä?

Maveric
Viesti:

ViestiKirjoittaja Maveric » Ti Heinä 08, 2008 18:37

Matti kirjoitti:
Maveric kirjoitti:Toinen loistava peli GBA:lle on Metroid: Zero Mission.

Onko tämä se NESin alkuperäinen Metroid vähän päivitettynä?

On. Eikä se päivitys kyllä minusta ihan vähäistä ole :P Mitä nyt pari uutta aluetta, tekniikoita Super Metroidista, vahvasti paranneltu mekaniikka Fusionista jne. jne. Kuis nee?
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

nukkelapsi

ViestiKirjoittaja nukkelapsi » Ti Heinä 29, 2008 11:40

Vaikka olen Kingdom Heartsin molemmat osat omistanut nyt melkein 2 vuotta, en vieläkään ole päässyt kumpaakaan läpi. Kakkosessa tökkii toinen taistelu Demyxin kanssa, ja tuota tappelua olen tahkonut nyt noin puolitoistavuotta, ja olen jo vaipunut syvään epätoivoon (pelaan beginner-modessa kaikenlisäksi). Ykkösosassa pääkkäri ei ota kuollakseen D:

Minulla on muutenkin tällainen taipumus jäädä peleihin jumiin. Kuten nyt esim The legend of Zelda Ocarina of Timessa olen jumissa Water Templessä ^^'

GBA:lla on tullut nyt kesän aikana pelattua paljon kun sain KH: CoM:n (chain of memories). Tosin tapani mukaan olen nyt siinäkin jumissa.
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

aurea

ViestiKirjoittaja aurea » Ke Loka 01, 2008 10:18

Lost Odysseyta olen nyt yhden levyn verran xbox 360:lla pelannut, eipä ole pahemmin vienyt mukaansa. Taistelusysteemi on suoraan museosta, eli wanhanaikainen vuoropohjainen systeemi. Se ei ole se ongelma, sillä pidän vuoropohjaisesta, mutta toteutus on tuntunut tähän mennessä todella yksinkertaiselta ja mielikuvituksettomalta, jopa vähän aikaa sitten pelaamassani Breath of Fire 3:ssa on huomattavasti monipuolisempi ja hauskempi meininki. Asiaa ei myöskään auta, että Lost Odysseyn tekoäly on edelleen yhtä tyhmä kuin missä tahansa ropessa vuodelta keppi ja kivi, vastustajat hyökkäävät tutun kaavamaisesti ja ennalta arvattavasti joten jopa koulutettu apina pärjäisi tässä kunhan tarpeeksi tasoa vastustajan kaatamiseen löytyy. Oikeasti tässä asiassa saisi jo kehitystä tapahtua, onkohan edes vähän strategisoiva tekoäly liikaa vaadittu?

Tarina ja hahmot taas ei ole mielenkiintoa herättäneet, pelin päähahmoa Kaimia lukuunottamatta. Miehen tuhatvuotisesta elämästä kertovat novellit on oikeasti todella hyviä ja tunteikkaita, ehdottomasti olleet pelin parasta antia. Itse nykyhetken tarina on tuntunut vaan tekosyyltä matkata pitkin maita ja mantuja ja Kaimin matkakumppaneista ei ole mitään erityisen mielenkiintoista noussut esiin, ainakaan vielä. Saa nähdä onko pahiksella oikeasti jotain muutakin motiivia kuin "mää haluan hallita maailmaa/ lisää voimaa" tms.

Grafiikat on hyvät kuten sopi odottaa ja musiikit hienoa kuunneltavaa, eli audiovisuaalisesti peli on onnistunut. Eivät silti peliä pelasta kun muut osa-alueet eivät ole toimineet. Jos minulta kysytään, niin rpg pitäisi rakentaa vahvan tarinan ympärille ja yksi (todella hyvin) onnistunut hahmo ei vielä riitä. Ja kun taisteluita on paljon, niin soisi taistelusysteeminkin olevan jollain tapaa muutakin kuin kaavamaista hyökkäämistä.

Mutta, vielä kolme kiekkoa jäljellä, jos oleellisesti paranee kun saan motivoitua itseni jatkamaan niin ryömin takaisin sanojani nielemään.
On tämä muuten silti Xbox 360:n paras jrpg, niistä kolmesta mitä olen nyt pelannut (jos olisin LO:n pelannut vuotta aiemmin, niin todennäköisesti olisi iskenyt lujaa). Hiukan vain tympäisee kun potentiaalia hukataan taas vaihteeksi, ja kai alan pikkuhiljaa jotain oikeasti uutta kaipaamaan.

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » Pe Tammi 02, 2009 11:49

Tämä neiti hurahti kesällä Harvest Moon- sarjan peleihin serkkuni ansiosta. Tuli siinä sitten hankittua Harvest Moon DS, Friends of Mineral Town ja joululahjaksi putkahti iloisesti Island of Happiness. Harvest DS:n ykköspaikassa olen jo naimisiin päässyt ja lasta odotellaan, mutta toisessa paikassa olevat pelini ovat tupanneet poistumaan syystä tai toisesta. Nyt on kolmas kakkospaikan peli menossa, onnistuisipas tällä kertaa >< IOH:ssa on ongelma päättää, kenen kanssa menen naimisiin kun siellä on nyt kolme hyvää vaihtoehtoa ja kaikki niistä on hyviä... huoah.

Harvest Mooneja suosittelen kaikille! Ne ovat rentoja, pitkäikäisiä (tosin kiinnostus voi lopahtaa häiden jälkeen), täynnä söpöjä hahmoja ja ehkäpä opettavat jotakin maanviljelystä. Harvesteissa voi rakentaa oman maatilan juuri sellaiseksi kuin haluaa. Peli vaatii pitkäjänteisyyttä, mutta on todella hauska kaikkine Heart Eventeineen, hauskoine hahmoineen ja niin edelleen. Pelissä kiroan DS-version tilttailua ja sitä, että siinä pitää kerätä 60 TONTTUA ENNEN KUIN PÄÄSEE NAIMISIIN! Tämä kestää n. pari vuotta pelin aikaa ja on todella rasittavaa >< Mutta muuten suosittelen näitä rentoja pelejä kaikille vapaan aivotoiminnan ystäville ^^
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

nakano
Viesti:

ViestiKirjoittaja nakano » La Kesä 27, 2009 19:37

Siitä on varmaan vuosia, kun olen saanut RPG:n tai ylipäätään minkään pelin pelattua läpi. Nyt kuitenkin Playstation Portablen taktisen roolipelin, Jeanne D'Arcin tarinan olen saanut päätökseen. Tai tekemistä toki riittäisi vielä loppupomon jälkeen, mutta tarinan päätökseen saaminen riitti minulle. Ylimääräiset level-kehittämiset ja lisätehtävät eivät niin paljoa kiinnosta, vaikka taistelusysteemi mukava olikin. Jos siinä jotain kuitenkin olisin muuttanut, niin tuhotaiat ja parannustaiat olisivat ehkäpä voineet kohdistua samalla sekä vihollisiin että omiin, mikäli ovat ruudussa, johon taian kantomatka riittää. Tietysti tämä olisi lisännyt vaikeusastetta ja täten saattanut tehdä pelistä ärsyttävän.

Juoni oli ihan mukava. Ei mitenkään erityinen, mutta seurattava. Jos Jeanne D'Arcin tarina on tuttu, niin monelta osin sinne päin. Ystävyyttä ja lievää kolmiodraamaa luvassa. Tarinan kerronnassa ärsyttävintä lienee asenteet: "en-voi-surmata-sinua-koska-olet-ystäväni-vaikka-oletkin-paha-ja-aiot-surmata-minut" tai hirveä hinku sotimaan.

Pelin käyttöliittymä on hyvin suunniteltu. En ala plussia listaamaan, vaan mainitsen ainoana miinuksena sen, että tiettyjä taika-animaatioita ei saa pois. On hyvin ärsyttävää katsoa HP-Recorvery -animaatiota joka vuoron alussa, varsinkin jos se tapahtuu useammalla hahmolla.

Vaikeustaso oli kohdallaan. Missään vaiheessa minun ei tarvinnut alkaa kehittämään hahmoja, jotta pääsisin eteenpäin. Hyvä näin. Game Over ruutuakaan ei turhan montaa kertaa tarvinnut tuijottaa. Silti vaikeustaso oli kohdallaan ja taisteluista löytyi tarpeeksi haastetta. Tosin toiseksi viimeinen pomo oli rasittavimmasta päästä johtuen sen HP-Recorvery-kyvystä. Vaikea se ei periaatteessa ollut, mutta voittaminen vaati hieman tuuria. Toinen yritys riitti.

Välianimaatiot ovat tyypillistä anime-tavaraa. Ei siis erityisen hienoja. Ääninäyttely saa plussaa muutamalla hahmolla olevasta ranskalaisesta aksentista. Se on hienoa kuultavaa. Tosin parin ääninäyttelijän valinta ei ole ollut liiemmin onnistunut.

Lyhyenä yhteenvetona: Hyvä peli taktisen roolipelin ystävälle. Jos esim. PSP:n Disgaea on jo läpi pelattu ja odotat Disgaea 2:sta, niin Jeanne D'Arciin voinee tutustua sillä välin.

Joskohan sitten seuraavaksi yrittäisi sen Longest Journeyn läpäistä. Olisinkohan kolme vuotta sitten aloittanut sen pelaamisen.

Zigu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Kesä 28, 2009 00:10

Demmi kirjoitti:Harvest Mooneja suosittelen kaikille! Ne ovat rentoja, pitkäikäisiä (tosin kiinnostus voi lopahtaa häiden jälkeen), täynnä söpöjä hahmoja ja ehkäpä opettavat jotakin maanviljelystä. Harvesteissa voi rakentaa oman maatilan juuri sellaiseksi kuin haluaa. Peli vaatii pitkäjänteisyyttä, mutta on todella hauska kaikkine Heart Eventeineen, hauskoine hahmoineen ja niin edelleen. Pelissä kiroan DS-version tilttailua ja sitä, että siinä pitää kerätä 60 TONTTUA ENNEN KUIN PÄÄSEE NAIMISIIN! Tämä kestää n. pari vuotta pelin aikaa ja on todella rasittavaa >< Mutta muuten suosittelen näitä rentoja pelejä kaikille vapaan aivotoiminnan ystäville ^^

Mulla ei ole nykyään hirveästi tullut pelejä ostettua rahapulan takia, mutta vähän aikaa sitten sain kuitenkin hankittua tuon IOH:in, ja täytyy kyllä sanoa että omalla kohdalla nuo grafiikat ( + musiikit ) muuttuivat päinvastoin aika pitkäksi miinukseksi - hyvä peli, puuhaa riittää ja niin edelleen, mutta jossain välissä raja vaan menee rikki eikä noita kestä enää - kaikki ne kaameat piiputukset ja wnb-söpöt palloeläimet alkaa vaan käydä hermoille pidemmän päälle. Samoin ärsyttää alkavat ne kaikki rutiinit joita tuossa pitää toistaa koko ajan että saisi peliä eteenpäinkin. Siinä vaiheessa kun yli puolet ajasta kuluu kukkien kasteluun ja kanojen silittelyyn se alkaa musta olla jo vähän liikaa. Voi toki olla että olen vaan liian kärsimätön ihminen pelaamaan tällaisia pelejä, mutta silti jostain syystä kerran tai jopa huimat kaksi kuukaudessa tapahtuvat eventit ei tunnu ihan riittäviltä korvauksilta tosta raadannasta.

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » To Heinä 09, 2009 12:02

Zigu kirjoitti:Mulla ei ole nykyään hirveästi tullut pelejä ostettua rahapulan takia, mutta vähän aikaa sitten sain kuitenkin hankittua tuon IOH:in, ja täytyy kyllä sanoa että omalla kohdalla nuo grafiikat ( + musiikit ) muuttuivat päinvastoin aika pitkäksi miinukseksi - hyvä peli, puuhaa riittää ja niin edelleen, mutta jossain välissä raja vaan menee rikki eikä noita kestä enää - kaikki ne kaameat piiputukset ja wnb-söpöt palloeläimet alkaa vaan käydä hermoille pidemmän päälle. Samoin ärsyttää alkavat ne kaikki rutiinit joita tuossa pitää toistaa koko ajan että saisi peliä eteenpäinkin. Siinä vaiheessa kun yli puolet ajasta kuluu kukkien kasteluun ja kanojen silittelyyn se alkaa musta olla jo vähän liikaa. Voi toki olla että olen vaan liian kärsimätön ihminen pelaamaan tällaisia pelejä, mutta silti jostain syystä kerran tai jopa huimat kaksi kuukaudessa tapahtuvat eventit ei tunnu ihan riittäviltä korvauksilta tosta raadannasta.

Pakko kyllä sanoa, että IOH on oikeasti aika huono eikä vähiten sen surkean ohjauksen (vain tikku) ansiosta. Pelissä musiikit toistavat itseään jatkuvasti (sama ongelma on kyllä kaikissa HM-peleissä, ehkä eniten juuri IOH:ssa ja Mineral Townissa) ja grafiikka on kyllä harvinaisen kökköä. Tämän vuoksi en ole omaa IOH:tani jaksanut pelata ikiaikoihin, mutta mökillä vähän aikaa sitten aloitin pelin alusta ja pikku kipinä rupeaa taas syttymään! Peleissä tuo viljelyn rutiini on juuri se asia, mistä se viehätys tavallaan syntyy ja on oltava ehdottoman pitkäjänteinen päästäkseen etenemään. Erityisen raastavaksi rutiinit muuttuvat HMDS:ssä siinä vaiheessa, jos yrittää kerätä kaikki 101 sadonkorjuutonttua ja vaatimuksiin kuuluu muun muassa 500 tuntia pelin aikaa istumista kuumassa lähteessä, 20 kanan ja 10 lehmän omistus, 50000 tavaran myyminen ja niin edelleen. Suosittelenkin peleistä juuri eniten HMDS:ää, sillä siinä on ylivoimaisesti eniten tekemistä, mikäli haluaa pitkällisen pelikokemuksen. Erityisen pitkällisen pelistä saa aikaiseksi, jos päättää naida Harvest Goddesin tai Witch Princessin - työn määrä on silloin valtava. Rutiinista pitämättömille ei pelejä voi kyllä suositella, mutta ne kelpaavat mahtavana viihteenä esimerkiksi mökkireissuilla, joissa Harvesteja tuleekin kulutettua enemmän kuin mikään laki edes salii.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Peruna
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peruna » To Heinä 09, 2009 14:25

mä pelasin tommosta jottai ilmasta nippon pelii vanguard princess joku semmonen kiva tappelu peli!! siinä o joku cap com (streetfighter) tekijä ollu mukanna tekemässä nii aika cool ^__^ aika moninen saman tyylinen streetfigtherin kaa samat spesialit ja sillee mut tää o parempi ku tässä o tommosii söpöi anime tyttöi ^__^ ja vielä kax saa valita kerralla!!

aika moe peli mut mulla meni silmät ristii X_X ei erotanu aina hahmoi taustasta ja sillee mut kiva oli pelata ku se o ilmanne!! http://www.sankakucomplex.com/2009/07/0 ... ting-game/ tossa linki jos tyggäät tabbelu peleistä nii suokkaan!! ^__^
MÖRKÖ <-ÄLÄ GLIGGAA

Anssi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anssi » To Heinä 09, 2009 22:28

Peruna kirjoitti:mä pelasin tommosta jottai ilmasta nippon pelii vanguard princess joku semmonen kiva tappelu peli!! siinä o joku cap com (streetfighter) tekijä ollu mukanna tekemässä nii aika cool ^__^ aika moninen saman tyylinen streetfigtherin kaa samat spesialit ja sillee mut tää o parempi ku tässä o tommosii söpöi anime tyttöi ^__^ ja vielä kax saa valita kerralla!!

aika moe peli mut mulla meni silmät ristii X_X ei erotanu aina hahmoi taustasta ja sillee mut kiva oli pelata ku se o ilmanne!! http://www.sankakucomplex.com/2009/07/0 ... ting-game/ tossa linki jos tyggäät tabbelu peleistä nii suokkaan!! ^__^

Suomeksi, kiitos.

Final Fantasy 3 Nintendo DS:lle oli pettymys, peli on todella tylsä. Onneksi Final Fantasy 7 ilmestyi vihdoin Playstation Storeen, joten sitä on niin viimeaikoina pelattu. Ensimmäistä kertaa pelaan FF7:aa koska en nuorempana omistanut PS1:stä.

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

ViestiKirjoittaja SAPULI-DONO » To Heinä 09, 2009 23:10

Anssi kirjoitti:
Peruna kirjoitti:mä pelasin tommosta jottai ilmasta nippon pelii vanguard princess joku semmonen kiva tappelu peli!! siinä o joku cap com (streetfighter) tekijä ollu mukanna tekemässä nii aika cool ^__^ aika moninen saman tyylinen streetfigtherin kaa samat spesialit ja sillee mut tää o parempi ku tässä o tommosii söpöi anime tyttöi ^__^ ja vielä kax saa valita kerralla!!

Suomeksi, kiitos.

Toi oli suomee x_X

ps mä pelasin äskeeee tollast swan song joutsen laulu visual novel pelii jotain siin on hirvee maan järistys tulee ja sit kauhia talvi lumi jää kausi myräkkä sit noi joutuu selviin siel lumes toi on aika kiva visual novel peli ps en oo paljo pelannu ^__^

Yuki-chan

ViestiKirjoittaja Yuki-chan » Ti Joulu 29, 2009 15:54

Legend of Zelda: Twilight Princess (Wiin versio)

Plussat:
+Tarpeeksi luolastoja...
+...jotka ovat hyvin tehty, ja haastetta on riittävästi.
+Kivat hahmot
+Sutena on kiva juoksennella ja taistella. Tuli uusi ulottuvuus peliin.
+Ohjaus Wiimotella, ja Nunchakulla on hyvin toteutettu.

Miinukset:
-Boss-taisteluissa haastetta ei ole juuri ollenkaan, koska Midna pomppii koko ajan nenän eteen vinkkaamaan, että mikä olis pahiksen heikko kohta...
-Zeldaksi juoni on vaan aika kliseinen, ja tökkii. On kuin kaikki ideat olisi käytetty.
-Sivutehtäviä on aivan liian vähän, tai ne ovat huonosti toteutettuja. Palkintoina on vain jotain turhia tavaroita, kuten suurempi nuoliviini.
-Lompakko on liian pieni. Ärsyttää kun on uhrannut tunteja siihen että koettaa päästä jollekkin arkulle, ja sitten jos siellä on rahaa, näyttöön tulee viesti, että Löysit (joku summa) rupeeta! Lompakkoosi ei nyt mahdu, joten laitetaanpa se takaisin. Syy siihen, että lompsa on aina täynnä, on se että rahaa ei tarvitse mihinkään.
-Peli kärsii ''putkimaisuudesta''. Tarkoitan että kaikkialle ei pääse. Kuvittele itsesi maailmassa, jossa voit kävellä vain tietä pitkin. Tuota on aika hankala selittää, mutta jos on pelannut peliä, tajuiaisi varmaan.
-Typerää, että peliä ei voi jatkaa, enää sen jälkeen kun viimeinen Boss on voitettu. Peli jatkuu samasta paikasta, mihin sen viimeksi tallensi. (En ole paljon pelannut tämänkaltaisia pelejä ennen, joten en tiedä onko muissakin peleissä tällainen loppu.)

Ihan hyvä peli, mutta en jaksaisi pelata uudestaan.

Palaa sivulle “Pelit”