Tulipa pelattua

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Yuki-chan

Re: Tulipa pelattua

ViestiKirjoittaja Yuki-chan » Ti Joulu 29, 2009 15:55

Legend of Zelda: Twilight Princess (Wiin versio)

Plussat:
+Tarpeeksi luolastoja...
+...jotka ovat hyvin tehty, ja haastetta on riittävästi.
+Kivat hahmot
+Sutena on kiva juoksennella ja taistella. Tuli uusi ulottuvuus peliin.
+Ohjaus Wiimotella, ja Nunchakulla on hyvin toteutettu.

Miinukset:
-Boss-taisteluissa haastetta ei ole juuri ollenkaan, koska Midna pomppii koko ajan nenän eteen vinkkaamaan, että mikä olis pahiksen heikko kohta...
-Zeldaksi juoni on vaan aika kliseinen, ja tökkii. On kuin kaikki ideat olisi käytetty.
-Sivutehtäviä on aivan liian vähän, tai ne ovat huonosti toteutettuja. Palkintoina on vain jotain turhia tavaroita, kuten suurempi nuoliviini.
-Lompakko on liian pieni. Ärsyttää kun on uhrannut tunteja siihen että koettaa päästä jollekkin arkulle, ja sitten jos siellä on rahaa, näyttöön tulee viesti, että Löysit (joku summa) rupeeta! Lompakkoosi ei nyt mahdu, joten laitetaanpa se takaisin. Syy siihen, että lompsa on aina täynnä, on se että rahaa ei tarvitse mihinkään.
-Peli kärsii ''putkimaisuudesta''. Tarkoitan että kaikkialle ei pääse. Kuvittele itsesi maailmassa, jossa voit kävellä vain tietä pitkin. Tuota on aika hankala selittää, mutta jos on pelannut peliä, tajuiaisi varmaan.
-Typerää, että peliä ei voi jatkaa, enää sen jälkeen kun viimeinen Boss on voitettu. Peli jatkuu samasta paikasta, mihin sen viimeksi tallensi. (En ole paljon pelannut tämänkaltaisia pelejä ennen, joten en tiedä onko muissakin peleissä tällainen loppu.)

Ihan hyvä peli, mutta en jaksaisi pelata uudestaan.

nukkelapsi

Re: Tulipa pelattua

ViestiKirjoittaja nukkelapsi » Ke Helmi 03, 2010 10:19

Yuki-chan kirjoitti:Legend of Zelda: Twilight Princess (Wiin versio)

Koska tuossa yläpuolella kommentoitiin Wii- versiota, voin kai heittää sanasen GC- versiosta : D .

En ole peliä päässyt vielä läpi, kun olen sitä vasta harvakseltaan pari viikkoa pelaillut. Mutta grafiikat ovat silti mielestäni hyvin kauniit Zeldaksi, vaikkakin vanhalta alkavat näyttää (ainakin minulle). Liikkuminen on helppoa, ja sutena sekö ihmisenä olemisessa on molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Pitäydyn itse kuitenkin ihmisessä, koska en warppaamisesta oikein pidä Epona-keilailu on kivaa.

Itse en havainnut putkimaisuutta, kun olin niin uuden pelin lumoissa. Huomasin myös miten kiva tunne siitä tulee kun pääsee temppelissä eteenpäin omin avuin, miten jotakin vipua kääntämällä kuuluu se pieni "tilulilu tilulilu" kertomaan että nyt on ratkottu jotain.

Viehätyin erityisesti kalastukseen, ja saatankin viettää monta tuntia ihan kalastamassa aina vähän isompaa ja harvinaisempaa kalaa, vaikka pelin kannalta siitä ei olisikaan minkäännäköistä hyötyä. Pelin saatuani pelasin sitä koko ensimmäisen viikonlopun ja sunnuntai illalla huomasin pelanneeni 23 tuntia. Eh heh.

Itselläni on koko ajan suuri rahapula. Lompakkoon mahtuisi 600 rupeeta (näin muistaakseni), mutta ei ole rahaa. Ja pommit ovat koko ajan loppu. Nuolien ja pommien yhdistäminen keskenään vain oli niin hyvä idea, ja sillä tavalla saa paljon tehokkaammin tapettua niitä lentäviä höttiäisiä. Niin on sitten pommit koko ajan loppu ja matti kukkarossa.

Magic Armor oli loistava ostos. Silloin alussa. Ja se juuri onkin yksi suurimmista syistä miksi rahani ovat koko ajan loppu. Se kun syö tuhottomasti rupeita. "Insert one rupee to continue".

Saa katsoa läpäisenkö tätä ennen Ocarinaa. Ocarinassa kun olen yhäkin Water Templessä jumissa. -.-
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

Palaa sivulle “Pelit”