Vaikeimmat pelit

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Valio yksilö X
Viesti:

Vaikeimmat pelit

ViestiKirjoittaja Valio yksilö X » La Huhti 26, 2008 23:05

Hetki sitten pystytetty avunpyyntöketju inspiroi minua ja siitä syntyi tälläinen idea. Eli tarkoituksena olisi kertoa mielestänne vaikein peli ja kertoa miksi juuri se on vaikein. Tänne voi myös pistää omasta mielestä vaikeimman bossin tai vaikeimman kohdan pelistä. Toki voi mainita useamman poikkeuksellisen vaikean pelin tai keskustella vaikeista peleistä yleisesti.

Mielestäni vaikein peli on I wanna be the guy, joka on freeware peli jonka voi ladata täältä
Peli on aivan sadistisen vaikea hardilla, jo ekalle savelle meneminen tuntuu tuskallisen vaikealtakun kaikki esteet tappavat. Vastaavanlaista tasoloikkaa en ole vielä löytänyt.

Myös Silent Hillien puzzle kohdissa on mennyt monesti totaalisesti sormi suuhun, joka on usein johtanut Gamefaqseilla käyntiin. En vain tajua puzzlejen tarkoitusta, joten aina kun huomaan että puzzle on tulossa tiedän että saan taas kärsiä.

E: Ai niin, Ninja Gaiden se vasta tuskallisen vaikea peli onkin. Olen omistanut sen jo pitkän aikaa eikä vaikeutensa takia ole ollut kovin kovassa käytössä. Siinä ihan tavalliset alkupään viholliset voivat olla todella tappavia jos ei keskity.
Viimeksi muokannut Valio yksilö X, Su Huhti 27, 2008 00:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heikai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikai » La Huhti 26, 2008 23:39

DoDonPachi Daioujou on ainakin todella vaikea peli.
Kyseessä on vertical-shootteri, jossa siis ohjataan alusta alhaalta ylös, ammutaan vihollisia ja väistellään panoksia.
Erityisesti pelin viimeisessä bossissa on aivan sairas panoshelvetti.

Olen itsekin muuten kokeillut tuota I Wanna Be the Guy -peliä. Ei se mun mielestä tavallaan vaikea ole. Siinä taytyy vain opetella muistamaan jokainen kohta täydellisesti, jonka jälkeen se meneekin suhteellisen helposti. Eli siis muistipeli ennemminkin...
"Anybody who says "you can't whack off to anime" obviously has a defective brain"
- Harunobu Madarame (Genshiken)

Ennui

ViestiKirjoittaja Ennui » Su Huhti 27, 2008 05:01

Prince of Persia. Se ensimmäinen. Monet vanhat pelit ovat usein haastavia, mutta tuo on jo aika hardcore. Tunnissa ehkä oppii painamaan sitä hyppynappulaa oikeassa kohdassa, ettei läjähdä niihin pirun piikkeihin ja pääsee peräti miekan luo, ja sittenkö se järkyttävä kolmen hypyn matka takaisin? Ei vaan pysty. Ehkä en ole itse tarpeeksi hc sille pelille, kun ensimmäinen kenttäkin osoittautui jo mahdottomaksi.
(Maken Shaossa on vähän samankaltaista vikaa hyppyineen kaikkineen, mutta sen luokittelisin mieluummin ärsyttäväksi kuin vaikeaksi.)

Kun nyt retropeleissä ollaan, täytyy mainita vanha kunnon Rastan (C64). Sen tuskastuttavalle vaikeudelle tosin oli ihan järkevä syykin - jonkun bugin vuoksi Rastan ei kyennyt hyppäämään tarpeeksi pitkälle kriittisessä vaiheessa. Valitettavasti minä viisi vee ei tiennyt sitä silloin.

Roleplay

Re: Vaikeimmat pelit

ViestiKirjoittaja Roleplay » Ti Syys 23, 2008 21:36

Itselläni ei kauheasti kokemuksia ole, mutta muistan miten katkerasti itkin The Adventures of Alundra PS1 pelin kanssa, joka oli minulle todella vaikea kunnes löysin walkthroughit siihen. Esimerkkinä kohta melko alussa peliä(Taisi olla chapter 7, kun 110 oli viimeinen) jossa hautakammiossa tuli puhua 6 aaveelle oikeassa järjestyksessä, ja pienenä ihmisenä joskus silloin ennen 2000, se osoittautui todella vaikeaksi kun arvalla tuli kaikki heitettyä. Muutenkin pelissä piti käydä lähes jokapaikassa että tiesi minne mennä. Loppujen lopuksi hyviä muistoja tästä Zelda-tyylisestä pelistä jäi, mukavaa ajanvietettä siitä sai.

Maveric
Viesti:

ViestiKirjoittaja Maveric » La Syys 27, 2008 01:45

Viisi sanaa: Fire Emblem Hector Mode Hard, Fire Emblem ei sinänsä ole hankala peli, mutta kun Hector Mode Hardia alkaa vetämään, ei pelaamisesta tule mitään. Suunnilleen kappaleeseen 22 kun pääsee homma kusee niin pahasti, ettei sitä enää jaksa pelata. Ongelmana ei ole vihollisten ylivertainen älykkyys tai niiden vahvemmat statsit, ei hyvät ihmiset. Ongelma on se, ettei muutama expa per voitto kituutus ei ole hauskaa. Kestää ikuisuus saada hahmot tarpeeksi hyvälle tasolle, ja kun sitä ikuisuutta ei ole käytettävissä.
Toinen hankala peli on Zelda II: Adventure of Link. 1) Elämä systeemiä ei tueta. 2) Viholliset ovat liian hankalia ja älykkäitä jo pelin alussa, katsottuna siihen että Link on siinä niin surkea. 3) Level systeemi ei ole tehty Zeldoja varten.

Listaan varmaan voisi paremmassa mielenvireydessä keksiä muutakin...
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Saunis
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saunis » La Syys 27, 2008 11:35

Vain yksi peli saa minulla vaikeimman pelin tittelin: Dwarf Fortress. Sen lisäksi että oppimiskäyrä on kuin betoniseinä, niin menestyväkin linna voi kaatua yhden kääpiön lemmikin kuolemaan. Yliherkät kääpiöt saattavat raivokohtauksessaan vaikka rikkoa magmaputken, ja siitähän ilo irtoaa kun kääpiöt koittavat deliriumin vallassa uida magman läpi saadakseen päivittäisen viina-annoksensa.

Kyllä, tämä kaikki on sattunut minulle pelissä.
Magic never dies

Smobey
Viesti:

ViestiKirjoittaja Smobey » Ti Syys 30, 2008 23:52

Dwarf Fortress on kieltämättä aivan hirveän vaikea peli.

Spoiler:
Kuva

...Toisaalta, voiko pelejä joita on mahdoton voittaa edes laskea vaikeimmaksi peliksi ikinä? Dwarf Fortressin idea on vain pitää homma kasassa kunnes se vääjäämättä sortuu käsiin.
Hail Eris!

Absolutehe

ViestiKirjoittaja Absolutehe » La Loka 18, 2008 16:27

Maveric kirjoitti: Toinen hankala peli on Zelda II: Adventure of Link. 1) Elämä systeemiä ei tueta. 2) Viholliset ovat liian hankalia ja älykkäitä jo pelin alussa, katsottuna siihen että Link on siinä niin surkea. 3) Level systeemi ei ole tehty Zeldoja varten.

Ainakin 14-vuotias naispuolinen amis pääsee tuon pelin läpi.
Koska, kun olin pieni ala-astelainen, katsoin kuinka serkkuni pääsivät Adventures of Linkin pelin läpi.
Itse en ollut järin innoissani 8-bittisen peleistä, joten omat yritykseni kariutuivat mielenkiinnon puutteeseen.

Vaikein omistamani peli on Tomb Raider 3. Muista peleistä selviää yrittämällä tarpeeksi
kauan, mutta Tomb Raiderissa pitää osata katsella ympääriinsä, ja siltikin lankeaa jokaiseen
eteentulevaan ansaan.
Toinen vaikea peli on sekin Playstation 1:selle. Aquanaut`s holiday. Pelissä sukelletaan sukellusveneellä ja tutkitaan merta ja tönitään kaloja.
Sen pelin v-mäisyys on sanoinkuvaamattoman korkea. En ole tähänkään päivään mennessä ymmärtänyt,
mitä siinä oikein pitää tehdä. Enkä pahemmin välitä. Joka kerta kun pelaan sitä
saan vain ison migreenin.

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » La Loka 18, 2008 21:08

Jos saa yleistää niin yleensä vanhat pelit (varsinkin tasopelit) ovat paljon vaikeampia kuin uudet siitä yksinkertaisesta syystä ettei niissä voinut koko ajan tallentaa edistymistään (tuliko oikea käännös 'save'-verbille??).

”Uudemmista” juuri tuo ensimmäinen Prince of Persia itketti ainakin allekirjoittanutta useampaankin otteeseen (uudemmat prinssit eivät ole jaksaneet kiinnostaa)... :P

P.S. Muistaako joku retropelien ystävä minkänimisessä pelissä joku tarzan-trikoissa juoksenteleva hemmo keräsi banaaneja yms? Muistaakseni Ghost and Goblins-klassikon aikalainen...

starscream
Viesti:

ViestiKirjoittaja starscream » La Loka 18, 2008 23:28

rama kirjoitti:P.S. Muistaako joku retropelien ystävä minkänimisessä pelissä joku tarzan-trikoissa juoksenteleva hemmo keräsi banaaneja yms? Muistaakseni Ghost and Goblins-klassikon aikalainen...

En tiedä onko etsimäsi, mutta ensimmäisenä tuli mieleen Adventure Island (tai millä nimellä lienee liikkunut, itse pelannut vain ihan erinimistä piraattiversiota :oops:).

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » Su Loka 19, 2008 10:22

starscream kirjoitti:
rama kirjoitti:P.S. Muistaako joku retropelien ystävä minkänimisessä pelissä joku tarzan-trikoissa juoksenteleva hemmo keräsi banaaneja yms? Muistaakseni Ghost and Goblins-klassikon aikalainen...

En tiedä onko etsimäsi, mutta ensimmäisenä tuli mieleen Adventure Island (tai millä nimellä lienee liikkunut, itse pelannut vain ihan erinimistä piraattiversiota :oops:).

Ah, sieltähän se löytyi; kyseessä oli tietenkin arkaadiklassikko Wonder Boy! Kiitos!

Yamasukka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yamasukka » Su Marras 02, 2008 20:45

Omasta mielestäni yksi vaikein peli jota olen ikinä pelannut on Devil May Cry 3 (vaikein versio).
Jumituin 5 tasoon. Sain tämän pelin kaverilta lainaksi ja kokeilin hetimiten, ensin tuppauduin 3:n tasoon ja annoin olla koska hermostuin pelattuani sitä samaa monta kertaa. Kun kokeilin taas uudemman kerran niin silloin pääsin tason helposti. Energiajuoma taisi olla yksi osasyyllinen X'D
Nyt vitos tasolla on sama homma mutta sitä en pääse millään läpi joten palautin pelin takaisin kamulle.

FreakyM

ViestiKirjoittaja FreakyM » Ma Marras 17, 2008 08:24

I wanna be the Guy.
Cave Storyn "Sacred Grounds" AKA "Hell"
God Hand, varsinkin Hardilla
Mikä tahansa kunnon arcadeSHMUP, varsinkin bullet hell-genren edustajat..

Ja tietenkin tuo mainitt Dwarf Fortress, jonka suurin vaikeus kyllä tulee sen käyttöliittymän opiskelusta.
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » Pe Tammi 02, 2009 11:42

Kuulostaa naurettavalta, mutta minusta Kindom Hearts on vaikea peli. Olen vasta ihan alussa (Liisa ihmemaassa - maa) mutta kuolen koko ajan enkä pääse eteenpäin. Olisittepa nähneet, millaista tuskaa minulle teki voittaa se ensimmäinen iso örveli Akun ja Hessun kanssa! Kuolin n. 15 kertaa ennen kuin onnistuin voittamaan -___- Mielenkiintoa peliin ei ole vaikeuden takia, enkä viitsi sataa kertaa yrittää kun ne samat videot pitää katsoa joka kerta.

Vielä naurettavampaa: Nemoa etsimässä- pleikkaripeli on todella vaikea! Lasten peliksi todella hankala oikeasti. Kokeilkaa vaikka niin huomaatte! Minulla meni kerran yhdessä tasossa 45 minuuttia -tämä on totta! En ole vieläkään läpi päässyt mutta enpä pariin vuoteen ole sitä pelaillutkaan.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Kaneli

ViestiKirjoittaja Kaneli » Pe Tammi 02, 2009 13:07

Shogo: Mobile Armor Division vaikeimmalla tasolla. Joku "all time FPS games"-sivusto suositteli tota.

Ei niissä mechoissa mitää nii vaikeeta oo, mut sitten kun pitää itse pyssyllä seikkailla, niin jos suhun osuu kerrankin niin kuolet, ja "raapaisevan" luodin mahdollisuus on vaa joku 1/20. Sitten vielä se että heppuja tunkee joka kolosta, ja että sattuu niillä olemaan rynkkyjä, uzeja ja haulikoita ja sulla on kaks pikkupyssyä joilla ei ees osu mihinkään, sun pitää pölliä niiltä aseet. Joo ei siinä mitään vaikeaa ole kun quick save ja load toiminnot on, mut ei vois kuvitellakaan ilman noita. Ja niin ainoa tapa pelata on hiipiä hiirenhiljaa ja kurkistaa kulmien takaa milli per sekunti, jos heiluvaa kättä näkyy niin sitten vaan ammutaan sitä. Jos sieltä nyt minimecha hyppää niin ei voi mitään kuolet siinä samassa. Niin ja tää on vasta jotai ekoja kenttiä melkee.

Mä inhoan pelejä, joissa vaikeus perustuu "kuole ja väistä sitten ensi elämässä"-tyylisiin juttuihin ja IWBTG on just tollane.

Ja luin just et ihmiset pitää Far Cryn viimeistä levua vaikeana,
Spoiler:
joo kyl se olikin ALUKS, mut siihen löytyy nopeasti ratkaisut, siis muistan kuinka paska tää tappelu oli, oli siis se iso ympyräinen aukea, ja siellä on niitä isoja monsuja paljo, niin tätä piti kokeilla pariin kertaan ja sit en jaksanu väistellä niitä ohjuksia mitä ne tykkäs ampua ja tein niin et siinä alussa ammuin vaa jotai heppua, ja sit kun ne huomas, mut niin hyppäsin vasemmalle puolen ovea sillä ne pystyy nouseen siihen ovelle vaan oikealta puolelta. Hitaasti mut varmasti joku 20 monsua käveli sinne ja rynkytin niitten otsat sillä isolla konekiväärillä maasta, ne ei pystyny vastaa mitenkään, kun niitte päälaet tuli siinä ekana näkyviin ja ammuin ne sitte siitä. Sitten siellä ylhäällä tuli nää helvetin bodyguardit, jotka oli ihan kreisejä, mitä mä tein oli et mä heitin kiven sinne, ja ne helvetin sekopäät alko ammuskelemaan toisiaan ohjuksilla, ja sit sitä sai kuunnella pari minuuttia, kun heitteli sinne kiviä, ja sit lopulta ku meni kattoon ni siel seiso enää yks heppu kauhees ruumiskasas ja ammuin sen sitte nopeesti. Sitten nousin sinne ylös odottaen jotain helvetin pirua ite, mut sit joku pikkuhomo oli sohvan takaa piilos ja ammuin sen nopeemmin kuin ehdin edes toteamaan et sehän on se heppu... Game over. Nii ja tietty vaikeimmalla :D
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Palaa sivulle “Pelit”