Kingdom Hearts

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

leonichan
Viesti:

ViestiKirjoittaja leonichan » Pe Huhti 18, 2008 12:32

.Minulle taas tuotti eniten vaikeuksia tajuta, että siinä vaiheessa, kun se alkaa ampumaan sieltä ylhäältä, pitää rämpyttää kolmion lisäksi myös X-nappulaa, että molemmat väistelevät. Meinasi hermo mennä :D Mutta sinällään loppuvastuksen vaikeustaso oli kiva, ei mennyt pyyhkäisemällä läpi, vaikka kasvatin leveleitä todella paljon Sephirothia varten. Varsinkin esimerkiksi Final Fantasy X:ssä huomasi ikävästi, että loppuvastus meni sormia napsauttamalla, kun oli ensin yrittänyt saada hahmoja tarpeeksi vahvoiksi viimeisiä sidequesteja varten (joihin en siinä vaiheessa kun läpi menin ollut edelleenkään tarpeeksi vahva ._.)
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Mayumi

ViestiKirjoittaja Mayumi » Pe Huhti 18, 2008 16:02

Heips. Ensimmäisessä viestissä kysyttiin mitä mieltä olen Kingdom Heartseista... RAKASTAN SUORASTAAN NIITÄ! :D
Minulla on ensimmäinen- ja toinen osa. Kolmosta ei tule varmaan hankittua... Katotaas nyt lompakkoon, nimittäin se kertoo kyllä mitä ostan ja mitä en. Okei, 45 senttiä. Taidan odotella taas pienen hetkisen, että
ostan mitään peliä tai mangaa... Mutta takaisin asiaan.

KINGDOM HEARTS I
Pidän tästä pelistä paljon, läpi on menty jo monta kertaa,
ja kaverit lainaa kovaa vauhtia tätä peliä.
Grafiikka on ihan jees, ja idea myös. Lemppari hahmoa minulla tässä vaiheessa ei vielä ollut. Hahmon levua en muista, joten pitäisi tarkistaa lähiaikoina. En ole muuten varma, olenko poistanut muistikortilta tuon hahmon? No sillä nyt ei väliä. Sitten seuraavaksi KH'n musa.
UTADA HIKARU ON PARAAAS! <3
Tossa jtn vuosi sitten sain tietää laulajan.. :D Mutta musa on kyllä aivan parasta<3 Numeroksi annan; 10-
Sen takia nuo pisteet, kun pelin toteutus on mahtava.

KINGDOM HEARTS II
Kyllä, pidän tästäkin pelistä.. Mutta onko se nyt ihme,
kun KH - fani nyt olen? Grafiikka pelissä on parempaa kuin edeltäjässään,
ja mukavia 'uusia' hahmojakin on tullut. Pelin olen mennyt läpi, ja tuntuu siltä.. Että se oli liian helppo!? Minne kaikki vaikeudet ovat kadonneet?
Tuohon asiaan olin pettynyt. Siitä miinusta. Musiikki on edelleen valloittavaa, Utada Hikarua. ;) Pelin alku oli hauskaa, parasta ehkä<3
En muista parhaan hahmoni levua myöskään. (nolo) Minkäs sille nyt voin,
kun poistan yleensä läpimenneet tallennukset muistikortista.. :)
Annan KH2'selle numeroksi; 10-
Miinus sen takia, kun peli oli aivan liian helppo..
Mutta eihän se kuitenkaan kaikkia koske... Ehkä olen kokeneempi pelaaja
nykyään!

nukkelapsi

ViestiKirjoittaja nukkelapsi » To Huhti 24, 2008 17:53

HUOM! Viesti sisältää spoilereita!

Hei te mahtavat tyypit jotka olette päässeet molemman KH:t jo läpi! Kertokaa miten saan Xehanortin ja Demyxin hengiltä kiitos. Ykkösessä pomotaistelu kaatuu aina siihen kun pitäisi ekan kerran (viimeisen?) tapella Xehistä vastaan pelkällä Soralla. Nimittäin en itse ehdi ikinä iskemään kun on jo kuollut potionien ja healin kanssa säheltäsessä. Demyxin kanssa homma kaatuu klooneihin.

moderaattorin muokkaama: viestiin lisätty alueen sääntöjen mukaiset spoilerit.

Unita

ViestiKirjoittaja Unita » To Huhti 24, 2008 21:10

nukkelapsi kirjoitti:HUOM! Viesti sisältää spoilereita!

Hei te mahtavat tyypit jotka olette päässeet molemman KH:t jo läpi! Kertokaa miten saan Xehanortin ja Demyxin hengiltä kiitos. Ykkösessä pomotaistelu kaatuu aina siihen kun pitäisi ekan kerran (viimeisen?) tapella Xehistä vastaan pelkällä Soralla. Nimittäin en itse ehdi ikinä iskemään kun on jo kuollut potionien ja healin kanssa säheltäsessä. Demyxin kanssa homma kaatuu klooneihin.
Kaikki ehkä ymmärtävät paremmin jos et puhu Xehanorthista vaan Xehanorthin heartlessista. Toinen vaihtoehto on tietenkin kutsua tyyppia Ansemiksi tai kuten me joskus kaveripiirissä sanomme FakeAnsemiksi. Mutta siis... senkun vaan leveluppaat tarpeeksi niin kyllä pitäisi pääkin kaatua. Jos se ei riitä niin hommaa Ultima keyblade. Itselläni ei tuossa taistelussa oikein taktiikkaa ollut.

Demyx onkin sitten vähän hankalempi. Taistelusta tekee hankalan se että on tosiaan tuhottava ne kaikki Demyxin vesikloonit/nuotitwhateva. Ja tämä tapahtuu tarttumalla yhteen näistä klooneista kun reaktio komento tulee käytettäväksi ja huiskia sitten muita klooneja. On vaan koitettava uudestaan ja uudestaan kunnes ne kloonit ehtii tuhota.

Ja minulla ei muuten enää spoiler koodi toimi tässä näköjään. Tai sitten sekoitan koodin toisen foorumin koodeihin. Mikä se tällä foorumilla olikaan?

leonichan
Viesti:

ViestiKirjoittaja leonichan » Pe Huhti 25, 2008 12:04

Jep, Demyxiin upposi kyllä yritys jos toinenkin. Ja niin ihastuttavalta tumpelolta kun se vaikutti... Taktiikkaneuvoksi en oikein osaa muuta sanoa, että kun käsky käy hoidella kaikki kloonit, syöksyt aina sinne missä niitä on kaikkein tihein suma ja hutkit reaktiokomennolla, jolloin saat mahdollisimman monta pelistä kerralla. Jätä vaikka suoraan nenän edessä olevat yksittäiset kloonit huomiotta ja menet sinne missä niitä parveilee eniten sillä hetkellä. Yksittäisinä napsitaan sitten lopuksi, kun niitä on enää muutama jäljellä.

Ykkösen Ansemiin sanon samat kuin Unita, ehdottomasti lisää leveleitä, koska kaikkia iskuja ei ole mahdollista välttää ja jos kuolet jo yhteen, on asia aika selvää kauraa. Ja sitä alkaa osata myös ennakoida sen hyökkäyksiä, kun on muutamia kertoja sen kanssa lyönyt päätään seinään.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » La Huhti 26, 2008 16:06

Mullakin oli vaikeuksia Demyxin hakkaamisessa. En tajunnut että piti hakata kolmiota, piti kysyä kaverilta, että mitä tässä nyt pitää tehdä xD
En ole kyllä vieläkään päässyt Sepiä läpi <.<

Unita

ViestiKirjoittaja Unita » Su Huhti 27, 2008 00:23

Kioko_ kirjoitti:Mullakin oli vaikeuksia Demyxin hakkaamisessa. En tajunnut että piti hakata kolmiota, piti kysyä kaverilta, että mitä tässä nyt pitää tehdä xD
En ole kyllä vieläkään päässyt Sepiä läpi <.<
No siis Sephy läpi... kouluttaa Sora kunnolla, formit kohtuu koulutettuina ainakin niin että on se high jump, korkea tasoinen Keyblade, Ultimalla Sephy hoituu leikiten ja sitten tietenkin sitä tarkkaavaisuutta ja refleksejä taistelussa. Kouluttamisen jälkeen ei siis mitään ongelmia.

Toista se on Final Mixin KH2:ssa vaikeimmalla tasolla...

haplo
Viesti:

ViestiKirjoittaja haplo » Ma Touko 19, 2008 13:32

Millaisia leveleitä ihmisillä on ollut ensmäisen KH:n Sephiroth-taistelun voittoon? Koitin pitkästä aikaa pelailla sitä (eli ainakin vuosi viime yrittämästä) ja Soralla oli lvl 70. Pari palkkia onnistuin kolmannella yrittämällä hakkaamaan (pari ensimmäistä meni tuntumaa etsien) mutta sitten tuli seinä vastaan.

Jatkanko tahkoamista vai menenkö kehittämään? Pääasiallinen peliprojekti on tällä hetkellä Xenosaga II joten jos tarvitsen vielä muutaman tusinan tunnin kehittämisen, jätän sen suosiolla myöhemmälle...

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Ti Touko 20, 2008 18:25

haplo kirjoitti:Millaisia leveleitä ihmisillä on ollut ensmäisen KH:n Sephiroth-taistelun voittoon? Koitin pitkästä aikaa pelailla sitä (eli ainakin vuosi viime yrittämästä) ja Soralla oli lvl 70. Pari palkkia onnistuin kolmannella yrittämällä hakkaamaan (pari ensimmäistä meni tuntumaa etsien) mutta sitten tuli seinä vastaan.

Miulla taisi olla 69 xD jooh, ei pääse läpi... olen liian laiska kouluttamaan, pelin lopussakin levelini taisi olla hiukan yli 70..

Kibaa
Viesti:

Re: Kingdom Hearts

ViestiKirjoittaja Kibaa » To Touko 29, 2008 12:51

Yksi parhaimmista PS2 peleistä ^^ Kummatkin pelit löytyvät, kaikki mangat ja läpipeluuopas ja kaikkea kh-kamaa. Mutta kokonaisuudessaa mielestäni Kingdom Hearts hakkaa Final Fantasyt. Disneyn hahmot on niin hurmaavia ja musiikki henkeä salpaava. Harmi kun noita Final Mix, ja Final Mix + ei tule eurooppaan ;< Katsonaan nyt tulenko ostamaan noita KHn uusia osia.

Ja niille jotka ei ole viellä päässy Sephy taistelua niin kannattaa Sora olla 100lv ja Ultima weapon ja kaikki mahdolliset voimat : )
touka koukan

Crimson
Viesti:

ViestiKirjoittaja Crimson » To Touko 29, 2008 16:06

Kibaa kirjoitti:Ja niille jotka ei ole viellä päässy Sephy taistelua niin kannattaa Sora olla 100lv ja Ultima weapon ja kaikki mahdolliset voimat : )

Usko pois, joskus se ei auta. Minulla menee fanityttömoodi päälle heti Sephirothin nähdessäni ja siinä sitten ollaan kuolleen Soran kanssa... ... ... On se julmaa. :p

Pelisarjasta itsestään. En itse pidä Kingdom Heartsista juonellisena. Pelinä se on viihdyttävä kerran mutta sen jälkeen alkaa mennä siihen että pelatessani laitan animua tietokoneen näytölle ja pelatessani katson sitä kun ei kiinnosta kaikki taisteluiden välissä tapahtuva shitti koska ne on kerran jo nähty eikä kuviot saa sellaista "ahHAA!" tunnetta joka koukuttaisi enemmänkin kuin yhden pelikerran verran.
Ainut pelastus siihen että Kingdom Hearts ei tuonut minkäänlaista rakkaudentunnetta on Kingdom Hearts II'n Roxas, joka sai kiinnostumaan. Puhumattakaan Final Fantasy VII ja VIII hahmoista jotka saivat minut ihan fanityttötuulelle (erityisesti Aerith!). Mutta siihen se sitten jääkin; nykyiset pelailuni jäävät suurimmaksi osaksi KHII alkuun kun alituinen Sora ei vain jaksa kiinnostaa. Ykkösen peluu on menossa piiiiiiikkuhiljaa eteenpäin. Sillain etanavauhtia.
En tosin voi väittää etteivätkö pelit olisivat kauniin näköisiä tai musiikit hyviä. Jos oltaisiin saatu ängettyä VIELÄ vähän lisää questeja (tiedän, joidenkin mielestä niitä on nyt jo liikaa) niin olisin ollut ihan tyytyväinen tähän pelinsarjaan.

Mutten voi sanoa ettenkö odottaisi Kingdom Hearts III tuloa. Toivon että sanonta "kolmas kerta sen toden sanoo" pätee tässäkin asiassa ja saa kiinnostumaan samoin kuin tietyt muut pelisarjat joita pelaa uudelleen ja uudelleen kyllästymättä. Olikohan vielä niin että siitä saadaan nauttia Wiillä? Tuo antaa PALJON pojoja koska minua ei saa ostamaan PS3 (*insert tähän muutaman sivun pituista märmätystä*) ja Wii on muutenkin hankinnan alla.

Äh, unohdinpa laittaa.
Tosin tässä sarjassa on mahtavat mahikset erilaisten fandomien aloittelulle. Ihmissuhteita löytyy ties mihin suuntaan ja pelaaja voi vääntää ties mitä kummallisempia teorioita pelin ideaan liittyen. Että siinä Squeenix ja Disney ovat onnistuneet; peli saa ihmiset liikkeelle. Samanlaista kuin Weiß Kreuz joka on ehkä huonoin anime maan päällä mutta ihmiset vieläkin tarinoivat sarjasta ja teettävät erilaisia parituksia.

btw, kaikki tuki Roxas/Axel-, Seifer/Leon- ja OT3!Aerith/Cloud/Sephiroth-parituksille. o/
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

haplo
Viesti:

ViestiKirjoittaja haplo » To Touko 29, 2008 17:43

Ei ketussa tarvitse olla 100 level että saa senkin ukon hakattua? Voihan... Ja minä jo ajattelin että kun alku taistelusta meni niin kivasti, että pääsisin pian voittamaan Sephirothin. Olenhan jaksanut noin kymmenen levua hankkia lisää. Vaikka toisaalta voisihan sitä kokeilla niin kauan ja hartaasti että menee läpi jo näilläkin... Kyllästyttää tuo kehitys, vaikka Hades Cup siihen tarjoaakin suhteellisen helpot keinot. Niitä yksiä sieniä en ala kyllä hakkaamaan. Menee päivä jo niiden löytämiseen minun tuurillani.

Unita

ViestiKirjoittaja Unita » Pe Touko 30, 2008 19:16

haplo kirjoitti:Ei ketussa tarvitse olla 100 level että saa senkin ukon hakattua? Voihan... Ja minä jo ajattelin että kun alku taistelusta meni niin kivasti, että pääsisin pian voittamaan Sephirothin. Olenhan jaksanut noin kymmenen levua hankkia lisää. Vaikka toisaalta voisihan sitä kokeilla niin kauan ja hartaasti että menee läpi jo näilläkin... Kyllästyttää tuo kehitys, vaikka Hades Cup siihen tarjoaakin suhteellisen helpot keinot. Niitä yksiä sieniä en ala kyllä hakkaamaan. Menee päivä jo niiden löytämiseen minun tuurillani.

Ehhee ei kouluttaminenhan on ihanaa touhua (Sora 25lv Destiny Islandsilla)... Ei missään nimessä tarvitse olla 100 leveliä Sephyyn. Kunhan pääsee eroon noista Crimsonin mainitsemista fanityttö kohtauksista niin tyypin voi helposti mätätä levelillä 60. Pitää vain olla eliksiiriä pikanäppäimessä ja tietenkin second chanse skilli. Loppu riippuukin sitten pelaajan taidoista. Sephyn liikkeet on muuten erittäin helppo oppia muistamaan ja on valppaana sen Descent Heartless Angelin kanssa (oliko tuo sen hyökkäyksen nimi? Pitkä aika kun viimeksi pelasin...) niin kaiken pitäisi hoitua. DHA:sta muuten pääsee helposti eroon Strike Raidilla. Ja oletan että puhutaan KH1:n Sephy taistosta.

Aqvaario
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqvaario » Su Kesä 01, 2008 14:46

Kyseisestä pelisarjasta olen pelannut ainoastaan kakkosen läpi sillä ykköstä en vielä omista. Koitan saaja senkin kyllä jossain välissä hankittua itselleni. Kyseistä peliä(ykköstä) olen kuitenkin pelannut useampaan otteeseen ystävän luona.
Juoni molemmissa peleissä hyvä ja pienpelitkin menettelevät. Loppujen lopuksi ainakin kakkosen perusteella peli kuitenkin tuntuu hiukan lyhyeltä mutta taitaa olla niin että on hankala kuitenkin tehdä tuota pidempiä pelejä. Jäin kaipaamaan pelitunnelmaa kovasti ja sillä sitten aijon tietenkin ostaa myös ensimmäisen osan pelistä. Kokonaisuudessa todella hyvä peli! Pidän ja arvostan.

Dynamo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dynamo » To Kesä 19, 2008 13:00

Omistan KH: Chain of Memoriesin, ja KHII:n. Ykkönen minulla oli, mutta lainasin sen kaverille muutama vuosi sitten, ja se jäi sille tielleen. :'D Uutta en ole vaivautunut ostamaan.

Mutta juuh, sitten itse asiaan.. Ostin itse asiassa pleikka kakkosen alun perin vaan sen takia, että halusin päästä pelaamaan KH:ta. Ja olihan se sitten odotusten mukainen, mutta en ollut vielä silloin niin totaalinen KH-fani, kun nykyään, koska minua vähän vaivasi se originaalien hahmojen vähäisyys.
Ja sitten... Tuli Chain of Memories! Innostuin heti Organisaatiosta(ja Riku Replicasta! Joka on siis suosikkihahmoni KH-peleistä), pahisfanaatikko kun olen.
CoM:n innoittamana aloin surffailla enemmän KH, aiheisilla sivuilla. En tietenkään voinut välttyä Deep Dive-videon näkemiseltä, ja tämä sai minut odottamaan innolla KHII:n julkaisua. Hermot meinasi mennä moneen otteeseen, kun julkaisupäivämäärää siirrettiin koko ajan.. ^^'
Sitten.. olikos se syyskuussa(29.päivä, ehkä..?) 2006 se sitten viimeinkin julkaistiin, ja rynnin oitis kauppaan ostamaan sen o.O Ja olin niin fiilareissa, että lintsasin muistaakseni jopa koulusta, että ehtisin pelata enemmän. >_> err.
Anyway, tähän lopetan tylsän taustatarinan!

KHII on edelleen yksi lempparipeleistäni, rakastan sen taistelusysteemiä, hahmoja, juonta, etc. Miinusta peli saa liiasta helppoudesta. Onneksi jätin kerrankin taitoni aliarvioimatta, ja valitsin heti normaalin vaikeusasteen.. Okei, vaikea olisi varmaan ollut osuvampi valinta.
On kyllä myönnettävä, että jumituin Xaldin-tappeluun joksikin aikaa! Se on yhä suurin heikkouteni. XD Xigbar-taistelussa minulla oli myös aluksi ongelmia, koska en tajunnut, että yhdessä kohdassa kannattaa juosta ympyrää. eheh.
Demyx-taistelun kanssa minulla ei ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa. Akun Comet-ability helpottaa taistelun kloonintappo-osuutta huomattavasti. ; D

Näin yleisesti ottaen lempipelini sarjasta on KHII, mutta Chain Of Memories on hahmojen ja juonen puolesta mielenkiintoisin.

Palaa sivulle “Pelit”