Final Fantasy-sarja [SPOILEREITA]

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Convallaria

Re: Final Fantasy-sarja [SPOILEREITA]

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ti Helmi 05, 2013 20:32

Chibi-chan kirjoitti:Tutustuin Final Fantasy peleihin kaksi vuotta sitten kun kaverini kertoi minulle miten niitä pelataan. Olin tietenkin hetken aikaa silmät selällään että mistä tässä on kyse kunnes vähän ajan päästä tajusin logiikan. Sain kaveriltani lainaan yhden Final Fantasy pelin ja sen nimi oli Final Fantasy VII Dirge of Cerberus, onneksi kaverini oli niin kultainen että neuvoi minua alusta alkaen jotta pääsini pelaamisen makuun. Loppujen loppuksi itse peli osoittautuu todella hyväksi vaikka juoni olikin sekaava mutta pysyin kärryllä jotenkin :D Voin sanoa että se oli ensimmäinen Final Fantasy peli jota olen pelannut, ainakin olen kokemusta rikkaampi.

Juonen sekavuus saattaa hyvin johtua siitä, että Dirge of Cerberus on jatko-osa FF VII:lle ja käsittääkseni sijoittuu vielä Advent Childrenin jälkeenkin.

Tristanix

ViestiKirjoittaja Tristanix » Ke Helmi 06, 2013 12:56

Juuh, näin taisi olla. Olen miettinyt, että jatkuukohan tuo Compilation of Final Fantasy VII vielä vai ei. :D Dirgessä jäin jumiin Nero The Sableen, aika haastava bossi. Ongelmana on, että parhaat ammukset loppuvat kesken. Pitäisi koko taso vetää läpi, jättää expa rauhaan ja ostella ammuksia ja muita tavaroita. :d On muuten suhteellisen siistin näköisiä tyyppejä nuo Tsvietsit. :)

Fabula Nova Crystallisista vielä sen verran, että Final Fantasy Type-0 on julkaistu Japanissa jo aikoja sitten, mutta muun maailman julkaisuista ei ole vielä varmaa tietoa. :( Harmittaa jos tuo jää tulematta kokonaan.
Embrace your dreams, and... whatever happens, protect your honor... as SOLDIER!

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ke Helmi 06, 2013 23:10

Tristanix kirjoitti:Fabula Nova Crystallisista vielä sen verran, että Final Fantasy Type-0 on julkaistu Japanissa jo aikoja sitten, mutta muun maailman julkaisuista ei ole vielä varmaa tietoa. :( Harmittaa jos tuo jää tulematta kokonaan.

Jep, harmittaa, varsinkin minua. Pelikeräilijä kun olen... Pitää varmaan sitten ostaa ihan jostain japanilaisesta kaupasta että saa kokoelman täydeksi.
Turhan paljon noita Final Fantasyja rönsypeleineen alkaa olla, tähän mennessä pisin keräämäni sarja. =)

Tristanix

ViestiKirjoittaja Tristanix » Pe Helmi 08, 2013 13:29

On tullut pelailtua Dissidiaa taas pitkästä aikaa. Warrior of Lightilla pääsin Chaosta vastaan, mutta turpaan tuli noin kymmenen kertaa. :D Kolmanteen muotoon pääsin sentään muutaman kerran. Nyt levutankin ahkerasti WoLin jonnekin 70 lv paikkeille ja sitten uudestaan.

Duodecimiäkin pitäisi jossain vaiheessa aloitella. Yllätyin iloisesti, kun sain selville, että Lightningille saa Aya Brean asun, jos omistaa The 3rd Birthdayn. Sama myös Cecilin kohdalla FF IV Complete Collectionin kanssa. The 3rd Birthday oli kyllä hemmetin hyvä RPG räiskintä. Minä, joka en pahemmin ampumapeleistä perusta, varsinkaan FPS:istä pidin todella paljon Birthdayn pelimekaniikasta ja tarinasta. :) Voi kun saisi vielä joskus Parasite Evet myös käsiini.

Loppuun musaa, aiheeseen liittyen:

E:

Kuva

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Pe Helmi 08, 2013 14:46

Tristanix kirjoitti:Juuh, näin taisi olla. Olen miettinyt, että jatkuukohan tuo Compilation of Final Fantasy VII vielä vai ei. :D Dirgessä jäin jumiin Nero The Sableen, aika haastava bossi. Ongelmana on, että parhaat ammukset loppuvat kesken. Pitäisi koko taso vetää läpi, jättää expa rauhaan ja ostella ammuksia ja muita tavaroita. :d On muuten suhteellisen siistin näköisiä tyyppejä nuo Tsvietsit. :)

Kuten aikaisemmasta viestissäni sanoin, niin Dirge of Cerberuksen salaisessa lopussa tapahtuu asioita joista voisin päätellä että kyllä vielä jatkuu. (Kovin tutun oloinen siivekkäänpuolikas siellä oli xDD) Tosin mitään varmaa tietoa ei ole, ja tuo onkin vain oma mielipiteeni. (Kyllähän se voisi jatkua ainakin laadukkaalla pelillä vielä mieluummin xD)

Tristanix

ViestiKirjoittaja Tristanix » La Helmi 09, 2013 16:49

Spitaalinen kirjoitti:Kuten aikaisemmasta viestissäni sanoin, niin Dirge of Cerberuksen salaisessa lopussa tapahtuu asioita joista voisin päätellä että kyllä vielä jatkuu. (Kovin tutun oloinen siivekkäänpuolikas siellä oli xDD) Tosin mitään varmaa tietoa ei ole, ja tuo onkin vain oma mielipiteeni. (Kyllähän se voisi jatkua ainakin laadukkaalla pelillä vielä mieluummin xD)

"Even if the morrow is barren of promises, nothing shall forestall my return."

Pelimiehessä näin Final Fantasy Tactics: War of The Lions -pelin essentials kuorilla, eli näillä ja mietin pitäisikö ostaa. Jäi kuitenkin hommaamatta ja nyt sitten mietityttää, että pitäisikö se käydä hakemassa vai ei. :P

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » La Helmi 09, 2013 18:22

Tristanix kirjoitti:Pelimiehessä näin Final Fantasy Tactics: War of The Lions -pelin essentials kuorilla, eli näillä ja mietin pitäisikö ostaa. Jäi kuitenkin hommaamatta ja nyt sitten mietityttää, että pitäisikö se käydä hakemassa vai ei. :P

Hmm... Itte sanoisin et jos tykkäät Final Fantasy Tactics -pelistä niin hommaa ihmeessä. Ei nyt mikään vuosisadan floppi, mutta parempiakin tuon tyylisiä pelejä on tullut pelattua. Kuitenkin Final Fantasy fanille ihan mielenkiintoinen pelikokemus. =D

Tristanix

ViestiKirjoittaja Tristanix » Ke Helmi 20, 2013 21:26

Dissidia tuli läpäistyä tässä jokin aika sitten, nyt kehitän siinä hahmoja. Accomplishmentteja oli aika hirveästi jäljellä, eli en varmaan niitä kaikkia jaksa hankkia. :P Huomasin muuten tällaisen hienon jutun:

Spoiler:
Kuva

Kuva

Eli Dissidian Endingissä käytettiin alkuperäisen Final Fantasyn aloituskuvaa. :o

Nyt en ole varma, minkä pelailen läpi seuraavana. :D

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ke Helmi 20, 2013 22:16

Tristanix kirjoitti:Dissidia tuli läpäistyä tässä jokin aika sitten, nyt kehitän siinä hahmoja. Accomplishmentteja oli aika hirveästi jäljellä, eli en varmaan niitä kaikkia jaksa hankkia. :P Huomasin muuten tällaisen hienon jutun:

Spoiler:
Kuva

Kuva

Eli Dissidian Endingissä käytettiin alkuperäisen Final Fantasyn aloituskuvaa. :o

Nyt en ole varma, minkä pelailen läpi seuraavana. :D

En oo muuten huomannu tota... Aika hauska =D Tai no Final Fantaseissahan aika usein silleen puoliviitataan johonki aikasempaan FF peliin.

Tristanix

ViestiKirjoittaja Tristanix » Ti Kesä 11, 2013 15:13

Final Fantasy Versus XIII -> Final Fantasy XV

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ti Kesä 11, 2013 21:20

Nawnawnaw
Näitähän tulee kuin liukuhihnalta, XIII-3, XIV, XV
Oih, mulla tulee olemaan ihania hetkiä noitten rakkaiden kanssa :) Näyttääpi hyvältä, vaikka tuosta XV:n sotaanviittaavasta jutusta tuli jotenki mieleen XII (jota en halua toista :roll: ) Toivotaan että tulee hyvä (Jeeiii, lisää silmänamia tytöille, päähenkilönä kivan näkönen poitsuli xDD) Noeiii, en tiiä oikeen mitä oottaa tolta peliltä... Kukaan kuullu mitään suuria paljastuksia pelimekaniikasta tai muusta? Itse en hirveästi usko että XIII:stä tulee muuttumaan XV:hen, koska aika moni on sanonut tykkäävänsä kolmentoista taistelumekaniikasta jne. Nooh, se nähdään sitten, kun saadaan PS4 ja FF XV kotiin äitylin luo ja itse asetuttua ohjaimen ääreen :D

Tristanix

ViestiKirjoittaja Tristanix » Ti Kesä 11, 2013 21:40

Omasta mielestäni juoni muistuttaa hieman Leijonakuningasta. Trailereista olen saanut seuraavaa irti:
Spoiler:
Noctis on kuningaskunnan prinssi, eli hänen isänsä on kuningas. Tämän kuningassuvun tehtävänä on ollut suojella jotakin kristallia, joka on viimeinen maailmassa ja pahikset haluavat päättää kuningassuvun ja saada kristallin itselleen. Kuninkaan henkeä uhataan noissa trailereissa, eikä hänen kuolemansa tulisi ainakaan itselleni yllätyksenä. Sen jälkeen Noctiksen pitää ottaa paikkansa uutena kuninkaana, ottaa vastuuta jne. Eli Simban tapaan kasvutarina kyseessä.

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ti Kesä 11, 2013 21:45

Kuulostaa suht hyvältä (Prinssi... xD)
Toi maailma vaikutti mielenkiintoselta, jotenki sellanen uus-vanha sekasin... Hmm... Nyt mua alko kiinnostaa tosi paljon (kyllä, olen malttamaton)

Ja näyttääkös tuo Noctis jotenkin nuorelta? Siis ettei se ole sellainen tyypillinen 16-20 v päähenkilö (no okei, okei, Cloud oli 21 ja Squall 15... mutsiis noin keskimääräsesti) Tai sitten, mitä itse mietin, joudutaanko (tai saadaanko) Noctiksella pelaamaan kahden eri iän aikana? Kun tuossa näytti olevan sellaista 12 v. Noctista ja sitten vähän vanhempaa Noctista (Pitääpäs tarkistaa vielä)

Tristanix

ViestiKirjoittaja Tristanix » Ti Kesä 11, 2013 22:00

Vai että nuorelta? :mrgreen:

Kuva

Tarkkaa ikää ei taida olla vielä saatavissa, mutta kyllä voisin sinne 18-21 -vuoden välille laittaa tämän hepun.

Ai niin unohdin mainita Romeo ja Julia -tyylisestä asetelmasta pelissä:

Spoiler:
Stella Nox Fleuret

Kuva

Stella ja Noctis jakavat saman kyvyn ja ovat trailereissa puhuneet jotakin niistä. Käsittääkseni hahmoilla on ihan hyvä henkilökemia. Stella kuitenkin kuuluu pahisten puolelle ja on yksi pelin päävastuksista, ainakin tämänhetkisten tietojen mukaan.

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ti Kesä 11, 2013 22:15

Hoppis, katoin ton trailerin uudestaan ja se olikin se demo, mikälie, missä se oli sen isukin kanssa, mikä kuva multa jäi mieleen. Tuo tosiaan näyttää tälläiseltä perus FF päähenkilön ikäiseltä näin kun katoin uudelleen xD

Palaa sivulle “Pelit”