Indie RPG:t

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

nukkelapsi

Indie RPG:t

ViestiKirjoittaja nukkelapsi » La Maalis 02, 2013 17:37

Löytyykö täältä indie RPG:eiden pelaajia? Ehdotuksia kokeiltavista peleistä otetaan vastaan.

Indie RPG:llä siis tarkoitan RPG Makerilla tehtyjä kotitekoisia pelejä, joiden grafiikka vastaa esimerkiksi vanhoja Zeldoja. Näitä pelejä voi ladata netistä ilmaiseksi, ja ne ovat yleensä kestoltaan tunnissa parissa läpi pelattavissa. Suurin osa minulle vastaantulleista peleistä ovat kauhupainotteisia, verisiä ja raakoja, mutta mukaan mahtuu myös pari kevyempääkin peliä.

Varsinaisesti pelaamaan olen päässyt vain Ao Onia, Heta Onia ja Ibiä, joista kaksi ensimmäisena mainittua ovat pelaamistyyliltään lähes täysin samankaltaiset. Heta Oni kun on Ao Onista vaikutteita ottanut Hetalia-fanipeli.

Läpipeluuvideoita olen taasen katsonut peleistä Witch's House, Yume Nikki, Mad Father ja Misao.

Tällä hetkellä suosikkejani ovat Ib ja Mad Father. Ibissä on useita erilaisia vaihtoehtoloppuja, ja tarina kiehtoi minua. Visuaalisesti peli myös miellytti silmää. Mad Fatherin "täydellinen loppu" oli minulle shokki ja antoi kokonaan uudenlaisen kuvan koko pelistä minulle ja innoitti katsomaan läpipeluun uudestaan.
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

NoSodaNoLife

Re: Indie RPG:t

ViestiKirjoittaja NoSodaNoLife » Ti Maalis 25, 2014 21:17

yksi indie kauhurpgpelaaja ilmottautuu! en sinänsä pelaa paljon pelejä, mutta kun on tullut pelattu muutamia näitä pelejä, niin on kyllä jäänyt koukkuun. oon kyl kanssa pelannut huumori rpgpelejä, jotka saattaa tosiaan olla lyhyitäkin.

oon itse asiassa pelannut kaikkia noita pelejä ja kattonut jonkun verran youtubesta toisten pelaamista. lemppareita on kyl ehdottomasti Ib ja Witch's house, mutta myös OFF, tuo ranskalainen peli, joka ei tosin hirveen kauhua oo.

Jos haluut ettiä hyviä RPG pelejä, ehdotan et katot joitain Manlybadassheron pelaamia pelejä youtubesta, sieltä oon ite löytänyt paljon pelattavaa. :) ite ainakin suosittelulistalle laittaisin OFF:n ja Crooked man:in. Tällä hetkellä pelaan Urin, joka on luonut Crooked man-pelin, uutta peliä nimeltään Sandman, joka ei tosin mielestäni ole läheskään yhtä hyvä kuin Crooked man. Ai niin, ja jos nyt jotain aivan outoa, hauskaa, surrealistista ja surullista ehdottaisi, niin on peli nimeltään Re:kinder, joka aika lailla vetää mielipiteet kahtia :)

Muita pelejä:
Mermaid swamp (kauhu), Paranormal Syndrom (kauhu), Alicemare, Toilet in wonderland (outo, huumori), Seven mysteries (kauhu)
Can we play one-person hide and seek?
It seems that there is doppelgangers on the loose, TV said...
Perfect. It's all safe in this letter.
I only wanted to be perfect like her... I wonder who won?

Palaa sivulle “Pelit”