Pokemon Black/White

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Sasse

Pokemon Black/White

ViestiKirjoittaja Sasse » Ma Helmi 14, 2011 20:28

Yay, se julkaistaan pian euroopassakin, mutta... Eikö tämä pokemon ole jo pelisarjanakin jo hieman loppuunkaluttu? Joka peli on periaatteessa samanlainen, aloitat pikkukylässä, saat pokemonin, tapaat kilpailijasi, rökität kyseisen maailman pahikset ja nouset pokemonmestariksi. Mietin tämän pelin ostoa, mutta en olekkaan varma. Tosin, onhan pokemon legenda ja ehkä tässä uudessa pelissä on jotain hienoja uudistuksi. (En kyllä kaipaisi väkisin tehtyjä, uusia pokemoneja...;/) Aiotko sinä ostaa sen?

Shiro Samurai
Viesti:

Re: Pokemon Black/White

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » Ti Helmi 15, 2011 12:01

Minä ostan Blackin koska Pokémon-fani olen ollut ihan alusta lähtien... mutta häätyy kyllä myöntää että 95% noista uusista Pokéista ovat ihan röllien näköisiä, hyi hyi... jotenki tuntuu että ne on keksitty kännissä tai jotain... no offence niille jotka oikeasti niistä tykkää.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Mary Leathert

ViestiKirjoittaja Mary Leathert » Ti Helmi 15, 2011 12:49

Ostan (Blackin).

Osittain sellaisesta perinteellisyydestä (on ne kaikki aikaisemmatkin sukupolvet koettu). En voi ikinä sanoa pelanneeni Pokeja erityisesti juonen vuoksi, se nyt tosiaan on aika samanlainen joka kerta. (Hankkiudu mestariksi, voita siinä sivussa legendaaristen pokejen hyötykäyttöä suunnitteleva rikollisryhmittymä). Ehkä kyseessä on se keräilymentaliteetti. Ja nyt kun niille pokeille annetaan luonteenpiirteitä peleissä, on hauska sen pohjalta lähteä miettimään oman partynsa ryhmädynamiikkaa jne.

Onhan niitä uudistuksia jonkin verran tässä(kin) sukupolvessa, alueet/hahmot/poket on tietty uudet, uutena mekaniikkana on vuodenaikojen vaihtelu, triplaottelut ja rotaatio-ottelut, kamera liikkuu taisteluiden aikana jonkin verran, versioiden välillä on enemmän eroja, jne.

Mitä niihin pokejen ulkonäköihin tulee, niin minun mielestäni joka sukupolvessa on omat epäonnistumisensa ja onnistumisensa. Okei, joku jäätelötötteröpokemon on aika jännä idea, mutta en nyt pidä Magnemitea/Magnetoniakaan minään hahmodesignin riemuvoittona. Nostalgia vain sumentaa arvostelukykyä jonkin verran, kun vertaillaan niitä lapsuuden suosikeita nykyisiin otuksiin. Yleensä minulle on käynyt niin, että pelejä pelatessa alan pitää suurimmasta osasta designeja, vaikka etukäteen katselle tyhmiltä näyttivätkin.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Clacier
Viesti:

ViestiKirjoittaja Clacier » Ke Helmi 16, 2011 10:51

Itsekin olen ollut Pokémon-fani alusta lähtien ja joka genestä löytyy hyllystä kaksi versiota: toinen kahdesta ensimmäisestä ja sitten se kolmas myöhemmin tullut. Ei minuakaan ole juuri haitannut pelien samankaltaisuus. Taidan tyytyä aika vähään, mutta on se ainakin minusta ihan hauskaa ja jännää aloittaa uusi seikkailu uusilla pokémoneilla, vaikka tietäisikin jo suurin piirtein miten tarinan kulku menee.

Tosin on alkanut minustakin tuntua, että tekijöiltä alkaa ideat loppua, kun nyt 4. ja 5. genen pokémoneista suurinta osaa saa katsella hampaat irvessä. En pidä 1-3 genejä täydellisinä ja on niissäkin rumia ällötyksiä joihin en ole tänä päivänäkään tykästynyt saati tottunut, mutta tuntuu vain että noissa parissa uudemmassa genessä se hienojen ja rumien määrä on kääntynyt toisinpäin. Että nyt onkin enemmän niitä rumia ja siellä on vain muutama helmi joukossa. Pahimpina juuri nuo roskapussit ja jäätelötötteröt, hohhoijakkaa.

Aion kyllä silti ostaa Blackin, koska tykkään edelleen Pokémonista todella paljon, on siellä niitä hienojakin ja kaikki vanhemmatkin poksut saa toki siirrettyä B/W:een. Karvas maku on siltikin suussa noiden kammotusten suuresta määrästä johtuen. Vähän jo hirvittää, että tämä saattaisi jäädä viimeiseksi Pokémon-peliksi jonka ostan, mikäli seuraavassa genessä - jos se tehdään - on vieläkin vähemmän silmäniloa kuin tässä.
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

Nameless

ViestiKirjoittaja Nameless » Pe Helmi 18, 2011 08:31

Kyllähän haluaisin Blackin ostaa, mutta ei maksa vaiva ostaa uutta konsolia ja ne pokemonitkin alkaa olla jo vähän tylsiä, tekijöiltä on loppunut mielikuvitus.
Ensimmäiset kaksi geniä oli parhaat, toivon vaan että ekasta genistä tulisi joku remake ds:lle.
I love Charizard!

Eli jos sinulla on 3DS ja olet kiinnostunut pokemonista niin suosittelen ostamaan.
daa daa daa dam di dei cows eat my school today!!

http://knockout612.deviantart.com/

Shiro Samurai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » Pe Helmi 18, 2011 12:24

Nameless kirjoitti:Eli jos sinulla on 3DS ja olet kiinnostunut pokemonista niin suosittelen ostamaan.

Hei odota nyt... eiks ne muka toimi ihan normaaliin DS koneen?
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Logan

ViestiKirjoittaja Logan » Pe Helmi 18, 2011 12:41

Tavalliselle dessulle ovat, eivät 3DS:lle.

Kaikki tässä ketjussa ovat todenneet ostavansa Blackin. Miksi näin? Katselin pelien eroja tuossa joku päivä ja päädyin hankkimaan Whiten, koska siinä on enemmän pokemoneja [ja komeampi maskottilegendary], mutta ilmeisesti Blackissakin on jotain vetävää sitten.

Ja kyllä, mielestäni Pokemonin idea on jo kaluttu varsin loppuun ja tämäkin generation on jo melko turha viritys, mutta voihan sitä uteliaisuudesta karmaisevia laittomia keinoja käyttäen vaikka molemmat pelit hommata. Lopetan pelaamisen sitten jos uudet monsterit rupeavat liikaa hyppimään silmille visuaalisilla olemuksillaan.
When in doubt, hold on to your altitude. No-one has ever collided with the sky.

Clacier
Viesti:

ViestiKirjoittaja Clacier » Pe Helmi 18, 2011 13:08

Itse haluan nimenomaan Blackin, koska siinä on Cottonee, Vullaby ja Reshiram. Etenkin Reshiram. <3 Varmaan kaunein pokémon jonka olen kuunaan nähnyt. Joskus kun ekat uudet pokémonit julkaistiin, itkin verta kun ne olivat niin rumia. Olin jo ihan varma etten osta koko peliä, kun sitten lopulta tulivat kuvat Reshiramista ja Zekromista. Silloin aattelin että jumankauta, tuon valkosen söpöläisen haluan no matter what. :lol: Ja puolisoni ostaa Whiten, joten pokédexiin olen kyllä suht vaivatta kaikki saamassa. Mutta jos täytyy valita kumman haluan omaksi, Reshiramin vai Zekromin, ei tarvitse kahta kertaa miettiä.
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

Nameless

ViestiKirjoittaja Nameless » Pe Helmi 18, 2011 15:49

Logan kirjoitti:Tavalliselle dessulle ovat, eivät 3DS:lle.

Kaikki tässä ketjussa ovat todenneet ostavansa Blackin. Miksi näin? Katselin pelien eroja tuossa joku päivä ja päädyin hankkimaan Whiten, koska siinä on enemmän pokemoneja [ja komeampi maskottilegendary], mutta ilmeisesti Blackissakin on jotain vetävää sitten.

Ja kyllä, mielestäni Pokemonin idea on jo kaluttu varsin loppuun ja tämäkin generation on jo melko turha viritys, mutta voihan sitä uteliaisuudesta karmaisevia laittomia keinoja käyttäen vaikka molemmat pelit hommata. Lopetan pelaamisen sitten jos uudet monsterit rupeavat liikaa hyppimään silmille visuaalisilla olemuksillaan.

Itse olen aina luullut että ne 3DS:lle! :O
No nyt sen sitte vois ostaakki :D

Mary Leathert

ViestiKirjoittaja Mary Leathert » Ma Helmi 21, 2011 01:38

Black, koska...

...jotenkin järkeilin, että se olisi vähemmän suosittu. Olin saanut sen vaikutelman, että porukka pitää enemmän Zekromista kuin Reshiramista.
...melkein jokaisesta aikaisemmastakin versiosta olen ostanut sen "ekan" (Red, Gold, Ruby ainakin, FireRed/LeafGreenista ei ole ollut kumpaakaan. Diamond/Pearlista taisin hankkia Pearlin, kun kavereilla oli Diamondit, ja SoulSilver, koska halusin vaihtelua. Että onkin melkein 50/50.).
...yritin miettiä, että tulee eri versio kuin kavereille, kuten tulikin (en ollut muistanut kysyä ennen kuin menin varaamaan). Täytyyhän sitä vaihtamaan päästä.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » Ti Helmi 22, 2011 10:43

Pokémon-pelaajaurani alkoi ala-asteella saadusta LeafGreenistä, joka myöhemmin hävisi täysin käsittämättömästi GBAdvancen mukana jäljettömiin. Eihän niitä ikinä löytynyt, mutta myöhemmin sain uuden GBA:n ja siihen Emeraldin, jolloin pääsin kunnolla vauhtiin. Pelejä onkin sitten kertynyt jonkin verran, niin spin-offeja kuin virallisiakin sekä GBA:lle että NDS:lle. Mutta Black/White ei ole jaksanut kiinnostaa alkuunkaan. Ei ollenkaan. En ole edes jaksanut käydä katsomassa, millaisia uusia örriäisiä uusi peli sisältää. Miksi?

No, mielestäni poksuja alkaa olla jo vähän liikaakin. Oikeasti, kun Pokémoneja on jo... päälle 600 tai jotain, on siinä mielestäni jo vähän liikaakin kerättävää ja tykättävää tällaiselle sekundafanille, jolla on tälläkin hetkellä SoulSilver erittäin kesken. Jotenkin mielenkiinto uusiin poksupeleihin on ruvennut lipsumaan, muttei siksi ettenkö enää pitäisi Pokémoneista. Uusissa peleissä on vain yksinkertaisesti liikaa keräämistä ja tekemistä ja ne alkavat vaatia jo pitkäaikaista mielenkiintoa toimiakseen. Sinnohin vielä kestin ja jopa tykkäsin uusista tuttavuuksista ja Ruby/Sapphiren esittelemät kilpailut olivat ihan kiva uudistus, joka parantui Sinnohissa. Pokémon Athletesta en niin jaksanut enää innostua, vaikka muuten SoulSilver/HeartGold olivat sikäli kivoja tuttavuuksia, sillä en ole koskaan GBA:ta vanhempien konsoleiden pelejä pelannut ja näin ollen sain mahdollisuuden tutustua kunnolla Johton alueeseen.

Eli siis, ei uusia Pokémon-pelejä enää minulle - tai ainakaan tällä hetkellä en ole yhtään kiinnostunut Blackia/Whitea ostamaan. Noista kahdesta ostaisin todennäköisemmin Whiten, jos tarvetta pelin ostoon joskus tulisi. Sen sijaan Pokémon Rangereita voisin jopa kuvitella ostavani, sillä pidin sarjan ensimmäisestä pelistä ja vaikkapa kakkososan hankkiminen ei olisi mikään suuri investointi.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Nameless

ViestiKirjoittaja Nameless » Pe Maalis 04, 2011 13:51

Päädyin sittenkin siihen tulokseen että White on parempi. Ja tilasinkin sen tänään, että jos se viimeistään keskiviikkona saapuisi.

Unita

ViestiKirjoittaja Unita » Ke Maalis 16, 2011 13:51

Hommasin Pokemon Whiten. Tähän mennessä olen varsin tyytyväinen pelin etenemiseen eivätkä uudet poksut ole kauheasti häirinneet (mitä nyt se jäätelö ja roskapussi). Mielestäni kummatkin uusista mahtilegendaarisista näyttävät mölleiltä. Tosin pidän Victinistä sitäkin enemmän. :3

Nameless

ViestiKirjoittaja Nameless » To Maalis 17, 2011 16:45

ookkei, nyt on pelattu White läpi.
Loppuratkaisu yllätti mutta kai sekin oli ihan ok.
Tämänhetkinen vahvin poksuni on Haxorus lv 58.

bottlemiku
Viesti:

ViestiKirjoittaja bottlemiku » Ti Heinä 26, 2011 20:35

Ei.
En osta. En ajatellut ostaa mitään tähän Black/Whiteen liittyvää. Koska oikeasti suurin osa pokeista on aika pelottavan näköisiä. Joo, ajattelin niistä edellisistä, että : "Awwss~ Onpa söpöjä." Kun ne kehittyivät : "Ohkei... Ei enää niin söpöjä.." Ja nämä poket eivät enää edes muistuta pokeja.. Olen pahoillani, jos tykkäät niistä (Pyh..) Mutta olen vain sitä mieltä, että ne ovat pelottavia.. : D

Palaa sivulle “Pelit”