Tales -sarja

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Juusto
Viesti:

Tales -sarja

ViestiKirjoittaja Juusto » To Marras 26, 2009 23:12

Tämä loistava pelisarja ansaitsee saada pysyyn oman keskustelun!

Tales -sarja on Namco Bandai Gamesin vuonna 1995 aloittama pelisarja, joka sisältää 10, kohta 11 pääsarjan peliä, monta niihin pohjautuvaa ja omanaan toimivaa sivupeliä sekä niistä tehtyjä animaatioita.

Pääsarjan pelit tummennettuna, sivuosat normaalisti ja perässä konsoli.
- Tales of Phantasia (Super Famicon, PS, GBA, PSP)
- Tales of Destiny (PS2)
- Tales of Eternia(PS, PSP)
- Tales of Destiny 2 (PS2, PSP)
- Tales of Symphonia (NGC, PS2)
- Tales of Rebirth (PS2, PSP)
- Tales of Legendia (PS2, tulossa: Wii)
- Tales of the Abyss (PS2)
- Tales of the Tempest (NDS)
- Tales of Hearts (NDS)
- Tales of Innocence (NDS)
- Tales of Vesperia (XBOX360, PS3)
- Tales of Graces (Wii)
- Tales of Phantasia: Narikiri Dungeon (GBC)
- Tales of the World: Narikiri Dungeon 2 (GBA)
- Tales of the World: Narikiri Dungeon 3 (GBA)
- Tales of the World: Summoner's Lineage (GBA)
- Tales of the World: Radiant Mythology (PSP)
- Tales of Symphonia: Dawn of the New World (Knight of Ratatosk) (Wii)
- Tales of Fandom: Volume 1 (PS)
- Tales of Fandom: Volume 2 (PS2)
- Tales of Mobile (..matkapuhelin)
- Tales of VS.

Suurinta osaa sarjan peleistä ei ole julkaistu Euroopassa tai edes Amerikassa, Euroopassa on julkaistu ainakin Phantasia, Symphonia, Vesperia, Eternia sekä Symphonia: DotW. GBA-, NDS- ja PSP-pelejä eivät ilmeisesti aluekoodit rasita.

Oma Tales -fanitukseni lähti siitä, kun sisko osti pitkään kuolaamansa Tales of Symphonian. Sitä seurasivat Phantasia, Abyss (med modattu pleikka mutta tästä ei sitten puhuta täällä)[/size] sekä Vesperia. Rahatilanteen salliessa aion ostaa Symphonialle jatkoa.

Mikä näissä kiinnostaa?
Itse pidän pelien grafiikasta Symphoniasta eteenpäin (vaikka onhan Phantasian ja vanhempien pikselihahmot suloisia..), persoonallisesta tyylistä ja Kosuke Fujishiman hienosta hahmosuunnittelusta - etsikää käsiinne näiden pelien arttikirjoja, niistä löytyy upeita suunnitelmia hahmoista! Pelattavuus on hyvä, tykkään 3D-pelien taistelumekaniikasta; vihollista kohti ja vihollisesta pois päin menevä kaksiulotteinen liikkuminen rasittaa vain silloin, kun kakkospelaajana saa kärsiä kameran yhtäkkisestä kääntymisestä - hahmo laukkaakin yhtäkkiä väärään suuntaan, pois vihollisesta. Abyssissa ja sitä uudemmissa vapaan juoksentelun nappi on hyvin kätevä. c: Ja peleistä ei puutu käännekohtia, jokaisessa pelaamassani on ollut ainakin muutama suuri pelaajan shokeeraava käännekohta, kuten
Spoiler: Suurehko spoileri Symphoniasta
Kratoksen ja Lloydin sukulaisuussuhde
ja
Spoiler: SUURI spoileri Abyssista
Luke is teh replica.

Lisäksi pidän pienistä asioista ja teemoista, jotka löytyvät ainakin kaikista niistä peleistä, mihin olen itse tutustunut - esimerkiksi muinainen teknologia (the must), tasamäärä mies- ja naispuolisia jengin vakiohahmoja, samanteemaiset "bonusasut", crossoverit sarjan pelien välillä ja huumori. \o

Niille, jotka tykkäävät japsiropeista, reaaliaikaisesta "osutaan hirviöön ja joudutaan taisteluun" -menosta sekä suht kiemuraisista juonista, sanon että kannattaa pelata jos saa jonkun näistä käsiinsä!

Toivottavasti on kelpaava aloitusviestiksi, jännitävää olla ketjun aloittaja kun pitäisi kirjoittaa jotain älykästä eikä mitään fanityttöilyä. :,D
cheesePLAY -cosplayblog

Tuc-keksi
Viesti:

Re: Tales -sarja

ViestiKirjoittaja Tuc-keksi » Ke Joulu 23, 2009 16:53

Pääkkösen ketju on aika tyhjä, joten joulun kunniaksi tulen tänne jatkoksi!

Itse en ole sarjaan laajalti tutustunut se sanottakoon suoraan. Olen itseasiassa tainnut pelata vain kahta sarjan peliä: Tales of Phantasiaa ja Symphoniaa. Toisaalta taas pidin molemmista varsin paljon. Pelisarjan reaaliaikainen ja pienen kombottelun mahdollistava taistelusysteemi on kyllä kerrassaa mairea roolipelille.

Hyvän ystäväni kanssa pelasimme jo tuossa muutama vuosi takaperin tuon Symphonian lävitse ja se ei ollut mikään pieni urakka. Jos tahtoisi raha/kesto-suhteessa ehkä pelikuution parhaan pelin, niin Symphonia taistelee siinä kategoriassa voitokkaasti. Kahdella tyhmällä päälläkin varustettuna sen pelaamiseen meni yli suositeltu 70 tuntia ja emme edes koettaneet/jaksaneet vetää puoliakaan sivutehtävistä.

Osa pelin musiikeista oli erinomaisia, mutta juoni ja pahikset ontuivat aika pahasti: siinä vaiheessa kun joku randomi tyttö kidnapataan yhden pelin aikana jo neljättä kertaa, niin alkaa kyseenalaistamaan käsikirjoitusta. Myös keskustelujen "animaatio", joka on siis aivan tavattoman tönkköä, sai aikaan aivan uskomattomia naurunpurkauksia. Yksi hauskimmista peleistä mitä olen pelannut ja tämä siis tahattomasti.

Kaiken kaikkiaan varsin pirtsakka, pitkäkestoinen ja palkitseva roolipeli. Ei timanttia, mutta erinomainen puutteistaan huolimatta. Ai niin, tässä on new game+, jota itse pidän co-opin lisäksi yhtenä hienoimpina juttuina (rooli)peleissä.
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

Peruna
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peruna » To Joulu 24, 2009 02:10

Joo, ostin ton Symphonian Gamecubelle joku kuukausi sitten. Ihan hyvä peli oli. Meni joku 2 viikkoa ja tunteina 35 tuntia, kun pelasin läpi. Aika pitkä!! Rupesi jo ärsyttää yhdessä kohdassa kun aina vain jatkui ja sitten loppujenlopuksi olin kolmelta aamuyöllä pelasi läpi vasta, onneksi oli viikonloppu lol! Mut silti oli ihan hyvä peli, mut en aio kyllä vielä lähiaikoina pelata uusiksi läpi tota :lol: Hirveetä matkustusta koko ajan, onneksi saa ne lentokoneet joskus loppuvaiheesa ja Wonder Chief oli paras hahmo. :lol:
Viimeksi muokannut Hoothoot, To Joulu 24, 2009 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Viestiä taasen siistitty.
MÖRKÖ <-ÄLÄ GLIGGAA

Gaia

ViestiKirjoittaja Gaia » Ti Maalis 29, 2016 01:00

Mun ensimmäinen kosketukseni Tales-sarjaan (ja japaniropeihin yleensäkin) tapahtui Tales of Xillian ja sen jatko-osan kautta. Kaikki niissä oli aivan uutta, mutta kiehtovaa, vaikka kestikin hetken ennen kuin tajusin miten artet ja lilium orbit sun muut toimivatkaan. Tuntuu vähän siltä että Xilliat jakaa mielipiteitä, mutta itse tykästyin suuresti ja olin molempiin peleihin aivan koukussa ainakin pari kuukautta putkeen. Nyt myöhemmin, kun oon pitänyt reilusti taukoa, voin jo sanoa ettei Xillia 2:n käsikirjoitus ehkä ole kaikista onnistunein, mutta silti se tarjosi monia liikuttavia hetkiä. Kenties suurin syy fanitukselleni on hahmogalleria joka on suurelta osin aivan ihana. Paljon rakastettavia hahmoja, joiden kemiat pelaa hyvin yhteen. Voisin kyllä hieman valittaa siitä ettei kummassakaan pelissä juuri perehdytä hahmojen menneisyyteen ja taustatarinoihin, varsinkaan antagonistien puolelta. Oon lukenut käännöksiä fanikirjoista ja sieltä paljastuu vaikka minkälaisia mielenkiintoisuuksia, joiden oisin toivonut tulevan jollain lailla peleissäkin esille. Ilman niitä jotkin hahmot kun jäävät auttamattoman etäisiksi, ellei itse kiinnostu selvittämään heistä lisää. Ekassa Xilliassa minulta meni myös suurin osa sivutehtävistä auttamattomasti ohi, kun en tajunnut että monet skitit viittaavat niihin, enkä älynnyt miten jo aloitettuja sivutehtäviä jatketaan. Joka tapauksessa tykkään Xillioista edelleen paljon.

Melkein kiinnostaisi pelata jotakin noista vanhemmista peleistä, mutten tiedä onko niitä enää missään saatavilla. Zestirian hankin melko pian sen ilmestymisen jälkeen, mutta jotenkin en oo päässyt siihen peliin yhtään sisälle. Xillioihin verrattuna se näyttää jokseenkin erilaiselta, vaikka tykkäsinkin siitä että enkkudubin rinnalle oli jätetty japaninkielinen versio. En oikein tiedä mikä mättää, mutta siitä vain puuttuu se jokin joka ihastuttaisi ja koukuttaisi. En oo tainnut päästä edes puoliväliin sen kanssa enkä ole ollenkaan varma että löydän inspiraatiota pelata sitä loppuun asti.

Ja vaikka en vielä edes PS4:sta omista, oon jo aivan innoissani Tales of Berseriasta. Se näyttää hyvältä, tarina kuulostaa kiehtovalta ja Velvet on upeannäköinen päähenkilö. Yritän olla asettamatta liian suuria odotuksia, jos se vaikka osoittautuukin pettymykseksi niin kuin Zestiria, mutta ei voi mitään, oon jo ihastunut.

*~Nia-Hime~*

ViestiKirjoittaja *~Nia-Hime~* » To Maalis 31, 2016 20:48

Sanoikos joku "Tales of"? I'm in!
Ensimmäinen Tales of pelini oli Tales of Xillia, johon tykästyinkin aika nopeasti. Tarinan kerronta on siinä hieman tönköhkö, mutta Xilliaa oli silti oikein mukava pelata. Jotenkin siinä vaan tuli tykästyttyä niihin hahmoihin, joista suosikeiksi nousi heti Jude, Alvin ja Wingul. Ja jos siitä nyt niitä inhokkejakin pitää luetella niin sanoisin että Muzet kuuluu niihin, koska jokin siinä luonteessa ja olemuksessa jäi tökkimään. -u-

Ja nyt sitten on tullut pelattua Tales of Zestiriaa ja sekin on ollut oikein mieluisa. Tarinassa on hieman aukkoja, mutta ei ne menoa ole hidastanut. Ainut mikä siinä minua hieman risoo on se, että leveleiden saaminen on hankalampaa Xilliaan verrattuna ja siinähän sitten joutuu vääntämään niitä normi vihollisia vastassa miljoona vuotta että saa yhden levelin lisää T.T
Lempi hahmo Zestiriasta on Meebo... siis Mikleo. Tykkään todella paljon Mikleon hahmo designistä (Sininen sattuu olemaan lempiväri) ja hänellä on oikein kiva luonne ja naurut saa aina siitä kun Edna kiusaa Meebo parkaa x'D

Ja Tales of Berseria näyttää todella mielenkiintoiselta, kun se nyt sattuukin sijoittumaan samaan maailmaan kuin Tales of Zestiria. En malttaisi odottaa sitä ollenkaan, koska nyt kun on nähnyt niitä uusia pelattavia hahmoja niin peli vimma on iskenyt vain pahemmin ja varsinkin kun sai tietää että Rokurou on pelattava *o*
"Ore wo dare da to omotte yagaru?!"

Gaia

ViestiKirjoittaja Gaia » Pe Huhti 01, 2016 01:37

*~Nia-Hime~* kirjoitti:Jotenkin siinä vaan tuli tykästyttyä niihin hahmoihin, joista suosikeiksi nousi heti Jude, Alvin ja Wingul. Ja jos siitä nyt niitä inhokkejakin pitää luetella niin sanoisin että Muzet kuuluu niihin, koska jokin siinä luonteessa ja olemuksessa jäi tökkimään. -u-

Wingul.<3 Mun toinen suosikkini Gaiusin ohella. Varsinkin noiden kahden taustatarinoiden lukemisen jälkeen oon aivan ihastunut. Alvin on sitten varmaan kolmas suosikki, tai kakkosen Rideaux :D ja oon aika lailla samaa mieltä Muzetista, tosin eniten häiritsee se, miten turha hahmo se lopulta on, tai siis...siitä olisi voinut saada paljon enemmän irti.
Spoiler:
Salaa toivonkin että Wingul olisi ykkösessä ollut se final boss Gaiusin kanssa ja siten siirtynyt mukaan kakkoseenkin.

Juurikin Rokurou kiinnitti huomioni ensimmäisenä (Velvetin ohella) kun näin ekan trailerin Berseriasta. Muutenkin hahmot ja kaikki näyttää niin hyvälle ettei voi kuin kihistä odotuksesta. Pitäisi tosin varmaan ensin tutustua Zestirian maailmaan kunnolla, jos se kerran sinne sijoittuu, ettei vain mene mitään tärkeää ohi. Ehkä saisinkin sen pelattua loppuun...ehkä.

*~Nia-Hime~*

ViestiKirjoittaja *~Nia-Hime~* » Pe Huhti 01, 2016 09:13

Gaia kirjoitti:Wingul.<3 Mun toinen suosikkini Gaiusin ohella. Varsinkin noiden kahden taustatarinoiden lukemisen jälkeen oon aivan ihastunut. Alvin on sitten varmaan kolmas suosikki, tai kakkosen Rideaux :D ja oon aika lailla samaa mieltä Muzetista, tosin eniten häiritsee se, miten turha hahmo se lopulta on, tai siis...siitä olisi voinut saada paljon enemmän irti.
Spoiler:
Salaa toivonkin että Wingul olisi ykkösessä ollut se final boss Gaiusin kanssa ja siten siirtynyt mukaan kakkoseenkin.

Gaius on kuulemma paljon siedettävämpi Xillia 2:ses, mutta en kylläkään ole vielä saanut peliä käsiini. Xillia 2:sen juoni on kyllä jo tullut itelle spoilattua, mutta silti tekis mieli hommaa se jostain x'D
Ja nyt palvokaamme Wingulia,
Spoiler:
joka todellakin olisi ansainnut paikkansa viimeisessä boss battlessä Muzetin sijaan...
Myöskin Wingulin olisi voinut mieluummin jättää henkiin, eikä tapattaa turhan sivuhahmon tapaan. Miust koko Chimeriadin ois voinu jättää henkiin... paitsi Agrian x'D

Gaia kirjoitti:Juurikin Rokurou kiinnitti huomioni ensimmäisenä (Velvetin ohella) kun näin ekan trailerin Berseriasta. Muutenkin hahmot ja kaikki näyttää niin hyvälle ettei voi kuin kihistä odotuksesta. Pitäisi tosin varmaan ensin tutustua Zestirian maailmaan kunnolla, jos se kerran sinne sijoittuu, ettei vain mene mitään tärkeää ohi. Ehkä saisinkin sen pelattua loppuun...ehkä.

Haha, Miullakin heti Rokurou osui silmään siinä ensimmäisessä trailerissa x'D Myöskin tykästyin pikku Laphicettiin, joka on vähän niinkuin Seraph Zestiriasta... Berserian maailma on sama kuin Zestiriassa, mutta monta sataa vuotta ajassa taakse päin, joten paikat ovat erilaisia. Itse tykkään tästä merirosvo teemasta, joka siinä on ja nyt pääsee kai olemaan sellainen anti sankari x'D Aaaa! Milloinkohan julkaistaan lisää infoa ja loput pelattavat hahmot? Koska tuskin siinä nyt vain neljää pelattavaa hahmoa ole verrattuna muiden Tales of pelien kuuteen pelattavaan hahmoon ;3
"Ore wo dare da to omotte yagaru?!"

Gaia

ViestiKirjoittaja Gaia » Pe Huhti 01, 2016 14:15

*~Nia-Hime~* kirjoitti:Gaius on kuulemma paljon siedettävämpi Xillia 2:ses, mutta en kylläkään ole vielä saanut peliä käsiini. Xillia 2:sen juoni on kyllä jo tullut itelle spoilattua, mutta silti tekis mieli hommaa se jostain x'D
Ja nyt palvokaamme Wingulia,
Spoiler:
joka todellakin olisi ansainnut paikkansa viimeisessä boss battlessä Muzetin sijaan...
Myöskin Wingulin olisi voinut mieluummin jättää henkiin, eikä tapattaa turhan sivuhahmon tapaan. Miust koko Chimeriadin ois voinu jättää henkiin... paitsi Agrian x'D

Kyllä suosittelen pelaamaan kakkosenkin, jos yhtään ekasta osasta tykkäsi. Käsikirjoitus ei siinäkään mikään ihan loistelias ole, mutta itse pidin silti. Pelattavia hahmoja tosin on ehkä melkein liikaakin, vaikea valita ketä haluaa mukaan :'D enkä ole täysin tyytyväinen kaikkiin character storyihin. Pelaamisen arvoinen joka tapauksessa ja onhan siinä mukana tuttuja rakkaita hahmoja joten ihan jo siksikin~
Spoiler:
Wingul toisena final bossina ois käynyt enemmän järkeenkin, onhan se sentään Gaiusin ykkösmies ja ne on tunteneet toisensa teinipojista asti. Paljon mieluummin oisin kakkoseen ottanut Wingulin kuin Muzetin :'D Muzet on suoranainen turhuus kakkosessa, jotenkin tuntuu että käsikirjoittajat ei keksineet sille mitään järkevää tarinaa siihen joten mentiin pelkällä huumorilla. Äläkä muuta sano, niin väärin että kaikki Chimeriadista kuolivat </3 ite taas tykkään Agriasta vaikka sen puhetyyli ja käkätys onkin hitusen ärsyttäviä :'D

(muoks kun unohtui sanoa lolz) Gaiusista sen verran että minä kyllä tykkäsin siitä paljon jo ykkösessä : D oon kuullut että joitakuita se on suorastaan ärsyttänyt enkä ymmärrä miksi. En edes laskisi Gaiusia varsinaiseksi pahikseksi. Naurattaa tosin, kun se on ykkösessä niin cool ja kuolemanvakava, kun taas kakkosessa se on selvästi rennompi ja jopa vitsailee, joskin vakavalla naamalla edelleen. Ja siitä paljastuu söpöjä puolia, esim. kissarakkaus <3

Berserian merirosvoteema ihastutti muakin, varsinkin kun merirosvo ja päähenkilö on nainen *.* Velvet tosin on ulkoisesti melkein kuin joku Juden ja Millan love child, mutta ei haittaa minua. Enkä usko että pelattavat hahmot jää vain niihin neljään, täytyy vain odottaa lisää infoa. Onneksi pelin julkaisuun on vielä aikaa koska mulla ei ole PS4:ää ja näillä leveysasteilla se julkaistaan pelkästään sille, eikä PS3:lle niin kuin Zestiria. En kylläkään tiiä sitten julkaistaanko se ensin Japanissa ja sitten vasta myöhemmin täällä vai yhtä aikaa kaikkialla.

Palaa sivulle “Pelit”