entä jos yurista ei pidä mutta rakastaa tyttöä?

Keskustelua yurista ja shoujo-aista.

Valvoja: Yuri / aktiivit

Anakichi
Viesti:

entä jos yurista ei pidä mutta rakastaa tyttöä?

ViestiKirjoittaja Anakichi » To Loka 22, 2009 21:30

Useinkin kuulen tyttöystäväni kanssa käyskennellessä, että "sitä se yuri teettää" en ole eläessäni yurista välittänyt ainakaan kiihkoksi saakka, mutta olen löytänyt elämäni naisen ja aion pitää hänestä kiinni kaikin keinoin. Onko kellään ideaa, miksi animeharrastajia, jotka pitävät omasta sukupuolestaan, aletaan heti olettaa kyseisen genren lukijoiksi?

Anteeksi jos tämä sivuaa alkuperäistä aihetta, minun vain oli pakko kysyä.
Kyrpä-ämpärien kuningatar.
Touhou-miehet mekoissa.

Kyubi
Viesti:

Re: entä jos yurista ei pidä mutta rakastaa tyttöä?

ViestiKirjoittaja Kyubi » Su Loka 25, 2009 20:22

Itselläni ei ole mitään tietoa...Mutta jos ei yurista tykkää ja on tyttö joka rakastaa tyttöa,ei kai sille sitten voi mitään.
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

Valkoinenhai

ViestiKirjoittaja Valkoinenhai » Ma Loka 26, 2009 21:13

Jaa-a, jos oikein ymmärsin, niin tässä olisi kyse siis yurin/yaoin suhteesta oikeaan elämään. Siis, oletko itse homo, jos edellämainittuja genrejä katselee.
Tähän pitää vastata "ehtottomasti ei" omalta kohdaltani, sillä minusta animegenre ja seksuaalinen suuntautuminen eivät kuulu mitenkään yhteen. Sehän olisi melkein sama, jos katsoisin jotain übergorebrutalanimea ja sanoisin, että "jahas, minustakin voisi tulla tuollainen tappaja" --> *hakee haulikon*
Ei näin. Tarkoitan siis, että jos henkilö katsoo yaoita/yuria, ja on sen jälkeen täysin varma seksuaalisesta suuntautumisestaan ("jahas, olen homo"), niin johan ovat maailmankirjat sekaisin.

Anakichi kirjoitti:Onko kellään ideaa, miksi animeharrastajia, jotka pitävät omasta sukupuolestaan, aletaan heti olettaa kyseisen genren lukijoiksi?

Nyt pistit pahan. Kai tässä on kyseessä tälläinen yleistys ja stereotypia. Otetaan esimerkki vaikkapa minusta itsestäni. Tykkään kuunnella metallia, joten monet olettavat, että olen ulkonäöltäni mustaan pukeutuva synkistelijä. Totuus on toinen, päälläni on aina vaaleanpunaista sun muuta söpöä ja hempeää. Stereotypiat heittävät bensaa liekkeihin, seuraa oletus, joka on usein väärä. Sama koskee varmaan tätäkin asiaa. Jos sattuu pitämään omasta sukupuolestaan ja on animescenessä mukana, porukka tekee oletuksen; "Ahaa, seuraat siis varmaan yuria/yaoita".
Toisaalta jos mennään topiikin otsikkoon, ei yurista pitäminen ja seksuaalinen suuntautuminen kulje käsikädessä. Kyse on omasta animegenre -mieltymyksestä, ei seksuaalisen suuntautumisen muodostamisesta, kuten alussa jo mainitsin.

Toivottavasti ei mennyt asian vierestä, mutta noh 8)
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Teh_Rei

ViestiKirjoittaja Teh_Rei » To Loka 29, 2009 09:10

Maailma nyt on yleistyksiä täynnä ja yleistykset eivät aina pidä paikkaansa...

Mutta kuitenkin mä oon aina ollut uskossa, että "stereotyyppisenä yaoi-fanina" pidetään murrosikäistä heterohkoa tyttöä ja "yuri-fanin arkkityyppi" on noin parikymppinen hetero nörttipoika. Näkisin että suurin osa etenkin animemuotoisista yuri/yaoi -sarjoista alunperin japanissa kohdennettu edellämainitusti -- japanissa kun tuo kohderyhmätys on varsinkin nykyään kova juttu ihan jo myynninedistämismielessä. Mangapuolelta löytyy sitten mariginaalisempaa tavaraa; esim homomiehille kohdennettua mies x mies -tavaraa tai naisille suunnattua lesboerotiikkaa, mutta sellainen matsku harvemmin eksyy länsimaihin saakka.

Suurin osa mun tuntemista lesboista & bi-naisista fanittaa muuten enemmän yaoia/homoerotiikkaa. Itse olen kokenut että kaltaiseni yuristilesbot ovat jopa aikalailla harvinaisuus.
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Anakichi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anakichi » To Loka 29, 2009 16:46

Teh_Rei kirjoitti:Maailma nyt on yleistyksiä täynnä ja yleistykset eivät aina pidä paikkaansa...

Mutta kuitenkin mä oon aina ollut uskossa, että "stereotyyppisenä yaoi-fanina" pidetään murrosikäistä heterohkoa tyttöä ja "yuri-fanin arkkityyppi" on noin parikymppinen hetero nörttipoika. Näkisin että suurin osa etenkin animemuotoisista yuri/yaoi -sarjoista alunperin japanissa kohdennettu edellämainitusti -- japanissa kun tuo kohderyhmätys on varsinkin nykyään kova juttu ihan jo myynninedistämismielessä. Mangapuolelta löytyy sitten mariginaalisempaa tavaraa; esim homomiehille kohdennettua mies x mies -tavaraa tai naisille suunnattua lesboerotiikkaa, mutta sellainen matsku harvemmin eksyy länsimaihin saakka.

Suurin osa mun tuntemista lesboista & bi-naisista fanittaa muuten enemmän yaoia/homoerotiikkaa. Itse olen kokenut että kaltaiseni yuristilesbot ovat jopa aikalailla harvinaisuus.

Jep, itse tiedän tuon yleistyksen yaoi-fanitytöstä. Minä ja tyttöystäväni pidämme yaoista, vaikka olemme molemmat tyttöjä ja yhdessä, ei yuri sinänsä kiinnosta, ajattelin vaan ottaa täällä puheeksi seksuaalisen suuntaumuksen, koska sen kutienkin olen huomannut että animeporukoissa ei katsota lesboja ja homoja kieroon :3
Kyrpä-ämpärien kuningatar.
Touhou-miehet mekoissa.

Kyubi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kyubi » Ma Marras 02, 2009 22:35

Se on hyvä asia :3 itsekkin tämän olen huomannut Anime/manga makusi ei määrittele seksuaalisuuttasi.
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

madu
Viesti:

ViestiKirjoittaja madu » Ma Marras 02, 2009 22:42

Kyubi kirjoitti:Anime/manga makusi ei määrittele seksuaalisuuttasi.

Kuva

mihoto

ViestiKirjoittaja mihoto » La Huhti 07, 2012 16:56

Enpäs tiedä, itse olen kuitenkin hetero mutta pidän yurista paljon. :: 3

Palaa sivulle “Yuri-keskustelu”