Piilolinssit!

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Piilarit cosplayssä...

ovat turhat
5
1%
ovat tarpeeliset, jos on itsellä huono näkö
108
27%
ovat tarpeeliset, jos hahmolla on hiukankin eriväriset silmät
95
24%
eivät ole tarpeelliset, jos oma silmien väri lähentelee hahmon väriä
138
35%
ovat liian kalliit
29
7%
muu (viestitä ja kerro lisää)
25
6%

Ääniä yhteensä: 400

Paha sotaherra
Viesti:

Re: Piilolinssit!

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Ma Marras 28, 2011 22:20

AG kirjoitti:
Rimppu kirjoitti:Nämä voisivat toisaalta olla ihan varteenotettava vaihtoehto? Piilottavat ainakin pupillin, mikä saa silmät näyttämään jo huomattavasti enemmän Kaneko Kazuman piirtämiltä friikkisilmiltä. Ja niistä jopa näkee läpi, kuulemma.

Minulla oli viime Desuconissa tuollaiset piilarit, tosin valkoisina ja suosittelen kyllä lämpimästi kyseisiä linssejä.
Vaikka piilarit ovat lähes kokonaan värjätyt, ne eivät tuntuneet lainkaan epämukavilta silmissä ja niistä näki jopa yllättävän hyvin läpi. ( Esim. Ajoin piilarit päässä. )
Lisäksi piilarit näyttivät todella hyviltä valokuvissa.

Itse asiassa juuri nuo piilarit saapuivat vähän aikaa sitten postilaatikkooni ja täytyy sanoa että olen äärimmäisen tyytyväinen. Menivät ekalla yrityksellä silmiin, tuntuvat mukavilta ja vielä näyttävät hyviltä. Kiitos vinkeistä!
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

KapteeniYaoi

ViestiKirjoittaja KapteeniYaoi » Su Joulu 18, 2011 21:17

Itselläni on "erikoisten" piilareiden hankinta pakollinen, koska ilman niitä meneen hahmon impressio rikki niin että heilahtaa. Toki ne varmaan silmiä vähän ärsyttävät pitää päässä kun en ole sellaisia koskaan tarvinnut, mutta tiettyjen asioiden eteen täytyy kärsiä. Tietysti suurin uhraus koko hommassa on se helkutin hinta, koska ne punaiset piilarit uniformuvampyyria varten eivät ole mitään halpaa lystiä.

Starry
Viesti:

ViestiKirjoittaja Starry » Su Tammi 22, 2012 13:31

Omassa cosplayssani piilarit ovat lähes aina pakolliset. Tarkoitan nyt esimerkiksi Chiitä, joka on joku maailman söpöin hahmo, ja näin ollen cosplaynkin pitää olla söpö. (Olenkohan liian kriittinen..?) No mut anyways, suurentavat, vaaleanruskeat piilarit siis vaan naamaan niin näyttää niin paljon paremmalle.

Jos tekisin Lightning-cossin, en ehkä ottaisi piilareita siihen, en ole varma. Lightingulla on vaaleansiniset silmät, vähän semmoset jäiset. :--D Hahmo ei ole söpö, kaunis, ja luonteeltaan etäisen viileä. Mun babyfacea piilarit vaan korostais...

Jos hahmon silmien väri poikkeaa paljonkin omista silmistä, niin piilarit, etenkin jos tekee photoshootteja. Pelkäsin Lucy-cossinin menevän päin metsää sen takia, kun luulin etten saa piilareita ajoissa hankittua. :--DD Punaiset silmät hänellä siis.

Mutta tästä ollaan varmasti montaa mieltä, tässä oma mielipiteeni. :--)

Shinshou

ViestiKirjoittaja Shinshou » Ma Maalis 05, 2012 15:47

Aion cossata Animeconissa Suigentouta ja kyseisellä ''neidillä'' on pinkihtävät/lilahtavat silmät. Miin pitäisi kai ostaa myöskin sen väriset piilarit kosta itse omistan harmaa-sinkku silmät? ^^ Ne pinkki/violetit silmät tietty kuuluu asukokonaisuuteen ja hahmoon, joten katselin Cybershopista erinlaisia piilareita.

http://www.cybershop.fi/product/6483/xt ... uosi--pari

Olisiko nuo sopivat? Tuosta avataristani näette vielä, millaiset ne on jos hahmo ei ole tuttu. :3
Cossit

Animecon IX - Utatane Piko (Vocaloid)
Lisään conin nimen kun tiedän missä sitä cossaan mutta seuraavaksi - Ai Enma (Jigoku Shoujo; Hell girl)

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ma Maalis 05, 2012 23:42

Kyllä ne piilarit on itellä pakko olla cosplayn kaverina. Ei tosin sen takia että olisin überperfektionisti pukujen suhteen, vaan ihan sen takia, että -6.25/-4.25 näöllä vahvalla hajataitolla höystettynä ei paljoa pyöritä ilman laseja. Värillisiä piilolaseja en edes vahvuuksilla saa, niin tyydytään sitten omiin silmiin. Kuviin voi vaikka kuvanmuokkauksella silmät värjätä jos haluaa. Kyllähän tuo vähän harmittaa, kun värillisiä piilareita olen himoinnut, mutta minun kohdallani ne ovat mahdottomat.

Shinshou

ViestiKirjoittaja Shinshou » Ma Maalis 05, 2012 23:58

Mikichan kirjoitti:Kyllä ne piilarit on itellä pakko olla cosplayn kaverina. Ei tosin sen takia että olisin überperfektionisti pukujen suhteen, vaan ihan sen takia, että -6.25/-4.25 näöllä vahvalla hajataitolla höystettynä ei paljoa pyöritä ilman laseja. Värillisiä piilolaseja en edes vahvuuksilla saa, niin tyydytään sitten omiin silmiin. Kuviin voi vaikka kuvanmuokkauksella silmät värjätä jos haluaa. Kyllähän tuo vähän harmittaa, kun värillisiä piilareita olen himoinnut, mutta minun kohdallani ne ovat mahdottomat.

Ikävää. ;< Cybershopista olisi vahvuuksilla muutamia värilinssejä

http://www.cybershop.fi/category/350/va ... hvuuksilla

Toivottavasti jotkut noista olisi sellaiset, jotka pystyisit pistämään? ;3 Noi ovat kyllä 1.00-4.00 vahvuuden piilareita. Itselläni oikea silmä -5.xx, taitevika.
Cossit

Animecon IX - Utatane Piko (Vocaloid)
Lisään conin nimen kun tiedän missä sitä cossaan mutta seuraavaksi - Ai Enma (Jigoku Shoujo; Hell girl)

Kaeru

ViestiKirjoittaja Kaeru » Ti Maalis 06, 2012 09:39

Mikichan kirjoitti:Kyllä ne piilarit on itellä pakko olla cosplayn kaverina. Ei tosin sen takia että olisin überperfektionisti pukujen suhteen, vaan ihan sen takia, että -6.25/-4.25 näöllä vahvalla hajataitolla höystettynä ei paljoa pyöritä ilman laseja. Värillisiä piilolaseja en edes vahvuuksilla saa, niin tyydytään sitten omiin silmiin. Kuviin voi vaikka kuvanmuokkauksella silmät värjätä jos haluaa. Kyllähän tuo vähän harmittaa, kun värillisiä piilareita olen himoinnut, mutta minun kohdallani ne ovat mahdottomat.

Minulla on ollut vähän sama ongelma... Näkö kun sattuu olemaan luokkaa -8.00/-7.25... Ja asiaa ei todellakaan ole auttanut se julma tosiasia, että seuraavassa cosplayssa hahmon silmät ovat huomiota herättävän punaiset (sain jo muutaman huomauttelun kyseistä hahmoa cossatessani siitä, että silmät ovat ruskeat eivätkä punaiset). Mutta tähänkin ongelmaan on ratkaisu!
http://www.shopping4net.fi/Piilolinssit ... inssit.htm
En tiedä sivun laatua, mutta ainakin Biomedics 55 Evolution Color - piilareissa on mukavasti värivaihtoehtoja ja vahvuudet väliltä +8.00 - -11.00. Joissain muissakin linsseissä taisi olla ihan reilut vahvuudet...

Itse pidän kuitenkin ihan vain värittömiä piilareita (pitää katsoa ostanko nyt värilliset...). Ongelmaksi on muodostunut, että yhtenä päivänä silmäni pitävät niistä, toisena ei. Frostbitessa alkoi käymään silmiin jo parin tunnin päästä... Sitten oli loppu päivän hauskaa.

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ti Maalis 06, 2012 17:45

Kiitos vinkeistä! Pitää katsoa noita sivuja tarkemmin, jos sieltä löytyisi minun vahvuuksillani värilliset piilolinssit.

e_123
Viesti:

ViestiKirjoittaja e_123 » Ti Maalis 06, 2012 18:43

Mikichan kirjoitti:.... Värillisiä piilolaseja en edes vahvuuksilla saa...

Kyllä saa, esimerkiksi suomesta suppealla valikoimalla täältä ja ulkomailta hyvin laajalla valikoimalla täältä.

Lenssonilla on usein tarjouksia, joilla saa ilmaiset postikulut. Toimitus on itselläni ollut nopeaa ja kaikki on sujunut hyvin. Erikoisemman värisiä linssejä ei tosin heillä ole kuin ihan muutama.

En ole vielä itse tilannut Pinkyltä mitään, mutta kesän cossi linssit aion sieltä tilata. Valikoima on hurjan laaja ja ainakin tuotekuvat näyttää hyvältä ja useassa linssissä on palautetta ostajilta. Linssit on myös aasialaisille suunniteltua, joten ne sopivat hyvin tummille silmille. Itselläni ei ole kovin pahat heikkoudet (-3.50/-3.75), mutta Pinkyllä on osaa linssejä -10.00 voimakkuuksiin asti. Tämä on myös ainoa sivu, jolla olen törmännyt näin laajaan vahvuuksilla olevien värillisten linssien kauppaan.
Se oli vihreä omena : D

Hansku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hansku » Ti Maalis 06, 2012 20:38

e_123 kirjoitti:En ole vielä itse tilannut Pinkyltä mitään, mutta kesän cossi linssit aion sieltä tilata. Valikoima on hurjan laaja ja ainakin tuotekuvat näyttää hyvältä ja useassa linssissä on palautetta ostajilta. Linssit on myös aasialaisille suunniteltua, joten ne sopivat hyvin tummille silmille. Itselläni ei ole kovin pahat heikkoudet (-3.50/-3.75), mutta Pinkyllä on osaa linssejä -10.00 voimakkuuksiin asti. Tämä on myös ainoa sivu, jolla olen törmännyt näin laajaan vahvuuksilla olevien värillisten linssien kauppaan.

Voin kyllä pinkyä suositella! Itse tilasin sieltä Dollyeyes Blue piilarit vahvuuksilla -3.0/-3.75. Näyttävät tosi hyvältä silmissä, ovat mukavat käyttää pidempiäkin aikoja sekä postituksen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Ja halvatkin olivat! (~25e postituksen kanssa)

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ke Maalis 07, 2012 12:04

Pitää katsoa, jos jostain saisi itselle sopivat erikoisemmat piilolinssit. Yleensä ei ongelmana ole se vahvuus, vaan hajataiton korjaus. Tavallisissakin piilolinsseissä meikäläisellä juuri tuo hajataitto aiheuttaa ongelmia, kun sitä on niin paljon. Pitää tyytyä linsseihin, jotka eivät aivan täydellisesti korjaa ko. vikaa. Mutta hyvällä tuurilla jostain voisi löytyäkin myös hajataittoa korjaavat :3

Hansku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hansku » Ke Maalis 07, 2012 14:38

Mikichan kirjoitti:Pitää katsoa, jos jostain saisi itselle sopivat erikoisemmat piilolinssit. Yleensä ei ongelmana ole se vahvuus, vaan hajataiton korjaus. Tavallisissakin piilolinsseissä meikäläisellä juuri tuo hajataitto aiheuttaa ongelmia, kun sitä on niin paljon. Pitää tyytyä linsseihin, jotka eivät aivan täydellisesti korjaa ko. vikaa. Mutta hyvällä tuurilla jostain voisi löytyäkin myös hajataittoa korjaavat :3

Ugh hajataittoa itsellänikin on ja on se varsinainen riesa. Onneksi ei mitenkään suuria määriä ettenkö näkisi ihan OK:sti piilareilla x3

Ja muuten, supertärkeä juttu, (en tiedä onkohan siitä täällä ollut jo puhetta), kun saatte piilarinne esim juuri pinkystä, niin muistakaa että puhdistatte ne ja pistätte omiin henk. kohtaisiin piilarinesteisiin lillumaan ainakin vuorokaudeksi! Koska se piilarineste mitä siellä purkissa on ei ole oikein soveltuvaa silmille ja yleensä kirvelee mukavasti.

Esim kun sain juuri noi omani, niin lillutin niitä 3 tuntia mutta kärsitämmötyys vei voitin ja halusin koittaa minkälaiset ne ovat päässäni, ja hupskeikkaa meni ehkä 2 minuuttia kun oli pakko ottaa ne päästä pois kun kirveli aivan kamalasti. Sitten annoin niiden olla siellä 2 vuorokautta, iskin ja päähäni eikä tuntunut päivän kaupunkireissulla missään : D

Ibilintu

ViestiKirjoittaja Ibilintu » Pe Maalis 09, 2012 21:24

Hansku kirjoitti:Ja muuten, supertärkeä juttu, (en tiedä onkohan siitä täällä ollut jo puhetta), kun saatte piilarinne esim juuri pinkystä, niin muistakaa että puhdistatte ne ja pistätte omiin henk. kohtaisiin piilarinesteisiin lillumaan ainakin vuorokaudeksi! Koska se piilarineste mitä siellä purkissa on ei ole oikein soveltuvaa silmille ja yleensä kirvelee mukavasti.

Esim kun sain juuri noi omani, niin lillutin niitä 3 tuntia mutta kärsitämmötyys vei voitin ja halusin koittaa minkälaiset ne ovat päässäni, ja hupskeikkaa meni ehkä 2 minuuttia kun oli pakko ottaa ne päästä pois kun kirveli aivan kamalasti. Sitten annoin niiden olla siellä 2 vuorokautta, iskin ja päähäni eikä tuntunut päivän kaupunkireissulla missään : D

Näinhän se pitäisi tehdä mutta eipä siitä nyt aina niin kauheaa haittaa ole, itselläni ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa pistää suoraan purkista päähän. Ohjeiden vastaistahan se on, mutta itse aina testaan piilarit suoraan siitä purkin litkusta päähän heti kun saan ne, eikä ole koskaan tuntunut missään vaikka olen ehkä tunnin-parikin pitänyt kerralla. Että tuokin varmaan vähän riippuu omista silmistä miltä litku tuntuu, mutta kannattaa noita ohjeita tietysti noudattaa.

Gladstone

ViestiKirjoittaja Gladstone » La Maalis 10, 2012 18:05

Onko kenellkään tietoa miksi Youknowit.comista on (lähes) kaikki linssit loppu? Onko kauppa lopettanut vai onko tämä joku väliaikainen katko?

Tämä peruukki on tulossa paraikaa postissa ja pitäisi löytää samanväriset piilarit. Veikkaan että peruukin todellinen väri on hitusen lähdekuvaa tummempi. Backstreetin ja Cybershopin tarjonta eivät auttaneet asiassa. Kenelläkään muistikuvaa/tietoa/vinkkiä löytyisikö samansävyisiä vahvuuksettomia tummanruskeat silmät peittäviä linssejä?

e_123
Viesti:

ViestiKirjoittaja e_123 » La Maalis 10, 2012 19:49

Gladstone kirjoitti:Onko kenellkään tietoa miksi Youknowit.comista on (lähes) kaikki linssit loppu? Onko kauppa lopettanut vai onko tämä joku väliaikainen katko?

Kun kysyin asiasta joulukuun puolessavälissä, sain vastauksen, että kyse on jostain teknisestä viasta, eivätkä he tienneet, milloin linssejä on taas saatavilla. Myöskään heidän FB sivullaan ei ole vastattu ihmisten kyselyihin asiasta.
Se oli vihreä omena : D

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”