Xenomorphin häntä ja sen kiinnitys.

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Liskis

Xenomorphin häntä ja sen kiinnitys.

ViestiKirjoittaja Liskis » La Elo 03, 2013 22:00

Hei kanssacossaajat!

Olen tässä vuoden vaihteesta rakennellut enemmän ja vähemmän aktiivisesti ensimmäistä cossiani ja kohteeksi on valikoitunut Xenomorph, tarkemmin ensimmäisen Alien-elokuvan tyylinen. Projekti on aika hyvällä mallilla, mutta häntä on osoittautunut ongelmaksi. Tarkemmin sen kiinnitys. Häntä on tehty käyttäen pohjana sellaista solumuovista lasten uimalelua, sellaista putkea halkaisijaltaan noin 7 cm. Putken sisällä on ohut pensaiden tukemiseen tarkoitettu metallitanko, jonka idea on pitää häntä muodossaan ja antaa sille lisää pituutta. Häntä on tarkoitus laittaa olemaan koholla, spoilerissa suuntaa antava kuva.

Itse ongelmaan. Miten hännän saisi järkevästi kiinnitettyä siten, ettei jokaisella askeleella tarvitse pelätä sen puolesta. Itse olen miettinyt jonkinlaista systeemiä jolla se kiinnitettäisiin vyöhön, jolloin ongelmaksi nousee se, kuinka sen solumuoviputken saisi siihen vyöhön kiinni. Kuumaliima on poissa laskuista koska se, 1) ei ole tarpeeksi pitävää ja 2) sulattaa solumuovia normaalia enemmän , koska putken solumuovi on rakenteeltaan erilaista kuin mitä olen muuten käyttänyt.

Toinen mihin kaipaisin neuvoja on hampaiden materiaali. Mietin jos käyttäisi jotain massaa, ideoita?

Tarkoituksena on saada tämä valmiiksi Traconiin, reilu kuukausi aikaa siis.

Kiitos jo etukäteen,

-Liskis-

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”