Peruukeista vol. 3

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Meeppa

Re: Peruukeista vol. 3

ViestiKirjoittaja Meeppa » Pe Elo 20, 2010 22:01

Tuli tässä mietittyä, että voisin tuon Badou Nails cossin tehdä ensi vuoden Desuconiin näillä näkymin.

Ebayssa törmäsin tälläiseen peruukkiin. Toisaalta, itselleni olisi parempi jos pystyisin hommaamaan peruukin kotimaasta, jotenka katsoin aprillin valikoimaa. Kumpi olisi parempi?

Tässä on sitten vielä muutama referensi kuva:

http://3.bp.blogspot.com/_zylxxvtiFPM/S ... uNails.jpg

http://www.animecharactersdatabase.com: ... 917397.jpg
~Ketsuekigata~

"Tyyppi vaan hengannu tollasen jätkälauman kanssa pukeutuneena lolitaks!!!:DDDDD"

Krautertee

ViestiKirjoittaja Krautertee » Pe Syys 03, 2010 23:57

Chira kirjoitti:Ebayssa törmäsin tälläiseen peruukkiin. Toisaalta, itselleni olisi parempi jos pystyisin hommaamaan peruukin kotimaasta, jotenka katsoin aprillin valikoimaa. Kumpi olisi parempi?

Ehdottomasti ebaystä, saa parempia peruukkeja halvemmallakin kuin suomesta joskus.

Nameless

ViestiKirjoittaja Nameless » Su Syys 05, 2010 15:49

Yleensä amerikkalaisista kaupoista saa paljon laadukkampia peruukkeja kuin Suomesta, esim
Itse ainakin olen huomannut että suomalaiset peruukit ovat ns sekundaa.
Pukuja Suomesta löytää paljon helpommin kuin peruukkeja, mutta saattavat olla sitten melko kalliita, kuten vaikka yksinkertaiset takki ja housut saattavat maksaa jopa 50 e, vaikka sellaiset voisi tehdä helposti itse.
daa daa daa dam di dei cows eat my school today!!

http://knockout612.deviantart.com/

littleSora

ViestiKirjoittaja littleSora » Su Syys 05, 2010 16:13

Tietäisikö kukaan, mistä voisi mahdollisesti löytää hyvälaatuisen peruukin Kingdom Hearts 2:sen Sora cossaukseen? Jos mahdollista niin olisi kiva löytää jostain suomalaisesta kaupasta koska multa ei löydy minkäänlaista kokemusta ebaysta yms. ostamiselle.. :/

Nameless

ViestiKirjoittaja Nameless » Su Syys 05, 2010 16:25

littleSora kirjoitti:Tietäisikö kukaan, mistä voisi mahdollisesti löytää hyvälaatuisen peruukin Kingdom Hearts 2:sen Sora cossaukseen? Jos mahdollista niin olisi kiva löytää jostain suomalaisesta kaupasta koska multa ei löydy minkäänlaista kokemusta ebaysta yms. ostamiselle.. :/

Itsekin olen kovasti Riku peruukkia etsiskellyt, muutta en ole nähnyt minkäänmoista missään suomalaisessa kaupassa Enkä ole Sora peruukkiinkaan törmännyt. www.cosplaymagic.com on hyvä paikka etsiä, sillä siellä ei ole postikuluja Eurooppaan. Hinnat ovat peruukista 30-40 e
vilkaisehan sieltä jos olet valmis sellaisen summan maksamaan.
Niin ja tämähän pitää siis maksaa luottokortilla.

Gahika

ViestiKirjoittaja Gahika » Ma Syys 20, 2010 12:21

Ensimmäisen peruukkini olen nyt siis hankkinut, joten ei minkäänlaista kokemusta...
Miten peruukin saa pörröttämään/piikikkääksi? En nyt mitään Soran hiuksia kaipaa, vaan tällaiset~
:mrgreen:

kameli

ViestiKirjoittaja kameli » Ti Syys 21, 2010 18:21

Jaha, jaha, jaha, mahtaakos kenelläkään olla käyttökelpoista ideaa tämän toteutukseen?

Inami-sama
Viesti:

ViestiKirjoittaja Inami-sama » Ti Syys 21, 2010 19:46

kameli kirjoitti:Jaha, jaha, jaha, mahtaakos kenelläkään olla käyttökelpoista ideaa tämän toteutukseen?

Hmm.... jos hankkisit jostain site 'lettikuitua', vai mikä sen tuotteen nimi on, ja tekisit letit siitä? Ja ditten kiinnittäisit tuohon asuun kiinni?
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Nameless

ViestiKirjoittaja Nameless » Ke Syys 22, 2010 19:59

Tilasin nyt siis sen Riku peruukin. (VIHDOINKIN :D )
Missä sitä kannattaa säilyttää ja miten sen saa pysymään siistinä, eli ei takkuja ynnä muutakaan?

Riyoko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Riyoko » Ke Syys 22, 2010 20:16

Nameless kirjoitti:Tilasin nyt siis sen Riku peruukin. (VIHDOINKIN :D )
Missä sitä kannattaa säilyttää ja miten sen saa pysymään siistinä, eli ei takkuja ynnä muutakaan?

No jos se on ihan erikseen laitettu/muotoiltu peruukki, niin kannattaa säilyttää peruukkipäässä (suojaa jollain liinalla/pussilla ettei pöly tuhoa peruukkiasi), mutta jos on vaan ihan ilman hiuslakkaa ym. niin minun mielestäni voi säilyttää ihan alkuperäisessä pussissa. Conia ennen otat peruukin pois pussista paria päivää ennen, että se ei ole sitten littana kun laitat sen coniin.

Takut saa ainakin selvitettyä hyvin selvityssuihkeella ja conien jälkeen ainakin itse pesen aina pitkät peruukit ihan hajuttomalla hoitoaineella.

Shiro Samurai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » Ke Syys 22, 2010 22:42

Riyoko kirjoitti:Takut saa ainakin selvitettyä hyvin selvityssuihkeella ja conien jälkeen ainakin itse pesen aina pitkät peruukit ihan hajuttomalla hoitoaineella.

En ole mikään peruukki-expertti mutta minusta minä olen jossain lukenut ettei peruukkeja kannata pestä useasti koska se vähentää niiden elinaikaa tai jotain... että muka vain pestä silloin kuin todella tarvitsee.

En tosin tiedä itse kun en ole vielä omia peruukkeja pesenyt että onks ihan totta, mutta... sekun mainitsin. ^^;
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Nameless

ViestiKirjoittaja Nameless » To Syys 23, 2010 18:07

Riyoko kirjoitti:
Nameless kirjoitti:Tilasin nyt siis sen Riku peruukin. (VIHDOINKIN :D )

No jos se on ihan erikseen laitettu/muotoiltu peruukki, niin kannattaa säilyttää peruukkipäässä (suojaa jollain liinalla/pussilla ettei pöly tuhoa peruukkiasi), mutta jos on vaan ihan ilman hiuslakkaa ym. niin minun mielestäni voi säilyttää ihan alkuperäisessä pussissa. Conia ennen otat peruukin pois pussista paria päivää ennen, että se ei ole sitten littana kun laitat sen coniin.

Takut saa ainakin selvitettyä hyvin selvityssuihkeella ja conien jälkeen ainakin itse pesen aina pitkät peruukit ihan hajuttomalla hoitoaineella.

Kiitos paljon. :D

Vivilan

ViestiKirjoittaja Vivilan » La Syys 25, 2010 17:01

kameli: Nuo letit näyttävät sen verta paksuilta, että sen sijaan että letittäisi pelkästään kuitua, niin kuulostaako ihan hullulta ajatus "päälystää" esimerkiksi jotkin pumpulilla tai jollain täytetyt pötkäleet kuidulla ja letittää nämä pötköt? Ylijäävän kuidun voisi jättää noiksi lettien lopputupsuiksi.

kameli

ViestiKirjoittaja kameli » Su Syys 26, 2010 14:43

Vivilan kirjoitti:kameli: Nuo letit näyttävät sen verta paksuilta, että sen sijaan että letittäisi pelkästään kuitua, niin kuulostaako ihan hullulta ajatus "päälystää" esimerkiksi jotkin pumpulilla tai jollain täytetyt pötkäleet kuidulla ja letittää nämä pötköt? Ylijäävän kuidun voisi jättää noiksi lettien lopputupsuiksi.

Kuulostaa ihan järkevältä. Lopputulosta pitää tietenkin arvioida, miltä näyttää. Mutta kiitos.

Jokirapu

ViestiKirjoittaja Jokirapu » Ti Loka 05, 2010 17:35

Tarkoitus olisi päästä kesällä cossaamaan D.Gray-man sarjan Cloud Nine hahmoa, mutta ongelmana nuo hiukset. Pitäisi saada suomesta tilattua, mutta mistään ei löydy sopivaa, kun kaikissa on keskijakaus. Muutenkin olen täysin onneton noiden peruukkien modaamisessa.
Punanaamion sivut on selattu läpi ja käherrystarvikkeen liikkestä on käyty kyselemässä. Jos ostan jonkun normaalin peruukin, voiko sitä käydä kampaajalla leikkauttamassa?

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”