Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Loviatar

Re: Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

ViestiKirjoittaja Loviatar » Pe Touko 27, 2011 03:07

Tjaa. Kai se samanaikaisesti koomisin ja kamalin oli ihmisten yleiset reaktiot, kun kävelin Homestuck-nettisarjakuvan Eridan Amporaksi maskeerattuna Tampereen keskustan läpi (Siperialta linja-autoasemalle). Olin tosin ottanut asuun kuuluvat (kammottavan rumat ja huonosti tehdyt, jälkikäteen ajateltuna) kellanoranssit sarvet ja violetin pystykauluksisen satiiniviitan pois, mutta kyllä ihmiset ihan tyylikkäästi kävelivät päin toisiaan ja seiniä, kun tallustelin hakemaan kämpän vara-avainta äidiltäni naama harmaaksi maskeerattuna ja lateksiset merihaltiankorvat korvissa. Paras yksittäinen reaktio oli joltain Koskikeskuksen luona istuneelta teinitytöltä päässyt kauhunkiljahdus ja sitä seurannut "Kato sen korvia! Voi herrajumala!"

...sitä sitten seurasi vähän niitä negatiivisempia, kun ilmeisesti värisokea humalainen teinipoika rupesi huutelemaan perääni "hei sinä valkoinen homo, tule tänne". No, olkoon todiste siitä että osaan crossata.

Oml

ViestiKirjoittaja Oml » Pe Touko 27, 2011 16:01

Mm'm... onhan näitä kertoja varmaan kuinka paljon, mutta yksi jäi niin pysyvästi mieleeni. XD Olin yläasteella pukenut päälleni kigurumin(jonka tyttöystäväni oli tehnyt) kuljeskelin se päälläni koko koulupäivän ajan ja olin sitten jäänyt juttelee parin tuttuni kanssa lähelle opettajien huoneen ovea. Pian ovesta tuli ulos meidän koulun toinen kemian ope jonka silmät meni lautasen kokosiks kun se näki mun päällä kigurumin. Tämän jälkeen nainen lähti päätänsä pyöritellen pois ja jäin nauramaan kavereiden kanssa.

Uskon että näitä legendaarisia letkautuksia tulee tän vuoden aikana sitten hieman enemmän kunhan nyt pitkästä aikaa pääsisi coneihin ja vieläpä c(r)ossaamaan! <3
Tactical Facepalm!

Jazzu

ViestiKirjoittaja Jazzu » Ma Kesä 13, 2011 20:12

Noh, tämä ei ole tapahtunut missään conissa, vaan meillä kotona.. Olin äitini kanssa käyneet kiivaan taistelun siitä tilaammeko peruukin netistä vai ostammeko Suomesta. No, aika alkoi käydä vähiin ja jouduin tyytymään huonompaan vaihtoehtoon.. Kotiin päästyäni ja saatuani vihreän peruukin päähäni, manasin itsekseni ja keitin itselleni kahvit etten saisi mitään raivokohtausta. (Tiedoksi ihmisille, peruukin pitäisi olla suora ja ulottua noin leukaan, mutta tämäpä ulottuu kainaloihin ja on kiharainen, kunnon leikkelyoperaatio siis edessä..) No, siinä sitten istun keittiön ikkunan edessä kahvia juomassa, kun sain tekstiviestin.
Mistä lähtien sä oot ollut joku drag queen? :DDD
... Ei helvetti. Koulumme muka kovimpia jätkiä oli sattunut pyöräilemään kotimme ohi ja nähnyt minut valtavasta ikkunastamme. No, eihän siinä sitten tultu keksittyä valkoisia valheita.. Tiedänpähän nyt ainakin varoa ikkunoitamme kun kokeilen peruukkejani.

Vain osa koulustamme tietää innostuksestani cossata ja osa heistä jakaa nämä tunteet myös, "normaalit" kaverit kohottelevat kulmiaan, mutta eivät muuten kommentoi. Ne jotka eivät tiedä.. no, ylhäällä on hyvä esimerkki miltä näytän heidän silmissään.

pontsi

ViestiKirjoittaja pontsi » Pe Kesä 17, 2011 04:40

Voinko laskee itteäni ''normaaliksi'' ihmiseksi koska tää menee niin päin että ite kummastelen cossaajaa :---D

Käveltiin joskus talvella, kamalassa pakkasessa kouvolassa ja ff:in Cloud (ainakin luulen että se oli cloud) tulee vastaan. Animehörhö kaverin kans kävellää molemmat tuijottaen ohi niin että päät kääntyy vielä sen 180 astetta meil molemmilla ja kappas, kun en saanut silmiäni irti törmään johonkin random ukkeliin. Siinä sit kaveri räkättää vieressä ja nopeet anteeks pyynnöt ja karkuun. Sitte aletaa jauhamaan että miten joku tarkenee cossailla ilman mitään tapahtumaa (ainakin tietääkseni) sellases pakkases nii vähis vaatteissa : D
I laughed at myself.

Rakuen91
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rakuen91 » Pe Kesä 17, 2011 13:45

paras oli Kyllä se kun oltiin cossit päällä menossa london expoon. Ei muistettu mikä bussi oli se jolla päästään paikalle niin mentiin kysyyn random mummolta. Katteli meitä aika silmät pyöteinä kun kohteliaasti kysyttiin tietä. (tais eka luulla että meinataan ryöstää se.) ja takaisin "kotiin" mennessä kaikki ihmiset autoissa neureskeli ja vilkutteli meille. siellä ollaan ehkä suurkaupungin maineella vähän avomielisempiä kuin yleensä.
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

Shiro Samurai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » Pe Kesä 17, 2011 21:46

Paras tähän menneen tapahtui tässä Uppconin aikana joku viikko sitten. Cossasin Jūshirō Ukitakea Bleachista ja oli myöhäinen ilta ja olimme menossa conista takaisin hotelliin. Meitä oli neljä henkilöa ja kahella cossi päällä (minä tietysti yksi heistä)... ja minulla oli nuo kaksoismiekat myös.
Eli käveltiin jonku rivitalon ohi Uppsalan kaduilla ja sen talon ulkopuolella seisoi kaksi nuorta aikuista jätkää jotka vissin meinas just polttaa sätkän tai jotaki. Whatever. Kuin minä ja kamut sitten siitä menimme heidän nokan edestä ohi niin yksi heistä alkoi huutamaan meille ruotsiksi jotaki "VOI JUMALAUTA, HERRAN JUMALA AUTTAKOON!! MITÄ TE OLETTE?! MIKÄ TÄMÄ ON, JOKU UUSI KULTTI TAI MAAILMANVALLOITUS?" Jotaki sinnepäin, ja se katsoi meitä ihan silmät pyöreinä.
Oli jälkeenpäin kauheen huvittava kokemus. xD
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

bulbie

ViestiKirjoittaja bulbie » Ma Kesä 20, 2011 13:40

Djaa-ah. Desucon 2011 tullessa junassa istuin. Ei ollut paikkalippua ja juna oli yllättävän täynnä, joten piti istua sellaisessa huoneessa, mikä on aina istumavaunujen välissä. Oven edessä portaissa siis yksin.
Kingdom Hearts 2 Demyx-puku (Ilman Sitaria) oli päällä siis, ja, niin.
Vähän väliä kulki muuan minua vanhempi mieshenkilö ohitse. Päällänsä näemmä joku bändipaita, johon oli listattu artisteja, joista en koskaan ollut kuullukaan. Hän siinä sitten ensimmäisen kerran ohitse kulkiessaan mainitsi, että olivat tutustumisen arvoista tavaraa. Ja juuri ennen kuin poistui mainitsi kuinka "Sexyt" kengät minulla oli. Heti poistuttuaan mie sitten purskahdin nauruun siinä.
Toisen kerran ohitse mennessään taas alkoi udella, että mistä tulen ja minne menen. Olin kuulemma todella "Rock 'n Roll" kun oli vaatteet ja tukkakin oikein. (Irokeesi, olkatoppaukset) Juuri ennen poistumista kysyi vielä, että menisinkö röökille hänen kanssaaan. Jaa-a, miehän en tupakkaan sorru. o.o
Kolmannen kerran ohi kulkiessaan kysyi, että minkä ikäinen mie olen. 17 vastasin ja tulikin pitkähkö hiljaisuus.
"Niinhän mä arvelinkin. Mutta olet kyllä todella Sexy Dooris. Tosi Sexy Dooris." ja poistui.
Onneksi sitten pääsi junasta pois. 8''D

Eli... Näemmä Demyx on tosi Sexy Dooris. Pfffffff. x'D

Akai

ViestiKirjoittaja Akai » Ti Kesä 21, 2011 17:54

Tällä hetkellä hauskin kommentti on saatu matkalla tämän vuoden bakaconiin.

Matkasimme siis joukolla kohti pieksämäkeä hetalia cossit päällä.
Matka sujui hyvin emmekä saaneet osaksemme muita kuin ihmettyneitä katseita.
Kun sitten päämäärä alkoi häämöttää nousimme paikoiltamme ja aioimme suunnistaa kohti ovia kun lähettyvillä istunut mies kysähti "Onko teille polttarit?" Hiukanhan siinä joutui naurahtamaan ennen kuin selitin mistä oli kyse. Kyllähän jutulle enemmänkin naureskelimme kun pääsimme oville.

paradesan
Viesti:

ViestiKirjoittaja paradesan » Su Loka 16, 2011 19:45

Olin viime kesän Nekoconissa Freezana. Asu kun oli melko erikoinen, sain melkoisesti huomiota taviksilta.

Ensimmäisenä conipäivänä minä ja kaksi seuraneitiäni päätimme lähteä kiinalaiseen ravintolaan syömään. Kun kävelimme conipaikalta keskustan läpi ravintolalle, sain paljon katseita osakseni. Ravintolan edessä muuan vanha herra kysyi: "Onkos tytöt tulossa naamiaisista?" (Minun olisi varmaan pitänyt suuttua "MINÄ EN OLE TYTTÖ, KUINKA KEHTAAT!!" xD) Me selitimme, että Musiikkikeskuksella on japanilaisen populäärikulttuurin tapahtuma. Paras huomio tuli kuitenkin vasta sisällä ravintolassa. Seisoin tiskin edessä, ja tarjoilija tulee keittiöstä(?). Kun hän kohottaa katseensa...

minä: Päivää.
tarjoilija: O_____O ...huh, säikähdin.
minä: Anteeksi, ei ollut tarkoitukseni.

Toisena conipäivänä menimme Rossoon syömään. Menimme sisään heti kun ovet avattiin. Valitsimme pöydän, kävimme istumaan ja meiltä otettiin juomatilaukset. Tarjoilija (nuorehko mies) ei näyttänyt reagoivan asuuni muuten kuin katsoen hieman oudosti. Kun hän toi juomat, hän sanoi vain: "Hienot asut." Hyvä kommentti. : D Siellä meiltä kysyttiin myös tämä niin yleinen "Olettekste tulossa polttareista?"

Lisäksi sain kuulla eräältä rouvalta muistuttavani hänen siamilaiskissaansa. En oikein tiennyt, miten päin olla. -______-
I have no body and I feel no pain, for I am no longer here again

Princess of the insane

bottlemiku
Viesti:

ViestiKirjoittaja bottlemiku » Su Marras 06, 2011 18:53

No tässäpäs sitten omani :

Hauska reaktio numero 1:

Olimme mattolaiturilla tänä kesänä, äiti mattoja pesemässä, ja me cosplay -kuvia ottamassa, ja minulla tuli kova vessa hätä. Päätimme lähteä lähimpänä olevaan Scan Burgeriin vessaan, kun olin tullut vessasta, näin pienen tytön, ja tämän äidin. Pikkutyttö veteli äitiänsä hihasta, kun minä pesin käsiä, ja tyttö kysyi "Äiti, äiti! Miks tolla tytöllä oli vaaleenpunaset hiukset??"

Hauska reaktio 2 :
Olin syksy alussa koulunpihalla sama Luka -peruukki päässä, kun tuossa ylempänä tapahtuneessa. Seisoskelimme pihalla, kun muutama olisikohan ollut 2. luokkalainen juoksi ohitse, pysähtyi viereemme, ja sanoi : "PINKIT HIUKSET!!??" Lapsukaiset juoksivat ohitse, ja minua ja kaveriani alkoi naurattaa hirveänä.. Eipäs olla unohdettu sitä.

Hauska reaktio 3 :

Olimme minä, siskoni ja kaverimme kylille menneet, minä Black Rock Shooter peruukissa, siskoni Rin peruukissa, ja kaverillamme taisi olla Teto peruukki tai ei mitään. Sitten kävelimme jonkun kaupan ohi, jonka pihalla oli erään toisen ystävämme pyörä, "Rin" ja "Teto" juoksivat kavereidemme luokse, jotka asuivat lähellä, ja minä jäin odottamaan siihen paikkaan, kun jotkut selvästikin turistit tulivat ulos autosta, ja kävelivät ohitse ihmetellen, "Missä se on?" ja sitten he menivät takaisin autolle, mutta mies huusi minulle, "Anteeksi, mutta ovatko nuo oikeat hiuksesi?" Sanoin, että : "no ei.." Mies huusi siihen vielä, että : "Ai... Siistit."

Hauska reaktio 4, jonka unohdin ja lisäsin tähän. :

Olimme juuri saaneet peruukit, kun minä Len peruukissa, siskoni Rin peruukissa, ystäväni Teto peruukissa, ja toinen ystäväni Luna Amane peruukissa, kävelimme kylillä, ja vanhan näköiset rouvat kulkivat meitä vastaan, ja kysyivät : "Oletteko te jotain metsän keijuja?" Sanoin, että : "Mutta olen poika..."

Hauska reaktio 5 :

Jälleen kylällä, sama päivä, kuin metsänkeijut päivä, mutta olimme sillalla, ja papparainen tuli meitä vastaan, ja sanoi Teto kaverillemme, että : "Oletkos sinä Peppi Pitkätossu" Teto sanoi : "En..." iloisesti, mutta kun papparainen oli kaukana, Teto alkoi murisemaan pelottavasto : D

Arokiuru

ViestiKirjoittaja Arokiuru » Pe Marras 25, 2011 11:48

Noh, tämä nyt ei sinällään ole kovinkaan erikoinen kun vertaa joihinkin täällä esitettyihin tilanteisiin, mutta koska cosplaysta minulla ei (vielä) ole muuta kokemusta kuin Tracon VI:stä, tämä taitaa toistaiseksi olla ainut "hauska" tilanne.

Eli siis, cossasin Traconissa Itachia Narutosta, ja pikkusiskoni oli Sasuke. Sunnuntaina jouduimme lähtemään aikaisemmalla junalla kuin monet muut, joten ekan vaihdon jälkeen junassa tai asemalaiturilla ei näkynyt muita cossaajia. Siinä sitten junassa istuttiin randomeille vierekkäisille paikoille. Siinä vastapäätä sitten istui joku mieshenkilö, iästä en osaa sanoa, varmaan jotain 20-30... ehkä? Kuitenkin, hän ilmeisesti tunnisti hahmomme, koska kysyi, että seuraammeko sarjaa mangan vai animen mukaan ja kertoi, että hän saa tuttunsa kautta uusimmat osat (mangaa ilmeisesti) ajoissa, ja kysyi paljonko maksamme hänelle siitä, ettei hän spoilaa meitä. ^^
♫ Climb the highest peaks of history ♫

Kissansilmä

ViestiKirjoittaja Kissansilmä » Pe Marras 25, 2011 14:20

Viime Desuconin aikaan oltiin taas kävelemässä kaverin kanssa Mäkkäriin syömään ja minulla oli Reno-cossi päällä. Siinä matkan varrella joku auto pysähtyi siihen kävelykadun viereen ja sieltä nousi ulos nainen ja kolme lasta. Ne lapset oli aluksi kääntyneet selin meihin päin ja sitten kun kääntyivät, katsoivat minua O__O ilmeet naamoillaan ja sivusilmällä huomasin niiden lasten ohi kävellessä, että niitten päät kääntyivät sitä mukaa kun ohi menin :D
Ja siellä Mäkkärissä syödessä ihmiset tuijottivat minua koko ajan siellä, vaikka oli siellä muutama muu cossaajakin samaan aikaan syömässä.

Illalla sitten yksin Sibeliustalolta mummoni luokse kävellessä menin kahden ihmisen ohi (toinen oli mies ja toinen oli nainen) ja ne juttelivat siinä jotain innokkaasti ja kun minä kävelin siitä ohi, sen miehen ja naisen puhe lakkasi yhtäkkiä ja tuli kiusallinen hiljaisuus kun minä laahustan väsyneenä sateenvarjon kanssa vesisateessa Reno-cossi päälläni aavistaen, että minua tuijotetaan jälleen kerran ja sen jälkeen ne kaksi jatkoivat taas puhumistaan, kun olin edellä parin metrin päässä.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

bottlemiku
Viesti:

ViestiKirjoittaja bottlemiku » Su Marras 27, 2011 15:40

Uusi kokemus <3
Aika vasta, kun me menimme tuonne Scan Burgeriin kavereiden kanssa syömään, minulla oli Miku Zatsune peruukki päässä, ja sellaiset sopivat vaatteet. Istuimme pöytään syömään, ja sinne viereiseen pöytään tuli minun ikäisiäni poikia. Eivät ne aluksi huomanneet.Sitten kun mentiin viemään tavaroita vasta huomasivat. Ne alkoivat tuijottaa ja puhua "Mie en ikinä pitäisi peruukkia vaik oisin kalju" Sanoin sitten kaverilleni kooooovallaaa äänellä : "VOI EI!!! NUILLA ON PIPOT!! IHAN KAUHEETA!" ja sitten menimme takaisin pöytään, samalla sanoin pojille : "Turha teidän on siinä tuijottaa, kun näytätte vielä tyhmemmältä, kuin me kolme yhteensä." Sitten lähdimme pois.
Lol.

momoiro
Viesti:

ViestiKirjoittaja momoiro » Su Joulu 04, 2011 01:35

Ah pakko kirjottaa tänne ku nää on niin ihania<3

Cossasin vuonna 2010 Traconissa pyjamabanaaneja siskoni kanssa ja kun liikuttiin conialueen ulkopuolella saatiin mm. poseerata polttariseurueen kanssa, osallistua perhekuvaan, olla kuvattavana 5625835 lapsen kanssa, osallistua ylen kuvauksiin ja olla turistiryhmän kohteena:D

sit kans aconis -11 kun cossattiin Fatal framesta kiryu twinsejä saatiin oikein ihania kauna huutoja ja joku huusi meile autosta jotain jännää:'dd
Nimi on Momo. The Boss.

Deneb

ViestiKirjoittaja Deneb » Ke Tammi 18, 2012 21:49

Frostbitessä kävellessäni yhdessä kaverini kanssa kohti Sibeliustaloa tuli meitä horjuen vastaan vanhempi mieshenkilö, joka sammaltaen tiedusteli: "Mitäsh tonttutyttöjä te olette?!" Kaverillani oli vaaleanvihreä kimono, sininen haori ja kissankorvat, itselläni nomaalit talvivaatteet ja pari miekkaa kainalossa. Ilmeisesti tonttumme ovat erilaisia.

Viime kesänä ollessani lähdössä Animeconiin otin bussin rautatiasemalle. Noustessani pois kyydistä kuulin takaani vieressäni seisoneen nuoren isän sanovan parivuotiaalle pojalleen: "Kato, tytöllä oli pyssy!"
Tämä pyssy siis oli Temari-cossini jätesäkkiin kääritty jättiviuhka :D

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”