Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

destinedhime
Viesti:

Re: Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

ViestiKirjoittaja destinedhime » Ke Tammi 29, 2014 15:54

Mun on pakko kertoo ihan mahtavasta Tracon kokemuksesta XD

Olin Traconissa viime syksynä sunnuntaina yksinkertaisessa Chii cossissa siis ja sieltä kotiin tullessa iltapäivällä, Hervannan Duossa eräs myyjä rupesi laulamaan "Let me be with you"ta ja hokemaan "Chii, Chii". Kyseessä siis jo hyvin teini-iän ohittanut mies henkilö. Ja jos näät tämän, kiitos ihan mahtavista nauruista XD
Naze? Naze?

Sipsinekku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sipsinekku » La Maalis 01, 2014 23:01

2009 Animeconiin oltiin menossa, ja kaverien kanssa nähtiin meijän juna-asemalla että mennään yhtä matkaa. Kaveri sitten perille päästyä kerto kuinka joku autoilija oli ihan hidastanut ja jäänyt tuijottamaan heitä (Meowth ja Chansey-kigut päällä oli).

2010 Desussa, cossailtiin kaverien kaa yhen luomia hahmoja (näitä: http://2.bp.blogspot.com/-7Baq9EFiUT0/UjsYyD7tIoI/AAAAAAAAAFo/0-WOwJ_q7Sw/s1600/normal_DSC_1520.jpg ), ja Lahden keskustaan käveltiin nii joku nuori pari kysyi että mitä täällä oikein on kun on nii paljon hassun näkösiä tyyppejä. Vastattiin että ollaan Keskustan puoluekokoksesta (kun ko. kokous sattui olemaan samaan aikaan Lahdessa, jonka takia kaikki hotellit ja leirintäalueet oli täynnä!). Naureskelivat että "joo sitähän mekin ekaksi!". Selitettiin sitten etää sibbellä on tämmönen anime tapahtuma ja jatkettiin matkaa.

Ja olikohan samana vuonna kun oltiin Helsingin kasvitieteelisellä puutarhalla photoshoottailemassa, ohi käveli joku ulkomaalaisporukka joka huuteli "We love yoou~!". Vastattiin tietysti "We love you tooo~!". Ja samaiselta reissulta oltiin menossa metrolla Kamppiin, ja samaan vaunuun tuli muutama massateinineitiä. Rupesivat ihan normivolyymilla naureskelemaan ja kommentoimaan kuinka nyt on selvästi "Pikachun synttärit", ja tätä jatkui koko matkan (näkivät vissiin vain meikän joka cossasi Leafia pokemonista, ja kaksi kaveriani jotka olivat lady Ciel ja Elizabeth Kuroshitsujista). Oli siinä naurussa pidättelemistä, ihan kohteliaisuussyistä, ja eirtyisen vaikeaksi sen teki kun näki tyttöjen takana istuva kaverimme nauraa räkättävän ääneti kaksinkerroin. Nauruunhan siinä remahdettiin mekin kun mertosta jäätiin ja tytöt olivat kaikonneet ihmismassaan : DD

Lee-san

ViestiKirjoittaja Lee-san » Ti Huhti 01, 2014 20:56

Tapahtui pari vuotta sitten kun olin Traconiin menossa. Rautatieaseman S-marketin ulko ovella oli ahdistuneen näköinen vanhempi mies, ympärillä parveili juuri junasta tulleita cossaajia. Joukon ohi käveltyä, mies näkee minut (Kisuke Urahara cossissa) ja kysyy hämmentyneenä "Mitä h***ttiä täällä tapahtuu!!?". Selitettyäni, miehen kommentti oli "ihme hörhöjä" :D
Everybody lies.

Zew

ViestiKirjoittaja Zew » Ti Huhti 01, 2014 23:19

Olin vuoden 2011 kesän Desuconissa FMA:n Envyn cossipuvussa. Kävelin siinä sitten kaikessa rauhassa parkkipaikan reunaa kohti Sibelius-taloa.

No, sitten edestäpäin ajaa hurjaa kyytiä punainen auto, joka painaa jarrun pohjaan vähän matkan päässä minusta. Ikkuna avautuu, ja sieltä kurkistaa selvästikin tympääntyneen näköinen naishenkilö. Naisen vieressä etupenkillä istuu silmät kiiluen Miku Hatsuneksi pukeutunut nuorehko tyttö. Nainen kurottautuu ulos ikkunasta, pälyilee ympärilleen ja vilkaisee sitten minua. "Hoi sinä!" kuuluu huuto, ja käännyn katsomaan. "Just sinä! Sinä friikki siellä! Joka olet puolialaston! Onks täällä se joku coni?" Etupenkillä istuva tyttö facepalmaa naisen (ilmeisesti äidin) huudellessa, mutta äiti ei tästä välitä.

En ihmetykseltäni sano heti mitään, mutta kun nainen skannaa omituisen vaatetukseni läpi katseellaan, hän toteaa kuivasti; "nevömaind, mä taisin just keksiä vastauksen..." Hatsune-tyttö etupenkillä hymyilee nolosti ja kohauttaa hartijoitaan astuessaan ulos autosta, ja äiti kaasuttaa pois paikalta.

Kävellään siinä tytön kanssa sisälle ja tilanne oli juuri kuten olin arvellutkin. :D Nuori tyttö, ensimmäinen coni ja erittäin epäluuloinen äiti. Ihan sama tilanne kuin itsellä ensimmäisessä conissa joskus. :_) Nostalgista.
- Hyvin arvattu on jo puoliksi tiedetty -

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ke Huhti 02, 2014 14:30

Tämän vuoden Kitaconissa oli minulla naurussa pitämistä. Kävelin portaita ylös päin, olin vissiin menossa jotain ohjelmaa katsomaan saliin. Portaissa oli tämmöinen pieni tasanne, mitä yleensä koulurakennusten portaissa on. Minulla oli päälläni komissario Jenny -cossini Pokemonista, joten minulla oli lyhyt minihame ja korkkarit. Tämä puku kyseessä. Olen pitkäsäärinen nainen ja usein kuullut kehuja sääristäni, joten en hämmenny jos joku kommentoi jotain tähän liittyvää. Tässä tasanteella oli joukko varmaan jotain 10-13-vuotiaita pikkupoikia, pituudeltaan minua varmaan napaan asti (miten minusta tuntuu, että pojat kutistuu vuosi vuodelta?) Näyttivät siltä, etteivät ole mitään animefaneja, mutta voinhan olla väärässäkin. Kitacon kuitenkin on ilmainen tapahtuma, niin sinne on helppo tulla katsomaan, että mitäs täällä tapahtuu.

Noo, nämä pojat sitten bongaavat minut siitä portaikosta parin muun cossaajan seasta ja viheltevät perääni ja jotain sääristäni kommentoivat. Eihän siinä voinut olla muuta kuin nauramatta. Minusta on aina jotenkin herttaista kun minua ainakin sen kymmenen vuotta nuoremmat lapsukaiset yrittävät käyttäytyä kuin isot ihmiset. Ja en tiedä yrittivätkö saada minut hämilleni tuolla viheltelyllään, tuntuivat olevan vähän sillä asenteella tuolla että ovat nauramassa hassusti pukeutuville ja Japani-nörteille. Minua tuo vain nauratti. Tuli mieleen, että olenkohan nyt cosplaypuuma, kun minulle pikku pojat viheltelevät kun olen cossipuvussa.

Ropertsi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ropertsi » Ke Huhti 02, 2014 15:40

No minulla olisi kaksi eka tapahtui kesän 2013 Kawaconissa kun ootin siskoani kun hän tulee linja-autolla ja itse ootin häntä Final Fantasy XIII Lightning cossissa niin yksi nais puoleinen henkilö kysyy minulta oletko avaruusolento.
Ja toinen tapahtui eilen eli 1.4.2014 sain yhteen crossi kuvaan yheltä kaverilta kommentin englanniksi että oletko varmasti mies

Hisachu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hisachu » Pe Helmi 06, 2015 21:15

Itselläni ei muuten ole tähän asti tullut muuta vastaan kuin viime vuoden frostissa hesburgeriin ehkä joskus 10 aikaan kävellessä joku huusi kerrostalon ikkunasta "s**tana saapuu Helsinkiin" :'D
kyseinen tapahtumahan on lahdessa....
~ I met Reika omg *-*

Hinode

ViestiKirjoittaja Hinode » To Huhti 09, 2015 07:54

Aika vähän on tullut mitään reaktiota keltäkään "siviililtä", mutta tässä kaksi parasta. (ja ainutta):

Tampere kuplii 2015
Niin. Oli tarkoitus mennä syömään subwaylle, mutta kun olimme idiootteja saimme vasta ruoka-aikaan selville että lähellä ei ollu yhtään subwayta. Päätimme sitten käydä ostamassa läheisestä ruokakaupasta ruokaa.
Olimme astumassa sisään kun joku nelikymppinen nainen tuli ovesta ulos, hidasti vauhtia ja tuijotti meitä kun me siinä kävellään ohi. Sitten se ovi menee kiinni ja osuu siihen naiseen. (ei onneksi pahasti. ._.)
Sit kun olimme ostamassa ruokaa niin joku mummo siinä kävelee vastaan ja antaa erittäin syyllistävän katseen meihin... Varsinkin minuun. ._. (cossasin Marcoa Attack on titanista)
Ja saatiin lisää kysyviä katseita sitten myös kassaneidiltä.
Kaikki tämä tunnin sisältä! xD

Nippori 5
Oltiin Porin pääkirjastossa, minulla ylläni cossi Zerosta (megaman x), ja joku pikkupoika, minua just lantiolle tulee kysymään; "Mitä te teette?"
Vastauksen jälkeen sama poitsu vaan seuraa meitä ja kysyy saman kysymyksen uudelleen.
Saa saman vastauksen ja jatkamme matkaa. Ja se seuras meitä vielä ja kysy kolmannen kerran; "Mitä te teette?"
Tämän vastauskerran jälkeen poitsu häippäisi isänsä luo ja jatkoi meiän tuijottamista. Varsinkin mun. ._.

Tarinan opetus: Älä pidä erikoista cossia päällä siviili alueilla! XD

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » To Huhti 09, 2015 22:29

Mukavaa kohtelua saatiin viime Frostbitessa kahdelta keski-ikäiseltä naiselta jotka tuli kysymään että ollaanko sitä penkkareihin menossa. Kaveri sitten selitti, että sibbellä pidetään japanilaisen populaarikulttuurin tapahtuma ja siinä ne sitten innostui kyselemään kaikenlaista tästä harrastuksesta. Ihanan avoin asenne (kerrankin) tätä juttua kohtaan.

Mummeli päivitteli samaisen tapahtuman ulkopuolella (paikalla oli mun lisäksi muutamia cossaajia) "jaa että täälläkö pojatkin meikkaa" ja piti siinä sitten selittää, että "tää on vähän kuin teatteria, se kuuluu asuun". :D
There is no spoon.

Noa-chan

ViestiKirjoittaja Noa-chan » Ke Heinä 08, 2015 17:25

Sain houkuteltua erään mukavan rouvan käymään Hyvinkään Hypeconissa tänä vuonna. Oltiin viemässä ostoksia kaverin autoon kun eräs eläkeläisrouva tuli kysymään että mikä on tämä tapahtuma ym mitä cosplay on. Siinä sitten selittelin että ikärajaton harrastus ja kehotin käymään Hypeconissa kun kerta pääsymaksuton on, kuvan otettuaan toivoteltiin hyvät päivän jatkot : D

Aiemmin samana päivänä kaupan kassalla myyjä kysyi onko jokin tapahtuma + eräs nainen joka palautti minulle cossistani pudonneen osan. Ja sanoivat että täytyy poiketa katsomassa näitä upeita asuluomuksia :3

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”