Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Horaaneko

Re: Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ma Heinä 16, 2012 01:05

Ekan cosplayn myötä näitä nyt tuli jonkin verran:

- Mummo käkätti päin naamaa. :D
- "Onkohan täällä jotkut erikoisjuhlat..."
- "Mitkäs pippalot täällä on?"
- Mies katsoi kahvilassa erittäin, erittäin pahasti... Ei kiva. xP
- Mummo mäkkärissä kyyläsi kaikkia ja katsoi tosi alentavasti. Tuijotin sitä sitä sitten niin pitkään että huomas mut ja katsoin sitä samalla katseella millä se muita. Mummo meni aika hiljaiseksi. :>
- Lapset torilla katsoi pitkään ja kuiskaili äidille. "Tuolt tulee taas tommonen!" "Sill on teekuppi!"
- Pahasti humaltunut ukko: "Mikässsshhh thää on?" Joo-o.. :'>
- Kirpputorilla toisen kassan myyjä jäi tuijottamaan mua niin pitkään ettei muistanut hoitaa omaa asiakastaan. :D

Jeejee. x)
There is no spoon.

Eringo

ViestiKirjoittaja Eringo » Ma Heinä 16, 2012 10:40

Mitä nyt itse kolmessa conissa cossanneena en ole paljon kuullut mitään, mutta mielestäni kaikkein mukaivin kommentti tuli tänä kesäsä desun lauantaina kun olimme matkalla sibeliustalolle. Eräs vanhempi nainen tuli minua ja kahta kaveriani kiittämään siitä että väritämme lahden keskustaa. Viime talvellakin lahdessa vastaan tullut nainen tuli kehumaan pukujamme ja kysyi mihin oltiin menossa. Ymmärsi heti kun kerroimme että sibeliustalolle.

Ainostaan Turussa keväällä kirsikankukkaconin aikaan aamulla kun kävelin jokirantaa pitkin conialueelle, jotkut nuoret miehenalut huutelivat perääni "Tosi luonnollisen väriset hiukset!!" jnejne. cossatessani Vampire Knightin Zero Kiryuta :'D nauratti hieman...

Onhan toki tullut niitä kai "normaalejakin" juttuja vastaan kuten ne että katsotaan pitkään ja mietitään mitäs hlvettiä, sekä mulkoillaan pitkin nenänvartta ja katsotaan siihen sävyyn että mikä friikki sä oot? Yleensä mulkoilen itse takaisin sen verran että nämä kääntävät päänsä pois. Ja niin, tuommottos... :'D
Blogi // dA // Fanfiction // Galleria // Cosplay.com

Cossit 2013:
Desucon Frostbite: Inuyasha (movie 3)
Desucon: Daesung (Monster), Zero Kiryu, Usami Akihiko, Sebastian (Black) Michaelis

Kisame-sama

ViestiKirjoittaja Kisame-sama » Ma Heinä 16, 2012 12:18

Joo, elikkä kerron tänne nyt omani Animecon 2012:sta (Tuore tapahtuma siis)

- Siwan kassatäti katsoi pitkään ja kysyi: "Merirosvoksikko sä aiot ittes lukea?" Olin siis Luffy Strong World cossissa :D Vastasin nyökkäävästi ja hän sanoi, että jossain Amerikassa on sellaisia lukioita :D
- Kävelin kaverini kanssa ulkona myöhään illalla/yöllä ja hän kantoi miekkaa mukanaan, sitten yks humalainen mies alkoi huutamaan: "Ninjoja! Perkele, sillähän on miekkaki! Lähetääks ninjaileen?" Jotenki nuin :D
- Jotkut nuoret pojat katto mua pitkään ja yritti ajaa polkupyörällä mun "takin" halmeen yli että oisin kaatunu, mutta nostin takkia ilmaan ni se veti ohi ja mutisi jotain, että taas nuita friikkejä liikkuu täällä eri värit päässä :D Sitten vaan morjestin sitä ja se näytti keskaria :D

Että tällästä :D Kaikki oikeastaan oli aika koomisia tapahtumia :D

Rinny

ViestiKirjoittaja Rinny » Ti Heinä 17, 2012 02:24

Jooh, näyttääpä siltä että Kisame-sama pisti jo lempireaktioni Animeconista (Oisin haluunu huutaa niille et oon samurai ja että tää on katana eikä mikään normaali miekka TTwTT), mutta eipä mitään. Onhan mulla toinenkin. >:D

Siis siinä lauantain ja sunnuntain välisenä iltana/yönä kun olin jo palaamassa hotellille, pari juoppoa (ainakin vaikutti siltä) puhu kovalla äänellä jotain "Hei, tuolla on toi tyttö! Sillä on miekkakin! Onkohan se oikee? Hei, mennään kysymään", tai siis jotain tollasta mut välillä en saanu selville mitä ne sano. Kun ne alkoi juoksee kadun yli ja huutelee mua pysähtymään niin en kyllä varmana pysähtyny. :D Kaduin kyllä sitä ettei ollut lyhyt peruukki päässä... En siis pysähtyny, mut näytin nopeesti miekkaa ja mutisin jotain et se on puuta. Onneksi olin lähellä hotellia ja ne ei seurannut mua enempää. Jotain sellasta "Vaikka se onkin puuta nii sillä vois oikeesti lävistää jonkun! Ei se ollukkaa 3D kuten sä luulit" ne puhu toisilleen siihen loppuun. xD Ne ei kyl ollut mitenkään ahdistavan pelottavia, et kyllähän tää positiivisena kokemuksena pysyy~

Tuiksu

ViestiKirjoittaja Tuiksu » La Elo 11, 2012 17:25

Näitä on niin paljon X3 Mutta tässä tulee yksi lukuisista.

Oltiin kaverin kanssa kesällä 2011 ulkona cosseissa menossa kauppaan joskus 11 maissa illalla kun eräs arviolta noin 40 vuotias nainen tuli humaltuneen meitä vastaan (kaupan vieressä on baari).
Hän sitten rupesi selittämään meille jotain tällaista "Hei tiedättekös mitä, olen nähnyt teidät aikaisemmin ette varmaan arvaa missä", me kaverin kanssa kysyimme häneltä "missä". Hän piti pienen tauon ja sanoi näin "tuolla kaupan jonossa, tunnistin teidät koska teillä on tuollaiset hassut vaatteet". Me vastasimme kaverin kanssa "jaahas mikä sattuma". Nainen vastasi siihen "kyllä, minkä ikäisiä te muuten olette, oletteko 18 vuotiaita?" Me vastasimme että olemme 12. Nainen näytti järkyttyneeltä ja sanoi "varokaa miehiä ne osaavat olla joskus yllättäviä älkää antako niiden tehdä teille mitään". Me skaverin kanssa nyökkäilimme ja meinasimme rueta nauramaan. Viimeiseksi nainen halusi vielä halit ja pakkohan ne oli antaa kun nainen oli niin hauska~

Toinen hauska tapaus oli kanssa kesällä 2011 kun olimme metrossa kahden kaverin kanssa (toinen heistä on sama joka oli edellisessä en muista oliko cossia päällä).
Istuimme takana jossa on siis yksi pitkä penkki ja kaksi lyhyempää. Toiselle puolelle tuli sitten eräs humalainen mies joka puhui aluksi ulkomaalaisen kanssa. Hän selitti siinä jotain siitä kuinka hänen housunsa olivat menneet likaiseksi töissä ja kysyi aina välillä meiltä miten mitäkin sanotaan englanniksi. Hetken päästä mies jolle humalainen oli puhunut jäi pois. Me puhuimme silloin jotain narutosta ja gaarasta kun mies alkoi puhua meille. Hän sanoi jotain tällaista "gaana on osavaltio afrikassa" minun kaverini sanoi siihen nauraen että oli sanonut "gaara". Siihen mies sitten sanoi että "gaara on valtatie johon pääsee (en muista miltä tieltä) kun kääntyy oikealle ja siitä vasemmalle". Kaverini yritti selittää hänelle että hän tarkoitti hahmon nimeä mutta me nauroimme liikaa. Sitten tuli järjestyksen valvojat jotka sanoivat miehelle "tuletkos meidän mukaan kun ihmisiä ei saa häurutä" tähän mies sanoi "mutta hehän ovat ihmisiä". Siinäkös me naurettiin sitten naurettiin. Lopulta mies vietiin pois ja me nauroimme loppumatkan.

Minulla kaikki koomisimmat ihmiten reaktiot ovat yleensä humalaisilta (vedän niitä puoleeni X3)~

itadakimasu! ^^

ViestiKirjoittaja itadakimasu! ^^ » Ma Loka 08, 2012 17:44

Tämä tapahtui ekassa conissani, kesän 2012 Desuconissa.
Olimme kaverini kanssa tulossa syömästä ja kävelimme sibeliustaloa kohti. Itse olin Amu Hinamori Shugo Charasta ja kaverini oli Chiyo-chan azumanga daiohista. Kävelemme jonkun mummon ohi (cossit päällämme) ja mummo hymyilee ja sanoo meille jotain tän tapaista: "tytöillä on tiukat letit"
Katsomme toisiamme O__o ilmeillä ja nauramme hiukan.
Kohta mummo käy keskelle jalkatietä istumaan, repeää :roll: ja asettaa reppunsa maahan. Kävelemme hetken ja kohta mummo onkin jo jalkeilla ja lähtee jonnekin. @)_(@

Hmmm...eikä meillä edes ollut lettejä -_-" XD
"Tarjolla on myös punaisia juttuja. :3"
Aka: Chiyo-chanin isä

Jalle
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jalle » Ti Loka 09, 2012 12:34

Viime kesäDesun ekana päivänä, eli perjantaina, mie (gijinka!Smith), siskoni (gijinka!Gin) ja kaverimme (gijinka!John, eli GNG-gijinkoissa) menimme käymään (ovet eivät vielä olleet auenneet ja paikalla oli hyvin vähän immeisiä, niin oli aikaa) S-marketissa.

Ensin sinne kaupan luo päässeinä mie ja kaverimme nähtiin sellasia 6-8 vuotiaita lapsia pyörien selässä parin aikuisen kanssa siinä pyörätelineiden luona. Ne lapset kääntyi kattomaan meihin päin, ja yksi niistä sanoi:
"Kato äiti, kissa ja koira menee kauppaan!"
Ja siis miuthan ainoostaan tunnisti koiraksi, koska luppakorvat... XD Ja sen jälkeen kun sisko ennätti kaupan sisälle meidän luokse, se kertoi sen samaisen lapsen sanoneen jatkoa:
"Nyt toinenkin kissa menee kauppaan!"

Niin että jooh ~ :''3

Ja tämä tapahtui tossa pari viikkoa sitten, kun olin kierrätyskeskus Patinassa. Olin laittanut siksi päiväksi punaisen pitkän peruukkini päähän, koska hiukseni olivat likaiset. Menin luokan kanssa vastaanottamaan korjausompelutöitä sinne kierrätyskeskukseen, ja miulle tultiin heittämään kommentteja 'Kivat hiukset' muutaman kerran. Ne oli kaikki kehuja tai toteamuksia, mutta positiivisia kaikki. ^^

KuroiWing

ViestiKirjoittaja KuroiWing » La Loka 27, 2012 22:02

Katsudocon oli Jyväskylässä muutama viikko sitten ja se oli sijainniltaan se oli 'otollinen' näiden reaktioiden keräämiseen, joten näitä reaktiota tuleekin nyt listattua kerralla useampia.

Kuljeskelin ystävieni kanssa cossit päällä tapahtumapaikalla ja välillä ruokapaikkaa etsimässä. Asuihimme kuuluivat mustat siivet, jotka ilmeisesti herättivät melkoisesti huomiota. Useat pikkulapset katsoivat silmät pyöreinä kun kävelimme ohitse ja kiireesti totesivat vanhemmilleen nähneensä enkeleitä.

Kun olimme tulossa kaupasta ulos käveli vastaan muutama naisihminen, jotka säikähtivät meitä hieman ja huudahtivat "Herran jestas!"

Lauantai iltana kaupungilla kulkiessa vastaamme tuli polttariporukka, joista yksi oli ilmeisesti pukeutunut jonkinlaiseksi enkeliksi. Porukka yllytti pukeutuneen ystävänsä pyytämään halia ja ystäväni suostuikin.

En muista tarkkaa aikaa, mutta jossain vaiheessa kun seurasimme jotain ohjelmaa kakkoskerroksen kaiteen luota tuli vanha mummo kyselemään meiltä missä me oikein esiinnymme. Kerroimme ettemme ole esiintymässä sinä päivänä vaan muutamaa kuukautta aiemmin traconissa. Mummo harmistui tästä vähän, sillä hän olisi halunnut päästä näkemään esityksemme.

Näin viimeiseksi jätin oman suosikkini. Lauantai aamuna odotin toisen kaverini kanssa muita seuralaisiamme, jotka olivat unohtaneet rannekkeensa kotiin. Emme halunneet mennä edeltä tapahtuma-alueelle vaan odottelimme ulkopuolella. Siinä samalla kadulla oli lähestyvien kunnallisvaalien takia useita eri puolueiden kojuja pystyssä ja ryhmä katusoittajia piti mukavasti taustaääntä. Jossain vaiheessa joku mies tuli luoksemme ja kysyi:"Oletteko te kunnallisvaaliehdokkaita." Selitimme tilanteen miehelle ja hän jatkoi matkaansa. Kaverini(joka oli odotellut ulkona vähän minua kauemmin) kertoi, ettei mies ollut ensimmäinen joka oli tullut samaa kysymään. Ilmeisesti Jyväskylän kunnanhallitukseen halutaan värikkäitä ihmisiä.

Sei

ViestiKirjoittaja Sei » La Loka 27, 2012 23:20

Kaikkea hauskaa tapahtuu kun cossaa ja liikkuu siviilien seassa, haha. :D Katsudoconissa reaktioita tuntui tulevan normaalia enemmän kun coni pidettiin normaalisti auki olevassa kauppakeskuksessa eikä missään "yksityisessä" rakennuksessa.

Päällimmäisenä mieleen jäi kun joku satunnainen hullu tuli kosimaan mua kun odotettiin kavereiden kanssa kauppakeskuksen aukeamista. Cossasin Persona 3:sen Mitsurua, ja pitkä punainen peruukki ja nahkasaappaat tekivät ilmeisesti tehtävänsä. Itsehän jäädyin tyylikkäästi järkytyksestä koska tyyppi ei vaikuttanut ihan täysjärkiseltä, ja hyihyi tuollaiset on pelottavia. Kaverini sitten käski miehen häipyä, onneksi totteli. >I
Ja tietysti kun käytiin yöllä photoshoottailemassa Jyväskylän keskustassa niin saatiinpa osaksemme näitä ihania "selvästi hyvä päivä" ja "ihan söpö pari"-huuteluja ohi kulkevista autoista. Nämä lähinnä naurattivat, koska cossattavat hahmot eivät seurustele tai mitään, eikä kumpikaan poseerannut istumista kummallisemmalla tavalla. :D Nojaa, hupinsa kullakin.

Reaktiolistaan voisi varmaan lisätä vielä ne vihaiset/kummeksuvat/järkyttyneet katseet joita tulee kerättyä pukuja kuvaillessa. Sain elämäni vihaisimmat mulkoilut alkusyksystä kun kuvasimme kaverin kanssa rannalla Lucy-cossiani ja loiskuttelin vettä järvessä kuvia varten. Kaksi koiranulkoiluttajaa (rannalla jonne ei saisi viedä koiria, hah) tuijottivat kulmat kurtussa suoraan silmiin ja supisivat sitten toisilleen jatkuvasti. Teki mieli kysyä että eivätkö rouvat ole aiemmin nähneet sarvipäistä tyttöä järvessä jäätävän kylmällä säällä. Minähän menen vaatteet päällä uimaan jos haluan, vapaa maa on vapaa. XD

AmNeZiA

ViestiKirjoittaja AmNeZiA » Su Loka 28, 2012 19:05

koomisia on eniten sillä kamalia ei ole tapahtunutkaan ^^

tapaus 1: Olin neljän kaverini kanssa tässä taannoin Photoshoottaamassa. Käytiin ensin vähän shoppailemassa ja mentiin sitten shoottailemaan. Cossasin omaa hahmoani, jonka vaatetus oli tämmöinen: kirkkaan punainen peruukki, harmaa hattu, musta silmälappu, musta undergroundista ostettu Poizen industresin huppari, punamusta ruudulliset farkut, mustat nauhasaappaat ja viikate. Me viis herätettiin mukavasti huomiota sillä mukanani oli Grell (sebastianin puvussa), Matryoshka miku, Matryoshka Gumi ja Kazama (pelkkä peruukki muuten normit vaatteet). Käytiin sitten kaupassa ja olin eri kassalla kuin ystäväni, takanani oli n 6-vuotias kakara äitinsä kanssa.

Lapsi äidilleen: "kato tolla on tommoinen viikate, toi on semmonen kauhu-tyylinen!"
Äiti nostaa lapsen syliinsä "katsos tuonne toiselle puolelle, siellä on lisää tuollaisia, yhdellä on siniset hiukset ja tuolla vihreät. Niilläkin on kasvomaalauksia niin kuin sinulla"

oli siinä naurun pidättelemistä

tapaus 2: Sama päivä. käytiin kauppahallissa kun kävin ostamassa itselleni lihapasteijan ja pyysin kazamaa pitämään viikatettani sillä aikaa kun kävin ostelemassa. sitten yksi mummo tuli Kazaman luo.

Mummo: "tiedätkös sinä minkä merkki tämä on?
Kazama: "Eeeeenn....."
Mummo: "Siis ihan huviksesiko sinä tuon ostit?"
Kazama: "ei tämä minun ole vaan hänen" *osoittaa minua*
Minä "niin minunhan se on...."

Mummo puhui vielä meille jotakin ja lähti sitten. Lähdettiin kyllä aika vinhalla vauhdilla pois

tapaus 3: Sama päivä sama paikka. käveltiin yhden puiston luo. matkalla me nähtiin yks mies joka oli humalassa katsoi meitä hetken aikaa ja teki facepalmin ekana ja sitten rupes meille juttelemaan

Ukko "Oottekos te polttari porukkaa?"
Me "Ei me olla"
Ukko "No mitäs sitten? aloititteko Halloweenin juhlimisen aikaisemmin?"
Gumi "Ei kun tää on ihan oma juttu"
Ukko *repeää nauramaan tosi kovaa* "Aijaa! no hyvää viikonloppua!!"
Me "Hyvää vikonloppua!!"

Jeps jeps.....

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » La Marras 03, 2012 01:07

Oma ehdoton suosikki on varmaan Traconista tältä vuodelta.

Cossasin Emna Aita, sarjasta Hell Girl ja menin sitte syömään kiinalaiseen siin päivän aikana. Ku tulin sieltä pois nii vastaan tuli pari sellast ehk kymmenen vuotiasta tyttöö, joil oli joku riita käynnissä. Sitte se toinen niistä huomee mut marssii mun eteen ja ihan pokkana sanoo. "Voisik sä viedä ton Helvettiin?" meinasin revetä päin naamaa ku Emna Ai siinä sarjassa siis vie ihmisiä pyynnöstä helvettiin. Vedin sitte roolin mukasesti ja vastasin: "Jos ny välttämättä haluut maksaa sielullas" jääty vähän tyttö ku liukenin siitä sitte.

Toinen oli ku cossasin omaa hahmoani, Nanaa, jonka vaatetukseen kuuluu sellanen softausmaski pään sivulla, sellanen musta toppi joka loppuu siihen rintojen alle, maiharit, mustat housut, kokoside toiseen käteen ja armeija takki vyötärölle. Siinä sitte rahtasin softauskamat mukan myös, eli pumppihaulikko ja pistooli. Kävelin siinä sitte cossipaikalle pumppuhaulikko olalla, ku ei ne kassiinkaa mahtunu ja keräsin ihanasti katseita. Yks tosi huumori mies tuli sitten kyselemään et "Pankkiiko olin menossa ryöstäämään?"

Kolmas oli sitte ropeconin ajalta, ku oliin siel siskon ja kaverin kaa pukeutunein omiks hahmoiks. (Paitsi se kaveri oli Magnus Bane, Varjojenkaupungeista) Ja sitte ku mun ja mun siskon hahmojen idea oli se, et ne oli muuten täysin identtiset, paitsi kontrastit toisilleen. Me oltiin periaatteessa enkeli ja langennu enkeli, ja oli iha siivetki selässä. Nii sit yks jehovan todistaja tulee siihen selittää meille et Jumala rakastaa ja jne. Sitte kaveri vaan heittää siihen "Tiedän, olen ollut kirkon isostoiminnassa mukana viisi vuotta ja opiskelen teologiaa" jääty vähän mummeli... xD

Hiisi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hiisi » To Marras 29, 2012 17:35

Washino Kiji kirjoitti:Siinä sitte rahtasin softauskamat mukan myös, eli pumppihaulikko ja pistooli. Kävelin siinä sitte cossipaikalle pumppuhaulikko olalla, ku ei ne kassiinkaa mahtunu ja keräsin ihanasti katseita. Yks tosi huumori mies tuli sitten kyselemään et "Pankkiiko olin menossa ryöstäämään?"
En yhtään ihmettele, jos keräsit katseista, järjestyslaissa sanotaan nimittäin näin "Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty." Se ei ole mikään syy, että ase ei mahdu kassiin piiloon, siihen on vaan yksinkertaisesti löydyttävä se sopiva kassi, johon ase mahtuu. Ei järkevä airsoftharrastajakaan kanniskele sitä asettansa pääsääntöisesti esillä, vaikka se olisikin yhdistettävissä harrastukseensa. Käytöksesi oli vain typerää, anteeksi nyt vaan.
"It's not a good idea to make fun of LARPers. They are often armed."

Chewwy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chewwy » Pe Marras 30, 2012 15:23

Viime Animeconissa (Animecon IX) menimme kavereiden kanssa syömään Raxiin. Cossasin silloin Princess Princessin Toorua. Kävelimme yhden pikkutytön ja sen äidin ohi ja tyttö sanoi äidilleen varsin kovalla äänellä: ''Äiti, mä haluan tommoset siniset hiukset, mitkä tol tytöl on, sit ku oon iso!'' Tai jotain samankaltaista. :D Minulla oli siis päässäni pitkä sininen peruukki.

Sitten kun tulimme Raxista tuli vastaamme mummo joka kysyi, että mitä tuolla Musiikkikeskuksessa on kun sieltä lappaa erikoista poruukkaa sisään ja ulos. Vastasimme, että siellä on menossa Animecon, manga- ja anime-harrastajien tapahtuma (Tai jotain vastaavaa). Mummo ei tainnut täysin ymmärtää, mutta tokaisi siihen, että enpä taida sitten mennä sinne, onhan mulla tässä vielä aikaa monta päivää. :D
Blogi: Plastic♫Smile

Nimimerkki vaihtunut AmieZerosta Chewwy:ksi!

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Pe Marras 30, 2012 20:20

Itseasiassa niissä aseissa oli se punanen nauha kyllä ihan reilusti näkyvillä, että ne sisänsä näki heti feikeiksi.

Hiisi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hiisi » La Joulu 01, 2012 19:38

Washino Kiji kirjoitti:Itseasiassa niissä aseissa oli se punanen nauha kyllä ihan reilusti näkyvillä, että ne sisänsä näki heti feikeiksi.

Hyvä kun selvensit, mutta kuitenkin kannattaisin, että ase kannettaisiin omassa kassissaan, ettei tulisi negatiivista palautetta taikka julkisuuskuvaa.
"It's not a good idea to make fun of LARPers. They are often armed."

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”