Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Mourumaru
Viesti:

Re: Koomisin/kamalin "normaalien" ihmisten reaktio

ViestiKirjoittaja Mourumaru » Ke Tammi 18, 2012 23:07

Frostbitessä oltiin just saatu oma shootti tehtyä pihalla, mutta touhu jatku vielä vähä aikaa yhessä lumikasassa ku mennään sinne kotipitsalle päin, ku kaverini kuvas toista kaveria kuka cossasi Black Lagoonin Revyä. Siinä sit yksi papparainen oli kulkemassa ohi pyöränsä kanssa ja jäi oikeen autuaasti tuijottamaan touhua, hyvä ettei kuola tällä valunut kun niin autuaasti tuijotti ja kommentoikin touhua. En muista mitä sano tarkemmin, mutta kehuja ainakin tuli. Tais vaari saada viikonlopun kiksinsä, siltä se ainaki näytti ja kuullosti. Varmaan oli vaikee pitää pokkaa, ainaki me sivusta seuraajat saatii tukehtua rauhassa ku sen innostuneisuus oli nii huvittavaa.

magical_unicorn

ViestiKirjoittaja magical_unicorn » To Tammi 19, 2012 23:39

Näille on saanu nauraa vedet silmissä :'''''D

Omia kokemuksiani kuitenkin mm.

- Ensimmäisen Tampere Kupliini (2010) aikana muutama meidän koulun fruittari sattui kävelemään vastaan ja itselläni oli päällä minishortsit, hihaton paita ja omista hiuksista muotoiltu piikit : DDD Seuraavana päivänä koulussa juurikin kyseiset henkilöt huutelivat kaikkee tyhmää, mutta kyseinen tapaus unohtu ihmeellisen nopeasti
(niin ja, mie vieläkin ihmettelen, että miten ne tunnisti miut? : DD)

- Sitten viime vuoden Kupliissa (2011), olin pukeutunut Sakuyaksi Touhousta. Ensimmäisiä reaktioita oli varmaan Anttilan järjestyksenvalvojan (orwhateveritis) kommentti "ei nyt oo vappu", jolle repeiltiin sitten kavereiden kanssa.
Sitten kotiin mentäessä bussipysäkillä hieman kännissä oleva mies +23 tuli kyselemään että tykätäänkö me (minä ja miun kaveri) japanilaisista jutuista. Melko pitkä keskustelu japanilaisista kauhuelokuvista alkoi sitten loppua kohti olemaan melko... kummallista? Kuitenkin kyseinen ukkeli jätti meidät sitten lopulta rauhassa odottelemaan bussia.
Mutta kuitenkin sitten hetken päästä vanhemman oloinen nainen tuli kysymään että "onko nuo sinun oikeat hiukset" (päässä oli suomilaatua oleva valkonen peruukki................), johon mie vastasin suoraan että "ei". Sen jälkeen nainen totesi että "älä vaan hyvä ihminen tuhoa hiuksiasi tuolla tavalla", jonka jälkeen se lähti pois. Jäätiin vähän kaverin kanssa ihmettelemään kyseistä kommenttia, mutta sitten kuitenkin päätettiin unohtaa koko juttu. Bussissa sitten oli ihmeen paljon meidän koululaisia, mm. lissuja ja jotain hoppareita. Kuitenkaan asiasta ei sitten sen pahemmin kuultu (oliko sitten niin ettei meitä tunnistettu.. ò3ó)
+vapun teemapäivänä mie puin kyseisen puvun kouluun ja kommenteilta ei taaskaan vältytty.. Kuitenkin~
~It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger, but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
I'm never changing who I am~

Shiro Samurai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » La Tammi 21, 2012 14:23

No Desucon FrostBiten aikana sai kuulla vähän...

Tuotas noin, oli lauantai ja olimme kahden kaverin kans päättäneet että lähdemme kävelemään iltabileistä kohti hotellia, eli hotell Grand. Minä cossasin Jūshirō Ukitakea Bleachistä paitsi että mulla oli valkoinen puvuntakki ja housut ja tummanpunainen kauluspaita sekä musta kraka plus sitten se kapteeni haori takkina, minun kaksoinen oli Uryū Ishida samasta sarjasta ja hänellä oli valkoinen kauluspaita ja tummempi liivi ja sit kaverini oli Izuru Kira kans hienoissa vaatteissa mutta hänellä oli talvitakki ja kissankorvapipo päällä.
No niin, elikkäs päätimme jossain matkan varrella että menemme katsomaan olisko joku kauppa vielä auki että sais sipsejä. Lähdimme sitten pyöriskelemään ympäri Lahtea ja kaks nuorta miestä tuli vastaan yhessä kulmassa. He repesivät ja sanoivat "Te ette selvästi ole täältäpäin.", no, me katsoimme kolmestaan toisia ja repesimme takaisin ainaki yhtä paljon. Ja sit ku aloimme kävelemään takaisin hotellia päin (ku kaupat oli kiinni) niin tuli vastaan koko läjä ihmisiä, nuoria aikuisia minusta. No he näkivät meidät ja minä satuin kuulemaan miten yks mies huusi "Voi v*ttu, äkkiä piiloon!!" ja sit joku toinen sanoi matalalla äänellä enkuks "What the fuck..."

Ei saatu sipsiä mutta hyvät naurut ainaki. XD
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Thaki

ViestiKirjoittaja Thaki » To Huhti 12, 2012 00:25

Oulun Chibicon pidettiin viimme viikonloppuna eli pääsiäisviikonloppuna. Lähdimme ystäväni kanssa hakemaan kesken conin toista ystäväämme juna-asemalta totta kai cossit päällä. Itselläni oli One Piecen Sanjin tämä asu päällä ja ystävälläni oli Ciel Phantomhiven puku päällä, jossa hänellä oli kalkkunan pyrstö ja muutenkin sulkia (en löytänyt tähän hätään puvusta kuvia).

Kun saavuimme juna-asemalle, oli juna hivenen myöhässä ja jäimme odottelemaan sen saapumista. Äkkiä luoksemme tuli vanhempi mies ilosuin sanomaan: "Minun on ihan pakko sanoa, että aivan loistavat pääsiäisasut! Muna ja Kana!" Siinä sitten yritettiin pokalla sanoa, että niimpäs on ja kun mies oli lähtenyt pois luotamme purskahdimme molemmat nauruun. Kyllä, juuri pääsiäisen kunniaksi nämä asut oltiinkin tehty!
Viimeksi muokannut Thaki, To Huhti 12, 2012 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Shiro Samurai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » To Huhti 12, 2012 12:10

Thaki kirjoitti:Oulun Chibicon pidettiin viimme viikonloppuna eli pääsiäisviikonloppuna. Lähdimme ystäväni kanssa hakemaan kesken conin toista ystäväämme juna-asemalta totta kai cossit päällä. Itselläni oli One Piecen Sanjin tämä asu päällä ja ystävälläni oli Ciel Phantomhiven puku päällä, jossa hänellä oli kalkkunan pyrstö ja muutenkin sulkia (en löytänyt tähän hätään puvusta kuvia).

Kun saavuimme juna-asemalla, oli juna hivenen myöhässä ja jäimme odottelemaan sen saapumista. Äkkiä luoksemme tuli vanhempi mies ilosuin sanomaan: "Minun on ihan pakko sanoa, että aivan loistavat pääsiäisasut! Muna ja Kana!" Siinä sitten yritettiin pokalla sanoa, että niimpäs on ja kun mies oli lähtenyt pois luotamme purskahdimme molemmat nauruun. Kyllä, juuri pääsiäisen kunniaksi nämä asut oltiinkin tehty!

Voi hitsi, toi oli kyl aika paras. XD
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Sora-sama

ViestiKirjoittaja Sora-sama » To Kesä 14, 2012 21:07

Itselläni oli Desuconin alla hotellissa ensimmäinen kunnon reaktio .> Olin kaverini kanssa hotellissa, ja ennen lähtöä tämän pikkusisarukset halusivat pelaamaan pelejä hotellin aulaan. Siinä sitten mentiin pelaamaan cossipuvut päällä, ja itse lähdin hakemaan juotavaa. Tullessani takaisin ohitin tiskin kohdalla vanhahkon naisen, ilmeisesti ulkomaalaisen. Päättelin sen siitä, että tämä tervehti juuri tiskillä olevaa henkilöä englanniksi .D

Tämä katsoi minua, ja käveltyäni ohi tuo seurasi sekunnin parin ajan katseellaan. Kuulin sitten siihen päälle sellaisen hienon "Ah! Pretty!" -henkäyksen, ennen kuin käännyin kävellen vielä takaperin pois päin. Ennen kuin ehdein kiittää, tuo huusi vielä "Kaunis!" .D Oli kiva tunne huutaa kiitos siihen perään, ja juosta kaverin luo miettimään, ymmärsiköhän nainen mitä sanoin... .D

//Ja tietenkin, ottaessamme photoshoottia, tämä eräs vanhahko mies tuli ottamaan meistä kuvaa .D Kuulemma hänen poikansa piti näistä jutuista.
No, minä olen juonittelija. Kuuluu työnkuvaan epäillä jäätelöäkin tappajaksi.

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » To Kesä 14, 2012 22:18

Ihmetystä oon tottunut herättämään oudolla tyylilläni ja sillä ettei ihmiset oo aina varmoja mun sukupuolesta, mutta tää oli ehkä paras:

Oltiin luokkaretkellä Tampereella, ja ostin punaset piilarit Sebastianin asuun. Kokeiltiin niitä sitten heti ja mentiin kaupungille hillumaan. Jossain vaiheessa jäätiin istumaan hotellin eteen kävelytien viereen. (totta kai kyyläsin ohikulkijoita silmät suurina. xD) Yks mies sitten ajoi siitä meidän viereltä, ja kun se huomas mut, se hidasti... Ja hidasti... Ja hidasti... :D Samalla tuijottaen mua suu auki ja silmät pyöreinä. Lopulta sen vauhti meni niin hitaaksi että meinas kaatua sillä pyörällään. Kun me sitten alettiin nauraa, se hymyili ja lähti äkkiä polkemaan pois, posket aika punasina. :'D Söpöä. x)
There is no spoon.

Mytho

ViestiKirjoittaja Mytho » Pe Kesä 15, 2012 01:45

Hiukan saatoin naurahtaa, kun Desuconissa kauppareissulla joku pikkuinen tytteli rattaistaan huudahti "Tiuhti ja Viuhti!" nähdessään meitsin ja siskon cossaamassa Ouran High School Host Clubin kaksosia.

GrellFanBoi~
Viesti:

ViestiKirjoittaja GrellFanBoi~ » Su Kesä 17, 2012 17:59

Desuconissa kun oltiin läheisessä puistossa photoshoottaamssa, niin siinä oli pihakirppis ihan vieressä(noin 15 ihmistä).
Siinä sitten kuvailtiin, ja vähän ennenkuin oltiin lähdössä niin tuli pariskunta kysymään josko saisi ottaa kuvan ryhmästä.
Siinä sitten alettiin poseeraamaan, ja parisen minuuttia yritettiin pitää naama peruslukemilla, kun kuvaaja tappeli kamerakännykkänsä kanssa. :D

Lopuksi kiittelivät oikein yltäkylläisesti ja olivat muutenkin tosi asiallisia. :3

Huonoja kokemuksia ei tosin vielä ole onneksi ollut. x)

/EDIT: Ja ainiin, kaupungilla conipaikkaan kävellessäni huudahti pubissa istuva nainen, että josko tulisin sahaamaan hänen kaulansa katki.(kanniskelin moottorisahaa) o-o

Elec
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elec » La Kesä 23, 2012 19:21

Olin tulossa desuconista ja mulla oli Zuko cossi päällä (kyseisellä hahmolla on naamassa valtava paloarpi). Olin hinkuttanut suurimman osan arvesta pois mutta silmän ympärille oli jäänyt jotain. Hyppäsin vahingossa väärään bussiin kotimatkalla ja sit päätepysäkillä sanoin kuskille että oli väärä bussi ja ajetaan takas leppävaaraan. Sitten se kuski tuijotti mua ja kysy että pitääkö soittaa 112 kun silmästäni vuotaa verta. Pitkän selittelyn jälkeen kuski uskoi että se on meikkiä.

Sitten vaihdettiin bussia ja koitin parhaani mukaan peittää silmää kädelläni, ettei kukaan muu yli-innokas soittaisi hätäkeskukseen. Menetin tasapainoni ja lensin bussissa suoraan jonkun jätkän päälle. Siinä vaiheessa ei naurattanut.

ryuknosuke

ViestiKirjoittaja ryuknosuke » La Kesä 23, 2012 21:54

Elec kirjoitti:Olin tulossa desuconista ja mulla oli Zuko cossi päällä (kyseisellä hahmolla on naamassa valtava paloarpi). Olin hinkuttanut suurimman osan arvesta pois mutta silmän ympärille oli jäänyt jotain. Hyppäsin vahingossa väärään bussiin kotimatkalla ja sit päätepysäkillä sanoin kuskille että oli väärä bussi ja ajetaan takas leppävaaraan. Sitten se kuski tuijotti mua ja kysy että pitääkö soittaa 112 kun silmästäni vuotaa verta. Pitkän selittelyn jälkeen kuski uskoi että se on meikkiä.

Sitten vaihdettiin bussia ja koitin parhaani mukaan peittää silmää kädelläni, ettei kukaan muu yli-innokas soittaisi hätäkeskukseen. Menetin tasapainoni ja lensin bussissa suoraan jonkun jätkän päälle. Siinä vaiheessa ei naurattanut.

aww <33 zuzugoscar :3
oon aikonu itekki cossii zukoo mut näköjään täytyy sit vähä katella ettei ambulanssei tuu perää ;DD
tahtoo kuvan!!! ^^
en ole ruusuinen mutta kukkii se perunakin
syntyy, elää, kuolee - keskimmäisen voi tehdä miten haluaa, lopputulos on aina sama
SHINICHIRO MIKI kuulostipa se tutulta...

FankiKitsune

ViestiKirjoittaja FankiKitsune » Su Kesä 24, 2012 11:19

Tampere Kuplii 2012 joku seurue sanoi kovaan ääneen "Mitä ihmeen friikkejä täällä on?!" Siinä tilanteessa kyllä he olivat niitä friikkejä :D Toi on yks hyvä syy, miks conit pitäisi olla tavallisilta tallaajilta pois-suljettuja, ainoastaan conikävijöille avoinna.
Symmetry, that is what I enjoy aesthetically.

Prodigy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Prodigy » Su Kesä 24, 2012 13:21

Ilmeeni kun en ole enää 'normaali' ihminen. : l
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

Elec
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elec » Su Kesä 24, 2012 17:05

ryuknosuke kirjoitti:aww <33 zuzugoscar :3
oon aikonu itekki cossii zukoo mut näköjään täytyy sit vähä katella ettei ambulanssei tuu perää ;DD
tahtoo kuvan!!! ^^

http://pahisman.deviantart.com/art/Prince-Zuko-308120424 Tuon näköinen. ;D

gagakuma

ViestiKirjoittaja gagakuma » To Kesä 28, 2012 20:53

Onhan noita katseita kerätty,vaikka olen vain kerran cossannut. Tämän vuoden Desucon frostbitessa ollessani kuulin erään pikkupojan suusta (kävelin ulkona ja poika ilmeisesti tunnisti minut, Choji olin) : "Äiti kato ninja!!!!" :'D En voinut kuin vilkuttaa takaisin ja hymyillä. :3

Tämä sattui koulussa, kun meillä abeilla oli lukiolla teemaviikko (viimeisen kouluviikon kunniaksi jokaiselle päivälle oli oma teemansa). Yhtenä päivänä oli mukavasti sopiva päivä Choji-asulleni. Kun menin aamulla koululle, niin saksanopettajani tuli minua vastaan ja pelästyi :'D Sitten hän alkoi nauraa ja sanoi, ettei tunnistanut minua. Olin vähän aikaa vain O____O ja mietin, että miten se nyt noin pelästy :'D Samana päivänä minulla sattuin olemaan opinnonohjaajan kanssa perinteinen abi-keskustelu koskien jatko-opintoja ja uravalintoja sun muita. Kun astuin opon huoneeseen opo oli vähän aikaa ihan hiljaa ja hymyili sitten ja pyysi istumaan. Kuulumiset vaihdettuani opo kysyi ihan pokkana: "Ninjan uraako ajattelit harkita. Ajattelin vain, kun tuo virka-asukin näyttäisi jo löytyvän. >8D " Menin ihan sanattomaksi ja aloin sitten nauraa. Taisin sanoa jotain, että se olisi sitten varasuunnitelma, jos en farmasiaa pääse lukemaan. Opo-keskustelun päätteeksi oponi sanoi, että hän tiesi Naruto-sarjan, koska hänen lapsensa seuraa kyseistä sarjaa. Minut hän osasi yhdistää Narutoon otsasuojuksen Konoha-tunnuksen ansiosta, vaikka ei itse Chojia tunnistanutkaan. Olin varsin otettu. Lopuksi hän vielä kehui pukuani.

Toinen varsin hupaisa tilanne sattui itseasiassa pari päivää sitten (ilman cossipukua tosin, mutta pukuun liittyen). Olin menossa ostamaan vaahtomuovia tulevaa proppia varten. Tarkoituksenani olisi siis väsätä piikkinuija Alwilda-cossia varten (One piecestä). Kun astuin liikkeeseen, myyjä kysyi, että mihin tarkoitukseen vaahtomuovi tulisi. Kerroin sen olevan askartelua varten. Ja totta kai hän kysyi, että mitäs meinasin askarrella. Sanoin vain ihan pokkana, että piikkinuijan. Myyjä oli hetken hiljaa ja ilme oli vain O_____O' Sitten naurua pidätellen näytin hänelle luonnoksiani, joissa oli itse Alwilda ja kyseinen nuija. Myyjä naurahti ja mutisi: "Ai nää on näitä Japani-juttuja..."

Näitä on aina niin mukava muistella :'''D

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”