Ensimmäinen cosplaysi?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Shine

Re: Ensimmäinen cosplaysi?

ViestiKirjoittaja Shine » La Helmi 25, 2012 21:12

Todella noloa tunnustaa tämä cossi, koska olen periaatteessa täysin vastakohta.
Elikkäs... Cossasin Hina Ichigoa Rozen Maidenista Tsukicon '07 ja Animecon '08. Tsukiconiin sitten ex temporena menin kisaamaan. Siis tämä cosplay oli minun ensimmäinen cosplay ikinä, ja meikä lähtee kisaan! Mitäää? D:

Oli kyllä ihan hieno cossi, peruukki vaan feilas hyvin paljon. Siihen aikaan suomilaatu peruukit oli ainut vaihtoehto. Ihmeellisesti pääsin finaaliinkin, woo. Lavalla ei mitään karismaa, eikä ollutkaan mitään hajua mitä pitäisi tehdä. Minulla on hyvin huono näkö ja jouduin tepastella lavalle ilman laseja. Että joo, ihmekkö olin vähän tönkkö siellä. ;D

bottlemiku
Viesti:

ViestiKirjoittaja bottlemiku » Su Maalis 18, 2012 15:33

Ensimmäinen cossini oli Len Kagamine Vocaloidista Kitaconissa 2012 :3 Eli aika vasta. Se oli ensimmäinen conini, minullahan on myös tuo Luka cossi mutta ei ole tullut käytyä conissa vielä siinä ^^

Alice-san

ViestiKirjoittaja Alice-san » Ke Maalis 28, 2012 22:14

Ensimmäinen cossini oli Alice madness returns pelin Alice Desucon Frostbitessa.:3 Olin aiemmin käynyt Tracon VI:ssa, mutta pukeuduin siellä lolitaan. Tässä on kuva ensimmäisestä cossistani.=)

MsMaeAngela
Viesti:

ViestiKirjoittaja MsMaeAngela » Su Huhti 22, 2012 04:04

Cossasin eka kertaa Moi dix Mois-bändin kitaristi Mana-samaa Animeconissa 2009. En osannut ommella, joten ostin osat eri kaupoista ja tuhlasinkin asusteeseen paljon rahaa (esim. kengät maksoi 90€ ja hame 80€). Hahmo on tosi karismaattinen eikä puhu, joten ekaa kertaa voisi sanoa kurjaksi. Onneksi conia piristi nettituttavat ja kaveri, joka kulki kanssani conin läpi. Cosplayasin Manaa vielä 2 kertaa ennen kuin vaihdoin piristävimpiin cosseihin kuten esim. Junpei (persona 3).

itadakimasu! ^^

ViestiKirjoittaja itadakimasu! ^^ » To Elo 02, 2012 20:23

Eka conini oli kesän 2012 desucon. Cosplayasin Amu Hinamoria, Shugo Charasta. Kuljin käsikädessä ystäväni kanssa (olemme kummatkin tyttöjä) joka oli Azumanga Daiohista Chiyo-chan. Kaikki luulivat varmaan meillä olevan joku tyttörakkaus suhde XDXDXDXD
"Tarjolla on myös punaisia juttuja. :3"
Aka: Chiyo-chanin isä

MsCheeryEmo

ViestiKirjoittaja MsCheeryEmo » Pe Loka 12, 2012 15:14

Minun eka cossini oli Uchiha Itachi cossasin sitä askettäin elikkä vuoden 2012 animeconissa. Sitä ennen en ole cossannut ketään ja jännitti hirveesti olla siellä joukon keskellä kun oli itselläni niin paskalaatunen cossi verrattuna muihin :D

gagakuma

ViestiKirjoittaja gagakuma » Pe Marras 02, 2012 20:44

Ihka ensimmäinen cossini oli Naruton Choji Akimichi. Sillä asulla palloilin ympäriinsä vuoden 2012 Desucon Frostbitessa. Valitsin kyseisen asun varmaan lähinnä sen takia, että se sopi hyvin omalle ruumiinrakenteelleni (kookkaampi ihminen kun olen). Ja tottahan toki hahmo oli mielekäs, joten sekin vaikutti :D Yhtenä varsin suurena vaikuttajana oli toki myös nämä ompelutekniset asiat... Myönnän... Asu oli helppo tehdä, mutta silti se tuotti minulle lukemattomia tuskaisia hetkiä, koska tuolloin olin ihan urvelo ompeluhommien kanssa, hyvä kun osasin ompelukonetta käyttää... Siihenkin piti pyytää äidiltä nöyrästi apua... En tosin ole nytkään kovin kummoinen ompelija, mutta parempi kuitenkin kuin tuolloin (eli vuosi sitten :'D ).

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Pe Marras 02, 2012 21:01

Aivan ihkaihka ensimmäinen cosplay...
Itseasiassa se oli Emna Ai, sarjasta Jigoku Shoujo. Se kimono versio. Mistä syystä kimono versio ja juuri tuo hahmo?

No ensinnäkin. Omistan pitkät ohuehkot ja suorat hiukset otsatukalla, joita olin värjännyt (ja värjään edelleen) mustiksi ihan normi pukeutumiseni merkeissä. Eli hiuksista lähti kun en vielä tuolloin 12 vuotiaana niin paljoa rahaa saanut äidiltä manguttua että olisin voinut ostaa kunnollisen peruukin, niin tuli sitten valittua hahmo, jolla oli suht samanlaiset hiukset.

Toinen syy oli hahmon silmät. Olin ihan sikapitkään halunnut piilarit ja nyt sain oikein pätevän syyn ostaa sellaset, punaset tosin mutta käytössä olivat ahkerasti.

Ja sitten syy miksi juuri kimono versio. Koska silloisella minälläni oli niin huono itsetunto ettei hametta kehdannut laittaa, jos se ei sitten yltänyt yli polvien. Siksi siis oikein ihanan peittävä kimono. Johon en kyllä hirveästi panostanut. Tein nimittäin kaavoista asti summamutikalla, kun en mistään kimono kaavaa löytynyt ja turvauduin suht luoviin ompelu ja kangas ratkaisuihin. Esin ne kukat mitä sillä on siinä kimonossa on tehty vanhoista tyynyliinoista eikä mulla ole siellä alla sellasta valkosta aluskimonoa mitä lie, vaan sellanen valkonen läppä vaan siinä kauluksessa... Siitä tuli oikeestaan aika hyvä, ja on edelleen mun lemppari cossi.

MsCheeryEmo

ViestiKirjoittaja MsCheeryEmo » Su Marras 04, 2012 13:07

Hei Washino Kiji
oletko sinä se Traconista joka kulki sen ison aseen kanssa kun olit teemapelissä?

Enzeru

ViestiKirjoittaja Enzeru » Su Marras 04, 2012 14:27

Ensimmäinen kunnon cossini taisi olla Prinsessa Mononoke kyseisestä elokuvasta, mutta mulla ei ollut sitä päällä yhdessäkään conissa (tai no, olihan se Tampere kupliissa mun päällä, mutta se ei nyt varsinaisesti ole con). :D Kerron sit siitä ja toisesta cossistani, joka mulla oli myös conissa.

Valitsin Prinsessa Mononoken sen takia, että halusin haastetta (ja sitä kyllä löytyikin!) ja hahmo on melko samanlainen ruumiinrakenteeltaan kuin minä. Näin jälkikäteen katsottuna eka cossi olisi voinut olla helpompi ja olisin voinut toteuttaa sen paremmin, mutta olen kuitenkin suhteellisen tyytyväinen siihen.

Toinen cossini, jonka kanssa olin myös conissa, oli An Cafen Kanon Tekesuta Kousenista. Cossini koki ensiesiintymisensä Tracon VII'ssä, josta siitä otettiin kuviakin, ja yllätyin siitä tosi paljon, koska yleensä jrock-cossit ovat sen verran tuntemattomia, ettei kukaan ei-jrockin-kuuntelija tunnista niitä~ Mut nojoo, olin (ja olen edelleenkin) tosi tyytyväinen cossiini, ja olenkin käyttänyt sitä muissakin coneissa, jos vaikka puku x ei ole ollut coniin mennessä valmis. Ainoa miinus siinä on se, ettei sitä voi käyttää talvella, koska puvussa tulee tosi kylmä! :'D
please release me before breaking

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Su Marras 18, 2012 20:07

MsCheeryEmo
Oli mulla pariki asetta sunnuntaina, mutta en niitä nyt hirveen isoiksi kokenu...

MsCheeryEmo

ViestiKirjoittaja MsCheeryEmo » Su Marras 18, 2012 22:30

Olet sitten varmaankiin se jonka kanssa pyörin siellä kunnes osallistuit siihen cosplaykisaan...

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Pe Marras 23, 2012 16:49

Jeeeiii, löysimme toisemme uudelleen. =))

Luova Hullu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Luova Hullu » Pe Helmi 15, 2013 15:57

Eka cossini oli Inuyasha http://ieevee.deviantart.com/art/My-Inuyasha-Cosplay-93244231 , tapahtuma Animecon '08. Puvun tein alusta loppuun itse, peruukinkin muotoilin itse. Miekkaa en viitsinyt alkaa väsäämään, se olisi ollut vain tiellä. Sain paljon haleja ja kuvia otettiin enemmän kuin jaksoin laskea. Oli tosi sydäntä lämmittävä kokemus!
http://iEevee.deviantart.com

Tracon 2013 (hope so) - Amanecer (oma hahmo)
Tracon 2014 (again, Hope So) - Inuyasha

Chuiga

ViestiKirjoittaja Chuiga » La Maalis 09, 2013 22:24

En koe kolmea ensimmäistä cosplay pukuani mitenkään kovin.. ehem, kehuttavana ^^' Kavereiden kanssa pikemminkin on sääntö "Niistä ei enää muuten puhuta!". Kyllä, vähän nolostuttaa miten hirveitä ne olivat (ja miten naiivi silloin olikaan).

Ensimmäinen cossini siis oli Kokoro Dead or alive 4 pelistä. Se ei sinänsä ollut mitenkään "kamala" cosplay, hieman hutera ja liian vähän ajateltu vain. Suurin osa kamppeista oli valmiiksi hankittuja, enkä edes värjännyt tukkaani sitä varten. Käsikoristeet olivat hienot styroksi/maalarinteippi/maali säädöt ja paitani liian pitkät hihat olivat teipillä kiinni (joo mikä maalaisjärki). Asussani ei juurikaan ollut yksityiskohtia sen kummemmin, en edes muista kuinka kauan sen säätämisessä sitten loppujen lopuksi kestikään. Se oli kuitenkin kiva kevyt tapa aloittaa cosplay.
Kuunsirppi - Cossaamista, nukkeja ja löpinöitä

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”