Ensimmäinen cosplaysi?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Kisa

Re: Ensimmäinen cosplaysi?

ViestiKirjoittaja Kisa » Ma Heinä 13, 2009 20:35

Ensimmäinen cosplayni oli juuri äskettäin Animeconissa Sasori, Narutosta. Valintaani vaikutti se, että puku oli sopivan yksinkertainen minulle, joka en ole koskaan tekstiilitöissä ollut (kaverilta sain pikakurssin ompelukoneen ja saumurin käytöstä). Onnistuin mielestäni ihan kohtalaisesti ja aijon jatkaa harjoittelua ;).

xCherry

ViestiKirjoittaja xCherry » Ti Heinä 14, 2009 23:23

Ensinmäinen cossini ikinä taisi olla Ryoma, Prince of Tennis sarjasta. En käyttänyt sitä cossia missään conissa vaan menin ihan rennoin mielin pelaamaan kaverini kanssa tennistä lähimmälle tenniskentälle. Miten sitten tulin valinneeksi kyseisen cossin? En enää muista, ehkäpä sen takia koska rakastan tennistä yli kaiken ja Ryomassa ja miussa on pikkaisen samankaltaisuutta luonteessa.

Rimppu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rimppu » Ke Heinä 15, 2009 00:41

Jestas, enkö muka ole tähänkään töpöön vastannut. Kaikkea sitä.

Ensimmäinen luomukseni oli mummoni avustuksella askarreltu Mad Hatter Angel Sanctuarysta. Puku oli joku kovin kaunis yhdistelmä kaikkia mahdollisia Hatterin kostyymeja ja näytti lopulta kaikessa yksinkertaisuudessaan ihan passelilta. Siitäkin huolimatta, etten bindannut ja pidin kaikenmaailman rannekoruni ja kelloni ranteissani. Eh.

Hahmovalinta siksi, että rakastuin Hatteriin palavasti AS:ia lukiessani ja ihmiseni tolkuttivat hahmon olevan ilmetty minä.

Olen käyttänyt kostyymini takkia myöhemmin eräässä toisessa Hatter-puvussa, mutta nykyään sekin alkaa olla jo vähän turhan väljä. Pitäisi jaksaa jossain vaiheessa vähän kavennella moista vaatekappaletta ja saisi taas käyttökelpoisen simppelin cosplay-puvun kaappiini hengailemaan.

Juusto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juusto » To Heinä 16, 2009 01:03

Animecon V, Jyväskylä, vuosi 2007.
Crossasin Linkiä pelistä The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
En tiedä miksi. En ollut ikinä pelannut mitään Zelda-peliä puolta tuntia pidempään - kuten myöskään kumpikaan sisaruksistani, jostain syystä tykästyin vihreään mieheen suunnattomasti.

Puvun tein liki kokonaan koulun käsityötunneilla, itse puvun tekstiilipuolella ja käväisin teknisen tiloissa väkertämässä kilven ja miekan terän, miekka loppuun sitten kotona. Jälkikin on vähän sen näköistä.....

Puku on kokonaisuudessaan ihan ok; tunika on KAMALA ja bindaamattomuus + liian löysä ja valuva vyö herättävät vieläkin kauhukuvia päässä. x__x Muuten ihan sujuva ikään ja taitoon nähden. 14 silloin.
Tänä keväänä tein uusiksi tunikan + hatun ja pidin yllä ysienpäivänä, pitäisi vetäistä uudestaan päälle _bindien kanssa_ ja ottaa kuvia jotta saisi jotain kuvia nettiin mitä edes kehtaa näyttää.
cheesePLAY -cosplayblog

Koji
Viesti:

ViestiKirjoittaja Koji » La Heinä 18, 2009 23:39

Ensimmäinen cosplayni oli, yllätys yllätys L Death Notesta. Se monen ensimmäinen cossi. Ekaa kertaa cossasin L:ää Helsingin Kirjamessuilla 08. L:ään päädyin, koska silloin ei ollut mahdollista toteuttaa mitään hankalaa tai kallista.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

Ze Shoopuf

ViestiKirjoittaja Ze Shoopuf » Su Heinä 19, 2009 01:07

Ensimmäinen cosplay oli Desuconissa Nana Osaki - suht yksinkertainen sinänsä, paita, t-paita, farkut jne. Ei mitään proppeja, ei erityistä kikkailua, hankalin asia oli varmaan t-paidan painatus (se failasikin hieman). Anime/Finnconiin (2009) hieman paransin sitten asua, vaihdoin farkut pois ja pienensin ylisuuria paitoja vähän. Muita cosseja ei sitten olekaan vielä ollut - mutta tulossa kyllä on.
Me be Mighty Tyger! Me eat all!

saino

ViestiKirjoittaja saino » Ma Heinä 20, 2009 15:12

Minun ensimmäinen cossini on Fujiwara no Sai, Hikaru no go:sta. Desuconissa 09 debytoin sen kanssa =) Perfektionistin luonteeni löytää siitä vaikka mitä vikoja, mutta kyllä se ihan hyvä on, varsinkin ensimmäiseksi cossiksi. Kyllä mä sitä mietin paljon että osaanko tehdä ja osaanko pitää sitä ja paistunko siinä ja pysyykö hattu kasassa,yms, mutta hyvin se toimii. Ei ollut kyllä helppo cossi aloittaa :lol:
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Allu--

ViestiKirjoittaja Allu-- » Ke Heinä 22, 2009 01:13

Anko Mitarashi, Naruto
BakaConissa olin. Puku ei onnistunut, mutta mua kuitenkin tunnistettiin Ankoks ^^, Olin niin iloinen ku ihmiset tunnisti, että meinas tulla itku ;)
Master fucking spark, bitch!

EgoLogical

ViestiKirjoittaja EgoLogical » La Heinä 25, 2009 18:36

Hmm... Ihan eka cossi oli toi Mario äskeisessä Animeconissa. Jepjep, siis olin se Mario joka käveli hilpeästi siin Kaapelitehtaan puistolla ja joka varasteli Supersieniä. xD Ja jooh, vaikka jotkut ei uskonu, toi oli mun ihan eka cossi. ^^
PINEAPPLE SURPRISE!

Kyubi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kyubi » Pe Heinä 31, 2009 22:54

Mun eka cossi oli Phoenix wright BakaConissa.
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

Teeru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teeru » Pe Heinä 31, 2009 23:11

Ensimmäinen cossini oli An cafén Miku ^^ Desuconissa 09
Tähän cossi valintaan päädyin monien ihmisten kommenteista xDD. " oot ihan mikun näkönen "

Regrel
Viesti:

ViestiKirjoittaja Regrel » Ti Elo 04, 2009 20:18

Wanhimmista cosseistani ei (luojan kiitos) ole kuvia säilynyt jälkipolville, mutta tunnustan omatunnontuskissani jos joku kysyy.

Ensimmäinen cossini oli niin perus ghettocosplayta kuin 15-vuotiaalla ensikertalaisella voi olla. 2005 mangapäivässä pukeuduin Battle Royale-leffan/kirjan Takako Chigusaksi, ja puku oli niinkin mäheä kuin valkoiset vaatteet beigeksi värjättyinä. No, olisi se kai huonompikin voinut olla.

Ja ensimmäinen itse kasaan ommeltu oli 2006 Animeconia varten viikossa tehty Iris Mega man/Rockman X4-pelistä. Tietenkin voi kysyä, että minkä sortin aivovamma minulla oli että kokemattomana lähdin vääntämään jotain sellaista, mutta kyllä siitä jotain munkilla tuli. Enemmän häpeän ensimmäistä crossplaytani, joka oli vielä aikaa ennen ebay-peruukkeja. Irtoava hiusväri ja liuenneet kiharat saivat lopettamaan oman tukan käytön cosplayssa.
>> Regzo @ Tumblr
>> Regzo @ Worldcosplay

When I step out of the phone booth, watch me shine

Desucon Frostbiten graafikko 2011 -> || Desuconin päägraafikko 2013 -> || NCC-edustaja 2015

Gumimon09

ViestiKirjoittaja Gumimon09 » To Elo 06, 2009 00:10

Ensimmäinen cossini oli Terriermon(Kukaan ei tainnut yllättyä), Animecon 2008. Valitsin sen yksinkertaiseksi siksi, että Digimon on suosikkianimeni ja Terriermon suosikkidigimonini. Terriermon ei myöskään ollut kovin vaikea, mutta näkyvyys puvun sisältä ei ollut paras mahdollinen. Mutta porukka tykkäs. :D

Rie-chan

ViestiKirjoittaja Rie-chan » Ti Syys 08, 2009 15:39

Omani oli tämän vuoden Animeconissa, cossasin Ichigoa TokyoMewMewistä siinä kahvila-asussa :) Oli hauskaa :D
For the Earths future, at your service ~Nya!

Mourumaru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mourumaru » Ti Syys 08, 2009 15:55

Tän vuoden Desuconissa oli eka cossi ja olin Narutosta Anbu asussa :D

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”