Ensimmäinen cosplaysi?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

nonparelli

Re: Ensimmäinen cosplaysi?

ViestiKirjoittaja nonparelli » Ma Helmi 09, 2009 06:16

Tuota tuota. Olen vähän kahden vaiheilla minkä haluan laskea ensimmäiseksi cosplaykseni. Mutta kaipa pitäisi valita Reno tuossa yli kolmisen vuotta sitten ensimmäisessä Traconissa. Ah, sitä Advent Childrenin fanituksen aikaa. Reno tuli ilmeisesti valittua "kun se on niin helppo tehdä". Näin jälkeenpäin viisastuneena haluaisin melkein heittää Renon siihen kategoriaan, minkä asu on sen verran simppeli että sitä on aika vaikea tehdä uskottavasti hyvin. Mutta joo. Omat hiukset jotka ei värjäyksestä huolimatta muuttuneet lähellekään punaista, ei mitään tietoa piilareista tai bindauksesta ja asun osat räävitty jostain kirpparilta halvalla. Do I have to tell more? Ei, se ei siis ollut kaunista katsottavaa.

Tiituli83

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » Ma Helmi 09, 2009 22:25

hihii.. Eka cossini oli tämänvuoden Traconissa.
Cossini oli Zakuro, Tokyo Mew Mew:istä (eikä minusta otettu paljon mitään kuvia :evil: (Oliko se ihme? Ei)
Mun kaveri cossasi Retasua samasta sarjasta ja kolmannen piti cossata Ichigoa, mut asu ei valmistunu Traconiin. Eli aloitettiin helpoimmasta päästä. Aivan varmasti... Vai uskaltaako joku olla erimieltä? :twisted:

Mun asun toteutumiseen vaikutti aikas paljon äiti. xD Se meinaan neuvoi ja auttoi mua aika paljon. Silti siitä tuli mitä tuli. Ehkä seuraavaksi voisi sitten tehä vähän siistimmin (ja enemmän ajatuksella -.-'). Tämä nyt oli vähän pikanen työ. Uusia tulee älkää pelätkö, te saatte minusta kyllä hyviä kuvia (joskun parin kymmenen vuoden päästä x)
Tulipa taas järkevä viesti. En osaa kirjottaa mitään järkevää. Joku varmaan veikkaa mua 5-vuotiaaksi. -.-'

Niin... ehkä tuota kielioppia vois vähän miettiä...
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ma Helmi 09, 2009 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Hymiöitä karsittu ja kielioppia siistitty. Välttäisitkö myös puhekielen kirjoittamista?

kuripuck

ViestiKirjoittaja kuripuck » Ti Helmi 10, 2009 17:05

Animecon 2008 kaverille Fushigi Yuugista Tasuki itse kaveri oli Chichiri, mutta paranneltavaa on (jos aijon vielä cossaa Tasukia :lol: ). Ekaksi oli ihan jees, lyhyellä aikavarauksella.
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ti Helmi 10, 2009 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lause loppuu pisteeseen.
LUKIHÄIRIÖINEN, ENTÄS SITTEN >W<

Mankelimies
Paikkakunta: suomen lehmäliiton päärakennuksen kellarin alimman hyllykön mustikkahillopurkin etiketti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mankelimies » Ti Helmi 10, 2009 20:05

Mugiwara no Luffy, eli rakas apinamieheni Monkey D. Luffy ensimmäisessä Traconissa. Ihme ompelua, nuorta menoa, enkä edes bindannut. WHAT? Niiltä osin siis fail, kun muistelen, hmmm.
Jammu, Kahvilarotta, whatever ya want

Fukka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fukka » La Helmi 28, 2009 13:34

Ensimmäinen puku, jonka tein, oli Naruton Sakura joskus 2005(kai), kun en muuta käsityötunneilla keksinyt. Se puku ei kuitenkaan koskaan kunnolla ole ollut päällä eikä luultavasti tule olemaan.

Ensimmäinen "kunnon" puku, jonka tein ja jopa käyttötarkoitukseen, oli Naruton Tsunade Animeseminaariin 2006(kai). Kaveri sitä minulle ehdotti ja, kun oli vielä mahdollista cossta ilman peruukkia, niin se sitten tuli tehtyä. Aikaakaan ei ollut hirveän paljon, niin ei kovin paljon vaikeampaa pukua olisi edes ehtinyt tekemään.

Lolita-sohvi

ViestiKirjoittaja Lolita-sohvi » Ma Maalis 09, 2009 18:55

No, ennen en ole Cosplayannut, mutta tulee olemaan luultavasti eka cossini Buonosta, Animecon -09. Tulee luultavasti ihan kunnollinen, hieno asu, musavideoasu Rottara rottara rottara. Aikaahan tässä on ihan reilusti.
Animecon VII: Azumanga Daioh!/Chiyo-chan

___
Viesti:

ViestiKirjoittaja ___ » Ti Maalis 10, 2009 14:24

---
Viimeksi muokannut ___, Su Tammi 06, 2013 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Daiki

ViestiKirjoittaja Daiki » Ke Maalis 11, 2009 17:40

How nostalgic.
Olin tapahtumissa käynyt ennen kuin aloitin cossaamisen ja pukuharrastelu alkoi 2006 Animeconissa. Olin tuolloin Chobitsin Freya tai usein nimitettynä "Dark Chii". Itselläni oli hyvin pitkät blondit hiukset ja lisäksi otsatukka, jotenka peruukkia ei tarvinnut. Koska pidän vaatteiden suunnittelusta, päätin asua muunnella, kuitenkin pitäen hahmolle ominaisen tyylin puvussa. Ihan näppärä kokonaisuus näin ylipäätään kun ajattelee.
Itselläni ei juurikaan moitittavaa puvusta ole, tosin kangas olisi voinut kyllä olla erilaista, näin jälkikäteen en kyllä samanlaista materiaalia käyttäisi. Mutta minkäs teet, aloittelijan vika, harvoin alussa ajatellaan kankaan tyyliä sun muuta. Tosin hyvä silti olisi kyllä miettiä sitäkin.

Muita hahmoja ei tuolloin ollut mielessä vaan yksimielisesti päädyin Freyaan. Enkä kyllä kadu hahmovalintaa, eipä ainakaan ollut näistä suurista massasarjoista. Ei sillä ettei Chobits olisi tunnettu, päinvastoin, mutta jos surullisen kuuluisaan esimerkkiin eli Narutoon vertaa, niin...

BakaNeko
Viesti:

ViestiKirjoittaja BakaNeko » Ke Maalis 11, 2009 18:47

Ensimmäinen cosplayni oli Rinoa Heartilly Final Fantasy VIII pelistä. Käytin tuota pukua Mangapäivillä 2005 ja osallistuin kisaankin. Rinoa oli melko helppo valinta, koska en oikein tiennyt mitään sarjoja ja olin FFVIII peliä pelaillut paljon. Rinoa on myös lempihahmoni kyseisestä pelistä ja hahmon vaatteetkin ovat kivat. :3
Rinoan puku on varmasti kaikkein halvin cossipukuni, koska tein sen suurinpiirtein kokonaan vanhoista vaatteista. Tosin viittaa ja käsijuttuja en itse tehnyt, sukulaiseni auttoi niissä. Hänellä oli sellainen hieno kudontakonejuttu, jolla pystyi nopeasti kutomaan esim. villapaidan. Koneeseen ohjelmoitiin vain mitä halusi sen tekevän ja laitettiin langat paikalleen, kone hoiti loput. Jälkikäteen minua kyllä harmitti, kun en ollut tajunnut, että Rinoan viitan takana olevat siivetkin olisi voitu kutoa koneella (=olisi tullut aidompaa jälkeä). Ompelin ne sitten kiinni erikseen.
Peruukkia en tajunnut käyttää tuolloin (ehh, blondi Rinoa?) ja puvusta puuttui muutenkin näin jälkikäteen katsottuna vaikka mitä. Fail-puolelle se siis omasta mielestäni menee, ylläri. :D
The last love song on this little planet ❤

markus_mk3

ViestiKirjoittaja markus_mk3 » To Maalis 19, 2009 22:43

Jokeri oltiin Finn-/A-con 2008:ssa

Pukua parannellaan parhaillaan :D
Anime/Finncon 2008, 2009 ja Cosplay Gaala 2009: Jokeri (Batman)
Anime/Finncon 2011: Hush & Black Mask (Batman)
Tracon VI: Jokeri (Batman)

kikyo94

ViestiKirjoittaja kikyo94 » La Maalis 21, 2009 17:25

Mun eka cossi oli Kikyo sarjasta Inuyasha. :)
Kikyo on minun suosikkihahmoni Inuyashan jälkeen. :D Cossasin Kikyota koska a) olen hulluna papittariin b) pidän Kikyon luonteesta c) osaan samaistua Kikyon rooliin. :D En ole oikeastaan vielä ollut missään conissa tuon puvun kanssa mutta tänä vuonna menen Hesaan Animeconiin ja siellä minä cossaan Kikyota, Sanjia ja Mitsukia (sarjasta He is my master). :D
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ti Maalis 24, 2009 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Piste tulee ennen hymiöitä. Muista jatkossa isot alkukirjaimet.
I LOVE INUYASHA 4EVER<3

Minorea
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minorea » Ma Huhti 06, 2009 13:05

Eka cossini oli random Cyborg 009 - anime sarjasta.
http://img.photobucket.com/albums/v724/ ... 006012.jpg
Niinkin paljon kuin häpeän tuota kuvaa, kehtaan laittaa sen tännekin!

Toista virallista cossia en itse asiassa ole vielä koskaan tehnyt. Epävirallisia kylläkin. Seuraava ''virallinen'' cosplay on Bakaconissa, johon meinasin Misana mennä. Tarkoitus oli alunperin FMA:n Winryksi pukeutua, mutta haalari alkoi tuottamaan ylitsepääsemättömiä ongelmia.
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

washi
Viesti:

ViestiKirjoittaja washi » Ma Huhti 06, 2009 21:56

Eka cossi on niinkin 'vanha' kun tän vuoden Traconista, Natsuo sarjasta Loveless. Peruukki tuli kaks viikkoa ennen conia ja jouduin värjäämään sen 2 kertaa kun en ollut ennen värjännyt, joten en tajunnut että jos väri ei ehdi kuivua kunnolla se lähteepi pois... Ja bindaus oli perseestä, semmonen wannabe korsetti joka oli jessestä tehty, eli hiosti ja päivän päätteeks oli aivan kammon näkönen kaiken ,lisäks eka kerta bindaamassa joten oli kivoja hengitysvaikeuksia myös. Kivaa oli kun ihmiset huusi käytävillä tai muuten tunnisti ja kysy kuvanottolupia. Mieleen jäi conista tyttö joka huutaa käytävän toiselta puolelta: 'Zero!!' ja ryntää ottamaan kuvaa. :3
Kuva: http://kuvat.aniki.fi/displayimage.php?album=163&pos=3 kuva on aika kammo, mutta saa kelvata kun muita ei oo, ei ainakaan netissä. -_-,

Lolita-sohvi

ViestiKirjoittaja Lolita-sohvi » Ma Heinä 13, 2009 19:41

Itsellä se eka cosplay oli azumanga daioh!:n Chiyo-chan. Sillä cosplayasin kaksi päivää sitten animeconin kilpailussa...
Animecon VII: Azumanga Daioh!/Chiyo-chan

-Sora

ViestiKirjoittaja -Sora » Ma Heinä 13, 2009 20:16

Minun ensimmäinen cosplayni oli L Death Notesta Cossasin L Tsukicon 08 :D
Sharon Sora

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”