Cosplayer hakee cosplayeriä - ystäväpalsta

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

paradesan
Viesti:

Re: Cosplayer hakee cosplayeriä - ystäväpalsta

ViestiKirjoittaja paradesan » La Tammi 15, 2011 17:47

Kavereita kaivataan!

Olen 15-vuotias (kohta 16) tyttö Kuopion läheltä Siilinjärveltä. Etsiskelen lähinnä Pohjois-Savon alueelta sellaisia ihmisiä, joiden kanssa voisin keskustella cosplaysta ja vaikkapa tavata coneissa cosplayn merkeissä. Sukupuolella ja iällä ei ole väliä. Jos kiinnostaa, voit toki ottaa yhteyttä vaikka asuisit kauempanakin. Vallitsevien olosuhteiden takia en ikävä kyllä ole kovin ahkera käymään coneissa, mutta välillä toki käyn. Luonnettani en oikein osaa kuvailla, aika kiltti ja hiljainen kai minä olen...?

Jos mielenkiinto heräsi, niin laitahan yksäriä.
I have no body and I feel no pain, for I am no longer here again

Princess of the insane

Dora

ViestiKirjoittaja Dora » La Tammi 29, 2011 06:30

Joskus täytyy cosplayerinkin ryömiä ulos kolostaan.

Muutin opintojen perässä Turkuun viime vuoden elokuussa. Ruudun tältä puolen löytyy muutamaa kuukautta vaille kaksikymppinen nuori nainen, joka intohimoisesti pitää sisäistä lastaan elossa cosplayn avulla. : D Harrastus tuli kuvioihin jokunen vuosi sitten ja on edelleen vahvasti menossa mukana.

En ole juurikaan löytänyt samanhenkisiä ihmisiä näin uudelle paikkakunnalle muutettuani. Missä te kaikki Turun cossaajat piilottelette, mitä? :'D Olisi mukavaa saada juttuseuraa, joka ymmärtää jotain puvunvalmistuksen tuskasta, proppien kantamisen vaivasta ja peruukkien stailaamisen ongelmallisuudesta - tai joka ei näytä kysymysmerkiltä cosplay-sanan kuullessaan, noin aluksi. 8 D

Tietty tykkään jutskata muistakin asioista - olen leffafriikki, fanficcari, pelinörtti, musiikkiaddikti, ruokafanaatikko, tanssihirmu, lävärifani, kaksikielinen outolintu, joka ei rajoja tunne. Viskaa aihe, kyllä minä siitä juttua irti saan. : >

En oikeasti ole niin pelottava kuin miltä kuulostan, for real. Yhteydenotot ympäri maailmaa ovat tervetulleita; Turun alueelta oleva juttukaveri on vain iso plussa. c :

Sinä siellä -juuri sinä - heitä minua YV:llä!
Moraali on lintu. Satakielinen.

SMILE2ME
Viesti:

ViestiKirjoittaja SMILE2ME » To Helmi 03, 2011 22:19

Konnichiwa ! ~

Olen 14-vuotias tyttö Jämsänkoskelta, Keski-Suomesta. En ole vielä käynyt yhdessäkään conissa taikka miitissä, but cosplayta harrastan ihan kotona. Kaipaisin kaveria coneihin, ja juttelemaan muutenvain cosplaysta ja muusta~ Ja iällä ja sukupuolella ei minulle ole merkitystä ! Itselläni ei ole japaniin kiinnostuneita ystäviä kuin yksi, but hän ei harrasta coneissa käyntiä eikä cosplayta. Ja muut täällä asuvat sitten haukkuvatkin minua erilaisuuteni takia. Pidän TODELLA paljon erilaisista mangoista ja animeista, esim. lemppareitani ovat: Naruto, Soul Eater, FMA, Fruits Basket, Loveless, Dramacon ja kaikenlainen YAOI~ ♥ ! Pidän myös piirtämisestä ja Japanin kielestä ja kulttuurista. Inhoan ihmisiä, ketkä eivät hyväksy erilaisia, vaan tuomitsee heidät ihonvärin tai seksuaalisen suuntautumisen takia.. oAo se ei ole mukavaa.. ;-; Jos kiinnostuit, niin laita YV : tä tännepäin ja jatketaan siitä sitten~ :3
Viimeksi muokannut SMILE2ME, Ti Huhti 05, 2011 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DESUCON 18.06.2011 Cossi : Sasori No Danna

ANIMECON 15.-17.07.2011 Cossi : Eka pv. Hopeanuoli kigurumi , toka pv. lolita , kolmas pv. Sasori No Danna

DESUCON FROSTBITE 14.-15.01.2012 Cossi : Eka pv. Gunji , toka pv. Sasori No Danna

TAMPERE KUPLII 05.05.2012 Cossi : Omana emona itsenäni . :3

jikko87

ViestiKirjoittaja jikko87 » Ma Helmi 14, 2011 22:00

Kappas, tällainenkin aihe löytyi täältä. Ehkäpä pitäisi koettaa "onneaan", jos tätä edes kukaan enää lukee... ^^'

Elikkäs.. Cosplayta harrastan enemmän tai vähemmän aktiivisesti (riippuu vähän muista miten on aikaa) ja coneissa käyn, miten nyt vain pääsen ja ehdin. Asun Oulun seudulla, mutta toki voit asua muuallakin päin Suomea. : ) Katson laajasti erilaisia anime-sarjoja (esim. Naruto, Bleach, Soul Eater, Ergo Proxy, Nana, Kuroshitsuji, Vampire Knight, Blood+, Jigoku Shoujo) ja muutoinkin olen koukussa kaikkeen japani-aiheiseen.

Suunnitelmissa olisi cossata mahdollisuuksien mukaan lähiaikoina hahmoja Enma Ai (Jigoku Shoujo), Kagura (Gintama) ja Karin (Naruto). Valmiita pukuja on esim. Sebastian Michaelis, Shion Sonozaki ja Itachi Uchiha.

Iällä tai sukupuolella ei ole väliä. Minulle nämä seikat eivät sano mitään. Itse olen 20-vuoden ylittänyt tyttölapsi. Huom. lapsi... ;D Lisäksi voit olla aloittelija tai kokenut harrastaja, itse olen jotain siltä väliltä. : P

Ota yhteyttä ensin yksityisviestillä, kuten ohjeessakin sanottiin, niin vaihdetaan sitten mesejä ymsyms... ^_____^
Hello there! I'm Mr Mushroom, so nice to meet you!

Sacchan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sacchan » Ti Joulu 18, 2012 17:34

Hoo tulenpa tännekkin viestin jättämään...edellisestä kun taitaapi tässä ketjussa jokusen aikaa ^^''' Toivottavasti joku näitä vielä lukisi :'D

Eli siis hei, täällä möllöttää reilut puolivuotta sitten cosplayn aloittanut tyttölapsonen kouvolan seudulta, joka pian täyttäpi kolmetoista :3 (ikäni saattaapi hämätä, en siis ole kirkuva pieni alakoululais-lapsonen, vaikka alakoulussa vielä olenkin ^___^'')

Cosplaysta sen verran, että olen neljä pukua tehnyt, kolme on omia ja yksi tehty kaverille. Valmiina ompi Rei Ayanamin koulupuku neon genesis evangelionista, Ohana Matsumae HanaIrosta ja Matryoshka Gumi ja Hatsune Miku Vocaloidista.
En oikeastaan ole sen pahemmin hyvä ompelija, olen yrittänyt pysyä mahdottomuuden toisella puolella ja tehdä vähän vähemmän vaativia asuja, koska ompelutaitoni ja proppilärpäkehärpäkkeet ovat jääneet vielä vähän taka-alalle koska kädentaidot. Mutta aikaa on oppia >D Eli jos ei ole ihan pakottava tarve cossata luvattoman isoja proppi-metallikehikko-haarniska-jättilärpäkehärpäke-hemmoja niin olisin kiitollinen :----D

Lähiaikoina cossi-suunnitelmissa olisi ainakin melkein valmis Shinjin koulupuku Evangelionista, Guilty Crownin Shu, Mirai Nikkin Yuno, No.6 Shion, lisää vocaloidin matryoshkia :'D ...luettelo jatkuu....

Mutta siis off-topic seis, eli kaipailisin siis cosplay/coniseuraksi ihan mimmoisia ihmisolentoja hyvänsä, sillä hieman tylsähköä ompi coneissa ilman cosplay/coni-seuraa liikkua. Itse siis asustelen kouvolan suunniilla, mutta kaikkialla suomessa asuvat ihmisolennot ovat toivottuja, olisihan se silti mukavaa täältä kouvolan lähiympäristöstä ihmisiä löytää : D

Oli jos kiinnostusta onpi, laita rohkeasti yv:tä tai kysy meseä, ihan miten vain, en pure :3

Prodigy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Prodigy » Ti Joulu 18, 2012 20:12

Mhm, rustaillaanpa tännekin vähän.

Olen 18-vuotias miehenalku Lahden seudulta, jonka vapaa-aikaa anime, manga ja piirtäminen ovat värittäneet jo useamman vuoden. Cosplay on minulle hiukan uudempi harrastus, ja cosplaykertoja on tällä hetkellä takana kaksi, mutta tulevaisuudensuunnitelmia löytyy vaikka muille jakaa. :p Esimerkiksi Frostiin olen vetämässä Mirai Nikki-ryhmää, ja kesän Desuun on tarkoitus tulla Uminekon Battlerina. Visual Noveleitakin on tullut vuosien varrella luettua muutama, ja ne ovatkin korvanneet perinteisen kirjallisuuden omalta osaltani.

Sarjojen suhteen olen aika pitkälti kaikkiruokainen, mutta suosikeiksi mainittakkoon Mirai Nikki, Clannad, Bakemonogatari, Umineko no Naku Koro ni, sekä hiljattain ilmestyneet feivöritit Sword Art Online, Little Busters! sekä Chuunibyuo demo Koi ga Shitai!. Paljon muitakin löytyy, ja tarkempaa infoa löytää animelistaltani.

Japani-aiheen ulkopuolella harrastan juoksua (kahdet puolmaratonit takana), musiikkia sekä hyviä leffoja. Lisäksi videopelialustoista minulta löytyy PC (obvious much xd), X360, sekä Nintendo 3DS. Pelejä löytyy aina Kingdom Heartseista Haloon sekä Zeldaan. Juttua kanssani saa lähes aiheesta kuin aiheesta, ja huonoja vitsejä on tarjolla kellon ympäri. ^^

Minulta löytyy pitkälti kaikki pikaviestimet, ja niitä saa yksäriä vastaan. :) Vastaan kaikkiin viesteihin iästä, sukupuolesta tai muista taktisista mitoista riippumatta. xD

Hyvät joulunodotukset, <Have a nice day, see you again>~.
Viimeksi muokannut Prodigy, To Joulu 20, 2012 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ke Joulu 19, 2012 12:21

Heipä hei kanssa cossaajat!

Olen vuosimallia -91 oleva nainen ja cosplayta on tullut harrastettua kohta kymmenisen vuotta. Kaipailisin kaverikseni cosplayta harrastavia ihmisiä, sillä omasta kaveripiiristäni ei heitä löydy ja ryhmä- ja paricosplayt kiinnostaisi. Muutin syksyllä opintojen perässä Kajaaniin ja vaikka luokkani on täynnä anime- ja mangafaneja, ei heistä kukaan harrasta cosplayta, joten olisi mukavaa löytää saman harrastuksen omaavia ihmisiä.

Mangan ja animen lisäksi myös pelit ovat lähellä sydäntäni, joten niistä pukujen tekeminen ei ole ongelma. Käsitöitä olen harrastanut kuusivuotiaasta asti, joten voin auttaa pukujen kanssa, vaikken ammattilainen olekaan, mutta elämän aikana on tullut ommeltua kaikennäköistä.

Luonteeltani olen avoin, ehkä aluksi hieman ujon oloinen ja hiljainen, mutta kun mukava puheenaihe löytyy, niin juttua tuleekin sitten paljon. Autan myös mielelläni toisia jos he apua tarvitsevat jossain asiassa. Japani-harrastuksen ja käsitöiden lisäksi tanssi ja piirtäminen ovat lähellä sydäntä sekä kesäisin rullaluistelu.

Enemmän kerron itsestäni kun tutustutaan lisää, mutta jos kaipaat cosplaykaveria Kajaanista, tässä olisi mahdollisesti yksi!

JohGaga
Viesti:

ViestiKirjoittaja JohGaga » Ke Joulu 19, 2012 22:19

Opintojen perässä Ouluun muuttanut cossaaja etsii samanmielistä seuraa!

Etsin siis suurinpiirtein itseni ikäistä seuraa, olen itse syntynyt 1993. Haluaisin siis tutustua ihmisiin, jotka harrastavat cosplayta Oulussa :), itse olen harrastanut cossausta kohta 3 vuotta ja kaikkea muuta oheistoimintaa lähes kymmenen vuotta :3. Olisi siis mukavaa jutella jonkun kanssa cosplaysta ja jopa lähteä joskus jonnekin coniin (vaikka onkin aika vakiintunut coni-porukka, mutta mukaan mahtuu aina).

Jos kiinnostaa laittakaa yksityisviestiä, niin vaihdetaan mese-osotteita ^^

TheDarkKnightFalls

ViestiKirjoittaja TheDarkKnightFalls » Su Helmi 03, 2013 14:59

Voisinpa sitten itekkin tänne kirjoitella :33

Olen siis 15-vuotias poika Oulusta. Olen alkanut lukea mangaa jossain 9-10 vuoden iässä jolloin eka sarja oli legendaarinen Inuyasha : D Nykyään en enää mangoja ostele, muutakuin coneista, mutta animea katson^^ Lempisarjoja mm. Naruto, Bleach, One Piece, Soul Eater, High School Of The Dead. Iällä ja sukupuolella ei niinkään olisi väliä, mutta olisi mukava saada joitain kavereita vaikkapa mesessä jutella ja sitten jossain conissa ihan tavatakkin :33 Omistan ainoastaan muutamia coni-kavereita, jotka asuvatkin sitten yli 100 kilometrin säteellä Oulusesta eivätkä yleensä pääse kaikkiin coneihin, niin olisi mukavaa löytää enemmänkin conikavereita :33 Ja ihan sama miltä puolelta maapalloa :33 Yksäriä, kiitos!
Lee Sin - The blind monkeyness! : D

Pullasuttu

ViestiKirjoittaja Pullasuttu » Su Helmi 03, 2013 19:40

Hoi minäkin!

Elikkäs cosplaykamuja kaipailisin, koska olen jokseenkin jo kyllästynyt selittämään cosseistani ihmisille, jotka eivät edes tiedä mitä se on. ^^'
Olen Hämeestä ja 18 tuli täyteen viime syksynä eli vuosimallia -94. Tosin sinun iälläsi/sukupuolellasi ei ole väliä kunhan vain jaksan höpöttää. :3 Itse olen vielä suht aloittelija cosplayn saralla (pidin kaiken lisäksi piiiiiitkän tauon, mutta I'm back!).
Muttamutta jos mikäli mahdollisesti kiinnostaisi jutskata tai miittailla niin yv:tä voi pistää niin saa mese/skype osoitteen lisättäväksi. :>
When I grasp roses they bloom madly and die

Rekairu

ViestiKirjoittaja Rekairu » Ke Helmi 06, 2013 11:07

Cosplay kavereita kaipaa 17 vuotias tyttö Jyväskylän alueelta.
Olen harrastanut cosplayta ainakin 5 vuotta, tai 7 kun muisti ei oikeinpelaa edes kahden viikon takaisista asioista. Kiinostunut olen kaikenlaisista projekteista. Erityisesti cosplayhin liittyen. Ideoita löytyy kaikenlaisia mutta kaveripiirin ollessa enemmän keskittyneen tuonne jmusiikin puolelle kaikki jää aina vaan idea asteelle. Yksin kun on vaikea lähteä mitään tekemään. Olen auttamatton usein myös pihalla asioita mistä pahoitteluni. Suurin osa ajastani kun menee ompelukoneen ääressä niin välillä jään jälkeen ympäristön asioita. Olisi kiva myös saada ihminen kaveriksi jonka kanssa voisi vetää paricosseja ja osallistua kisoihin (pelkkä paricossaaja edokaskin kelpaa)
Lempisarjojani ovat kuroshitsuji, pandora hearts, vampire knight, code geass, reborn, heart kuni no alice.... Rakastan myös togainu no chitä ja Dramaticall murderia.
Harrastuksena cosplayin lisäksi on oman mangan ideointi/piirtely ja rakastanki omiksikin hahmoiksikin pukeutumista. (esim frostiin olen eräs poika joka pukeutuu tytöksi ja tulen olen verinen :D)
Luenteeltani olen erittäin moninainen voisiko sanoa. Olen aluksi ujo, hiljaine mutta herran jestas kun välillä osaan käydä ylikieroksillakin. Luenettani on vaikea kuvailla joten suosittelen itse vaan tutustumaan. En ole syö ketään sen lupaan.

Chibi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chibi-chan » Ke Helmi 13, 2013 16:45

No, minkäkin taidan kirjoitella tänne :D

Hei, olen nuori 21-vuotias nainen Savonlinnasta ja etsiskelen cosplay-kamuja. Sukupuolessasi ei ole väliä, olit sitten tyttö/nainen tai poika/mies. Cosplayn harrastamisesta kiinnostuin 2 vuotta sitten jolloin se lähti liikenteeseen ja olen kiinnostunut kaikenlaisista projekteista ja ryhmä/pari cosseista. Ideoita kyllä löytyy vähän joka lähtöön ja kaveripiirissä niitä sitten riittää. Nykyisessä kaveriporukassani ei ole sellaista tyyppiä joka lähtisi kanssani coneihin cossaaman, olisi hauskaa saadaa samanhenkinen ihminen jonka kanssa tulisi vietettyä hauska coni. Lempisarjojani ovat mm. Hellsing, inuyasha, Ragnarök, School Rumble ja animen puolelta löytyy useita suosikki elokuvia: Final Fantasy VII Advent Children, Liikkuva Linna, Kikin lähettipalvelu, Kissojen Valtakunta, Kätkijät, Henkien kätkemä. Cosplayn lisäksi harrastan piirtämistä, lukemista ( erityisesti luen mangaa). Luonteeltani olen vähän ujo ja hiljainen mutta kun tutustun niin puhetta alkaa sen jälkeen tulla ja kierrokset lisääntyä :D En pure enkä syö ketään, rohkeasti vain viestiä tulemaan. Lisää minusta voit lukea kamupalstalta.
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Heltsu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heltsu » La Elo 03, 2013 10:39

Olen -93 vuonna syntynyt neitokainen ja cosplayta on tullut harrastettua semmoiset 6 vuotta ja vaatetusalan koulutuskin löytyy. Olisi mukava tosiaan saada uusia kavereita (pirkanmaan, hämeen seudulta) joita voisi tosiaan nähdä vapaa ajalla, dataan kyllä sen verran usein että muualtakin tietenkin olisi kiva tutustua ihmisiin! pari cossaukset ja ryhmä cossit kiinnostavat paljon sekä kisaaminen. Pelaamisesta tykkään ja aikalailla kaikenlaisista peleistä. Musiikista pidän tosi paljon cradle of filthistä cheekiin ja antti tuiskuun, keikoilla ja festareilla tulee käytyä usein. :)
Elokuvia katselen paljon, olisi mukava tietenkin luetella tähän paljon pelejä ja elokuvia mistä tykkään tai bändejä mutta niitä on ihan liikaa.

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » La Elo 03, 2013 13:16

Minä kans. :)

Olen pian 18-vuotias tyttö/poika (en määrittele) Joensuusta ja Itä-Suomen alueelta kaipaisin siis cosplayseuraa. Kärsin samaa ongelmaa, ihmisiä joita hommaan (pakotan) coneihin seuraksi, kiinnostaa cosplayta enemmän se, mistä saa cokista.

Itselläni on tällä hetkellä toinen ns. kunnollinen cosplayprojekti menossa, eli en ole ehtinyt vielä hirveän pitkään harrastuksen parissa pyörimään (vaikka upeita cosseja oon ehtinyt kuolaamaan jo vuosia). Jonkinmoista kaappipukuilua oon aina harrastanut ja ihmetyttänyt kavereita omituisilla halloween/vappu-asuilla. :D Ensimmäinen cossi oli epämääräinen Sebu Kuroshitsujista, sen jälkeen oon tuskaillut samaisen sarjan Snaken kanssa, puuhaillut Fragile Dreamsin Crowin lähes valmiiksi ja nyt tulevaan Animeconiin on hyvää vauhtia valmistumassa Shizuo Durarara!!:sta. Talven Frostbiteen häämöttää haave omasta hahmosta (nimi on Horace, peräisin puolivälissä olevasta kirjastani) sekä mahdollisesti The Mortal Instrumentsin Magnus Bane nähdään myös levittämässä glitteriä ympäristöönsä.

Eli tosiaan sellaista ihmistä etsin jonka kanssa höpistä aiheesta, nähdä coneissa ja ehkä tehdäkin cosplayta joskus yhdessä. c:

Suosikkisarjoja: Nabari No Ou (manga&anime), No. 6 (manga&anime), Ao No Exorcist (manga&anime), Full Metal Alchemist (manga&anime), Death Note (manga&anime), Soul Eater (manga&anime) You&Me, etc. ja Acid Town, Doushitemo Furetakunai, Konya Mo Nemurenai, Shingeki No Kyojin (manga&anime) Sword Art Online (anime), D. Gray Man (anime), Fairy Tail (anime), Free!, CLAMPin tuotanto, Uzumaki, Parasyte, Neon Genesis Evangelion, Steins;Gate (anime), Kuroko No Basket (anime), Kuroshitsuji (manga&anime), Yotsuba&! ja Azumanga Daioh (manga&anime), Hetalia (manga&anime), Naruto (manga&anime), Chiblin leffat, Satoshi Konin tuotanto, Ghost In The Shell, Animatrix ja no, siinäpä niitä muutamia. Genre vaihtelee aika laajalti fantasiasta romantiikkaan ja kauhusta scifiin eli olen tosi kaikkiruokainen ja haluan aina katsoa/lukea jotain uudenlaista~

En ole pelaava ihminen kun en minkäänsortin laitteita omista. Jos omistaisin, niin asia olis tietty toisin. xD

Lisäksi kuuntelen j-poppia/rockia (ViViD, SID., An Cafe, Gazette, Alice Nine, LM. C, MUCC, Limone-Sensei (Izaya Orihara "coverit") Len Kagamine, animetunnarit)

Luonteeltani olen outo. :D Joskus ujo (riippuu ihmisestä) mutta tutustuttuani juttu alkaa luistaa. :D Laittakeeha viestiä uvu
Viimeksi muokannut Horaaneko, Pe Kesä 20, 2014 23:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
There is no spoon.

KitsuKatsu

ViestiKirjoittaja KitsuKatsu » Pe Maalis 28, 2014 20:43

Give me your love ;w;

No joo, ei ehkä. Kuiteskin, moips, conikaveria tai nyt vain randomia anime kaveria etsisin. Olen itse Oulun lähistöltä, ja vasta 13-vuotias... Elikkäs melko nuori? Iän tai sukupuolen kanssa ei ole väliä, mutta olisi mukava jos omistaisit esim. Skypen. Sekään ei tietenkään ole pakollista. Omat lempi animet ovat Attack On Titan/Shingeki No Kyojin/Se titaani paska, Kore wa Zombi Desu Ka, Mirai Nikki ja Sword Art Online. Ei ole pakko cossata tai tulla cosplay kilpailuihin (itsekään en oikeastaan uskaltaisi... x3)

En pure (ehkä) tai syö ketään, rohkeasti vain viestittelemään! :3

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”