Pahin mokaus conissa

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Gahika

Re: Pahin mokaus conissa

ViestiKirjoittaja Gahika » Su Tammi 02, 2011 20:37

Tää nyt oli vaan jotain niin kauheeta joka tapahtui edellisessä Chibiconissa kuopiossa... Tai no vähän ennen conia.
Aamulla lähdin kimppakyydillä Joensuusta Kuopioon ja conipaikalla huomasin ilokseni, että ennakkoon tilaamat lippuni olivat jääneet kotiin. Siinä sitten pengon laukkuani ja yritän löytää rahoja.. Selvisi sitten perusteellisen laukun tyhjennyksen jälkeen, että kukkaronikin oli jäänyt kotiin~ Kivaah, mie siinä sitten panikoin n. puoli tuntia kunnes kaverit tuli linja-autolla paikalle ja vippasivat rahat lippuun <3 Tuli päivän aikana huomattua, että olin unohtanut kaikkea muutakin pientä, kuten ryhmämme juomat, mutta hengissä sentään sieltä selvittiin~ Hyvä minääh~ xD

Miss Alice

ViestiKirjoittaja Miss Alice » Pe Helmi 04, 2011 23:33

Omahyväisesti voisin aloittaa sillä, että varmistan conia edeltävänä päivänä, että KAIKKI on mukana. Mutta vaikka kaiken kuinka optimaalisesti asettelisikin, jonkin asian on mentävä pieleen.

Yleensä olen mestarillinen unohtamaan kännykkäni kotiin. Huonompi juttu ajatellen, että olen yleensä porukasta se, joka kyselee kyytejä majoituksiin puhelimitse etc. Puhumattakaan siitä, että liikun porukassa ja jos eksynkin itsekseni jonnekin, on meikäläistä hyvin vaikeaa spotata väkijoukosta. (Kyllä aina jossain vaiheessa löydän muut. Välillä siinä saattaa kestää ja toivoisin, että joissain coneissa olisi se tavaratalojen "eksynyt lapsi etsii vanhempiaan, tulkaa noutamaan lapsenne infopisteeltä"-systeemi x'D)

Ja Tracon IV:ssä unohdin evääni ja juomani kotiin kännykän ohella. En tajunnut, kuinka kova nälkä ja väsymys minulla olikaan kuin vasta loppuillasta, ja olin aika nuutunut, huimasikin ihan, kunnes tajusin ostaa kokiksen automaatista. Johan helpotti oloa kummasti. Älkää siis tehkö niin kuin minä, oikeasti. Syökää ja juokaa conissa hyvin.
Have a nice lif-
...Oh, and by the way, your father's dead.
Have a nice life~

Riyoko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Riyoko » Ti Maalis 08, 2011 23:41

Nää nyt ei kovin maailmaani kaatavia ole, mutta mieleen nyt tulee niin:

Animecon 2008, ensimmäinen conini ikinä siis, sitten mut painostetaan mukaan ulkona järjestettyyn ff fightiin. En meinannut keksiä iskuja ollenkaan ja kanssa tappelijoiden piti koko ajan kannustaa vieressä (Sorry ^^''). No myöhemmin osallistun toiseenkin fightiin ja saatoin talloa oikeasti vastapelaajan varpaille...ja aika kovaakin....(Sorry taas) Feilasin yleisesti täysin ja nykyään osaan välttää FF fighteihin osallistumasta jos en ole jo aiemmin miettinyt asiaa. (iskuja ym...)

Desucon 2009, unohdin (tai osittain siskoni syytä) cossistani kauluspaidan ja solmion kotiin. Siskoni syy tämä on osittain siksi, koska olin jättänyt paidan ja solmion henkariin laukun viereen roikkumaan ettei niiden tarvitsisi olla paljon laukussa rypistymässä. No aamulla kiireessä sisko sulkee laukun ja vie sen autoon. Niin ja mikähän jäi sen laukun ulkopuolelle sitten....
Cossasin sit lauantain hahmoa sunnuntainakin. :'D

Pataatti

ViestiKirjoittaja Pataatti » Ke Maalis 09, 2011 22:57

Saanko oikein luetella? <3
Kovat panokset kehiin~

Elikkäs meikäläisen ekassa conissa ikinä, Jyväskylän Animecon 2007. Cossasin parhaan kaverini kanssa Zero-poikia Lovelessista ja oltiin tietysti tosi täpinöissämme. Tämä moka toteutettiin yhdessä, kun nähtiin erään puun alla hahmo samasta sarjasta. Hihkuttiin, että EIKÄ, TÄÄLLÄ ON KIO, SIISTIÄ, mentiin sille neiti-paralle sitten hehkuttamaan kuinka hieno sen Kio-cossi on. Valitettavasti se ei sitten ollut Kioa nähnytkään, vaan kyseinen henkilö cossasi Sanjia (essu päällä) One Piecestä.
Oikein hävettää ja mietityttää, miten voi erehtyä niinkin erilaisista hahmoista.

NOH, sitten eteenpäin.

Traconissa 2009 (kait?) cossasin omaa versiota Alice in Wonderlandin White Rabbitistä. Olin ensimmäisen kerran nähnyt FFFighteja A-con 2007:ssa, ja rohkenin viimeinkin ilmoittautua vapaaseen faittiin siellä bunkkerissa. Vastaani sain herran, joka cossasi Xaldinia aseineen kaikkineen Kingdom Heartsista. Ei mitään, faitti meni hyvin ja yleisö tykkäsi, kunnes otin vastaan yhden iskun ja päätin dramaattisesti lentää selälleni ja nousta. Olin kiinnittänyt korvat rautalangalla peruukkiini, ja koko peruukki lensi sitten alastulon myötä huithalvattuun.
YLEISÖN mielestä se oli hupaisaa kuin mikä.
Meikä koittaa nolona peitellä valkoisella sukalla piilotettua mustaa tukkaa ja etsein sitten peruukkiani edelleen roolissa ja huomaan, että yhdellä Visual Gein jäsenistä on peruukki päässäni. Noh, siitä irtosi sitten lisää huumoria kun molemmat oltiin ihan mukana.

Nolous vaan ei sitten loppunutkaan siihen. Päätin löyhän Disney-yhteyteni vuoksi summonata paikalla olleen Lumikin. Oikeastaan tämä moka ei ollut itseni eikä kenenkään muunkaan vika, mutta kun Lumikki loikkasi halaamaan Xaldinia, Lumikin viitta tarttui Xaldinin keihääseen ja se mokoma katkesi. Mahtoi vituttaa ja meikää nolotti.
Hävisin faitin tahallani ja kaiken tämän hupaisuuden ansiosta voitin sen sitten. Nolo mutta ylpeä olo, pyysin Xaldin-paralta anteeksi jälkeenpäin. :' D

Seuraava moka toikin sitten kyyneleet silmiin ja toivonkin, että jokainen ottaa tästä opikseen.
Desuconissa 2009 cossasin jälleen parhaan kaverini kanssa yhdessä, tällä kertaa Fatal Frame/Project Zero pelin hahmoina ensimmäisenä päivänä. Kun sitten se yksi ainoa ihminen joka minusta kuvan halusi, kauheus tapahtui. Olin ottamassa laukkuani pois olalta poseeratakseni edustavasti kun se kehveli putosi. En muista pudotinko sen itse vahingossa vai tönäisikö joku minua siinä tungoksessa, mutta laukku kohtasi Sibelius-talon kovan kivilattian ja sisältö sanoi PAKS.
Tutkin vahingot ja ajattelin sen olleen vain ostamani mangan kulma, mutta toisin kävi. Olin laittanut suht uuden kännykkäni suojaan puhtaaseen varasukkaan ja sellaiseen kännykkätaskuun, mutta se oli siinä rytäkässä pudonnut laukun pohjalle, jolloin painava omnibus oli pudonnut sen päälle ja ruutu oli kahdessa osassa. Akku lopussa. Viestimuisti täynnä. Eka päivä conissa. KIVA.
Väännettiin pienet itkut ja soitettiin äidille.

Sama tapahtui viime kesän Kikuconissa, kun paras kaverini oli ottamassa minun kamerallani kuvaa jostakusta, pelästytin hänet ja kamera putosi lattialle. Objekti vääntyi. Onneksi oli vanha kamera, ostin sitten Traconiin mennessä uuden. xD

ELI, PITÄKÄÄ KÄNNYKÄT JA KAMERAT TURVASSA CONIEN AJAN!
Viimeksi muokannut Pataatti, Pe Elo 10, 2012 00:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaappicosplayn kiistaton ruhtinas | Valitsen sinut! - pokemonmusikaali | Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi

"Tomorrow comes without prayers."

itadakimasu! ^^

ViestiKirjoittaja itadakimasu! ^^ » To Elo 02, 2012 20:16

Olin kaverin kanssa kesän 2012 desuconissa(eka conini). Ostettiin sitten ramunet ja mietittiin että mitenkäs nämä saa auki. Otimme muovin pois pullon suun ympäriltä ja heitimme ne vihreät jutut roskiinXDXDXDXDXDXDXDXDXD
Ei saatu niitä auki ja kysyttiin tyypeiltä joilla näytti ramune pulloja olevan siunaantunut aika paljon, että mitenkäs nämä saa auki?
Tyypit katsoivat meitä ja kysyivät että onko meillä niitä vihreitä juttuja mitkä on siinä pullonsuun ympärillä. Katsoimme kaverin kanssa toisiamme hetken ja älysimme asian. Onneksi ramune-tyypeillä oli niitä vihreitä juttuja itsellään niin saatiin pullot auki.

Olen niin viisas ihminen!!! :?:
"Tarjolla on myös punaisia juttuja. :3"
Aka: Chiyo-chanin isä

ryuknosuke

ViestiKirjoittaja ryuknosuke » Ma Elo 06, 2012 19:35

itadakimasu! ^^ kirjoitti:Olin kaverin kanssa kesän 2012 desuconissa(eka conini). Ostettiin sitten ramunet ja mietittiin että mitenkäs nämä saa auki. Otimme muovin pois pullon suun ympäriltä ja heitimme ne vihreät jutut roskiinXDXDXDXDXDXDXDXDXD
Ei saatu niitä auki ja kysyttiin tyypeiltä joilla näytti ramune pulloja olevan siunaantunut aika paljon, että mitenkäs nämä saa auki?
Tyypit katsoivat meitä ja kysyivät että onko meillä niitä vihreitä juttuja mitkä on siinä pullonsuun ympärillä. Katsoimme kaverin kanssa toisiamme hetken ja älysimme asian. Onneksi ramune-tyypeillä oli niitä vihreitä juttuja itsellään niin saatiin pullot auki.

Olen niin viisas ihminen!!! :?:

Vähän samantapainen kävi kaverin kanssa 2011 Animeconissa joka siis oli meidän molempien eka coni, mutta itse olin jo aiempana päivänä käynyt siellä hyppimässä. No siellä sitten ostettii Ramunet kans ja mentiin istuskelemaan vähän syrjempään. Katottiin siinä sitten aikamme puteleita ja niiden ohjeita siinä kyljessä, mutta silti meille vähä-älyisille ei selvinnyt että miten ne aukaistaan :D Itse kun omaan harvinaisen vilkkaan mielikuvituksen (ja tuolloin kauhean janon joka varmaan hieman yllytti laittamaan vähän vipinää) otin vihreän "lisäosan" ja aloin tunkemaan sitä pullon suuhun ja hetken putelin kanssa väännettyäni se aukesi ja olin siitä niin iloinen, että vedin hysteeristä huuto-naurua avoin pullo kädessä. Vähän ohikulkijat katsoivat et mitä sinne Ramuneen on oikee laitettu ja kaveri vieres ois halunnu vajota maanalle. :lol:
en ole ruusuinen mutta kukkii se perunakin
syntyy, elää, kuolee - keskimmäisen voi tehdä miten haluaa, lopputulos on aina sama
SHINICHIRO MIKI kuulostipa se tutulta...

Fazi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fazi » Ma Elo 06, 2012 20:26

Istuin vuoden 2007 Animeconissa cossi päällä ulkona MAAHAN heti sen jälkeen kun oli SATANUT, ja vieläpä HIETIKOLLE. Älkää tehkö niin :'I
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Tarot999

ViestiKirjoittaja Tarot999 » La Syys 01, 2012 22:20

No nyt kun noista ramuneista oli puhetta ni muistuupas mieleen tällanen: chibicon kuopiossa. Minun ja kaverini eka con. Kaverini osti ramunen koska se näytti hyvältä. Lähdimme sitten pääkirjastolle koska siellä piti olla jotain luentoa tai jotai sellast ei kyllä löydetty... Mentiin sit ulos aukaseen sitä ramunee. Seisottiin siinä pihalla ja ruvettiin tutkii sitä pulloo, mut molempia alko nolottaa se ja päätettiinki mennä sinne kirjaston paksun pylvään taakse sitä aukasee ettei muut ihmiset nää... Juu eihän siinä menny ku tyylin about 20 min et saatiin se auki, siinä ajassa se avausvekotin kerkes jo mennä jonnekki saamarin puskaan, yritettiin saaha sitä sormella painamalla auki ja luultiin et särettiin se vihree jutska... Mut nykyään osataan aukasta ne, kyllä jotai hyödyllistä meijänki päihin tästäki kokemuksesta tarttu^^ Syytän epäselviä ohjeita...

Hinode

ViestiKirjoittaja Hinode » Pe Maalis 20, 2015 22:05

Dynamo;
Ittelleni kävi sama Tracon 8, kun cossasin Zeroa Megaman x - sarjasta.

Sitten samassa conissa unohdin kamerani pukuhuoneeseen heti conin alussa (onneksi oli vielä siellä kun löysin ._.).
Ja samasssa conissa vielä meinasin pyörtyä, koska en ollut juonut sitten yhtään, vaikka jokapuolella kehotettiin juomaan.... krmh....

Sitten ennen Tracon 9 onnistuin hukkaa mun ainoot pitkävartiset valkoiset sukat. (ovat edelleen kateissa).

Mutta mokat tekevät elämästä makeampaa.

Angel Without Wings

ViestiKirjoittaja Angel Without Wings » Su Maalis 22, 2015 14:31

Monet muutkin sanoneet tämän saman, mutta jos unohtaa jotain cossista kotiin.
Vieläpä sinne 200 km. päähän.
Paha mielihän siinä tuli ja meinasin surutella koko conin, kun olin kuitenkin uurastanut cossia pitkään.

Tämä toinen kömmähdys on mielestäni liian nolo yksityiskohtaisesti kerrottavaksi, joten mainittakoon lyhyesti ja ytimekkäästi, että alushousuni ovat vilahtaneet kuvassa.
Onneksi kuva oli itselle otettu, mutta ulkopuoliset saattoivat vilahdukselta nähdä kuvanottohetkellä xD

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ma Maalis 23, 2015 04:05

Eka cossi. Ei puhuta siitä.
(koska ne kolme kuvaajaa saattaisivat tunnistaa cossin ja haluta jakaa sen maailmalle romuttamalla näin valoisat tulevaisuudenkuvani)

Viime vuoden Animeconissa meinasin päästää miehekkäät (not) itkupotkuraivarit kun proppi hajosi ennen matkaan lähtöä (mitä voi odottaa kasalta vessapaperirullia jotka on vahvistettu maalarinteipillä, no, sitä). Onneksi kyseinen proppi oli Durarara:sta tutun Shizuon hajonnut liikennemerkki joka näytti jo muutenkin murjotulta, joten sitä pystyi kantamaan olalla ja ainoa vaiva oli että propin pää heilui liikaa (liikennemerkiksi) eikä sen kanssa voinut pahemmin pelleillä. Tämäkin asia saatiin korjattua illalla hotellilla (oikeasti, ottakaa hätävaracossintekotarvikkeet mukaan, se kannattaa) ja seuraavana päivänä sain sitten rettelöidä. En siis oikeastaan nolannut itseäni, mutta mokasin cossintekovaiheessa.

Samaisessa conissa koin myös hirveitä jäätymisiä kun niin monet saman sarjan edustajat halusi tulla juttelemaan/halailemaan in-character, enkä itse sosiaalisesti awkwardina ja täysin tilanteisiin valmistautumattomana osannut oikein eläytyä. Muistan tämän ihmisen joka kertoi silmäilleeni cossiani jo edellisenä päivänä ja uskaltautui vihdoin juttelemaan, enkä osannut oikein muuta kuin kiitellä ja kehua hänen cossiaan. Olisi se nyt pitänyt edes yhteiskuvat ottaa!

Tuo eläytymättömyys haittasi myös viime Frostissa, jossa ihmiset halusi kanssa jutella ja kuvailla yhdessä. Olen kuitenkin näytellyt elämästäni 8 vuotta, mutten silti pysty uusien ihmisten edessä poistumaan sieltä "ääöääöömitäsanontuollesaankovaanlivahtaapaikaltaANTAKAATEKOSYYKARATA" -kuorestani. Olenpahan ainakin mestari luomaan kiusallisia tilanteita.

Aiheutin itsekin varmaan hilpeyttä ekassa conissani 2010 yrittämällä runnoa Ramunea auki. Kaveristani ei ollut paljon apua, ja päädyin hakkaamaan sitä pullonsuuta kaikella mitä laukustani löytyi. Ihmisten kävellessä ohi lopetin ja yritin esittää ettei mikään ollut vialla, mikä varmaan vaan lisäsi tilanteen surullisuutta.
(avaan kyllä ramunet edelleen todella kummallisesti pitämällä pulloa lattialla ja painautumalla sen päälle avaushommelin kanssa koko painollani...)

Cossiani en sentään ole vielä unohtanut. (ja nyt koputetaan puuta)
There is no spoon.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”