Pahin mokaus conissa

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Yamasukka
Viesti:

Re: Pahin moka conissa

ViestiKirjoittaja Yamasukka » Ma Elo 18, 2008 15:50

Tämä moka sattui joku vuosi sitten Animeconissa jolloin cossin ensimmäistä kertaa. Olin Naruto Shippuudenin Naruto, olin hankkinut keltaista kertakäyttöväriä, mutta sepä muutti tukkani vihreäksi niin piti pestä pois, sitten vielä piti saada tukka pystyyn mutta sekään ei onnistunut XD
Ja sitten cossiin tarvittavat kengät unohdin kotiin niin piti Jyväskylässä vesisateessa kulkea Karhun sandaaleilla. XD Mutta näitähän sattuu jokaiselle?

Mieki

ViestiKirjoittaja Mieki » Pe Tammi 30, 2009 19:42

Tämä sattui viime kesänä Nekoconissa:
Olin tullut edeltävänä yönä kotiin ulkomailta ja seuraavana aamuna piti lähteä coniin. Olin pakannut peruukin ja itse tekemäni cossin osat valmiiksi jo hyvissä ajoin ja lähdin iloisena conipaikalle Kuopioon. Noh, perillä huomasinkin, että olin jättänyt kotiin peruukkisukan, cossin housut ja aluspaidan (ne odottivat kiltisti kaapissani). Sain kuitenkin kolmelta ihanalta ihmiseltä korvaavat kapineet lainaan conipäiväksi. ^^

Akabane

ViestiKirjoittaja Akabane » Pe Tammi 30, 2009 20:35

Tapahtui Animeconissa 2008 Tampereella:

Menin innoissani Final Fantasy fightin areenalle, mutta käytin vain yhtä jostakin pelistä kopioitua liikettä. Silloin en ajatellut näin, mutta jälkeenpäin alkoi hävettämään asia. Ja sitten myöhemmin samana päivänä menin pihalla järjestettyyn epäviralliseen FF fightiin, ja Naruton hahmo kun olin, käytin yhtä Naruton tekniikkaa. Mielestäni huusin "Suikodan no Jutsu" mutta kaikki oli vaa sillei "mitä se sano" ja vähän aikaa kyseltyään ja toisiaan katottuaan vastapuolen joukkue teki sellasen osumaa kuvastan eleen ja koko jutun ajan poseraasin siinä tekniikka asennossa. Että nolottaa...

Sunri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sunri » Su Touko 10, 2009 19:09

Myös 2008 Animecon FF-fightin lavaesityksestä:

Schrödingerinä tein älyttömän hienon takaperinkuperkeikan iskun jälkeen
ja peruukki jäi matkalle. Jumalauta. Onneksi sen sai pistettyä äkkiä takaisin päähän ja omat hiukset alla oli samaa sävyä, että toivon, ettei hapsotusta huomannut niin pahasti yleisöön... eihän...

Lisäksi taisin tallata vähän vastustajan asun päälle "potkun" jälkeen, kun tuli odottamaton liike...

Minorea
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minorea » To Touko 14, 2009 09:40

Animecon 2006 cossasin Cyborgia sarjasta Cyborg 009 ja minulla oli hirveitä ongelmia poserrauksien kanssa, koska se oli eka coni missä cossasin ketään ja olin aivan hermorauniona.

No, kun sitten ensimmäinen (kuka ikinä olikaan, en muista enää) henkilö tuli kysymään, saako ottaa kuvaa, sanoin, että tottakai, käännähdin kysyjän puoleen ja kiireellä häsläten yritin saada asetta kotelosta. Ase ei lähtenyt ja riuhtaisin kunnolla, jolloin löin kyynärpäällä kysyjää vatsaan, tämä pudotti kameransa ja ohikävelevä pikkutyttö potkaisi kameran käytävän toiseen päähän.

Oli siinä anteeksi pyytelemistä ja olin aivan punainen ja hävetti ihan hirveästi. Kuvaaja vain nauroi ja sanoi, ettei haittaa.
Kamalaa oli silti, anteeksi vielä jos satut lukemaan tämän!
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Valkoinenhai

ViestiKirjoittaja Valkoinenhai » To Heinä 30, 2009 21:55

Tähän mennessä eniten on jäänyt sapettamaan tuo viimeisin Animecon, jonka cosplaykisassa olin mukana. Itse kisa meni erihyvin, mutta ennen kisaa otetut valokuvat kyllä onnistuin pilaamaan. Sattui olemaan kello kädessä.
Että jees, hopeainen Hello Kitty -kello näkyy sitten oikein nätisi noissa kuvissa. Ja se ne sitten menee joka ikiseen lehteen ja nettisivulle 8'DD

Että näin. Pahemminkin voisi mennä. Esimerkiksi veljeni tyttöystävä unohti laukkunsa junaan (missä oli 100 euroa rahaa ja kännykkä).
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

kroteski
Viesti:

ViestiKirjoittaja kroteski » Ke Elo 19, 2009 17:11

Lyhyesti ja kauniisti: Olen aina hukannut narikkalappuni. (Animecon '09 lauantaita lukuunottamatta koska silloin tungin lapun rintsikoihini) Conissa käyntejä on jo meikäläiselle ehtinyt kertyä, joten niin on hukattujen lappujen saldokin.

Anteeksti narikan tädit ja sedät ja kiitos kun jaksatte silti sen propin/laukun etsiä.
I'll give you Sergei in a nutshell: a militaristic retard with a peculiar speech disorder which makes his speech abrupt. Most of the words that he uses are obscene profanities. WHAT an ass.

Hachi

ViestiKirjoittaja Hachi » Ke Marras 11, 2009 23:44

Pahin moka oli kyllä Animeconin 2009 cosplay rymä kisassa : / viimenen ryhmä, pyydettiin liian myöhään mikkejä ja näin. Lavalla piti huutaa ja kukaan ei kuullut. Oli vielä meidän ryhmän eka esiintyminen Dx kai sitä virheistään oppii.

XenAne

Re: Pahin mokaus conissa

ViestiKirjoittaja XenAne » Pe Heinä 16, 2010 18:44

Viime DesuConissa cossasin ensimmäisen kerran, ja onnistuin hieman failaamaan tuon tuosta narikan kanssa kun oli niin paljon tavaraa. Ensinnäkin jouduin ramppaamaan siellä koko ajan ja unohtelin tavaroita. :oops: Kerran unohdin myös pukuni pukuhuoneeseen.
Pahin kyllä oli, kun lähdimme siskojeni kanssa lattiamajoitukseen. Minulla oli päässä yhä piilolinssit, jottei tarvitsisi kulkea lasit päässä. Luulin olevani fiksu ja jätin pukuni, propit sekä ylimääräiset ostokset narikkaan yöksi, jottei niitä tarvitsisi raahata edes takaisin. Kävi kuitenkin niin, että silmälasini jäivät kassiin, jossa oli pieniä proppeja. :oops: Vielä pahemmin, loput piilareistakin jäivät. Ja koska käytin kertakäyttöpiilareita ja ne piti ottaa jo pian majoitukseen saavuttua pois, jouduin hortoilemaan lattiamajoituksessa ilman laseja. Mukaan tulivat vain vahvuuksilla olevat aurinkolasit, joten käytin välillä niitä. Vähän noloa. :lol: Eli jos satuitte näkemaan pimeässä lattiamajoituksessa arskalasit päässä hortoilevan tyypin, se johtui tästä.
Seuraavalla kerralla pidän parempaa lukua mitä narikassa oikein pidän.
Kuva: Thalionkalwen

EpikFeil

ViestiKirjoittaja EpikFeil » La Heinä 17, 2010 02:35

Ensimmäisenä tulee mieleen kun olin menossa hakemaan narikasta vaatteita ja huomasin että oho, lippu hukassa. Kun vihdoin neljänkymmenen minuutin odottelun jälkeen sain vaatteeni, tajusin että lappu oli koko ajan ollut lompakossa.

Sitten tottakai tämän vuoden Tracon, jossa mokailin pukuni tähden lähes koko ajan, toisin sanoen muuntelin erinäisiä paikkoja sinisiksi. Esimerkkeinä voisin mainita ystäväni vanhempien auton, meidän rappukäytävän seinän ja cossin vaateosat. Opetus: ei enää koskaan ihomaalia.

Tiiau

ViestiKirjoittaja Tiiau » To Heinä 22, 2010 15:12

Viime traconin FFFightissa kun olin Estherinä, olin valmistellut hienon salaisen aseen! Minulla oli hameen alla sukkanauhassa roikkumassa AK! Mutta, sitten se meinasi pudota kesken kaiken, ja jouduin kääntymään pois laittamaan sitä ettei se tipu siihan lavalle. Tällä välin vastustajani näytti että hänellä on vain 1 hp, ja kun minun piti eeppisesti käyttää sitä asetta vikana hyökkäyksenä, niin se jäi käyttämättä kun en ollut nähnyt sitä kun vastustaja näytti damagea ja yhtäkkiä se kuolikin "ennen aikojaan!" :( Ja sit mun faitti oli ihan lame vaikka piti olla eeppinen...

Hohtosusi

ViestiKirjoittaja Hohtosusi » Ti Elo 03, 2010 00:47

pahin mokaukseni oli ensimmäinen cossini kokonaisuudessaan. mutta ei siitä sen enempää.

sit yks.. vähän niinku moka, mut ei kuitenkaan. nolo juttu kuitenki.
lyhyesti : olin yhdessä paneelissa ja tyttöystäväni nappasi 'taikasauvani' (sellainen hieno punanaamion mistä kuuluu PLI-LI-LI-LINGGGG ! ku painaa nappia) ja paino sitä siellä hiljasessa paneelisalissa ja sit se tökkäs sen sauvan mun syliin. D:::: kaikki katto.. noloa. *punastuu pelkästä ajatuksesta*

traconissa sit taas mun yks nettikaveri tuli siihen cossiryhmänsä kanssa, kaikilla tummat kigurumit. en ollu nähny sitä tyyppiä koskaan, enkä sen kigua.. luulin sen kaveria siks ja juttelin sille kokoajan.. :::::D NOLOTTAA.

lisäksi sellanen et me tapeltiin turripuvuissa gloomybear-pehmosta kaverin kanssa, ja joku halus kuvata ja me ei kuultu mitää..... sit se vaa huusi "KUULEKSTE MITÄÄ ? o,o" ja me oltii sillai.. oho. sori.. XD
dA | FA | /Dead/ blog | ♥

suttura22

ViestiKirjoittaja suttura22 » To Elo 19, 2010 17:30

Noh, tämä tulee ehkä ekana mieleen X'D

Oli siis vuoden 2010 Desucon, ja eka cossini. Cossin Venäjää Axis powers Hetaliasta, enkä ollut jaksanut ostaa kankaita tai koko asua netistä, joten vetäsin päälle mustan kauluspaidan, vihreen t-paidan, valkosen huivin, mustat housut ja peruukin. Sitten kesken Hetaliamiitin kun joku tuli kysymään kuvaa, sanoin että OK. Sitten vähän ajanpäästä olin kävelemässä sisälle, kun satuin katsomaan peilikuvan heijastavaan ikkunaan. Tajusin että peruukkini oli melkein irti päästäni ja että omat hiukset paistoi niskasta. Sitten peruukkini oli ihan räjähtänyt X'D Ja se oli joutunu siihen kuvaan! OMG. Sitte tulee mieleen Ropecon. Cossin Englantia. Sitten mun veli tulee ja repäsee peruukin mun päästä, kun preussi ottaa musta kuvaa D8 EI REILUA... Ja kaikkee tällästä X'D
~ En minä sitä tehnyt! Sitä paitsi se oli vahinko! ~

Lapini

ViestiKirjoittaja Lapini » Ma Syys 13, 2010 23:12

Tapahtui Animeconissa vuonna '08.
Minulla oli suht. tiukka hame, jossa oli toki halkio takana mutta se ei silti jättänyt kamalasti liikkumavaraa. Noh, siinä sitten randomin säädön yhteydessä hameeni onnistui revetä oikein kunnolla sieltä takaa (ja kunnolla tarkoitan, että se lähestulkoon halkesi)... Ja siis tietenkään minulla (tai kenelläkään kavereistani) sattunut olemaan vaihtovaatteita tai mitään vastaavaa mukana. Arvatkaa, kuka istui lopun aikaa siitä päivästä...
The Enrichment Center reminds you that the Weighted Companion Cube will never threaten to stab you and, in fact, cannot speak.

AanZku

ViestiKirjoittaja AanZku » Su Tammi 02, 2011 20:33

Itsellä kaikkein järkyttävin kämmi sattui vuoden 2009 animeconissa... Kossasin kisassa Tessiä princess Ai-mangasta. Kaikki siellä kisassa olleet varmaan muistaa sen ahtaan huoneen, jonne kaikki n. 70 kisaajaa tungettiin jonoon odottamaan vuoroaan? xP No, kyseessä oli ensimmäinen kisani ja olin ihan hermona... kaverinikin oli jossain kaukana jonon toisessa päässä, joten sain vapista ihan itsekseni.

Silloin joku toinen cosplayer sanoi jotain pöljää, jolle kaikki repesi. Itse vain satuin naurun ohella pieraisemaan xD En ole varma, kuinka moni sen lopulta huomasi, mutta itse häpesin silmäni päästä x3

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”