Pahin mokaus conissa

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

nukkelapsi

Pahin mokaus conissa

ViestiKirjoittaja nukkelapsi » La Kesä 28, 2008 19:30

Mikä voisi olla pahin moka conissa ikinä? Oletko joskus mokannut pahasti? Hukannut narikkalapun kenties? Kompastunut cosplaykisassa keskellä lavaa täyden katsomon edessä? Vai onko kenties joku ystäväsi mokannut jotenkin?

Kaikki nolot ja vähän enemmän nolot mokat levitykseen!

Itse esimerkiksi (jos mokaksi lasketaan) otin Kikuconiin tokaksi päiväksi 10 cm korkoiset kengät, enkä ottanut vaihtareita mukaan. Jalat olivat kipeät vielä ainakin viikon conin jälkeen. FFFightissa julistin rakastavani Larxenea Kingdom Heartsista, ja vastustaja ei tajunnut ollenkaan mitä tarkoitin (cossasin Naminéa). En tajunnut että rakennuksessa oli neljä kerrosta, ja rupesin etsimään korvapajaa ylimmästä kerroksesta :mrgreen:
Viimeksi muokannut nukkelapsi, Pe Marras 13, 2009 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

Pem_
Viesti:

Re: Pahin moka conissa

ViestiKirjoittaja Pem_ » Ma Kesä 30, 2008 17:22

Pahin moka conissa on ollut se että meinasin pyörtyä cosplay lavalle kisan aikana.
Että sellaista ja se että en osannut puhua englantia sujuvasti ulkomaalaiselle myyjälle.(Kaverini joutui suomentaa että mitä se tyyppi sanoi mulle) avuton pässi... :mrgreen:
Akuroku
(~^,^)~

Vigly
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vigly » Ma Kesä 30, 2008 19:56

No tämä nyt ei varsinaisesti ollut conissa mutta...
Cossasin mangapäivänä Dejikoa, ja mulla oli hiuksissa kiinni styroksiset kulkuset. Ulkona tuuli. Olimme vasta menossa paikan päälle puvut päällä kaverini kanssa - yrtitin pidellä nousevaa helmaani ja herkkiä palluroitani, mutta kiinnitys petti ja yksi kulkusista lennähti autotielle. Lähdin tietysti perään, kun autoja ei tullut. Kulkunen lähti loivaa alamäkeä pyörimään, kunnes tuli ratikka vastaan. Siinä oltiin vähän kyyneleet silmässä, miten nyt yleensä styrokspalloille käy ratikan alla... Mutta pallo selvisi kuin selvisikin koettelemuksesta muutaman sentin lovella (lähes huomaamattomassa paikassa) : )
Viimeksi muokannut Vigly, Ke Heinä 02, 2008 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aqvaario
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqvaario » Ke Heinä 02, 2008 10:08

No ei niinkään nolo, ennemmin ärsytti itseä. Unohdin miltein koko cosplay asun kotiini ja sitten kun huomasin, ei ollut enää paluuta ja hakumahdollisuutta. Miten itseasiassa voi olla niin typerä että unohtaa miltein koko cosplay asun ja huomaa sen vasta miltein 100km matkattuaan? No, sille ei voi enää mitään. Ei vain oikeen ollut sitten hieno cosplay paikanpäällä ja taisi siinä ehkä sitten siellä paikanpäällä olla itsellä nolouden ja häpeän sekavia tunteita. Mutta enää sille ei voi mitään. Jospas sitten tässä muina kertoina varmistaa AINA että se cosplay puku/asu on mukana.

Dynamo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dynamo » To Heinä 03, 2008 18:41

Minun pahin con-mokani on vuoden 2006 Animeconista.
Cosplayasin tuolloin Megaman X-pelien Zeroa, ja asuunhan kuului maahan asti ulottuva hiuslisäke.Oltiin kavereiden kanssa kävelemässä ulkona puiston läpi aikeena mennä kauppaan, kun tunsin oudon kiskaisun tukkalaitteessani. Nooh, hiuslisäkkeeni oli mennyt ja sotkeentunut kiinni jonkun Naruto-cossaajan laukussa olevaan avaimenperään.. Ja kyseinen cossaaja posetti par'aikaa Sasuke-cossaajan kanssa shounen-ai kuvia varten. D: Olin siinä sitten aika nolona, ja pyytelin koko ajan anteeksi yrittäessäni irroittaa tukkaa avaimenperästä.. Ja sivustakatsojat olivat aika huvittuneita. Onneksi sain vähän aikaa tuskailtuani hiukset irti avaimenperästä.
Ego siinä vähän kärsi, mutta osasin jo hetken päästä nauraa itsekin asialle. hehe.

On niitä muitakin mokia varmasti ollut, mutta tuo on kyllä minulle ikimuistoisin. ^^'

Elec
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elec » To Heinä 03, 2008 18:54

Minun noloin cosplay muistoni oli varmaa se kun vuoden 2007 Animeconissa cosplayasin Aaronieroa Bleachista. Olin mukana cosplay kisassa ja asuuni kuului hyvin pitkä sauva sekä naamio jonka alta ei nähnyt yhtikäs mitään. Olin harjoitellut lavalle kävelyä naamiopäässä, joten sen kanssa minulla ei ollut ongelmia. Mutta kun oli kilpailun aika ja minun piti tulla verhon takaa niin sauvani jäi kiinni näyttämöverhoihin >_>''' En aluksi älynnyt sitä itse kunnes kuulin huvittunutta naurua :'D
Onneksi sauva irtosi melkein heti verhoista.
Minua nolotti aluksi kun kaverini selitti kuinka huvittava tilanne oli ollut.

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » To Heinä 03, 2008 19:56

En tiedä näkikö kukaan minun mokaani, mutta se oli Animecon 2006 cosplay kisassa. Cossasin Haurua ja jouduin menemään yksin lavalle joten jännitti ihan hirveästi. Luulin poseeranneeni normisti, mutta lavalta poistuessa huomasin, että olin sormillani pidellyt takin sivuista koko ajan kiinni. Että näin.
Ja vuoden 2007 Animeconissa kun satoi niin suurin osa varmaan huomasi että Orihime asuni sai hieman lisäväriä peruukistani xD siinä sitten kävelin koko päivän asu keltaisenharmaana. Ja on minullakin jäänyt pari kertaa hiukset kiinni jonkun toisen asuun...siinä on sitten nolona yrittänyt irroittaa niitä kun toinen haluaisi jo lähteä jonnekkin muualle.

Nightroad

ViestiKirjoittaja Nightroad » Ke Heinä 09, 2008 22:56

Hmm... Hyvin tuhoisaksi mokaksi meinasi osoittautua Traconissa, kun unohdin Freya-pukuni irtohihat kotiin. Tulimme siskoni ja kahden ystävän kanssa autolla, ja juuri siinä TTY:n pihaan kääntyessä aloin muistelemaan laittaneeni ne keittiön pöydälle. Matka oli melko pitkä, eikä ketään oikeasti huvittanut lähteä takaisin hakemaan. Minulla ei ajokorttia ole ja se oli niistä ystävistäni toisen auto, eikä hän todellakaan aikonut palata. Onneksi isäni sattui olemaan kotona ja paniikkisoiton jälkeen suostui kiltisti toimittamaan ne minulle. Olisi ollut todella ankeata kaiken sen tekemisen vaivan jälkeen oleilla vain osassa pukua... :3

Toinen mokani on tyylivirhe. Tampere kupliissa pidin samaa pukua ja aamulla pukeutuessani onnistuin jopa löytämään yhdet ehjät sukkahousut (reiteni jäivät puvussa paljaiksi ja silloin oli vielä suht kylmää). Paikan päällä tajusin sitten, etten tyhmyyttäni ollut huomannut juuri niitä ihania sauman raitoja, jotka joissakin sukkahousuissa (tietysti juuri näissä siis) ovat siinä reiden päällä. Argh. Yritin sitten piilotella niitä peruukillani, mutta - ei näin. :p

Shewon
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shewon » Ke Heinä 23, 2008 00:58

Joo eli uusiksi meni koko coni moka vastaus kun kaverit saivat minut uskomaan että se "moka" ei ollut paha edes...
No nykyinen pahin moka voisi olla Helsingin kirjamessuilta WCS karsinnoista. Tähän siis liittyy kaksi mokaa...
Ensimmäinen oli se että cosplay takkini näytti hyvin rumalta kun kangas jolla paikkasin pienet rikkinäiset osat oli täysin väärän väriset. Hävetti kaikkien niitten asujen keskellä kun asuni takki näytti niin rumalta. Ja taskutkin olivat samasta kankaasta mutta se kuitenkin ei näkynyt niin pahasti loppujen lopuksi.
Sitten itse esityksessä huomasin että viikatteeni kuuluvat siteet alkoivat irrota paikaltaan ja näyttivät sen osan viikatetta jota en olisi halunnut että ihmiset olisi nähnyt.

Eli pieniä mokia on sattunut... Ja niistä miitti mokista sitten ei edes puhuta. ">____>
Viimeksi muokannut Shewon, To Helmi 26, 2009 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vigly
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vigly » Ma Heinä 28, 2008 12:00

Köh, tää on tää mitä kaikki pelkää ja näkee painajaisia. Animeconin iltana etsiessäni cosplay sukkia huomasin että:

Unohdin puvun kotiin.

Mulla oli Yokon kengät ja ase mukana, mutta pukupussi on jäänyt, ja kahden henkilön kannellessa tavaraa autoon, en osannut tarkastaa kunnolla mukaan tulevia kasseja... Mut sitä sattuu ^__^'

Elyse

ViestiKirjoittaja Elyse » Ma Elo 04, 2008 16:54

Ehdottomasti tähän astisesti pahin mokani kävi Animecon 2007 cosplay-kisassa. Kisassa olin muutenkin aikamoisen stressin alla ja istumapaikalle lavalta päästyäni sain molempiin jalkoihini kamalat suonenvedot, jotka selittyivät korkokenkien tuskastuttaavuudella. (Sama muuten toistui tämän vuoden Animeconissa, jonka muutamat henkilöt varmaan huomasivatikin. Käytin samaa pukua kuin vuottakin aiemmin.) Kyseisen tapahtuman lisättyä stressiä, mokani oli vielä edessä. Palkintojenjako taidettiin pitää heti kisan perään. Ihan ensimmäisenä jaettiin kyseistä palkintoa, jonka sitten sain. Ensin kuulutettiin väärä henkilö lavalle. Sitten menin sinne. Otin sen minkä sain. Jäin tyhmästi lavalle. Ja seisoin. Ja seisoin. Olin paniikissa, koska en tiennyt mitä tehdä. Sitten vasta parin minuutin päästä huomaan, että minun ei enää kuuluisi olla siellä. Lol. Kaveri muistuttaa tästä aina ja ikuisesti. Onneksi kisasta julkaistiin nettiin virallisesti vain ääni.

Sanun
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sanun » Pe Elo 08, 2008 12:18

No tämä ei sinällään mikä kauhea moka ole, mutta... Elikkäs. Animecon VI. Ensiksi jonotellaan puoli tuntia lunastamaan cosplaykisojen ennakkolippuja, lunastetaan samalla kertaa sekä yksilö- että ryhmäkisan lipun, ettei tarvitsisi sunnuntainakin jonotella. Laitetaan molemmat liput puvun taskuun, jonne ne sitten jäävätkin. u_u' Ennen ryhmäkisaa kauhealla kiirellä juostaan jonottamaan ennakkolippuisten jonoon, jossa sitten huomataankin kaverin kanssa lipun jääneen sinne toisen asun taskuun, jes. Sitten sitä mennään jonottamaan ennakkoloputtomien jonoon, jossa tietenkin joudutaan pitkän jonon hännille. u_u'''
Mutta onneksi kaveri oli kiva ja varasi paikan edestä, hän oli sentään niin älykäs että oli laittanut lippunsa laukkuun...
Everyone stays quiet and slowly goes mad

Meishin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Meishin » Pe Elo 08, 2008 12:42

Minun PITI cossata viime Animeconissa Katekyo Hitman Rebornin Hibaria. Vaan tein tempun ja unohdin majoittumispaikalle peruukkisukan. En siis saanut laitettua peruukkia, kun omat vaaleahkot hiukset paistoivat mustan peruukin alta. Se siitä cossauksesta.

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Pe Elo 08, 2008 14:13

Köh. Cossasin viime Animeconissa Alabasta-Namia. Pukuun kuului oranssit kengät. Minulla oli valkoiset kengät, jotka päällystin oranssilla kreppipaperilla. Kengät olivat todella inhottavat jalassa ja tietysti kreppipaperit repesivät juuri ennen cosplay-kilpailua. Siellä sitten kyykin nurkassa ja revin paniikissa pieniä, inhottavia tuppoja irti kengistäni. Onneksi sain lähes kaikki palat lähtemään ennen lavalle menoa.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Yugata Kyoshi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yugata Kyoshi » Su Elo 17, 2008 19:42

Sipi kirjoitti:No ei niinkään nolo, ennemmin ärsytti itseä. Unohdin miltein koko cosplay asun kotiini ja sitten kun huomasin, ei ollut enää paluuta ja hakumahdollisuutta. Miten itseasiassa voi olla niin typerä että unohtaa miltein koko cosplay asun ja huomaa sen vasta miltein 100km matkattuaan? No, sille ei voi enää mitään. Ei vain oikeen ollut sitten hieno cosplay paikanpäällä ja taisi siinä ehkä sitten siellä paikanpäällä olla itsellä nolouden ja häpeän sekavia tunteita. Mutta enää sille ei voi mitään. Jospas sitten tässä muina kertoina varmistaa AINA että se cosplay puku/asu on mukana.

Kemin sarjakuvatapahtumassa minulla kävi niin, että kun olin ilmoittautunut cosplay- kilpailuun Ragnarok Onlinen Stalkerina, unohdin erään HYVIN ison osan cossista kotiin.(se taitaa tuossa avatarissani olla tuo "läppä" joka laitetaan taakse..)
Huomasin mokani vasta junassa, kun vessassa rupesin kaivamaan laukkuani ja vaihtamaan vaatteita.
Eipä siinä sitten suutuksissa oikein tehnyt mieli tapahtumaan mennä, mutta onneksi minulla asuu kavereita Kemissä, jotka eivät oikeen tällaisissa tapahtumissa käy ja oleskelin sitten sen päivän heidän kanssaan.

Eräs kaverini haki kuitenkin ilmoittautumispisteestä sen osallistumislappuseni ja kiikutti sen minulle..
~Yugata Kyoshi~

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”