Halaaminen ja "halikyltit" coneissa

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

markus_mk3

Re: Halaaminen ja "halikyltit" coneissa

ViestiKirjoittaja markus_mk3 » Ti Huhti 14, 2009 21:53

Tulee kyllä mieleen viime vuoden Acon, ku siel oli kuka-lie cossaaja jossain keltasessa asussa (Oli kai Pikachu, en saanu selvää). Joka saakelin kerta ku näki meikäläisen, niin saakuti hyökkäs ja rutisti joka kerta kaikki kylkiluut kasaan. Kerran teki sen takaata päin, niin etten huomannu sen tulevan "halaamaan".

Niinpä...
Anime/Finncon 2008, 2009 ja Cosplay Gaala 2009: Jokeri (Batman)
Anime/Finncon 2011: Hush & Black Mask (Batman)
Tracon VI: Jokeri (Batman)

Jerosu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jerosu » Ma Huhti 20, 2009 17:08

Minulla on tällä mahtavalla kahden conin kokemuksella ollut vain hyviä muistoja halauksista ja halikylteistä. Ensimmäiset kokemukset oli Animecon -08:sta, ja kaikki oli ihan mukavia. Siellä minulla oli mukana halikyltti, ja ihan hyvin se meni, ei glomppauksia tmv., ja toiset kokemukset Tracon -09:stä, ei halikylttejä, mutta ihan kohteliaasti ihmiset pyysivät halausta, odottivat vastausta ja eivät glompanneet.

Mutta jos siirrymme yleiseen mielipiteeseen halikylteistä, halauksista ja glomppauksesta, niin se on tehkööt mitä lystää kunhan pysytään asiallisuudessa, mitä useimmat ihmiset tuntuvat täällä olevan. Minusta halikyltit on ihan hauska idea, ja kiva oikein toteutettuna, mutta kun piketaan siltä kuuluisalta keskitieltä, niin sitten mene jo huonommaksi. On välillä ilo silmälle nähdä hyvin koristeltuja kylttejä, joihin on aikaa nähty, mutta kun vastaan tulee kyltti, jossa on hädin tuskin luettavissa "hug me", niin sitten tulee semmoinen "tut tut"-fiilis.
Minä itse olen niitä läheisriippuvaisia ihmisiä, jotka nauttivat halauksista, ja siksi ne eivät mitenkään inhottavakta tunnu. Toki tuntemattomien kanssa on ongelma se, kuinka kauan halauksen kuuluisi kestää. Sellaisten ihmisten kanssa ei niitä kaveripiirien kanssa harrastettavia monen minuutin marathon-halailua tehdä, vaan minusta se pitäisi olla semmoinen sukujuhlien "Terve ja hauska tutustua minun nimeni on Pertti"-halaus. Eli siis sellainen nopea ja hiukan, mutta vain hiukan tuttavallinen halaus, missä ei ihmisten reviirejä uhata.
Glomppauksille sanon ehdottoman ein melkein kaikissa tilanteissa, eri asia sitten niissä kaveripiireissä, joissa tulee ihan tavan takaa glompattua tutuimpia. Tuntemattomat eivät missään nimessä saisi tehdä niin, jo ihan vain sen takia, että vaikka ei cossi-asussa olisi mitään rikkimenevää, niin ei tiedä, meneekö glompattavan selkä rikki. Esimerkiksi minulla on todella herkkä selkä, jota saattaa alkaa sattumaan koulurepun kanniskelusta. Sitten jos toisella on todellakin se herkkä selkä, niin ei itselleenkään ole mukavaa, jos glomppauksen takia toinen joutuu kärsimään viikon selkäkivuista tai menemään jopa sairaalaan tutkimuksiin sen takia.
Kamalinta se sitten on, jos on uurastanut pari kuukautta puvun kanssa, ja sitten joku tulee, glomppaa ja puku on rikki. Vähemmästäkin alkaisi pännimään.

Tatl

ViestiKirjoittaja Tatl » Su Touko 03, 2009 11:39

Suhtautuminen on aika neutraali, siitä huolimatta, etten kovin innokkaasti halaile edes tuttaviani omasta aloitteesta. Ei siis mitään vastaan oikeastaan. Halata saa melko varmasti pyytämällä (enkä suutu, vaikkei sitä lupaa kysyttäisikään. En vaan välttämättä halaa takaisin silloin), mutta itse en mene vapaaehtoisesti conilaisia halaamaan. En lempihahmoja, enkä halikyltillisiä. Ei vaan tunnu oikein luontevalta.
Suurin osa on tainnut luvan pyytää, mutta yllättävän suuri osa on myös jättänyt pyytämättä. Eipä siinä sinänsä mitään, mutta backhugit ilman varoitusta onnistuvat aina säikäyttämään vähän, varsinkin jos on luullut, ettei takana ole ketään.

Yksi hyvin ärsyttävä seikka kuitenkin on (huomattavasti ärsyttävämpi kuin glomppailu), kun jotkut ihmiset ei päästä irti ajallaan. Pari kertaa on saanut kammeta itsensä irti, kun se toinen roikkuu takiaisena.

Halikyltit on taas ihan sama. En pahemmin lueskele niitä, tai muutenkaan kiinnitä huomiota. Pitäkööt jos haluavat.
Viimeksi muokannut Tatl, La Joulu 26, 2009 23:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sampledi

ViestiKirjoittaja Sampledi » Ma Touko 04, 2009 12:31

Itse olen sen verran ulospäinsuuntautunut ja pelottava ihminen että porukat eivät liiemmin minua halailla uskalla, mutta jos nyt ihan välttämätön halu halailla iskee itselle niin kysäisen kyllä lupaa ko. aktiviteettiin.

Kyltit taas eivät häiritse, jos joku tahtoo kanniskella niitä ympäriinsä niin kanniskelkoot, mutta kuten tuossa ensimmäisellä sivulla mainittiin että ne sillointällöin käyvät kyllä ihan isokokoisista propeista ja pitäisi jättää asenaulakkoon, niin tästä olen samaa mieltä.

Backhugit ovat todennäköisesti lähtöisin vain ylivannoutuneista faneista, jotka tahtovat vain päästä halaamaan lempihahmoaan. Kingdom Hearts fanityttöpoikaRoxascossaaja näkee Pahaa-aavistamattoman Axel-cossaajan keskellä käytävää, tämän silmiin syttyy automaattisesti valo akurokuyaoista jota tämä niin kovasti fanittaa ja lähtee juoksemaan pahaa-aavistamatonta Axel-parkaa kohti ja hyppää keuhkotmurskaavaan backhugiin. Tässä vaiheessa Axel saa sydänkohtauksen ja kärrätään sairastuvalle Roxasin huudellessa: "AAAAAAAAAAAAAAAAXEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!" Tämän perään.
Ylläesitelty tilanne on esimerkki, eikä liity mitenkään tositapahtumiin, tämän ei ollut tarkoitus loukata vaan valaista asiaa hyvin epäselvällä tavalla, joka todennäköisesti vain työnsi backhugien syyn vielä syvemmälle varjoihin.

...Kiitos.
Last.fm

--------------------------

tsumazuitatte Way to go!!
Yeah!! Yeah!! dorodarake Rolling star!!

---------------------------

Tiituli83

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » Ma Touko 04, 2009 21:06

En jaksanut lukea kaikkea, mutta oma suhtautumiseni:

Halikyltit: Ihan ok ne minusta on jos joku oikeasti haluaa halailla vieraita ihmisiä ja muutamaan otteeseen... Söpöjähän ne joskus on. x3

Haleja kyselevät: Hyvä kun kysyvät, että saako halata, tulee Traconista mieleen tilanne, jossa joku tyttö tuli ruokaa jonotettaessa kysymään että "Ootko sä se hahmo X sarjasta Y?" Tähän kaverini vastasi tietenkin myöntävästi kun tyttö oli osunut oikeaan. Tämän jälkeen tuo samainen tyttö kääntyi kavereidensa puoleen ja supattelivat siinä aikansa ja kysyi sitten: "Saaks sua halata" ja kaverini kun ei coniväkeen ollut tietenkään tottunut vastasi myöntävästi ja sai osakseen kunnon rutistuksen. :D Oli onnellinen sen jälkeen, että halaaja oli ollut häntä nuorempi. :wink: (voin ottaa pois jos joku tunnistaa itsensä, mutten usko että tämä on ainoa tämän kaltainen tarina. =)

Yllätyshalit: Ei. Tähän sanon ei vaikka halaaminen muuten on ihan ok. Mutta kuten esimekiksi tuossa "Kaisa Kossarin" tapauksessa, se ei aina ole ihan "ok" . Minua saavat kaikki halia, mutta itse en menisi summamutikassa halimaan toisia, vaikka asu olisikin yksinkertainen ja pehmoinen eikä varmasti menisi mitenkään rikki :D

Ja tosiaan tuo Uke-Chanin kirjoittama juttu "tunsin oloni tervetulleeksi": aivan näin juuri ^.^.
Jotenkin silti halien keräämiset sitten voisivat jäädä edes sinne con alueelle... (meidän koulussa X oli parilla tyypillä "pienimuotoinen" halikisa ja nimiä keräiltiin paidan selkään. xD Sanoisin sille asialle ei vaikka olihan minullakin loppupeleissä sitten oma korteni keossa. xP)

kroteski
Viesti:

ViestiKirjoittaja kroteski » Ti Kesä 16, 2009 11:50

Mielestäni conien halaamiskylteissä ei ole mitään erityisen pahaa, vaikka en kyllä itse alkaisi käyttämään sellaista. Se tuntuisi ehkä hieman liian huomiota kerjäävältä.
Se taas että joku tulee punastellen luokse ja sanoo: "Sulla on ihan sika hieno asu ja mä tykkään Hahmo X:stä kauheesti, saaks sua halata?" Niin ei sitä henno oikein kieltäkkään kun toinen tahtoo halailla lempihahmoaan ja saa siihen vielä kehutkin päälle. (tai vaikkei saisi, sillä jos joku tule erikseen kysymään halikyltittömältä lupaa halata niin siinä on tarpeeksi kehua ;) )

Ikävämpi juttu taas sattui viime vuoden ('08) Animeconissa jossa olin kaveriporukkani kanssa Naruton Itachina. Olin puurtanut kotona vaivalla koko asun ja olin oikein iloisena kun sain sen valmiiksi. Sitten Tamperetalon nurmikolla astellessani syöksyi joku random fanityttö takaa päin kimppuun ja ilmeisesti yritti reppuselkään. Ensinnäkin pelästyin hirveästi että mitä oikein tapahtuu, ja sitten piti ravistella se innoisaan hihittävä fani selästä. Enää ei naurattanut vaikka tyttö alkoi kiljua että olen ihanaihanaihanaihanaihana...
Peruukki oli lähtenyt paikoiltaan ja piti mennä vessaan peilin eteen se asettamaan uudestaan. Vessassa huomasin myös että Akatsuki viitassa olevista pilvistä yksi oli revennyt puoliksi irti vaikka se oli kiinnitetty kotona kangasliimalla ja tikeillä. Glomppaus ei siis ole aina hauskaa, ihmiset. Kysykää vaan se halaus lupa ja nielkää pettymyksenne jos tulee kieltävä vastaus esim. asusta irtoaviin osiin vedoten.
I'll give you Sergei in a nutshell: a militaristic retard with a peculiar speech disorder which makes his speech abrupt. Most of the words that he uses are obscene profanities. WHAT an ass.

Tiituli83

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » Ti Kesä 16, 2009 15:24

kroteski kirjoitti:Sitten Tamperetalon nurmikolla astellessani syöksyi joku random fanityttö takaa päin kimppuun ja ilmeisesti yritti reppuselkään. Ensinnäkin pelästyin hirveästi että mitä oikein tapahtuu, ja sitten piti ravistella se innoisaan hihittävä fani selästä. Enää ei naurattanut vaikka tyttö alkoi kiljua että olen ihanaihanaihanaihanaihana...
Peruukki oli lähtenyt paikoiltaan ja piti mennä vessaan peilin eteen se asettamaan uudestaan. Vessassa huomasin myös että Akatsuki viitassa olevista pilvistä yksi oli revennyt puoliksi irti vaikka se oli kiinnitetty kotona kangasliimalla ja tikeillä.

Just toi on ärsyttävää... Itselle nyt ei ole näin käynyt eikä mitään hajotettavaakaan ole ollut, mutta sitten kun on niin ihmiset saa kiertää mut kahen metrin päästä ;D no ei ehkä, mutta toisaalta jos miettii asiaa tämän fanitytön kannalta... hänhän voisi ajatella vaikka näin (vain esimerkki): "Pöh... ihan kun MÄ olisin voinut tietää ettei sitä saa halata... olis sitten ottanu jonkun lapun mukaan ettei saa halata... tosi törkeetä tollanen et ei anneta halata.. jne."
Toisaalta ymmärtäisin tämän kannan aika hyvin. mutta jos coneissa joka kolmannella on tuollainen lappu, ei kukaan enää uskaltaisi halata ketään tai edes tulla kysymään sitä... myös nämä ns. halikyltit hukkuisivat "ei halia minulle" kylttien joukkoon. Joten tämäkään ei tietenkään olisi toimiva systeemi :P Järki käteen ihmiset.. hyökätkää sitten edes edestä päin tai ilmoittakaa tulostanne ;D

Pauke

ViestiKirjoittaja Pauke » Ke Kesä 17, 2009 16:46

Minusta halaaminen on ihan ok, mutta ensin pitäisi kysyä saako halata ja hyväksyä vastaus oli se sitten mikä hyvänsä, ainakin henkilöiltä joilla ei ole kylttiä. (Ja kieltäytyäkin voi kohteliaasti) Kaikki eivät halaamisesta vain yksinkertaisesti pidä tai asussa on herkästi rikkoutuvia osia. Mutta mitään suuria kylttejä ei mukana minusta saisi raahata, ainakaan sisätiloissa. Mutta kaikenlaiset rape me kyltit saisi kyllä jättää kokonaan pois. 11-vuotias tyttö kissankorvineen ja pokemon laukkuineen suuren rape me kyltin kanssa, minkälaisen kuvan tämä antaa muille koko animeharrastuksesta? :shock:
Mutta joo halailu on ihan mukava asia, toisia ärsyttää minkä sille mahtaa, kaikkia on vaikea miellyttää.

Opal

ViestiKirjoittaja Opal » Ma Kesä 22, 2009 22:52

Yhdyn Pauken puheenvuoroon.

Kyltit ovat ihan hauskoja kunhan tyypit niiden takana eivät ala käydä ylikierroksilla kuten joissakin tapauksissa on huomattu. Lisäksi - ne häröt kyltit. Kyllä kanssaconi-ihmiset varmaan tietävät kuitenkin, että olet härö - kaipa harrastus kaikille aiheuttaa sellaista aina toisinaan - ilmankin mitään kylttejä.

Tietävätkö nämä lapsukaiset muka todella, mitä raiskaus (rape) tarkoittaa? Alkaa tuntua että sen tietämisestä on tulossa samanlainen urbaanilegenda kuin sanasta homo. Lapset kuulevat paljon sitä käytettävän väärässä kontekstissa ja alkavat käyttää sitten itse samoin siinä väärässä paikassa. Lapset, raiskaus on julmaa. Siitä ei tule kenellekään hyvä olo, siitä jää traumoja luultavasti loppuelämäksi. Raiskauksen pyytäminen ei tarkoita, että haluat seuraa tai jonkun silittelemään päätä ja istuttamaan sinut syliinsä, se tarkoittaa jotain paljon kauheampaa.

Älkää rakkaat ihmiset kulkeko julkisilla paikoilla kiljuvine kyltteinenne, jos ette edes tiedä mitä niiden teksti tarkoittaa!

Muuten nämä tilaa-turhaa-viemättömät laittaukset ovat aivan ookoo. ^^
Olet oman elämäsi päähenkilö. Ilmaise itseäsi rauhassa. Mutta muista, että myös kaikki muut ovat omien elämiensä päähenkilöitä.

nimetön

ViestiKirjoittaja nimetön » Ma Heinä 13, 2009 22:18

No esimerkin tyyppi olisi täysin ajattelematon typerys, koska ei ota huomioon toisen asua ja sen mahdollista haurautta ja halaa vielä ilman lupaa.

Mitä nyt ihan yleisesti halaamiseen ja halikyltteihin tulee, niin mielestäni ne ovat ihan ok. En ole kosketuskammoinen (ainakaan enää, animecon 2006 halikammo-selitys oli kyllä mahtava kun ei uskaltanut halata...) joten halit ja ehkä pusutkin (ei tosin mitään hot make out kieli kurkkuun sessioita, ei nyt mennä liian pitkälle ö___ö') voivat olla ihan tervetulleitakin välillä. Kunhan siihen pyydetään lupa. En missään nimessä halua, että minut yhtäkkiä glompataan takaapäin ja parin metrin kaaressa lennän maahan ja samalla vahingoittuu sekä minä että asuni. Tai että joku hyökkää kimppuun kun kädessäni on se ihana täytettä valuttava sämpylä joka sitten lätsähtää maahan/syliini pelästyessäni. Kysyminen ei satuta ketään ja todennäköisemmin saat sitten iloisen vastahalin sen sijaan että kiroileva ja vihainen tyyppi x juoksee perääsi.
You are incompetent.

Zinny-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zinny-chan » Ti Heinä 14, 2009 23:42

Halailu coneissa: Hyväksyn sen, kunhan kysytään lupa että saako halata vai ei ja arvostetaan myös sitä EI vastausta. Idea on suloinen omalla tapaansa, mutta joissakin tapauksissa aika pelottava.
Hali-kyltit coneissa: En oikein tykkää niistä. :/ Niitä on joka paikassa ja PALJON. Niistä tulee vain ahdistava olo ja alkavat ärsyttämään. (vanha juttu jo meikäläisen mielestä)

Itse joutunut muutaman kerran halien kohteeksi tuntemattoman osalta. Viime kesän animeconissa Tampereella meinasin saada sydänkohtauksen,kun eräs cowboy hattuinen tyttö tuli ja halasi. Kysyi kyllä luvan, mutta säikäytti kun nostikin minut ilmaan ^^'

Kunnon yllätys-säikäytys halaus kuitenkin tuli Tampere kuplii 2009 tapahtuman tienoilla,kun kaksi netti-kaveriani tuli ja kaappasivat minut sivuun halien :'D Oli lähellä etten tintannut,kun en tajunnut ensin ketä siinä oli. Juuri sen takia minulle tehdään yllätys-halit ja glompit OMALLA VASTUULLA, koska saatan säikähtäessäni lyödä ihan oikeasti.

Shoteharu

ViestiKirjoittaja Shoteharu » Ke Heinä 15, 2009 20:01

Oma kantani on täällä sanottu moneen kertaan. Siis, halikyltit ja halit ovat kyllä ok, mutta luvalla. Itse en ymmärrä miksi con nyt yhtäkkiä saa porukan silmät kiilumaan halihimosta, mutta siitä vain. Kylteissä kyllä kannattaa käyttää sitä paljonpuhuttua järkeä ihan vapaasti. Oma-aloitteisesti en halaile kuin ystäviäni ja usein kieltäydyn pelkkää kylttiä heiluttelevien yrityksistä. Leipäläpi auki!

Nyt kyltit näyttävät kyllä vallanneet conit ihan oikeasti. Joka toisella vastaantulijalla on jonkinmoinen kyltti jossakin ja ikävän moni on juuri niitä paikanpäällä vihonsivulle tehtyjä versioita. Mutta kuinka suuri osa ottaa kyltin matkaan ihan vain koska muillakin on? On tullut huomattua, kuinka jotkut kyltin omistajista näyttävät melkein tuskaisalta halikaverin sitten saapuessa hakemaan omaansa. Haleja annetaan täydellisen apaattisesti ja ikäänkuin konemaisesti. Päähäni vain putkahti, että halailusta olisi tullut jonkinlainen coneihin yhdistettävä tapa. Tunteeko porukka, että conissa pitäisi kanniskella jonkinlaista kylttiä ja halailla/pussailla porukkaa, koska sattuu olemaan con? Jostain tapa halia tuli, jäi ja jumahti, kuin mustikkatahra.

Siinä ajatuksia pienestä päästä.

Fukka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fukka » To Heinä 16, 2009 03:21

Shoteharu kirjoitti:Nyt kyltit näyttävät kyllä vallanneet conit ihan oikeasti. Joka toisella vastaantulijalla on jonkinmoinen kyltti jossakin ja ikävän moni on juuri niitä paikanpäällä vihonsivulle tehtyjä versioita. Mutta kuinka suuri osa ottaa kyltin matkaan ihan vain koska muillakin on? On tullut huomattua, kuinka jotkut kyltin omistajista näyttävät melkein tuskaisalta halikaverin sitten saapuessa hakemaan omaansa. Haleja annetaan täydellisen apaattisesti ja ikäänkuin konemaisesti. Päähäni vain putkahti, että halailusta olisi tullut jonkinlainen coneihin yhdistettävä tapa. Tunteeko porukka, että conissa pitäisi kanniskella jonkinlaista kylttiä ja halailla/pussailla porukkaa, koska sattuu olemaan con? Jostain tapa halia tuli, jäi ja jumahti, kuin mustikkatahra.

Samanlaisia ajatuksia olen itsekkin pyöritellyt. Itseäni on myös askarruttanut halikylttien kantajien apaattisuus ja muu tunneilmaisu. Vaikka halailu on kivaa ja sitä voi siloin tällöin jopa vieraan ihmisen kanssa max 15 sekuntia harrastaa, mutta jos halia pyytävän tai kylttiä kantavan ilme on kuin sontaa olisi syönyt, niin houkutteleeko se halaamaan? Toinen asia näissä ulkoisissa luotaantyöntävissä ominaisuuksissa on (ainakin itselleni) se, jos halaaja/kylttiläinen on lähes puolialasti. Hikisenä, limaisena ja haisevana, kun conissa itse liikkuu ja tietää muiden myös liikkuvan, niin ei hirveästi innosta halata jotakuta, jonka vaatetuksessa on yhtä paljon kangasta kuin omassa tyynyliinassani.

Nämä kaksi ominaisuutta, kun laitetaan vielä yhteen ja lisätään glomppausominaisuus, niin saadaan aikaan minun oma conipainajaiseni.

Kuitenkin halikylteistä on mennyt maku niiden suuren määrän takia, ja suurin osa niiden kantajista tuskin tietää, mikä Free Hugs -kampania alkujaan oli. Niiden lähdettä ei tunneta, jolloin niiden merkitys ja arvo muttuvat.

batta

ViestiKirjoittaja batta » To Heinä 16, 2009 11:14

-
Viimeksi muokannut batta, Ma Maalis 07, 2011 20:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kisa

ViestiKirjoittaja Kisa » To Heinä 16, 2009 12:45

Itse olen ollut vasta yhdessä conissa, joten en ole ainakaan toistaiseksi 'kyllästynyt' asiaan vaan se oli minulle täysin uusi ja tuli osittain yllätyksenä. Pidin asiasta kovasti ja se piristi ainakin minun con-mieltä, siis nimenomaan henkilöt, joilla oli kyltti tai jotka pyysivät luvan halaamiseen : D. Yllätyshalaamista ilman lupaa ei minun kohdalleni sattunut, mutta moisesta en varmaan olisi pitänyt.
Yhden asian mihin kiinnitin huomiota olivat kylttien tekstit, laatu ja kylttiä/ lappua kantavan henkilön asuste/ olemus. Yhdyn aiemminkin sanottuihin asioihin teksteistä, niiden tulisi mielestäni olla asiallisia ja mielellään omaperäisiä jos mahdollista. Toki myös hieno koristelu korvaa jos teksti ei ole niin omaperäinen. Lisäksi itseäni ei ainakaan houkutellut mennä halaamaan henkilöä, jolla oli ihan normi vaatteet, hieman apaattinen ilme ja kuulakärkikynällä kirjoitettu 'Free Hugs' - kyltti. Tämä päinvastoin herätti hieman kysymyksiä, että mitäköhän tuokin oikein yrittää. Sen sijaan voisin vastakohtana mainita Animeconissa pyörineen söpöön lilaan kigurumiin pukeutuneen pojan, jolla oli vaaleanpunaisella kuvalla vasrustettu tutti suussaan. Nähdessäni tämän ja Free Hugs lapun pojan pukuun kiinitettynä kävelin vielä ainakin 20 metriä hänen peräänsä saadakseni halin :).

Lyhyesti sanottuna, kyltit ovat minusta ihan kiva juttu, mutta lupa halaamiseen tulisi kyllä aina kysyä. Lisäksi jos joku nyt tulee ihan nenän eteen heiluttelemaan jotain kylttiä, niin ei kiitos. Ja suuria kylttejä tulisi tietysti kohdella kuten suuriä proppeja, eli narikkaan ssälläolo ajaksi siinä missä propitkin.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”