Halaaminen ja "halikyltit" coneissa

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

CatEars

-

ViestiKirjoittaja CatEars » Su Kesä 17, 2012 14:23

-
Viimeksi muokannut CatEars, To Elo 22, 2013 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nitsakia

Re: Halaaminen ja "halikyltit" coneissa

ViestiKirjoittaja Nitsakia » Ma Syys 24, 2012 23:34

Minusta se on söpöä kun ihmiset tulevat pyytämään "saako halata?" (anteeksi olen väsynyt)
Ja se kyllä piristää mieltä ja meininki on muutenkin rentoa/yhtenäistä porukkaa fiilis.
Sekä se jollain tavalla kuuluu conien henkeen... Tjaa-a

Tämän vuoden a-conista jäi mieleen
hän: "Näytät pelottavalta..."
minä:"..."
hän:"saanko halin?"
*hali*
*kummatkin jatkavat matkaansa*
minä:*pelottavalta??...*
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

CissyDella

ViestiKirjoittaja CissyDella » Ti Syys 25, 2012 01:30

CatEars kirjoitti:Nyt muistui mieleen eräs kerta kun näin halikyltin jossa luki '' Hug me! if you don't hug, you must pay some money. '' Alkoi hiukan pelottamaan kun olin yksin, ja kyseinen henkilö oli pukeutunut mustiin.

Ehehhee, ettei vain sattuisi olemaan tämän kevään Kemin mangapäivä? ^^'' Koska silloin cossailin Kakuzua Narutosta, ja minulla oli suurin piirtein(If you don't hug me, you must pay some money! <-- tarkalleen ottaen tuollainen, ja sitten siihen oli piirretty hahmoni kuva chibinä, dollarit silminä) kuvailemasi mukainen halikyltti. Olen todella pahoillani, jos se olin juuri minä joka onnistui pelottamaan sinua, koska se ei todellakaan ollut tarkoitus. Yritän aina keksiä jotai omaperäisempää halikyltteihini, kuin pelkkä "Free hugs" tai "Halaa minua". Tuo "If you don't hug me, you must pay some money!" teksti oli tarkoitus olla vitsikäs viittaus cossimaani hahmoon; Kakuzuun, joka on kitupiikki, jolle raha ja sen ansaitseminen on kaikki kaikessa. ^^'' Ei sillä, en olisi huolinut keneltäkään sentin senttiä, halasipa sitten minua tai ei, kyltin tekstin tarkoitus oli kuitenkin vain olla hahmoon mukautuva läppä. En halua kuitenkaan ketään säikytellä näillä. ^^'' Pahoitteluni asiasta.
Resident Evil <3

sonikkumarsu

ViestiKirjoittaja sonikkumarsu » Su Marras 11, 2012 17:39

Jos on halikyltti niin halaamisessa ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Halaamaan ryntäämisestä en voi oikeen sanoa pahasti sillä itse olen näitä jotka tulee ensin halaamaan ja sitten vasta kysymään ''saako halata?'' Tietysti on näitäkin joita halailu ahdista, mutta mielestäni se on jotenkin outoa jos ei tulla halaamaan coneissa, hyvän maun rajoissa tietenkin. Vaikka olisikin ihana cossi niin ei tarvitse juosta ja mennä roikkumaan toisessa, ellei ole tuttu niin asiahan on tietysti erikseen. Mutta jos oikeasti ei halua haleja niin free hug kyltti, pedobearillä varustettuna,mielipuolinen ilme kasvoilla, ja outo käyttäytyminen luulisi toimivan niin ei ainakaan tulla halaamaan.
Näitä viestejä lukiessa tulee sellainen olo että pitää jatkossa pitää muistaa mennä nykimään ensin hihasta ja kysyä hienovaraisesti saako halata.

illusiα
Viesti:

ViestiKirjoittaja illusiα » Su Joulu 02, 2012 15:08

Halikyltit ovat mielestäni ihan ok, pakkohalaaminen ja muut yllätyshalit taas ei. Myös kyltin teksti on olennaista ( = en aprovaa näitä 'rape me' yms. kylttejä. ) Esimerkiksi jos teksti viittaa hahmoon, se on mielestäni vain hauskaa ja siitähän näkee mielestäni, kuinka hyvin henkilö tuntee hahmon.
Viimeksi muokannut illusiα, Ke Touko 29, 2013 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

Enzeru

ViestiKirjoittaja Enzeru » Ma Joulu 10, 2012 19:27

Mun mielestä halit on coneissa kivoja ja näin, mutta se ei sit ole kivaa jos joku tulee antamaan kauhean yllätysrutistuksen vaan sen takia, että "nokun sää cossaat Sasoria ja mää Deidaraa eli meidän pitää olla ihan in löööv!". Mun mielestä halaaminen on mukavaa ja itse menen usein coneissa halaamaan niitä, joilla on halikyltti. Musta on myös mukavaa saada hali conissa. En kuitenkaan tykkää siitä, jos joku tulee halaamaan mua lupaa kysymättä ja tosi kovaa yllättäen, koska siinä säikähtää ja silleen + puku voi kärsiä yms.

Mä ite tykkään erityisesti sellaisista halikylteistä, missä on joku siihen hahmoon liittyvä vitsi tai muu vastaava. :D Niille on aina hauska naureskella coneissa. Keksikää ihmiset siis hauskoja vitsejä halikyltteihinne, niin saatte Enzerulta haleja ensi vuoden coneissa :D
please release me before breaking

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ti Joulu 11, 2012 10:31

Halikyltit eivät ole koskaan minua häirinneet. Jos joku haluaa haleja, saa siitä kyllä ilmoittaa kyltillä. Niitä "rape me" -kylttejä katson aina pahalla, varsinkin jos ovat nuoremmalla henkilöllä. Tulee sellainen olo, että tietääköhän tuo henkilö mitä tuo teksti edes tarkoittaa vai onko kyseessä muuten vain päästään sekaisin oleva henkilö.

Itse en halaile tuntemattomia ihmisiä coneissa, oli näillä kyltti tai ei. En erityisemmin välitä tuntemattomien halailusta, mutta jos joku tulee halia pyytämään, niin kyllä silloin halaan. Yllätyshalaajista en pidä, enkä ihmisistä jotka stalkkaavat koko conpäivän ajan ja pyytävät vähän väliä halia (tapahtui näin Animeconissa 2007 kun cossasin An Cafen Mikua ja kaverini Bouta. Pikkuinen Antikku-fanilauma stalkkasi minua ja kaveriani koko päivän ja pyytelivät haleja. Sanottiin kyllä heille tästä asiasta muutaman kerran). Jos pukuni on helposti rikki menevää sorttia tai voi jäädä helposti halaajaan kiinni, en halua antaa haleja.

Mutta en lähtisi halikylttejä ja halaamista kieltämään, joskus se on ihan mukavaa. Kun vaan muistetaan, että kaikki ihmiset ei siitä tykkää ja ketään ei halata väkisin.

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ma Tammi 14, 2013 22:38

Oma kokemukseni on aivan ihanat ja tosi kohteliaat tyypit. :) Animeconissa kaikki halaajat kysyi ensin halia ja tekivät sen hyvin varovasti/lempeästi. Olen itse aika halikammoinen, en halaile edes parasta ystävääni, mutta tää kokemus ei kyllä mitenkään pahentanut kammoa vaan siitä tuli vaan tosi hyvä mieli. Cossasin vielä tunnettua/yleisesti halittavaa hahmoa jolle yleensä löytyy näitä sekopääfaneja mutta enpä törmäillyt. Muutenkin oma kokemus on se, että suurin osa näistä hulluista halijoista on lopettanut enkä noita asiattomia kylttejäkään ole nähnyt. Voi toki olla että mulla on vaan käyny tuuri c':
Viimeksi muokannut Horaaneko, Ke Helmi 12, 2014 01:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There is no spoon.

Pullasuttu

ViestiKirjoittaja Pullasuttu » Ke Tammi 30, 2013 16:11

Mielestäni halikyltit ovat söpöjä. :'3
Mutta kun kyltissä lukee juuri jotai "rape me" tai muuta inhaa niin ei - ei näin. Myöskin liian isot kyltit ärsyttää, kun on jo valmiiksi ahdasta liikkua. Myös kaikki yllätyshaliglomppaamiset ärsyttää. Onhan se joo tosi söpöä ja kivaa loikkia toisen niskaan, mutta hei oikeasti. Entäs sitten kun "uhrin" puku oikeasti hajoaa tai jotai muuta? Mitäs jos vaikka solisluun murtuma on vasta parantunut ja joku loikkaa ja survaisee sen entistä huonompaan kuntoon? Koskaan ei pitäisi olettaa, että se on okei hypätä ja rutistaa. MUTTA jos cossaaja pitää mukanansa kylttiä "GLOMPPAA" tai muuta vastaavaa, eikö vastuu ole silloin cossaajalla jos puku sattuu hajoamaan?

Hyvin sekalaista tekstiä ja pohdintaa. Pahoittelen. u__u''
When I grasp roses they bloom madly and die

Gumimon09

ViestiKirjoittaja Gumimon09 » To Tammi 31, 2013 14:35

Mä tykkään halia ja tulla halituksi ja mustakin on hauskaa, kun halikyltissä on joku hahmoon liittyvä vitsi. Harmi vaan kun itse harvemmin keksin sellaisia joten näitä kylttejä ei tule pahemmin kanniskeltua. Viime kesän Animeconissa tosin cossasin pikku Yami Malikia Yu-Gi-Oh!:sta ja sillon mulla oli lappu, jossa luki ensin mustalla "Free stabs" ja sitten "stabs" oli yliviivattu punasella ja sen alla luki "hugs". Kyseessä oli siis Yu-Gi-Oh! Abridged -viittaus. Frostbiteen kuitenkin ajattelin ottaa mukaan jonkinlaisen halikyltin riippumatta siitä keksinkö siihen jonkun hahmoon liittyvän vitsin tai en.

Luova Hullu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Luova Hullu » To Helmi 14, 2013 16:08

Itse en pidä päällekävijöistä. Mutta jos joku tulee kopauttamaan olkapäälle ja pyytää kiltisti halia, tykkään oikein paljon. Olen cossannut Inuyashaa, joten asussa ei ollut mitään särkyvää, jolloin halit olivat vain pelkkää plussaa.

EDIT: Sorry, olin vastannut tänne jo aiemmin, vuosia sitten, en vain muistanut... xD
http://iEevee.deviantart.com

Tracon 2013 (hope so) - Amanecer (oma hahmo)
Tracon 2014 (again, Hope So) - Inuyasha

Oswald Cobblebot

ViestiKirjoittaja Oswald Cobblebot » Ke Helmi 20, 2013 22:49

...Mainio keskustelu. Tästä syystä pukuni ovatkin viime aikoina sisältäneet joko metrin seipäitä tai jotain vastaavaa, koska kerran tuli halaaja vähän puskan takaa ja ympärihän siinä mentiin. Vähän kiristi hermoa, mutta onneksi ei iloinen tyttölapsi nähnyt meikäläisen murhailmettä pukuni takaa :D

Aina pitää lupa pyytää. Paitsi jos tunnet kohteen hyvin. In that case, go nuts :D

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ke Helmi 20, 2013 22:53

Itse en ole vielä halikylttiä kanniskellut, mutta tykkään mennä pyytämään halia lempihahmojani cossaavilta. Tosin kysyn aina ensin luvan kohteliaasti ja olen supersuper varovainen jos cossi näyttää vähänkin helpommin rikkoutuvalta. Ainakin yritän parhaani. Halaaminen on kivaa ja piristää päivää huomattavasti. Hauskaahan coneissa on halailla, mutta jos joku sanoo että ei, niin ei se mitään, ymmärtäähän sen jos joku ei tykkää halata. Itsekkin ensimmäisissä coneissani vähän niinkuin karsasti sitä, mutta nykyään se on vain mukavaa ja lyö jonkinlaista yhteisöllisyyttäkin. xD

kattaro

ViestiKirjoittaja kattaro » Ma Helmi 25, 2013 21:15

Ei halikyltit haittaa, halailkoon halikylttiläiset toisiaan, löytävätpähän ainakin toisensa helpommin kylttien ansiosta mutta glomppaajat on hirveitä. Etenkin ne jotka tulevat takaapäin ja alkavat nylkyttää. Eräässä Animeconissa olin serkkuni kanssa Totorocosseissa, ja oli todella ikävää ja mautonta kun ensin söpö pikkutyttö ujosti silitti Totoron tassua ja näytti olevan onnenkyynelten partaalla ja sitten takaa ryntää joku muka hauska pervoilija ja alkaa nylkyttää Totoro-rukkaa huutaen "Rape! Rape!" Saatoin olla hieman väkivaltainen riuhtoessani hänet irti Totorosta (jonka puku ei myöskään ollut suunniteltu kestämään sellaista käsittelyä). :(

//ja halin olen kyllä pyydettäessä antanut! Sellaisen pyytäminen on suorastaan imartelevaa :>

Talvikuningas

ViestiKirjoittaja Talvikuningas » Pe Maalis 01, 2013 22:58

Itselle tulee hyvä mieli kun joku pyytää halia. Aina olen suostunut, silloinkin kun päällä on ollut helposti rikkoutuva cossi. Olen vain todennut että "varovaisesti" ja kaikki halaajat ovat olleet varovaisia ja hyvin kohteliaita.

Mitä kyltteihin tulee, mikäs siinä, kunhan kyltti ei ole loukkaava (esimerkiksi kaiken maailman rapekyltit pitäis kieltää heti kättelyssä) ja on riittävän pieni. Kerran meinasi tulla päähän isosta vanerikyltistä. Ei kiva.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”