Tissit on/off

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

saino

Re: Tissit on/off

ViestiKirjoittaja saino » Ma Loka 18, 2010 19:43

Yokiri: minulle on opetettu, että bindauksen kiristäminen yksin sujuu siten, että kiinnittää nauhat ovenkarmiin/vastaavaan. Ja sitten kävelee poispäin, narut kiristyvät ja täytyy enää saada sidottua ne sopivan tiukalle. (viimeinen osa on toki hieman haastava, varsinkin kun eteen bindin nauhoja EI kannata oman kokemukseni mukaan ikinä sitoa. Silloin nauhat joko a. painavat valmiiksi b. valuvat alas bindauksen päältä ja kaivavat niin pirusti sattuvan kolon rintojen alle...)

...tämähän edellyttää, että nauhat ovat lenkkinä, mutta se on joka tapauksessa ehdottomasti kätevin tapa. Ei kahta erillistä päätä.
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Holly

ViestiKirjoittaja Holly » To Joulu 02, 2010 19:27

En nyt ole ihan varma, että onko tämä oikea paikka tälle, mutta...

Minulla olisi pitkän tuskailun ja pohtimisen jälkeen nyt suunnitelmissa tehdä Gurren Lagannin Yokon puku. Yksi lukuisista ongelmista onkin tämän neitosen muhkea rintavarustus. Itselläni on semmoiset ehkä B- tai C-koon rinnat, mutta Yokolla on varmaan tuplasti isommat. Ilman kauneusleikkauksia ei taida olla mahdollista saada näyttämään rintoja isommilta tuossa asussa, mutta olisiko mahdollista saada aikaan edes jonkunlaista tissivakoa jollain konstilla? Omistan kyllä parit push-up rintsikat, joiden kuulemma pitäisi tätä efektiä luoda, mutta ne eivät mielestäni auta tarpeeksi.

Toinen ongelmani on se, että miten saan pysymään nuo bikinit päällä niin, ettei tule epämukavia tilanteita kesken conipäivän? Ne kun näyttävät pari kokoa liian pieniltä Yokolle.
Joskus tein niin, että laitoin jesaria "nurinperin rullalle" niin että siitä tuli kaksipuolista teippiä, ja varmistin sillä cossin yläosan päälläpysymisen, mutta se ei ollut ehkä kaikken pitävin tai mukavin keino. Olisiko kenelläkään parempia ideoita?

Olen pohtinut erilaisia ideoita bikiniyläosan toteutukseen, kuten rintaliivien muokkausta/päällystystä ynnä muuta, mutta en oikein tiedä ovatko ne kelvollisia. Apua kaivataan kipeästi!

adreena
Viesti:

ViestiKirjoittaja adreena » To Joulu 02, 2010 21:13

Holly kirjoitti:Toinen ongelmani on se, että miten saan pysymään nuo bikinit päällä niin, ettei tule epämukavia tilanteita kesken conipäivän? Ne kun näyttävät pari kokoa liian pieniltä Yokolle.
Joskus tein niin, että laitoin jesaria "nurinperin rullalle" niin että siitä tuli kaksipuolista teippiä, ja varmistin sillä cossin yläosan päälläpysymisen, mutta se ei ollut ehkä kaikken pitävin tai mukavin keino. Olisiko kenelläkään parempia ideoita?

Toppaamiseen en puutu koska en osaa, mutta tähän toiseen pulmaan tepsii silikoniteippi. No, ainakin se auttaa, koska ei sekään ikuisuuksia iholla pysy. Silikoniteippihän on kaksipuoleista teippiä joka näyttää ja tuntuu hieman samalta silikoninauhalta mitä on stay up -sukissa (ohuempana tosin). Sen kun lätkäisee _puhtaalle_ iholle ja vaatteen siihen päälle niin pysyy, kunhan ei jumppaile ihan älyttömästi. Lähtee iholta sata kertaa kivuttomammin kuin jesari. Lindexiltä olen omani ostanut, heillä on sellainen uusi Shirley's secrets -tuotesarja jossa on paljon tällaisia elämänpelastajia. Löytyy alusvaateosastolta, maksaa noin vitosen. Samasta sarjasta löytyy myös nännilätkiä, eli eri muotoisia tarroja jotka voi laittaa nännin päälle. Että jos nyt sitten kuitenkin vähän tissi vilahtaa liikaa biksuista niin ei ihan mennä hävyttömyyksiin.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Rakuen91
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rakuen91 » La Joulu 25, 2010 21:02

Olen noin kokoa 75D ja tykkään enemmän Cossata poikia. (Koska pojilla on yleensä makeemmat puvut ja tyttöjä cossaan vain jos aikaa ei ole tai joku pyytää.) Mutta ongelmani on se että "Tytöt" Eivät pysy ideaalisiteen ja/tai jesarin kanssa piilossa vaan alkavat kiivetä kaulaa kohti tai bindi lähtee vaeltamaan ylöspäin. Joten pyytäisin apua kuinka nämä saisi uskottavasti piiloon. Kateellisena kun aina katselen kuinka muut cossaaja kaverit on liteitä.
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

Sora-sama

ViestiKirjoittaja Sora-sama » Pe Joulu 31, 2010 14:32

Tämä keskustelu sopisi siskolleni. Hän sai synttärivieraani puhumaan tisseistä ja koristelemaan sydänpipareista tissejä. Ihanaa.

Mutta ihan siihen aiheeseen. Olen siis harkitsemassa kahta ensimmäistä cossiani samassa conissa. Ongelmana on vain tosiaan rintojen koko, ja vaikka toinen onkin crossi, tuottaa ihan cossaaminen ongelmaa.

Cossina on siis ihan Black Rock Shooter. Ainut ongelma on, että vaikka olenkin rinnustaltani aika keskitasoa ysiluokkalaiseksi, on tämä BRS todellakin kutsuttavissa laudaksi. Ongelmana on, pitäisikö sille tehdä mitään. Varsinkin, kun aion hyppiä tuossa versiossa, jossa hänellä on bikinit, jolloin bindaaminen siteillä tai crossiin aikomallani jessekorsetilla ei toimi.

Pitäisikö siis tyytyä siihen, että BRS:in rintavarustus on mystisesti isontunut vai olisiko jotain keinoja, joita ei näkyisi bikinien alta?
No, minä olen juonittelija. Kuuluu työnkuvaan epäillä jäätelöäkin tappajaksi.

Rakuen91
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rakuen91 » Pe Joulu 31, 2010 20:05

Sora-sama kirjoitti:Tämä keskustelu sopisi siskolleni. Hän sai synttärivieraani puhumaan tisseistä ja koristelemaan sydänpipareista tissejä. Ihanaa.

Mutta ihan siihen aiheeseen. Olen siis harkitsemassa kahta ensimmäistä cossiani samassa conissa. Ongelmana on vain tosiaan rintojen koko, ja vaikka toinen onkin crossi, tuottaa ihan cossaaminen ongelmaa.

Cossina on siis ihan Black Rock Shooter. Ainut ongelma on, että vaikka olenkin rinnustaltani aika keskitasoa ysiluokkalaiseksi, on tämä BRS todellakin kutsuttavissa laudaksi. Ongelmana on, pitäisikö sille tehdä mitään. Varsinkin, kun aion hyppiä tuossa versiossa, jossa hänellä on bikinit, jolloin bindaaminen siteillä tai crossiin aikomallani jessekorsetilla ei toimi.

Pitäisikö siis tyytyä siihen, että BRS:in rintavarustus on mystisesti isontunut vai olisiko jotain keinoja, joita ei näkyisi bikinien alta?

kyl se varmaan on sallitttua jos heitetään hätävalheena että joit paljon maitoa niin kuin ne animessa aina selittää että se kasvattaa tissejä.
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

Mourumaru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mourumaru » Ma Maalis 07, 2011 12:14

En huomannu että tästä ois aikasemmissa viestissä ollu puhetta. Mutta siis olen nyt hankkinu lukuisten jesariteippikorsettien kokeilujen jälkeen Underworksin binderin ihan mielenrauhani takia. Se toimii loistavasti ja näin, mutta sitten mietin tätä aikaa. Siellä sivuilla sanottiin, että joku 8 tuntia päivässä ois maksimi/suositeltava aika pitää sitä päällä. Onko mitenkään mahollista sitä pidentää, tyyliin harjottelemalla sillontällön, pidentämällä aikaa vähän kerrallaan. Koska 8 tuntia on todella mitätön aika, eikä oikeen huvittaisi kesken conipäivän mennä sitä pois ottamaan. Mitä kokemuksia muilla näiden bindien kanssa on? Ajattelin sitä sillä (poikkeaa kyllä aiheesta vähän) kun piilareissakin on ne suositusajat mitä olen ahkeraan rikkonu ilman haittavaikutuksia, niin onko tässä sitten jotain suurempaa turvallisuusriskiä pitää sitä pidempään? Ja voiko harjottelulla/totuttamisella vaikuttaa miten asioihin?

XenAne

ViestiKirjoittaja XenAne » Ma Maalis 07, 2011 13:20

Mourumaru kirjoitti:En huomannu että tästä ois aikasemmissa viestissä ollu puhetta. Mutta siis olen nyt hankkinu lukuisten jesariteippikorsettien kokeilujen jälkeen Underworksin binderin ihan mielenrauhani takia. Se toimii loistavasti ja näin, mutta sitten mietin tätä aikaa. Siellä sivuilla sanottiin, että joku 8 tuntia päivässä ois maksimi/suositeltava aika pitää sitä päällä. Onko mitenkään mahollista sitä pidentää, tyyliin harjottelemalla sillontällön, pidentämällä aikaa vähän kerrallaan. Koska 8 tuntia on todella mitätön aika, eikä oikeen huvittaisi kesken conipäivän mennä sitä pois ottamaan. Mitä kokemuksia muilla näiden bindien kanssa on? Ajattelin sitä sillä (poikkeaa kyllä aiheesta vähän) kun piilareissakin on ne suositusajat mitä olen ahkeraan rikkonu ilman haittavaikutuksia, niin onko tässä sitten jotain suurempaa turvallisuusriskiä pitää sitä pidempään? Ja voiko harjottelulla/totuttamisella vaikuttaa miten asioihin?

Ihan omasta puolesta en voi vastata, mutta muuan cossaaja ja FTM on pitänyt Underworksin binderiä kyllä ihan pitempiäkin aikoja ilman mitään ongelmia. Hänen tapauksessaan kyse lienee ollut juuri totuttelusta, koska hän on pitänyt sitä joka päivä ollessaan poissa kotoa esim. koulussa ja töissä. Mutta jos sitä pitää hyvin kauan ja se on tiukka, sillä voi olla vaikutuksia rintojen kudoksiin niin että ne alkavat roikkua.
Kuva: Thalionkalwen

Juusto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juusto » Su Heinä 31, 2011 17:51

Olen nyt muutamia kertoja kokeillut teippien kanssa bindaamista niin, että vetää tissit sivuun kun puvusta jää rintalastan alue näkyviin. Aivan littanaan lopputulokseen en pääse, mutta se ei haittaa kun pukukaan ei ole aivan ihonmyötäinen. Ongelma on sen sijaan teippien pitävyys.
Selasin töpön suht nopsaan läpi, ja monet ovat puhuneet jesarista ja urheiluteipistä bindauksessa. Itse olen säätänyt urheiluteipin kanssa, paketti sanoo lisäksi "joustamaton liimaside", mutta se ei tunnu pysyvän liikkuessa vaikka suikaleet menevät pitkälle selkään. Onko kenelläkään kokemusta onko muita mahdollisia, pitävämpiä teippejä ja olisiko jesari totaalinen itsemurha paljaalle iholle?
cheesePLAY -cosplayblog

Holly

ViestiKirjoittaja Holly » Ma Elo 01, 2011 00:00

Juusto Pääkkönen kirjoitti: Onko kenelläkään kokemusta onko muita mahdollisia, pitävämpiä teippejä ja olisiko jesari totaalinen itsemurha paljaalle iholle?

Jesari on murhaa iholle. Laitoin kerran stayup- sukat jalkaan kiinni jesarilla kun eivät muuten pysyneet ylhäällä ja repivät sitten jalkaan haavan, josta on vieläkin arpi jäljellä vaikka conista on yli vuosi aikaa.
Saattaa tosin olla eri asia bindaamisen kanssa, olen kyllä kuullut ihmisten bindanneen ihan jesarilla iholle ja selvinneen siitä suhteellisen vähin vaurion. Mutta tuskallista on kuulemma teippien irrottaminen ollut.

En sitten tiedä olisiko olemassa jotain maagista teippiä, joka kestäisi iholla mutta lähtisi pois tuskattomasti. Jotenkin epäilen.

Wemppa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wemppa » Ma Elo 01, 2011 14:16

Juusto Pääkkönen kirjoitti:Selasin töpön suht nopsaan läpi, ja monet ovat puhuneet jesarista ja urheiluteipistä bindauksessa. Itse olen säätänyt urheiluteipin kanssa, paketti sanoo lisäksi "joustamaton liimaside", mutta se ei tunnu pysyvän liikkuessa vaikka suikaleet menevät pitkälle selkään. Onko kenelläkään kokemusta onko muita mahdollisia, pitävämpiä teippejä ja olisiko jesari totaalinen itsemurha paljaalle iholle?

Olen sanonut ennen ja sanon uudestaan: ei jesaria paljaalle iholle. Siitä voi kuulemma selvitä tuskattakin, mutten laskisi sen varaan kun terveellisempiäkin vaihtoehtoja on olemassa. :/

Itse olen saanut teipit pysymään paremmin joskus, kun laitoin vaakasuuntaan kulkevien teippien päälle vielä pystysuuntaan menevät teipit olapäiden yli. Tämä ei tietenkään välttämättä onnistu, jos hartioidenkin pitäisi olla paljaana. Samaan tapaan kuin tässä tutoriaalissa, mutta niin että nuo pystysuikaleet menivät pidemmälle (ja omani olivat tosiaan kaiken muun teipin päällä, mutten tiedä onko sillä paljoa väliä). Voisin veikata, että myös joustava teippi pysyisi paremmin jos sellaista onnistut saamaan jostain käsiisi.
| writing | to | reach | you |

Smirre

ViestiKirjoittaja Smirre » Ti Elo 02, 2011 17:19

Itsehän olen joutunut kerran laittamaan toppaukset rintoihin cossatessani _miestä_ u__u;; Oi visual kei. Noh ainakin olemattomista tisseistä on kerrankin hyötyä, eipähän tarvitse huolehtia bindaamisesta.

Akai

ViestiKirjoittaja Akai » Ti Loka 11, 2011 20:03

Olen bindannut itseni lähes joka coniin. Tisua löytyy jonkin ihan mukavan verran ja bindaus on ollut aina lähes ongelma. Jesarikorsettia tuli käytettyä yhessä vaiheessa ,mutta koska sillä bindaaminen jätti minulle edelleenkin rintaa ja oli hyvin kivuliastakin kyljissä oli aina ihan kamalat jäljet enkä voinut liikkua normaalisti, etsiskelin hetken aikaa parempia keinoja ja aioin hankkia kunnon binderin ,mutta päädyinkin väkertämään moista itse. Tulihan siinä tapettua jonkin verran rintsikoita hakasien saamiseksi ja olkaimiin ,mutta hyvin on tähän asti toiminut. Ei tarvitse muuta kuin hakaset kiinni laittaa niin rinnat on nätisti litteät. Tosin kun tämä kaunis hakas jono sijaitsee selässä on binderiä hiukan vaikea itse laittaa varsinkin kun joitakin hakasia joutuu oikeasti kunnolla kiinni rempomaan ,mutta toimii paljon paremmin kuin jesarikorsetti ja on paljon kivuttomampi pystyn liikkumaan normaaliksi eikä aiheuta nirhaumia kylkiin juuri ollenkaan. Urheilurintikat olisi nyt hankinnan alla ,että saisi vielä paremman tuloksen ,mutta tällä hetkellä olen hyvin tyytyväinen.

Yrittäkää ihmiset olla järkeviä tissejenne kanssa. Ihan oikeasti! Oikeat binderit eivät maksa paljon ja jos siltä tuntuu voi yrittää väsätä oman niin kuin minä tein eikä edes ollut hankalaa. Tarvittiin vain muutama mittaus järkeä kangasta hakasia olkaimia ja muu pikku lisä. Eiköhän jokaiselta moiset kotoaan löydy?

Murmelittaja

ViestiKirjoittaja Murmelittaja » Ti Tammi 31, 2012 13:51

Itse olen kerran bindannut jesarikorsetilla. Se toimii vielä ja on kunnossa, mutta edessä on vähän haastavampi crossplay mihin se ei oikein käy.Kuva
Tuo nimittäin, onneksi minua ei ole kovin isoilla rinnoilla siunattu jotta toiveena olisi että pääsisi jonkinlaisella side bindauksella tästä..Onko kellään kokemusta samankaltaisesta bindauksesta ja mahdollisia vinkkejä sen toteuttamiseen?

Olen kerran nähnyt Laharl-cossin ihan tytön tekemänä side bindauksella jossa oli ihonvärinen kaistale päällä jotta tiedän ettei se voi täysin mahdotonta olla.

Deneb

ViestiKirjoittaja Deneb » Ke Helmi 01, 2012 23:18

Bindaus on ehtinyt tulla tutuksi vaikka harrastusta on takana vasta pari vuotta. Aluksi harjoittelin pontevasti ideaalisiteiden kanssa bindausta mutta jo ennen ensimmäistä cossiani päädyin vaihtamaan suunnitelmaa kaksiin perättäisten kokojen urheiluliiveihin päällekkäin, sillä vaikka ideaalisiteet toisinaan saikin pysymään päällä ihan hyvin, oli sen virityksen kanssa niin vaikea hengittää ettei conissa kulkemisesta olisi tullut mitään.

Ei tätä rintavarustusta ilman kirurgisia toimenpitetä kuitenkaan aivan littanaksi saa, mutta viime kesänä keksin paremman konstin. Tein binderin sellaisista tukipöksyistä joilla on tarkoitus saada vatsa näyttämään litteämmältä. Uutena ne ovat ainakin minulle turhan kalliita askartelumateriaaliksi, mutta äiti oli sattumalta heittämässä sellaiset pois jouduttuaan saksimaan niistä jonkin esiintymisen takia lahkeet hajalle (nämä olivat siis shortsimalliset). Nappasin pöksyt itselleni ja omaksikin yllätyksekseni sain luovalla leikkeyllä ja ompelulla muutettua ne topiksi. Litistää mielestäni varsin hyvin etenkin yhdessä urheiluliivien kanssa ja on uskomattoman mukava päällä. Kehitys on kuitenkin vielä kesken, topin helma tahtoo rullautua ylemmän jos se päällä innostuu taivuttelemaan kroppaansa liiaksi, ainakin tämmöisellä ei-aivan-laiheliinilla. Jos malttaa pitää selkänsä jotakuinkin suorassa toppi pysyy kyllä paikoillaan melko hyvin, ei sitä montaa kertaa päivässä tarvinnut käydä korjaamassa.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”