Tissit on/off

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

adreena
Viesti:

Re: Tissit on/off

ViestiKirjoittaja adreena » To Huhti 29, 2010 20:07

Minorea kirjoitti:Kyselisinkin nyt, onko kukaan kooskaan tehnyt sukkahousupukua ja jos on, niin mistä kankaat siihen ja onko se loppujen lopuksi ihmeellisempää kuin normaalin, ihonmyötäisen paidan tekeminen? Jos nyt markkin eurokankaaseen ja selitän ompelutaitoiselle täti-ihmiselle, että haluan sukkahousupuvun tehdä, niin tuoko hän katkaat vai opastaako paikkaan x jossa löytyy myös PVC-pukuisia ruoskamiehiä?
En ole koskaan edes miettinyt miten kyseisiä pukuja tehdään ennen tällaista.

Veikkaan että Eukin tädit pyörittelisivät vaan päätään. Rora mainosti Bakaconissa että hänen kauttaan voisi saada iholycraa, otapa yhteys häneen. Itse paidan tekemiseen kantsii googlailla erilaisia neuvoja, unitardien ja zentai-pukujen sun muiden tekemisen yhteydestä voisi löytyä.
Todellisuuspakoa ompeluhuoneessa (cosplay-blogi)
World Cosplay Summit 2009 Team Finland blog

Om bhûr bhuvah svah tat savitur varçnyam bhargô dçvasya dhîmahi dhiyô yô nah pracôdayât

Yayyan

ViestiKirjoittaja Yayyan » Pe Kesä 04, 2010 23:50

Itse olen kaksi kertaa aikaisemmin bindannut. Taisin molemmilla kerroilla tehdä jonkunlaisen jesseteippikorsetin. Ja viime kerralla tuli niin kiire cossin kanssa niin sitten vaan oikeastaan teippasin sen korsetin kiinni takaata ja illalla saksilla leikkasin auki.

Nyt desuconiin pitäisi saada mahdollisimman "huomaamaton" bindaus aikaseks, sillä ylävartalo tulee olemaan pelkästään sideharson peitossa, joten varmaan jessekorsetin reunat yms. tulis näkymään aika hyvin sieltä.. Joten ajattelin vaan vetää jollain siteellä tiukaksi ja sitten yritän pärjätä kaksi päivää sillä. Onneksi en omista mitään maailman suurimpia tissejä. Jotain hyvää siitäki :'D

Ja sitten tuo tracon on vielä mietinnässä. Sillä paitani tulee olemaan siellä auki ja paidan alla ei pitäis olla mitään. Ensiksi ajattelin että ostan jotain niin ihon väristä kangasta kun löydän, ja sitten sitä bindauksen päälle. Nyt taas olen miettinyt että jos vaan teipillä tissit sivuille. Sillä sen saisi aidoimman näköiseksi tottakai. Mutta auts, kun ajatuskin sattuu niin paljon! Mutta aika varmasti niin tuun tekemään. Onneksi cossiin kuuluu myös laukut jotka pitää paitaa paikoillaan ja varmaan ompelen ne paitaan kiinni yms yms.

Kaikkea sitä tekeekään cossin eteen, mutta on se sen arvoista~

Minorea
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minorea » Ma Heinä 05, 2010 13:35

Nyt oli sitten ensimmäinen crossplayni Traconissa ja vaikka jännitti hirveästi niin hyvin se meni, todella positiivista palautetta tuli ja taisin saada ihailijan koska joka kerta kun minut näki tuli halaamaan ja kertoi rakastavansa minua :D

Aion jatkaa samalla linjalla (vaikka avopuolisoni kauhisteleekin tätä)ja nyt ostinkin tuolta ulkomailta tuon aidopn bindiliivin ja odotan innoissani sitä tulevaksi. Vaikka pelkäsin kuollakseni etten ole tarpeeksi pitkä, miehekäs tai vastaavaa niin olin ihmeen paljon vapautuneempi miestä cossatessani kuin naista. Ei tarvinnut olla nätti, kohtelias vaan sain hahmoni mukaan olla täysi kusipää ja nyrpistellä ihmisille.

Onko tuon bindin kanssa jotakin erikoisuuksia, kuulin eräältä että pitää vielä kiristellä kunnolla, onko noissa nyt joku kiristysmahdollisuuskin? Hänellä oli ihan tuollainen ns. ''urheilutoppi'' ja tilasin itse asiassa saman merkin ja saman mallisen, minusta ei mitään kiristyksiä ollut. Vai tarkoittaako tuo nyt sitä, että rävelletään tissejä niin kauan kunnes ei paina, koske eikä myöskään näy?
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Juusto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juusto » Ma Heinä 05, 2010 15:35

Pahoittelut jos tämä tulee uudestaan, voi poistaa siinä tapauksessa.

Onko kellään kokemusta itse tehdyistä bondausliiveistä, siis tuollaisista samantyyppisistä kuin mitä voi ostaa esimerkiksi netin kautta?
Olen nyt käyttänyt kahden kesän ajan jesarista tehtyä bindikorsettia, joka on pysynyt ja litistänyt oikein hyvin. En kuitenkaan saa sitä yksin päälle, ja pelkään sitä päivää kun tarvitsisin sen päälle eikä ole ketään apuna. Lisäksi hiestä märkä puuvilla-jesarikaitale ei ole se kaikkein mukavin varsinkaan kuumana päivänä, vaikka kyllä sen kestää.
Mietin, että kuinka kannattava kokeilu olisi tehdä jostain hyvin vähän joustavasta, parinkertaisesta kankaasta bindauskorsetti, jossa olisi esimerkiksi vetoketju sivussa?
cheesePLAY -cosplayblog

Biitti

ViestiKirjoittaja Biitti » Ma Heinä 05, 2010 16:29

Juusto Pääkkönen kirjoitti:Mietin, että kuinka kannattava kokeilu olisi tehdä jostain hyvin vähän joustavasta, parinkertaisesta kankaasta bindauskorsetti, jossa olisi esimerkiksi vetoketju sivussa?

Itse olen tehnyt oman bindisysteemini ihonvärisestä, joustamattomasta kankaasta ja vanhoista rintaliivin hakasista. On toiminut ihan hyvin ja sen saa päälle yksinkin jos pistää hakaset joko sivulle tai eteen. Testailtu asujen sovituksessa monet kerrat. Maailman mukavin se ei välttämättä ole, omani ainakin hiertää mukavasti pitkällä käytöllä ja hakaset voivat vääntyä jos bindin tekee todella tiukaksi.

NuttyNuti
Viesti:

ViestiKirjoittaja NuttyNuti » Ma Heinä 05, 2010 20:16

Kertaakaan bindaamattomana mieleeni nousi ongelma, kun mietin tätä Haku-cossia Narutosta. Siis tuo oikeanpuoleinen hahmo, jos joku ei Naruto-hahmoja tunnista. Haluaisin cossata häntä, ja koska hän on femiinistä ulkomuodostaan huolimatta poika, pitäisi bindata.

Ongelmaksi kuitenkin nousee tuo hihaton asu. Koska käsiaukko ei ihan hierrä käsivartta, on täysin mahdollista, että kainaloni näkyy jos kohotan käsivarttani. Valitettavasti bindaus siis näkyisi sieltä, eihän rinnustaa saa lyttyyn ilman, että kainaloiden alla on jotain (ainakaan minun tuntemilla suunnilleen kivuttomilla bindauskeinoilla). Joten: millaista bindiä suosittelisitte tähän tapaukseen? Pitäisikö hankkia ihonvärinen bindiliivi, vai onko jotain edullisempia/helpompia/whateverempiä vaihtoehtoja?
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

Juusto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juusto » Ma Heinä 05, 2010 21:34

NuttyNuti kirjoitti:Millaista bindiä suosittelisitte tähän tapaukseen? Pitäisikö hankkia ihonvärinen bindiliivi, vai onko jotain edullisempia/helpompia/whateverempiä vaihtoehtoja?

Jos nyt oletetaan että kukaan pilkunviilaaja ei tule tuijottamaan kainaloitasi, mikä on kyllä kieltämättä aika epätodennäköistä, juuri tuo ihonvärinen bindiliivi josta sinä ja Biitti mainitsitte voisi olla oikein hyvä (kiitos Biitille vastauksesta, pitää kokeilla!), tai sitten jos bindaa jollain muulla tavalla ja kietaisee päälle ohuelti ihonväristä kangasta/sidettä/mitä nyt sattuu löytämään. Jos et ole ennen bindannut etkä omista bindauskorsettia, ainakin disillusion cosplayn bindausohjeista löytyy neuvo omien kokemuksieni mukaan hyvään, kestävään ja halpaan jesarikorsettiin. c:
cheesePLAY -cosplayblog

Triture
Viesti:

ViestiKirjoittaja Triture » La Heinä 31, 2010 21:14

Tissit kunniaan!

Juu asiaan. Itse ennen cossasin miehiä, mutta liian suuren puskurivarustuksen takia se on jäänyt nyt ihan muualle. Siteet ja muut eivät auta vaan nuo pallukat plumpsahtavat esiin aina kun silmä välttää ja välillä ne ovat vaan kutistuneet muutamalla koolla puhumattakaan korseteista, jotka saavat ne näyttämään vaan isommilta joten jos cossaan miestä, pitää olla löysät ja kun puhun löysistä, tarkoitan löysiä vaatteita. >w<

Siksi cossaan naisia enemmän, mutta niissäkin valitsen cossin hiusvärin lisäksi puskurien koolla. Itse en pidä, että kuppikoko on hahmolla jokin AA ja oma on nyt "muutamia" kuppikokoja isompi, niin ei tämä ole se hahmo... ehei... silloinkin valitsen hahmon, jonka kuppikoko vastaa omaani. Onneksi näitä naisia löytyy paljon, kun melkein jokaisessa animessa pitää olla ainakin yksi isokuppinen nainen. -w-
"the "miracle" never happened. Meaby it was never meant to. Because the "miracle" is something that doesn't exist." ~Phoenix Wright

saino

ViestiKirjoittaja saino » Ti Elo 10, 2010 11:48

Minä olen ommellut 'muutaman' bindin lyhyen cosplayurani aikana... Jesariviritykset ovat hajonneet, kaverilleni tekemä oli muuten vaan huono, vetoketju hajosi ennen kunnon käyttöön pääsyä, eka oli liian löysä: mutta nyt alan olla päässyt touhusta jyvälle :D

Kokeilin eilen hakasia ensi kertaa, laitoin liiviin eteen hakaset - toimii! Selkäosan tein vanhasta trikoopaidasta, etuosan venymättömästä puuvillasta (en tiedä olisiko pelkkä trikookin riittänyt) ja lisäsin eteen korsettiluu-tyylillä vähän jäätelötikkua isommat puunpalat -> kangas ei veny kamalasti hakasten kohdilta ja tissit litistyy paremmin. Lisäsin olkaimet ja tuloksena vaikuttaisi olevan aikas kiva bindaus joka ei estä hengittämistä :)

...kokeilin muuten kyllä ideaalisidettäkin eilen ensi kerta, ja se toimi yllättävän hyvin myös. Minulle on monesti väitetty, ettei sellaiseen saa olkaimia mitä en kylläkään suostu uskomaan. Pujottaa koko 'korsetin' alta nauhaa tai kiinnittää hakaneuloilla/jotenkin muuten olkaimet kun viritelmä on valmis.
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Shiro Samurai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » Ke Syys 01, 2010 15:13

---
Viimeksi muokannut Shiro Samurai, Ke Helmi 11, 2015 17:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Inami-sama
Viesti:

ViestiKirjoittaja Inami-sama » Ti Syys 07, 2010 14:36

Hakama-Neiti kirjoitti:"Hei, tämähän teippi pysyy hyvin ja ei satu ku sen ottaa pois..." ja niin kävi ajatukseni vilkaisemassa crossplayn puolella, "Voisikohan tällä saada 'Jigglypuffsit' katoamaan? 8D"

Hehh.... Itse olen myös innokas urheiluteipin käyttäjä, ja hyvin pysyy! Suosittelen lämpimästi, mutta jos mahdollista, kannattaa laittaa jonkinlainen alustoppi... (<- voi jäädä hiukka ikäviä jälkiä teippiä poistaessa...)
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Pinyanas

ViestiKirjoittaja Pinyanas » Ke Loka 13, 2010 13:38

Badadadam! Tämä pikku hammajainen tarttis pikkupikkuvinkin! Kuvitellaan, et sulla on housut, jotka yltää vyötärölle, ja bindit. Sä et saa henkeä ja sun pitää juosta. Teippiä en voi käyttää, askartelu ei suju, rahat on niin ja näin, ideaalisiteet joko valuu tai on niin napakat et kaks päivää on kipeet kupeet. Eli... MILLÄ BINDATA ILMAN ET (astmaatikko) TUKEHTUU!?

BanaaniMiku

ViestiKirjoittaja BanaaniMiku » To Loka 14, 2010 20:50

Tässä se huonopuoli onkin,jos on isot tissit, niinkuin minulla... On vaikeaa saada isoa rintavarustusta litteäksi pelkän jeeseteipin avulla joten tässä pieni vinkki iso rintaisille naisille.
Itse olen käyttänyt urheiluliivejä (tiukkoja sellaisia) ja sitten jesseteippi vielä päälle. Niin teippi ei vahingoita ihoa ja saa rinnat kokonaan piiloon. Urheilu liivejä voi ostaa urheilukaupoista. Suosittelen.
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Inami-sama
Viesti:

ViestiKirjoittaja Inami-sama » La Loka 16, 2010 22:26

BanaaniMiku kirjoitti:Tässä se huonopuoli onkin,jos on isot tissit, niinkuin minulla... On vaikeaa saada isoa rintavarustusta litteäksi pelkän jeeseteipin avulla joten tässä pieni vinkki iso rintaisille naisille.
Itse olen käyttänyt urheiluliivejä (tiukkoja sellaisia) ja sitten jesseteippi vielä päälle. Niin teippi ei vahingoita ihoa ja saa rinnat kokonaan piiloon. Urheilu liivejä voi ostaa urheilukaupoista. Suosittelen.

Käytän muutenkin 24/7 urheiluliivejä (suurin mahdollinen tukiaste, ja tiukat liivit) Mutta jostan syystä se ei ole auttanut bindauksessa. Onko minulla sitten jotenkin vääränlaiset liivit...? Vaikka ostin nämä ihan urheilukaupasta...
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

JohGaga
Viesti:

ViestiKirjoittaja JohGaga » Ma Loka 18, 2010 00:48

Käytin Kakashi crossissani jesarikorsettia, että kiitos vain vinkistä :D. Se pysy hyvin ylhäällä, litisti rinnat loistavasti (10 cm kapeni) ja sen kans oli ihan hyvä olla ku siihen tottu, mitä nyt kylkeä pisti aina välillä.

Huono puoli siinä oli että sen kiristämiseen tarvitsee ainakin yhden kaverin. Elämäni mielenkiintoisimpia muistoja on se että roikun sängynlaidas kiinni, ku kaksi kaveria kiristi korsettia...

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”