Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Mantza_Chan
Viesti:

Re: Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

ViestiKirjoittaja Mantza_Chan » Ma Huhti 28, 2014 14:50

1. Ompelutaidot:
Omat taidot on kohtalaiset, mutta apua löytyy.
2. Budjetti:
Budjetilla ei muuten väliä, muttei nyt mitään 200 enmpää. :D
3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen:
No omat hiukset on tällä hetkellä tumman punaiset ja en oo nyt vähään aikaan vaihtamassa väriä. Peruukkeja voin kyllä ostaa. ^o^
4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay):
Jospa nyt pysytään omassa sukupuolessa eli tyttyönä haluaisin cossata.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi:
Oon 168cm pitkä ja tukevahko (en siis lihava vaan isokokoinen :D). Kuva: https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 1103_n.jpg
Ei mulla sitten muuta :D.
Anneyong!~~

ayameko

ViestiKirjoittaja ayameko » To Joulu 11, 2014 19:15

Ompelutaidot
*kröhm* Ompelukonetta ei ole tällähetkellä mutta saan kyllä lainaksi mummilta >u< ♥
ja siis.. ompelutaitoni ovat 8-9 luokkaa (todistuksen mukaan), mutta apua saan jos tarvitsen.

Budjetti
Budjetti pitäisi olla alle 150€, koska en ole mikään upporikas ;n;

Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen
Mielummin ostan peruukin, kuin värjään omia hiuksia.. koska tällähetkellä on turkoosithiukset enkä näistä halua luopua c:

Sukupuoli (cosplay vai crossplay)
Itsehän olen tyttö, mutta ei ole mitään suurta rintavarustusta joten voin cossata molempia.

Tarkka kuvaus itsestäsi
Hiukset ovat turkoosit (niinkuin aiemmin sanoin), ja ylettyvät juuri ja juuri olkapäihin.
Olen tukevampi kuin pitäisi olla, mutten kuitenkaan kauhean iso (dietillä ).
Pituus on suunnilleen 160cm.
Silmät ovat vihreä/siniset, mutta piilolinssejä voin ostella.
Omistan vaalean ihon, joka ei rusketu melkeimpä ollenkaan.

himeko

ViestiKirjoittaja himeko » Ti Tammi 06, 2015 17:27

1. Ompelutaidot:
-Todistuksen mukaan taidokkuuteni käsitöissä pyörii 9 ja 10 välillä. Ongelmahan tässä toki on se, etten ole koskaan edes yrittänyt ommella vaatteita enkä omista ompelukonetta. Ratkaisu jälkimmäiseen on onneksi mummini ompelukone, joka ikävä kyllä on melko vanha enkä ole alkuunkaan varma toimiiko se erityisen hyvin.

2. Budjetti:
-Yli satasta en mielelläni maksaisi mutta ei nyt mitenkään mahdotontakaan.

3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen:
-Kumpikin on minulle ihan ok. Värjäämisestä sen verran, että hiukseni ovat nyt mustat, joten vaaleaksi en tahtoisi kuitenkaan niitä värjätä.

4. Sukupuoli:
-Olen tyttö ja samaa sukupuolta toivoisin myös cossattavan olevan.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi:
-Kuten sanoin aiemmin, minulla on mustat keskipitkät hiukset, eivät siis yllä olkapäille. Olen 170cm ja normaalipainoinen, mutta "heikko" kohtani on ehdottomasti melko kovat kasvonpiirteet, eli ihan mikään erityisen söpöstelyyn taipuva ei välttämättä käy:D Omaan myös silmälasit, joiden käyttö ei myöskään aiheuta mitenkään erityistä ongelmaa vaikkei niitä olekaan pakko käyttää.

Fretti

ViestiKirjoittaja Fretti » Su Maalis 08, 2015 23:34

Ayameko

Fairy tail - Levy

Himeko

Attack on Titan - Mikasa
Strawberry panic - Kaori

Ompelutaidot
Päättötodistuksen mukaan olisi 8, että kyllä ainakin perusvaatteet luonnistuu. Haastetta asussa saa olla :D

Budjetti
150€

Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen
Omia hiuksiani en ala värjäämän, mutta peruukin voin ostaa.

Sukupuoli (cosplay vai crossplay)[u]
Tyttö olen, mutta sekä cosplay että crossplay käy :)

[u]Tarkka kuvaus itsestäsi

Olen 160cm pitkä ja tukevahko. Tummanruskeat hiukset olkapäille asti.

Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä
Ei mitään lyhyitä hameita käyttäviä hahmoja kiitos! ^^
“For to have faith, is to have wings" -Peter Pan

Tinderblack

ViestiKirjoittaja Tinderblack » Ti Kesä 30, 2015 13:41

1. Ompelutaidot
Kohtalaiset. Paljon saan purkaa ja uudestaan ommella mutta kyl asut aina on onnistunu ^^'

2. Budjetti
Se olis siinä +/- 120€

3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostoon
Kumpikin onnistuu mutta näillä hiuksilla ei paljoa ketään cossata

4. Cosplay vai crossplay
Tyttö olen, mutta tähän mennessä on tullut jätkinä oltua enemmän

5. Tarkka kuvaus itsestäsi
N. 170cm, jollakin tapaa urheilullinen, eikä ihan kukkakeppi. Vaalean ruskeat hiukset jotka ovat pisimmillään about 5cm. Vihreän siniset silmät ja hiukan pyöreähköt kasvot. Ja ihonväri vaihtelee vaaleasta kahvipapuun koska rusketun helposti.

6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä
Hameista en pidä, eikä kovinkaan vakava tai yrmeä hahmo toimi koska en pysy roolissa (liian pirteä siihen) ^^'

ilkee_ii

ViestiKirjoittaja ilkee_ii » Ma Elo 03, 2015 22:50

Heip! Olen monta vuotta miettinyt (olen nyt 20) Cosplayn aloittamista ja tuntuu, että nyt tai ei koskaan - hahmo vaan on hukassa!

1. Oma ompelutaitoni on yläaste arvosanana 9. Lähipiiristäni löytyy silti osaajia ja omistan oman ompelukoneen.
2. Budjettini on 200 euron molemmin puolin.
3. Haluan säilyttää hiusteni oman suklaasävyn ja peruukinkin ostoon suhtaudun pienellä kokemattomuuden tuomalla epäluulolla. Hiusten pidennykset ja lisäkkeet ovat mieluisempia vaihtoehtoja.
4. Cosplay kiitos!
5. Olen 167cm pitkä, kapeakasvoinen, 58 kiloinen tiimalasi vartalo (kuppikoko on huuhhuh) ja omistan rehelliset reidet ja pepun. Paksut hiukseni ovat kahdessa kerroksessa (lyhin olkapäille kasvojen vierustalla ja pisimmät 10cm yli solisluiden). Silmäni ovat tummansiniset. Varoituksen sanana: omistan persoonallisen nenän (ei mikään spitaalinen sentään), voimakkaat kiukkuiset kulmat ja hyvin tummapigmenttiset silmänaluset :twisted:.
6. Olen kokenut meikkaaja ja monimutkaisen puvun sijaan haluaisin mielummin panostaa asusteisiin, hiuksiin ja meikkiin joissa loistan. Toinen tärkeä yksityiskohta olisi mauttoman paljaan ihon välttely :oops: .
7. Cossaan mieluusti sekä länsimaisista, että Japanilaisista sarjoista/peleistä. K-hahmoillekaan en sano ei! Tärkeintä mulle on että saan olla mahdollisimman hahmonäkoinen.

horikawa

ViestiKirjoittaja horikawa » Ke Maalis 02, 2016 12:35

1. 8, mutta en ole kovinkaan taitava.. Apuja on tarvittaessa!
2. 100-150€
3. Voin hyvinkin ostaa peruukin ^^
4. Ehdottomasti crossplay (olen tyttö siis)
5. Olen 154 senttinen, hieman ruskettuneen oloinen tyttö. Lauta näin suoraan sanottuna mutta lihaksia löytyy erityisesti jaloista ja vatsasta..
6. Haluan energisen ja voimakkaan hahmon koska en osaa näytellä kovinkaan hyvin. Asu en paljastava, vaikka maskuliinesta onkin kyse.

Kiitos auttajille jo etkäteen ^^

pupuliina
Viesti:

ViestiKirjoittaja pupuliina » Ke Maalis 02, 2016 13:37

Kaikki haluamani cosplayettavat asut ovat pelihahmoja, joten etsisin nyt sopivaa animehahmoa Desuconiin.

1. Aloittelija, mutta olivat aikoinaan yläasteen käsityössä 9. Kaiketi siis jotain osaan plus saan varmasti äidiltäni apua tarvittaessa.
2. Max 200€
3. Omat hiukseni ovat keskipitkät ja ruskeat, mutta tarvittaessa voin ostaa peruukin.
4. Nainen
5. Kuva
Vanha koulukuva kyseessä, mutta pääasiallisesti näytän samalta. Olen 165 senttiä pitkä, tosin jalat selkeästi selkää pidemmät (persejalkainen siis toisin sanoen), joten en mielellään hirveän lyhyessä hamosessa hyppelisi. Myöskin kaikki se ylimääräinen elopaino on tosiaan valahtanut tuonne takamuksen ja reisien kohdalle, joten mieluiten pitäisin ne peitettynä ja korostaisi sitten hoikkaa vyötäröä. Omistan silmälasit, mutta käytän myös piilareita ahkerasti, joten niiden hyödyntäminen ei ole myöskään ongelma.
6. Ei mielellään erityisen isoja propeja. En ole niitä aikaisemmin tehnyt, joten en välttämättä osaa.
7. Olen avoin kaikenlaisille animehahmoille, jotka edes jollain tavalla sopeutuvat kasvoilleni. En tosin ole erityisen hyvä meikkaamaan, joten ei äärimmäisen vaativia kasvomaaleja myöskään mielellään :D
“I’m not a psychopath, Anderson. I’m a high-functioning sociopath. Do your research.”-Sherlock

Youtubessa myös JEPA

Zew

ViestiKirjoittaja Zew » Ti Huhti 26, 2016 01:04

pupuliina kirjoitti:Kaikki haluamani cosplayettavat asut ovat pelihahmoja, joten etsisin nyt sopivaa animehahmoa Desuconiin.

1. Aloittelija, mutta olivat aikoinaan yläasteen käsityössä 9. Kaiketi siis jotain osaan plus saan varmasti äidiltäni apua tarvittaessa.
2. Max 200€
3. Omat hiukseni ovat keskipitkät ja ruskeat, mutta tarvittaessa voin ostaa peruukin.
4. Nainen
5. Kuva
Vanha koulukuva kyseessä, mutta pääasiallisesti näytän samalta. Olen 165 senttiä pitkä, tosin jalat selkeästi selkää pidemmät (persejalkainen siis toisin sanoen), joten en mielellään hirveän lyhyessä hamosessa hyppelisi. Myöskin kaikki se ylimääräinen elopaino on tosiaan valahtanut tuonne takamuksen ja reisien kohdalle, joten mieluiten pitäisin ne peitettynä ja korostaisi sitten hoikkaa vyötäröä. Omistan silmälasit, mutta käytän myös piilareita ahkerasti, joten niiden hyödyntäminen ei ole myöskään ongelma.
6. Ei mielellään erityisen isoja propeja. En ole niitä aikaisemmin tehnyt, joten en välttämättä osaa.
7. Olen avoin kaikenlaisille animehahmoille, jotka edes jollain tavalla sopeutuvat kasvoilleni. En tosin ole erityisen hyvä meikkaamaan, joten ei äärimmäisen vaativia kasvomaaleja myöskään mielellään :D

Itselleni tuli kuvastasi heti mieleen Hanji Zoe sarjasta Attack on Titan. En tiedä mitä mieltä olet siitä, että sarjan cossaamista pidetään aika mainstream-hommana (yleisiä cossittavia), mutta ainakaan itse en ole siitä välittänyt. Hanji voisi sopia sinulle kasvojesi lisäksi pituutesi puolesta, ja voisit pitää myös silmälasit päässä halutessasi. Hiuksista en tiedä menisivätkö ilman peruukkiakin... Puvun tekemiseen tarvitsisi jonkin verran ompelua mutta kummempaa proppia hahmolla ei ole, mikäli et halua tehdä 3D Maneuver Gearia. (Moni jättää tekemättä.)

Toisena hahmona mainitsen Haruhin sarjasta The Melancholy of Haruhi Suzimiya. Eri pukuja löytyy valikoima, mutta proppeja ei tämäkään hahmo pahemmin mukanaan kanniskele. Peruukin tarve on vähän siinä rajalla riippuen tämänhetkisestä hiustesi pituudesta, mutta ainakin silmien väri on match.

Lopuksi, mikäli kuitenkin vielä päädyt pelihahmoon, mainitsen Asuka Kazaman pelisarjasta Tekken. En tiedä mitä mieltä olet siitä, että hahmolla on jalassa shortsit (reidet näkyvät), mutta koska olet selvästikin muuten hoikka ja vielä ruskeasilmäinen + kasvoissasi on jotain samaa, niin olipahan pakko tämäkin päästä sanomaan. :D
- Hyvin arvattu on jo puoliksi tiedetty -

Graytuna

ViestiKirjoittaja Graytuna » To Touko 05, 2016 22:43

Moi! Ensikertalainen cossaaja miettii hahmoa. Joitain on jo käynyt mielessä, mutta haluan kuulla teidän ehdotukset :)

Olen 188cm pitkä ja 68kg painava nuori mies. Kasvojen muodosta: terävä leukalinja, lommoposket ja korostuvat poskipäät. Hiukset ruskeat (värjätyt) ja silmät vihreät. Hiuksia en muuta, mutta peruukkeja, samoin kun piilareita, olen valmis käyttämään. Käsityötaidot ovat hyvät; ompeleminen, kaavoitus ym. ei tuota ongelmia. Proppien tekemisestä ei kuitenkaan ole kokemusta. Puku voi siis olla haastavampikin, mutta kunhan propit (jos on) ovat aloittelijatasoa. Budjetti on ≤200. Hahmon ei tarvitse näyttää minulta (enkä kuvaa siksi laittanut), mutta luontevimmat ruumiinrakenteet hahmolla olisivat kapeahkosta normaaliin, pitkä tai normaalipituinen.

Tutustun ehdotuksiinne huolellisesti, kiitos :)

Jadekami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jadekami » Pe Syys 09, 2016 10:30

Taitaa mennä hieman aiheen vierestä, mutta olen itse miettinyt, että mikä ihmisillä, joilla on vaikea löytää cossihahmoa niin sitten on se merkitsevä tekijä, jonka jälkeen he päättävät, että tämä se nyt on. Mitkä asiat yleensä sinetöivät oman valinnan? Onko se pelkästään hahmon ulkonäkö vai kenties hahmon olemus sarjassa/elokuvassa/ pelissä tms? Itselleni se on enemmän hahmon taustat ja millainen hahmo on esim. sarjassa kuin ulkonäkö. En usko, että voisin cossata hyvännäköistä hahmoa, josta en muuten pidä esim. sellaista jonka koen sarjassa ärsyttäväksi. En myöskään halua cossata hahmoa, josta en ns tiedä mitään eli haluan nähdä sarjan tai leffan ennen kun cossaan hahmoa siitä.

Haluaisin kyllä löytää jonkun kivan hahmon ensi vuoden Frostbiteen, mutta en ole vielä lähelläkään päätöstä. Pituuden puolesta(157cm) monikin hahmo kävisi, mutta muuten meneekin vaikeaksi. En cossaa femiinisiä hahmoja vaikka olen suht hoikka ja peruukki on aina hankittava koska itselläni on todella lyhyt tukka, josta ei saa mitään erikoista tehtyä. Noh etsintä jatkuu...

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”