Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Kisame-sama

Re: Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

ViestiKirjoittaja Kisame-sama » Ke Kesä 13, 2012 16:11

Hoothoot kirjoitti:Kiitos ylläoleville vastauksista. Oletetaan, että muutkin vastaajat olisivat samaa mieltä, joten lisätään leikkiin vähän ohjeita.

Tästä viestistä alkaen jokainen uuden viestin kirjoittaja voisi edes yrittää keksiä aikaisemmille kirjoittajille sopivia hahmoja, ettei ketju mene täysin yksipuoliseksi pyytelyksi. Vastauksia saa toki antaa myös ilman omia toiveita.

Toinen pyyntö saattaa rikkoa ketjun tarkoitusta, mutta esitetään se silti. Katsokaa lisää animea. Lukekaa lisää mangaa. Pelatkaa enemmän videopelejä. Katsokaa Disneyn piirrettyjä tai muita elokuvia. Kuluttakaa enemmän erilaisia viihdemuotoja ja löytäkää sieltä kivoja hahmoja. Ja moni jo hahmoa pyytänyt voisi katsoa omia preferenssejään. Jos siellä lukee, että olisi hienoa cosplayata Final Fantasysta tai vaikka Lucky Starista, niin ihmeessä katsomaan/pelaamaan kyseisiä sarjoja ja valitsemaan sitä mieleisintä hahmoa.

Jos ei siltikään onnistu ja nopea ratkaisu olisi toiveena, seuraavat sivut auttavat:
Anime Characters Database
CosplayFu
Safebooru
Creative Uncut

Kiitoksia huomiostanne!

Elikkä UP:ittaisin tätä, sillä nyt näyttää siltä, että kaikki kysyvät, mutta ainoastaan nämä "samat" antavat toisille hahmoja valittavaksi, joten pyytäisin, että jokainen edes yrittäisi, kiitoksia!

quirrell
Viesti:

ViestiKirjoittaja quirrell » Pe Kesä 22, 2012 16:23

Nezumi-chan kirjoitti:Joku päivä voisin taas kuluttaa elämääni antamalla ihmisille liudan hahmovaihtoehtoja tänne, mutta tänään olen puhtaasti kinuamislinjalla itselleni eli:

hahmoja jotka ovat kaljuja, puolikaljuja, keesejä, siilejä tms. jotka on hankala toteuttaa peruukilla eli näyttäivät parhaalta jos pää olisi enemmän tai vähemmän ajeltu. Niin mies- kuin naishahmot otetaan vastaan ja hahmot saavat olla mistä tahansa lähteestä. Että semmoisia :)

Liisan seikkailut ihmemaassa hahmoja animeconiin kuopioon 14-15.7.2012

eli tässä olisi muutama vaihto ehtoja

-Liisa
-Valkoinen kani
-Pippurikokki
-Herttuatar
-Hassu jänis
-Herttakuningatar
-Hatuntekijä

ps. Liisan seikkailut Ihmemaassa alkuperäiskuvituksella on ihana :)

quirrell
Viesti:

ViestiKirjoittaja quirrell » Pe Kesä 22, 2012 16:30

Taena kirjoitti:Hei olen tässä mietiskellyt, että pitäisi taas alkaa vääntää jotain cossia, joten kyselenpä teiltä apua sen valinnasta!

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
Ompelutaitoni on aika todella huonot, mutta minulla on täti ja 2 kaveria, jotka ovat kaikki kyseiseltä alalta valmistuneet, joten apua löytyy.

2. Budjetti.
Ei mikään yli 500€ maksava (mahd. peruukki mukaan luettuna)

3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.

Hiuksia en ala nyt taas värjäämään, mutta peruukkeja ostan enempi kuin mielelläni

4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
Molempi parempi. Jostain syystä tykkään poikahahmoista, mutta tyttö olisi välillä kanssa toi kiva :) Itse edustan kumminkin tätä tyttöpuolta.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi
Linkkaankin kuvia blogistani! Kuva 1 ja Kuva 2
Noissa kuvissa miulla on siis vihreet piilarit ja pidennykset käytössä. Omistan myös mustat piilarit. Tässä kuva hiuksista ilman pidennyksiä (tosin nykyään miulla on tuo tasa otsis) Kuva 3
uh.. ja tosiaan parit tekoripsetkin löytyy. Oon sitten vain 165cm pitkä ja en mikään langanlaiha, vaan ennemminkin pyöreään päin. Hirvittävän huono peilikuva, mutta tässä näkyy kroppa
Muokkaudun kyllä pojankin näköiseksi ihan helposti.

6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä.
Miulla pitäis olla mahdollisuus tutustua kyseiseen hahmoon, eli haluan tietää mistä sarjasta/mangasta/pelistä se on ja miun pitää päästä tätä kyseistä sarjaa/mangaa/peliä katsomaan/lukemaan/pelaamaan jotenkin. Eli jollain tapaa miun pitää olla mahdollista ostaa tai saada materiaalia käsiini muuten :)

7. Minkälaisista sarjoista hahmo saa/ei saa olla?
Ei oikeastaan väliä. Oon avoimin mielin :P

Etsitään Liisan seikkailut ihmemaassa hahmoja animeconiin kuopioon 14-15.7.2012
eli:
-Liisa
-Valkoinen kani
-Pippurikokki
-Herttuatar
-Hassu jänis
-Herttakuningatar
-Hatuntekijä (minä)

ps. Liisan seikkailut Ihmemaassa alkuperäiskuvituksella on ihana

quirrell
Viesti:

ViestiKirjoittaja quirrell » Pe Kesä 22, 2012 17:12

Sei kirjoitti:Kahden viikon tuskaisen miettimisen jälkeen käytän ensimmäisen viestini (jeii!) avunhuutoon. Intoa löytyy, ideoita ei.
Elikkäs siis:

~Sellaista vähän yli keskitason. Koulun käsityötuntien numero 9, ja kotona on silloin tällöin tullut ommeltua enemmän tai vähemmän mielenkiintoisia projekteja. Pidän töistä, joissa saa näpertää pieniä yksityiskohtia. Apua on myös mahdollista saada itseään viisaammilta.

2. Budjetti.
~50-200e

~Suosin peruukkeja, ja niitä on mahdollista tilata myös ulkomailta.

~Molemmat ok.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
~Ajan tasalla olevaa kuvaa en tähän hätään löydä, mutta jos kuvaus riittäisi.. Eli siis 175 cm pitkä, hoikanpuoleinen ja suhteellisen lattarinta tyttö. Omaan suurehkot, vihreät silmät ja hiukset ovat tuollaiset lyhyet, tummanruskeat ja edestä pidemmät kuin takaa. Kasvoni ovat soikeat, ja niistä saa tarpeen tullen taiteilluksi sekä söpöt että poikamaiset. Piilolinssien osto on myös mahdollista.

~Koulupuvut ja tavallinen paita-housut yhdistelmä kuulostaa tappavan tylsältä, joten jätetään ne väliin. Lisäksi skippaan Rikku-bikinit jo ihan periaattesta.
En usko osaavani vielä rakentaa mitään eeppistä pilvenpiirtäjää, mutta etsin mielenkiintoista, keskivaikeaa projektia, johon voin kuitenkin panostaa aikaa ja vaivaa. Hahmon ei tarvitse olla animesta tai mangasta, pelitkin käyvät. Proppeja ja mielenkiintoisia yksityiskohtia niin paljon kuin löytyy!

~Ei Narutoa, Bleachia tai Death notea. Eikä taikatyttöjä.

[url]
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... Hatter.png[/url]

onk tää ihan hirvee

MiksuFox
Viesti:

ViestiKirjoittaja MiksuFox » La Elo 25, 2012 01:01

Olen aika huono ompelemaan mitään monimutkaista ja pientä, mutta isommat kangaskappaleet menevät mukavasti yhteen. Olen esimerkiksi tehnyt alusta loppuun itse hameen, jossa on vetoketju. Ompelukone on kuitenkin ystäväni ja olen yritteliäs. Koulussa suoritin pakolliset käsityöt saaden numeroksi seiskan. Ja apua kyllä saan tarvittaessa.

2. Budjetti.
Alle 500 euroa. Mielellään jotain 100-200 väliltä.

Hiukset värjäytyy hyvin. :D Peruukkikin on mahdollista ostaa.

Tyttö. :3 Kumpi vain käy, kunhan ottaa huomioon hölmön ruumiinrakenteeni.

Kuva lärvistä: http://i1186.photobucket.com/albums/z369/dbdecember/IMG_0160.jpg
Ja tosi hauska vartalo: http://i1186.photobucket.com/albums/z369/dbdecember/erkkicopy.png

Olen siis hoikka ja lauta. Kädet on olemattomat ja jalat taas ovat normaalit. Olen n. 175 senttiä pitkä ja omistan ruskeat hiukset, blondit ei minulle sovi alkuunkaan. Ja minulla on aika lyhyt selkä suhteessa kontteihin joten pitkäkoipinen hahmo voisi olla hyvä. Silmäni ovat muuten vihreät ja taipuvat joskus jopa ruskeaan. :shock: Olen aika perus jamppa jos asian tahtoo tiivistää.

Ei mitään isorintaisia naisia tai muskelimiehiä. Olisi myös mukavaa jos asu olisi säädyllinen. :3 Toivoisin, ettei hahmolla olisi mitään valtavaa proppia, mutta esim yksinkertaiset ja pienet aseet yms ovat ihan ok.

Ei kiitos mitään loppuunkulutettuja sarjoja, kuten Naruto.

Mulla on sit kans lukihäiriö, joten pahoittelen jos tekstiä on vaikea ymmärtää. D:

Crimson
Viesti:

ViestiKirjoittaja Crimson » La Elo 25, 2012 11:24

MiksuFox kirjoitti:1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
Olen aika huono ompelemaan mitään monimutkaista ja pientä, mutta isommat kangaskappaleet menevät mukavasti yhteen. Olen esimerkiksi tehnyt alusta loppuun itse hameen, jossa on vetoketju. Ompelukone on kuitenkin ystäväni ja olen yritteliäs. Koulussa suoritin pakolliset käsityöt saaden numeroksi seiskan. Ja apua kyllä saan tarvittaessa.

2. Budjetti.
Alle 500 euroa. Mielellään jotain 100-200 väliltä.

Hiukset värjäytyy hyvin. :D Peruukkikin on mahdollista ostaa.

Tyttö. :3 Kumpi vain käy, kunhan ottaa huomioon hölmön ruumiinrakenteeni.

Kuva lärvistä: http://i1186.photobucket.com/albums/z369/dbdecember/IMG_0160.jpg
Ja tosi hauska vartalo: http://i1186.photobucket.com/albums/z369/dbdecember/erkkicopy.png

Olen siis hoikka ja lauta. Kädet on olemattomat ja jalat taas ovat normaalit. Olen n. 175 senttiä pitkä ja omistan ruskeat hiukset, blondit ei minulle sovi alkuunkaan. Ja minulla on aika lyhyt selkä suhteessa kontteihin joten pitkäkoipinen hahmo voisi olla hyvä. Silmäni ovat muuten vihreät ja taipuvat joskus jopa ruskeaan. :shock: Olen aika perus jamppa jos asian tahtoo tiivistää.

Ei mitään isorintaisia naisia tai muskelimiehiä. Olisi myös mukavaa jos asu olisi säädyllinen. :3 Toivoisin, ettei hahmolla olisi mitään valtavaa proppia, mutta esim yksinkertaiset ja pienet aseet yms ovat ihan ok.

Ei kiitos mitään loppuunkulutettuja sarjoja, kuten Naruto.

Mulla on sit kans lukihäiriö, joten pahoittelen jos tekstiä on vaikea ymmärtää. D:

Näihin kasvonpiirteisiin ja vartalonmuotoihin keksii vaikka mitä kaunista ja komeaa.

Kingdom Hearts - Axel
Kaunotar ja Hirviö - Belle
Nabari no Ou - Sekä Raimei että kyseisen hahmon veli Raikou
LOVELESS - Soubi Agatsuma
Tsubasa Chronicles - Fai D. Flowright
Final Fantasy XII - Ashelia Dalmasca
Final Fantasy VII - Yuffie Kisaragi
Samurai Champloo - Fuu
FLCL - Haruko Haruhara

Tuossa ainakin muutama mutta et antanut tarkempaa infoa sarjoista joista tykkäät joten otin sekä pelimaailmaa että animangaa tähän listaan.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Arokiuru

ViestiKirjoittaja Arokiuru » Su Marras 18, 2012 22:45

Heips! Tässä siskon kanssa pohdiskeltiin tulevia cossisuunnitelmia, ja kaivattaisiin nyt lisää mielipiteitä hahmoista, joita voisimme cossata, aina parempi jos hahmot olisivat samasta sarjasta. (:

Yläasteella käsityönumero oli 9, vaatteiden ompelusta löytyy kokemusta paidoista, housuista, hameista, yhden vuorillisen takinkin olen tehnyt (tai oikeastaan se oli Akatsuki-kaapu, hehheh). Olen aina halukas opettelemaan uutta, joten toivoisin hieman haastavampaa työtä, muttei liian vaikeaa..

2. Budjetti.
Raha ei ole se suurin ongelma, mutta alle 200 nyt tässä vaiheessa kuitenkin.

Hiuksia voisin värjäillä ruskean eri sävyihin ja oransseiksi, ehkä myös punaiseksi. Tulevaisuudessa on tarkoitus tehdä niin monia hahmoja, joita varten tarvitsen paljon erilaisia peruukkeja, joten olisi hyvä jos voisin tämän tehdä omilla hiuksillani. Tietysti voisin harkita myös ostavani jo noita tulevia cosseja varten jonkun peruukin (ostoslistalla mm. todella pitkä, otsatukaton musta peruukki, lyhyehkö tummanruskea peruukki, vaalea/hieman ruskehtava peruukki ja violetti/punertava lyhyehkö saparoperuukki) ja käyttäväni sitä myös tässä cossissa. Saa nähdä.

Olen tyttö, ja naispuolisten hahmojen cossailu tuntuu omemmalta. Mutta kyllä miehetkin käy. :D

Olen melko normaalirakenteinen, pyöreähkö mutten kuitenkaan lihava, ja myös melko lauta. Olen n. 169 senttiä pitkä ja hiukseni ulottuvat olkapäille, oikeastaan solisluiden alapuolelle ja selkäpuolella lapaluihin asti. Väriltään ne ovat oranssinruskeat (tällä hetkellä), ja leikkaus on semmoinen vähän kerrostettu ja otsahiuksellinen. Otsahiukset voin kyllä kasvattaa pois/leikata lyhyemmiksi, mutta kasvatan hiuksiani tällä hetkellä, joten muita hiuksia en leikkelemään ala.
Kasvoni ovat melko pyöreät, hieman kulmikkaat, minulla on pienehkö suu ja isohko nenä joka on myös suora ja terävä. Silmät ovat normaalin kokoiset ja väriltään sinivihreät.

Haluaisin hieman monimutkaisemman puvun, jossa on joitain yksityiskohtia, mutta ei kuitenkaan mitään vaatetusalan päättötyön vaikeustasoa, ehei. Ei liian arkisia vaatteita, koulupukuja tai mitään kovin paljastavaa. Propit on kivoja, niitä haluaisin väkertää mutta jos asu itsessään on riittävän hieno, ei se ole välttämätöntä.

Mainstreamin voi unohtaa, mutta tunnetuimmista sarjoista saa kuitenkin olla niitä vähemmän cossattuja sivuhahmoja. Ei myöskään mielellään mitään romanttisia sarjoja/perusgeneeristä shoujoa. Muuten sarjan suhteen ei ole suurempia toivomuksia, olen avoimella mielellä. (:

Siskon kuvaus:

Vaikka siskolla on vähemmän kokemusta ompelutöistä, se taitaa silti olla yhtä hyvä kuin minä, tai ainakin tehnyt vaativampaa hommaa (vuorillinen takki ekana koulutyönä, nice :D, numerona kymppi). Perustyöt ja astetta vaativammat menee siis, mutta mitään hirveän hankalaa hän ei toivo.

2. Budjetti.
Ei tarkkaa summaa, jos pelkät vaatteet ja materiaalit katsotaan niin alle satanen. Riippuu tietysti onko hahmolla proppia.

Hiuksia hän ei halua värjätä, mutta vuoden sisällä on tarkoitus ostaa musta lyhyehkö peruukki, eli siihen malliin sitten.

Tyttö hän on (no Sherlock, siskosta puhunut olen koko ajan :’D), mutta hahmon sukupuolella ei ole väliä. Nuorehkoja tyttöjä ja poikia lähinnä.

Pyöreähköt ”pehmeämuotoiset” kasvot, normaalikokoiset hieman syvemmällä olevat siniharmaat silmät ja kapeahko suu. Nenä on normaalikokoinen ja öh.. normaali. Ruumiinrakenteeltaan hän on hoikka, pituutta n. 167 cm. Silmälasit normaalikäytössä, mutta piilarit eivät tuota ongelmia.
Hiukset ovat luonnollisen vaaleat, ja pituudeltaan omia hiuksiani hieman pidemmät, noin rintakehään asti ulottuvat otsahiukselliset. Otsahiukset ovat tällä hetkellä aika pitkät, mutta ne voi leikata lyhyemmäksikin.

Pienikokoinen proppi olisi kiva. Ei myöskään hänelle koulupukuja tai muuta arkivaatetusta.

Ks. oma vastaukseni tähän. Samasta sarjasta kun hahmoja haetaan. :D

Noniin siinäpä se. Kuvia voimme tarvittaessa lisäillä.
♫ Climb the highest peaks of history ♫

NurPur

ViestiKirjoittaja NurPur » Su Maalis 10, 2013 11:59

Täällä olisi 10-11 vuotias tyttö vailla pukua!

Osaan ommella suht. hyvin, kotoa kyllä löytyy apua, mutta luulen että isoimmat kohdat voi ihan ala-asteen käsityötaidoilla ommella.
2. Budjetti.
N. 100, en pidä nettikaupoista.
Peruukki voisi olla vaikka punanaamiosta, nettikaupoista en pidä.
Naista haluisin.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
Mm.. Ruskeat hiukset, mutta haluaisin käyttää peruukkia... n__n Vihreät silmät, niitä haluisin jotenkin hyödyntää. En ole lihava enkä laiha, ihan normaali.
Kaikki kiva näpertely pahvin, muovin ja kankaan kanssa on kivaa! Sellaisia toivoisin hahmon pukuun. Ikä saa heittää pari vuotta, ei yhtään enempää. Korkeintaan 14 vuotias hahmo, vähintään 9v.
Mm.. Joku aika epätunnettu, ei kuitenkaan fruits basket, sen oon lukenu ja pidin tylsänä.

Roosav

ViestiKirjoittaja Roosav » Su Huhti 21, 2013 20:05

Ompelija tekee puvun joten puvun vaikeudella ei ole väliä.

2. Budjetti.
Ei ole budjettia, mutta mieluiten inhimillisen summan puku ( alle 200 olisi inhimillinen )

Hiukseni ovatmelko pitkät, tumman ruskeat ja luonnon kiharat, ei mahdollisuutta värjätä, mutta peruukin osto on mahdollista.

Tyttö olen, mutta kumpitahansa käy.

Noin 165 cm pitkä ja pyöreä tai pyöreähkö vartalo. Tumman ruskeat silmät ja tummat hiukset jotka pitkähköt. Piilolinssien osto mahdollista, mutta hahmon silmät eivät saisi olla kovin vaaleat, koska vaaleat piilolinssit eivät toimi hyvin ruskeiden silmien kanssa. Suurehkot rinnat, joten hieman vaikeuksia niiden peittämisessä jos crossplay.

Ei kaljuja hahmoja, kiitos :).

Ei saa olla yaoi tai yuri sarjoista, shonen ai menettelee, mutta shoujo ai ei missään nimessä.

Roosav

ViestiKirjoittaja Roosav » Su Huhti 21, 2013 20:52

rebeccazz
Viesti:

ViestiKirjoittaja rebeccazz » Su Heinä 28, 2013 19:00

Osaan ommella jonkun verran. Olen tehnyt itse nukkevaatteita ja itselleni mekon ja joitain muita yksittäisiä juttuja,mutta en ole kovin hyvä ompelia... Saan myös kavereilta varmaan apua ja he ovat vähän taitavempia. Mutta joo sais olla vähän helpompaa.

2. Budjetti.
Olisi mukavaa jos ei menis yli 200e

Voin värjätä hiukseni. ja peruukinkin saatan voida hommata.

Mieluiten samaa sukupuolta eli tyttöä cossaisin, mutta ei sillä niin väliä ole.

http://i1351.photobucket.com/albums/p79 ... 214560.jpg
http://i1351.photobucket.com/albums/p79 ... a9d2d0.jpg
http://i1351.photobucket.com/albums/p79 ... 41e3b5.jpg

Oon aika laiha ja n. 170cm pitkä. Hiukset ovat rintoihin asti ja ne ovat ruskeat. Värjäilen kyllä niitä silloin tällöin ja huomenna värjään ne punaisiksi. Silmäni ovat vihreät ja minulla on iso nenä(:D). Minulla on aika soikeat kasvot luulisin ja silleen.

Hahmo ei mielellään olisi mikään kauhee isotissinen tai kauhia muskelimies. Niin ja piilolinssien käyttö on myös ehkä mahdollista. Niin ja mielellään asu ei ois mikään bikinit,koska joo tulee kylmäjos ei oo kesä ja vähän turhan paljastava. :D

Hahmo saa mistä vaan, koska luen paljon sarjoja ja ei se haittaisi vaikka en sitä sarjaa tietäisikään, koska voin mielelläni tutustua siihen.
♠ kaikenlaista-outoa.blogspot.com ♠

Holly

ViestiKirjoittaja Holly » To Syys 26, 2013 16:11

Ei oleellista, pystyn ompelemaan about millaisen puvun vaan (laadusta ei sitten puhuta, köhköh).

2. Budjetti.
Ääretön.

Peruukki. Ebay auttaa.

4,5 & 6. Sukupuoli (cosplay vai crossplay), kuvaus itsestäsi, muut tärkeät yksityiskohdat.
Kuva minusta
Olen naispuoleinen. Ongelmanani on, että olen lyhyt (158 cm) mutta rintava. Minulla on myös leveät lanteet ja suurehko takapuoli, mutta verrattaen kapeahko vyötärö. Harmillisesti suurin osa tietämistäni tiimalasivartaloisista animenaisista on pitkiä ja todella laihoja; itse olen siis lyhyt ja pyöreämuotoinen. Tiedän, että lyhyitä kurvikkaita hahmoja on, mutta en tiedä, mistä etsisin. Tietäisiköhän joku täällä hyviä sarjoja, joista tällaisia hahmoja löytyy?

Tässä vielä pari esimerkkiä, minkälainen vartalo hahmolla voisi olla:
Genshiken: Kanako Ohno
Madoka: Mami
Katawa shoujo: Shiina Mikado (Misha)

Nämäkin tosin ovat siinä rajoilla, että olisivat liian pitkiä.
Lisäksi kaipaisin hahmolle mielenkiintoisia vaatteita. Rakastan yksityiskohtien ja proppien väkertämistä. Haastavuus ja monimutkaisuus olisi plussaa; olisi kiva päästä ehkä kisaamaankin puvulla. Saa toki myös ehdottaa yksinkertaisiakin pukuja; tärkeintä on, että ruumiinrakenne on suunnillleen sopiva.

Bonuksena voi ehdottaa jotain miespuoleisia hahmoja, joita voisin cossata. Valikoima vaan on aika lyhyt, koska olen näin lyhyt ja muodokas. :''D

Ei mielellään hentaihahmoja; poikkeuksena erityisen syvälliset ja oikeasti mielenkiintoiset hahmot. Vähäpukeisuus ei haittaa. Poikarakkaus/tyttörakkaus on ok. Shoujosarjoihin suhtaudun varauksella, ja yksityiskohtainen kauhu/gore on liikaa minulle; Elfen Liedit sun muut voi siis sulkea pois. Väkivalta ja pienehkö määrä gorea on ok. Pelisarjat ovat myös enemmän kuin tervetulleita, samoin kuin länsimaiset sarjat!
Olen aika avoin sarjojen suhteen, mutta tässä vielä joitain lempisarjojani antamaan hieman vinkkiä siitä, millaisista sarjoista yleensä pidän.

Fullmetal Alchemist
Wolf's Rain
Genshiken
Emma
länsimaisista. mm. Game of Thrones ja Harry Potter
peleistä mm. Persona 4 ja Dota 2

Cana

ViestiKirjoittaja Cana » Su Tammi 26, 2014 20:54

1. Itse en pukujani pahemmin tee, mutta mulla on sisko, joka käy vaatetusalaa ja hän on ennenkin tehnyt cossipukuja minulle. Pystyy toteuttamaan vaikeampiakin pukuja, kunhan ei ole mitään ihan ääripäistä (esim. painovoimaa uhmaavia yksityiskohtia tms.)
2. Budjetti: ehkä noin 50 €
3. Hiusvärini on blondi, mutta voin kyllä käyttää hiuslisäkkeitä ja pidennyksiä. En mieluiten leikkaa hiuksiani tai käytä peruukkia. Hiusten värjääminen on mahdollista.
4. Nainen (cosplay ehkä mielummin). Minulla on aika isot rinnat, enkä tykkää bindata.
5. Olen n. 178 cm pitkä, kohta 18-vuotias tyttö. Minulla on pitkät, vaaleat hiukset (värjätyt) ja ruskeat silmät. Olen aika harteikas, roteva nainen, mutta normaalipainoinen
6. Hahmot, joiden asujen väriskaala pyörii mustassa tai ruskeassa (pääväri) ja keltaisessa, punaisessa tai oranssissa (korostusväri), tuovat pelkkää plussaa! Tykkään myös mekoista. Olen cossanut jo useita vuosia.
7. Ei mieluiten lapsihahmoja. Hahmolla saisi olla samanlainen ruuminrakenne.

Tuleeko tuosta mitään hahmoa mieleen? :)

tiia351

ViestiKirjoittaja tiia351 » To Huhti 24, 2014 15:17

Metsästän siis hahmoja jotka omaavat silmälasit ;)

Olen opiskellut vaatetusalaa ja omaan keskiverto hyvät ompelutaidot että hiukan haastavampikin puku kyllä onnistuu ;)

2. Budjetti.
Opiskelija budjetti

peruukkeja käytän yleensä eli en värjää hiuksiani. Omaan myös aika suurehkon määrän erilaisia peruukkeja valmiina.

kummatkin käy,tykkään cosplayata kumpiakin sukupuolia

olen 160cm pitkä neito en ole ihan lautavatsainen mutta en sanoisi itseäni mitenkään lihavaksikaan.
http://tiiia35.deviantart.com/

Hahmo saisi olla jotenkin tuttu tai haluan tutustua ainakin hahmoon jollain tapaa ennen kuin alan tekemään hänestä pukua. Tällä hetkellä metsästäisin juurikin hahmoja jotka omaavat silmälasit, sillä minulla on itselläni lasit.

Kaikki käy oikeastaan ;)

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”