Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Horaaneko

Re: Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ma Helmi 13, 2012 02:20

1.

Ei mitkään ruhtinaallisen hyvät, perussimppelit vaatteet menee mutta aika sormi suussa oon usein tuon koneen kanssa. Eli ei mitään ultimatekirjailupitsilaskosröyhelövaatteita.

2.

Sadan, parinsadan kieppeillä mutta mahdollisimman pienenä koitan tietty pitää koska rahattomuus

3.[/]

Yaas.

[b]4.

Miespuolinen olen ja samaa sukupuolta cossaankin. Sukupuolineutraalit hahmot käy kyllä.

5.

~ 173cm löytyy pituutta
~ laiheliini
~ en omista animenaamaa. Mutta ei anneta sen häiritä.
~ silmien väri jotain sekavuutta, mutta ostan aika varmasti jokaiseen tulevaan cossiin piilarit jos väri ei nyt ihan satu kohdalle. (kenellä animehahmolla on vihreänharmaansinisenhopeisenturkoosin väriset silmät)

6.

Ei liian simppeliä muttei niitä ultimate-hankaliakaan. Tykkään asenteellisista hahmoista, en mistään perus bishounen-naistennaurattajapojista. Tykkään siitä että hahmon luonne kohtaa edes hiukan omani. Eli toisinsanoen, hahmosta löytyy joko viileyttä, hulluutta, sekopäisyyttä, rauhallisuutta tai vähän kaikkia.
Huom: jos löytyy hahmo jolla maski/puolimaski/puolineutraali naamio tai vastaavaa, niin jee tykkään.. Tykkään maskeista. : >
En myöskään cossaa muskelibaramiehiä. Ihan vaan oman fyysisen olemukseni vuoksi (eli vartalo peruskunnossa mutta en nosta penkistä mitään megalomaanisia lukuja)

7.

En cossaa mielellään oikeita ihmisiä (youtuberit, laulajat, näyttelijät yms) mutta leffojen ja sarjojen hahmoja saa ehdottaa. En tykkää cossata mistään supermassasarjoista (naruto, bleach, one piece, hetalia, ymsymsyms) ja muutamia genrejä joista en pidä: ecchi ja suurin osa romanttisista sarjoista. Muutamia suosikkisarjoja: Nabari No Ou, No. 6, Tokyo Ghoul, Aldnoah Zero, ZnT, Haikyuu, KnB, SnK, Free, DMMd, Togainu No Chi, Hakkenden, SAO, Ao No Exorcist, D. Gray Man, Steins;Gate. Nuo jotenkin antaa ehkä suuntaa että mistä tykkään.
Viimeksi muokannut Horaaneko, Pe Joulu 12, 2014 11:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
There is no spoon.

Taena
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taena » Ti Maalis 13, 2012 13:59

Hei olen tässä mietiskellyt, että pitäisi taas alkaa vääntää jotain cossia, joten kyselenpä teiltä apua sen valinnasta!

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
Ompelutaitoni on aika todella huonot, mutta minulla on täti ja 2 kaveria, jotka ovat kaikki kyseiseltä alalta valmistuneet, joten apua löytyy.

2. Budjetti.
Ei mikään yli 500€ maksava (mahd. peruukki mukaan luettuna)

3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.

Hiuksia en ala nyt taas värjäämään, mutta peruukkeja ostan enempi kuin mielelläni

4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
Molempi parempi. Jostain syystä tykkään poikahahmoista, mutta tyttö olisi välillä kanssa toi kiva :) Itse edustan kumminkin tätä tyttöpuolta.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi
Linkkaankin kuvia blogistani! Kuva 1 ja Kuva 2
Noissa kuvissa miulla on siis vihreet piilarit ja pidennykset käytössä. Omistan myös mustat piilarit. Tässä kuva hiuksista ilman pidennyksiä (tosin nykyään miulla on tuo tasa otsis) Kuva 3
uh.. ja tosiaan parit tekoripsetkin löytyy. Oon sitten vain 165cm pitkä ja en mikään langanlaiha, vaan ennemminkin pyöreään päin. Hirvittävän huono peilikuva, mutta tässä näkyy kroppa
Muokkaudun kyllä pojankin näköiseksi ihan helposti.

6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä.
Miulla pitäis olla mahdollisuus tutustua kyseiseen hahmoon, eli haluan tietää mistä sarjasta/mangasta/pelistä se on ja miun pitää päästä tätä kyseistä sarjaa/mangaa/peliä katsomaan/lukemaan/pelaamaan jotenkin. Eli jollain tapaa miun pitää olla mahdollista ostaa tai saada materiaalia käsiini muuten :)

7. Minkälaisista sarjoista hahmo saa/ei saa olla?
Ei oikeastaan väliä. Oon avoimin mielin :P
urw~

Taena
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taena » Ti Maalis 13, 2012 14:12

Horaaneko:
Jos kerran on mahdollista hankkia peruukkia niin miten olisi Fruitsbasketin Kyo? Toki puku on aika tosi yksinkertainen :/ Siinäkin on kyllä pari vaihtoehtoa:
Tosi simppeli
Vähän vähemmän simppeli koulupuku

Sitten hankalampi asu löytyy vaikka tuolta Hatsuharulta samasta sarjasta
Hatsu Haru

Nyt ei tule näin äkkiseltään muuta mieleen. Töihin ois lähdettävä :)
urw~

littleSora

ViestiKirjoittaja littleSora » La Maalis 17, 2012 00:12

Oon kai ihan perushyvä ompelemaan, mutta mitään erityisen vaikeaa röyhelöhirviötä en osaa ruveta väkertämään..
2. Budjetti.
Kai se budjetti on jotain noin 50-100e
Peruukin aikoisin hommata.
Ihan sama oikeastaan, mielellään poika
5. Tarkka kuvaus itsestäsi
Oon noin 160cm tyttö, normaalikokoinen, siniset silmät ja vaaleat hiukset
En haluaisi mitään hahmoa jolla on sellainen ihoa myötäilevä kokovartalosukka asunaan.. Ei mielellään mitään koulupukuja eikä niitä röyhelöhirviömekkoja kantavia hahmoja :D Kaikki muu käy (: Jokin puna- tai valkohiuksinen poikahahmo olisi ihan jees :mrgreen:
Ei Naruto, Bleach, One Piece taaai Death Note.

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » La Maalis 17, 2012 00:27

littleSora: Klikuti! Laitoin hahmohakuun: punaiset hiukset, valkoiset hiukset, mies, teini. Niitä asetuksia voi muuttaa mielensä mukaan. Todella kätsy ohjelma! :>
Samalla kiitokset Taenalle, pitää painaa vinkkis mieleen. ^^ Valitettavasti en tähän hätään sulle keksi hahmoja. :P (aka en osaa ajatella väsyneenä) Kattele tota sivua jonka littleSoralle linkkasin, ehkä sieltä löytyis. :3
There is no spoon.

Nezumi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nezumi-chan » To Maalis 22, 2012 11:33

Joku päivä voisin taas kuluttaa elämääni antamalla ihmisille liudan hahmovaihtoehtoja tänne, mutta tänään olen puhtaasti kinuamislinjalla itselleni eli:

hahmoja jotka ovat kaljuja, puolikaljuja, keesejä, siilejä tms. jotka on hankala toteuttaa peruukilla eli näyttäivät parhaalta jos pää olisi enemmän tai vähemmän ajeltu. Niin mies- kuin naishahmot otetaan vastaan ja hahmot saavat olla mistä tahansa lähteestä. Että semmoisia :)
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

PUNKISH

ViestiKirjoittaja PUNKISH » To Maalis 22, 2012 16:51

(· ω ·)

Sora-sama

ViestiKirjoittaja Sora-sama » Ti Maalis 27, 2012 14:14

Teen etukäteen kyselyjä o.o

Minulla on itselle jo parille vuodelle suunnitelmia, mutta olen alkanut kiinnostua aina vain enemmän silmälapuista. Ja hiuksista, jotka peittävät silmän. Ja vaikka kaksi seuraavaa conia on jo suunniteltuina, haluan varautua etukäteen ja tutkia sarjaa (ja hahmoa!) itsessään.

Elikkäs...

Olen käsityöpuolella. Siihen mennessä kun olen viimein tekemässä tätä (oletettavasti) olen varmaan jo viimeistä vuotta täällä... XD

2. Budjetti.
On vaihdettavissa, mutttaa... Pari sataa alkaa olla se mitä saan kasaan .>

Hiusten värjääminen onnistuu muutta peruukit pitäisi hankkia Suomesta =__= Ylisuojelevat vanhemmat.

Kumpi tahansa, kunhan on silmälapu/toinen silmä hiusten peitossa .> Mieluummin ei molempia, saan siitä pänsärkyä.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
Olen sellainen 160-senttinen (tällä hetkellä) 16-vuotias tyttö. Normaalipainoinen olen. Vihreänruskeat silmät omistan. Piilarit ovat kai mahdollista hankkia.
Ja suurin rajoite kaikista... Hiukset. Niitä on kasvatettu sellaiset kuusitoista vuotta, kohta istun niidn päällä. Mieluiten pitkähiuksinen hahmo olisi siis jees, koska minä en leikkaa hiuksiani o_o Etuhiukset on, ja korvien päältä yltävät leukaan. Niitä voi kyllä kasvattaa/leikata, mutta takaa on mitä on.

Silmälappu! Hiukset silmän edesä! oWo Sellaisesta olen haaveilut jo aikoja. Mutta en onnistu miettimään hahmoa, jonka haluaisin tehdä, koska haluan myös mieluiten sarjan, jota voisin katsoa sekä hienot vaattet. Monimutkaiset mieluiten. Mutta silmälappu olisi juuri SE.
Ja tietenkin, propit <3 Kaikenlaiset propit. Isot, pienet, aseet, koristeet, korut... Kaikki Tänne heti >.)

Ei milaisista vaan mistä... Kuroshitsuji, Naruto, Mirai Nikki ainakin pois näin aluksi. Niistä en löydä itselleni mielenkiintoista hahmoa, olen niitä seurannut. Kaikkea muuta voi ehdotella, plussaa jos sarjassa sattuu olemaan tappelua.

Kiitoos .>
No, minä olen juonittelija. Kuuluu työnkuvaan epäillä jäätelöäkin tappajaksi.

mihoto

ViestiKirjoittaja mihoto » La Huhti 07, 2012 21:50

Mietinpäs tässä cosseja jo valmiiks ja haluun tietää mikä teidän mielestä sopis mulle.

- Ei mitkää kummoiset. :---D Kyl mä jotain perussettii pystyn ompelee, muttei mitää hirveen vaikeita koulupukuja tai röyhelöhameita. Äiti auttaa :wink:

2. Budjetti.
- Mulla ala-asteelaisella kun ei oo nii hirveesti rahaa, viidessä kympissä pysyn.

- En rupee värjää mun hiuksii, peruukin ostan mieluummin.

- Cosplay. :---D

5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
- Photobucket kun ei toiminut niin tässäpä se http://i40.tinypic.com/33nz3mp.png
Oon siis 12 vuotias ja omistan tollaset peppuun asti olevat blondit hiukset. : )
Pituuteni on 143 cm, että jotain lyhyttä hahmoa cossaisin. :---) Ruumiinrakenteeltani
olen laihahko, joten eipä tässä mitään ongelmia. :--3 Sit mulla on aika kapeet kasvot.

- Emt, jos pakettiin sais blondit hiukset nii ei tarttis hankkii peruukkiakaan. Mutta sillä ei oo
mitää väliä, sanokaa mikä hahmo tuli mun ulkonäöstä ekaks mieleen jota voisin cossata.
Jaja sit hahmo sais olla joku lyhyt.

- Ömömöö, ei mitää erityisiä rajoituksia. owo Paitsi ei noit massasarjoi, mutta
kuitenkin sen verran tunnettuja että ihmiset tietävät. :---)

Nirhama

ViestiKirjoittaja Nirhama » Ma Huhti 16, 2012 20:09

mihoto:
Sinusta ja hiuksistasi tuli mieleen Dogs-sarjan Nill. :3 Sarja on sellainen kohtalaisen tunnettu, muttei niin supertunnettu kuin vaikka Naruto tai vastaavat. Ja hahmo erottuu massasta, uskoisin. Vaatteetkin ovat asukokonaisuudesta riippuen melko yksinkertaisia lolitahtavia mekkoja, esim. tässä.
Toivottavasti tästä oli apua. ^u^

DEADBUNNY

ViestiKirjoittaja DEADBUNNY » To Kesä 07, 2012 19:07

1. Mitä nyt sitten peruskoulussa on tullut 7 numerolla X3 Eli jotkut yksinkertaiset jutut onnistuu plus olen kyllä valmis yrittämään jotain hieman vaikeampaakin, mutta tosiaan en huippu ompelia ole, että tällä mennään X3

2. En kauheasti rahaa kumminkaan lähtisi hassaamaan, mutta kyllä siihen nyt yli 50 voi laittaa.

3. Hiusten värjääminen onnistuu. Eli nyt on musta/vihreät. Värit onnistuvat siis mustana ja tummanruskeana ainakin. Plus joillakin shokkiväreillä (vihreä, sininen, pinkki, lila) tai näiden sekoituksella.

4. Olen itse likka, mutta cossaan mieluummin jätkiä. X3 Lyhyet hiukset myös niin tämä on varmasti helpompaa.

5. http://tinypic.com/view.php?pic=v5b9k8&s=6 Kuva on p- aska, mutta parempaakaan kuvaa ei juuri nyt saatavilla X3

6. 173cm pitkä olen. Vaatekaapista löytyy jätkien vaatteita värinä pääasiassa musta. Eli kauluspaitoja, suorat housut, kravaatit ym. löytyy helposti/voi ostaa, koska tulevat muutenkin tarpeeseen. Olen HYVIN vaaleaihoinen jos sillä nyt merkitystä on.
7. Ei niin kauheasti kumminkaan väliä.´

Sitten tämä vaikea juttu. Koska kaverin kanssa tätä cossia mentäisiin vetämään hänkin tarvitsisi hahmon mielellään samasta sarjasta.

Eli hän on tyttö ja cossaa mieluiten tyttöä. Yli olkapäiden mustat hiukset ja sivulla etuhiukset. Pituus 167cm. Peruukkina onnistuu blondi. Siniset silmät. Saldo samaa kuin minulla. Minä olen meistä parempi ompelia X3

Ainoa mikä meille tuli mieleen olisi Vampire Knightista minä Kanamena ja hän Yuukina. Vaatteet löytyisi ainakin minun gootti-vaatekomerostani helposti X3 Mutta päätimme kumminkin tulla täältä vielä kysymään jos jollakin olisi ystävällisesti vielä jotakin ideoita :)

Kisame-sama

ViestiKirjoittaja Kisame-sama » Ti Kesä 12, 2012 23:42

Mihoto, mulla tuli mieleen aika äkkiä tosta sun kuvasta Maka - Death Notesta. Silleen ihan suosittu ja tunnettu sarja, mutta en oo cossaajia nähny ku muutaman per con, sekä ei yhtä tunnettu ku esim. Naruto, bleach, jne. Vaikken kylläkään ite näe mitään pahaa niittenkää cossaamisessa. Jos tolla cossilla sut nään, niin kuvaa tuun kinuuan, sillä rakastan soul eateria :33 Jotenki sun hiukset, ilme ja silmätki näyttää ihan tuolta Makalta (http://www.google.fi/imgres?q=soul+eate ... 0,s:0,i:67)

Kisame-sama

ViestiKirjoittaja Kisame-sama » Ke Kesä 13, 2012 00:00

- En oo mikää hyvä ompeleen, mutta mummi auttaa puvuissa ja on ommellu mulle mm. Alphonse Elricin asun (http://www.google.fi/imgres?q=alphonse+ ... x=86&ty=89) & Narutosta Kisame Hoshigaken puvun ( http://www.google.fi/imgres?q=kisame+ho ... 0,s:0,i:67)

2. Budjetti.
- No no no no... Kankaita ei välttis tarvi maksaa, eikä puuta, jne mutta budjetti sellane 50-120 euroa.

- Hiuksia voin värjätä periaatteessa mihin vaan :D Sekä kasvattaa, lyhentää, jne MUTTA kaljuksi en rupea. Peruukinki voin ostaa, jos on esimerkiksi todella pitkät hiukset.

- Cosplay :)

- http://whitesnowball.deviantart.com/art ... -307987489 (Puku päällä, mutta toi on aika uus ja voi jotain tosta päätellä ^^ Voi pyytää tarkempaa kuvaakin) Oon 14-vuotias poika ja oon jotain 165 cm pitkä, en laiha, mutten lihavakaan vaan normaali. Mulla on pitkät jalat, monet sanoo ja kyllä sen huomaa itekkin. Käsi taipeissa on ihottumaa, mutta se parantuu jossain kahdessa viikossa jos laitan bebanthenia, sekä muutamia arpia käsissä, jne koska harrastanu vähnä kaikenlaisia lajeja :D

- No no no... Olis mukavaa, jos hiukset sopis tai vois leikata/värjätä, jne. Koska en mitään 40 euroa haluaisi käyttää peruukkiin, kun olen muutenkin huono niistä huolta pitämään D:D Hahmo tulisi olla edes vähän "cool", koska jotenkin tälläiset normi koulupojat eivät ole ihan mieleeni. Mahaa en mielelläni (HUOM! En sanonut en, vaan sanoin etten mielelläni) näytä, koska en omaa sixpackkia tai ole laiha. Muuten saa näkyä haaroista alaspäin kaikki (Eli ei siis bokserisankareita :D)

- Saa olla vähän joka sarjasta, mutta ei mielellään mitään Sasukea, Narutoa, jne joita näkee ihan sata. Ei se kyllä silleen haittaa, koska ei mulla oo väliä, vaikka olis akatsukistaki joku, mutta onhan se mukavempi olla enemmän "uniikki"

Mizuki13

ViestiKirjoittaja Mizuki13 » Ke Kesä 13, 2012 13:41

Todistuksessa oli 8 käsityön kohdalla... joten ehkä sitten olen siitä keskikohdasta, eli en oikein voi sanoa olevani mitenkään erityisen hyvä mutta enpä voi sanoa että olisin huonokaan.

2. Budjetti.
Raja menee suunnilleen siinä noin 60 euron kohdalla.

Hiuksia en saa värjätä mutta peruukin osto olisi mahdollista.

Olen tyttö, mutta sekä cosplay että crossplay käyvät.

Kuvaa ei ole nyt, mutta yritän selittää: Olen 13 vuotias ja suht laiha, pituus on noin 160 cm. Hiukset on mulla aika lyhyet ja vaaleet, yltää tuohon kaulan puoleen väliin. Silmät on siniharmaat.

Puku ei saisi olla kovin paljastava, ja olisi kiva jos se olisi mahdollisimman helppo tehdä, koska tämä todellakin on ensimmäinen cosplayni. Sitten yksi asia joka saattaa olla hieman outo: olis kiva jos hahmolla olis sarvet, koska tykkään tosi paljon sarvien teosta :DD.

Ei rajoitteita~ ehdotelkaa siis ihan vapaasti.

No tää saattaa olla aika vaativa mutta laitoinpahan kuitenkin kun en ite hahmoa keksinyt.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”