Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Ren-

Re: Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

ViestiKirjoittaja Ren- » Ke Maalis 23, 2011 21:44

Ajattelin nyt itsekkin tälläisen tehdä tulevaisuuden varalle..

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
- Ihan hyvin luonnistuu ompelu, ja jos haasteita tulee vastaan, niin äitiltä voin kysyä apua. Ammattilainen kun on. : D Ompelukone ja saumuri siis löytyy myös.

2. Budjetti.
- En laita rajoja.

3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.
- Hiuksia en mielelläni lähtisi värjäilemään, haluan ne ihan tälläisenä pitää. : D Peruukki on kaveri.

4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
- Miespuolisia hahmoja pliis~

5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta.
Photobucket on paras kaverinne.)
- Kelvollista kuvaa ei nyt satu olemaan, joten selostus saa kelvata. Juu elikkäs, aika lyhyt olen, noin 162 cm. Olen ihan normaalipainoinen ja kokoinen ja omistan suhteellisen lyhyet, mustat hiukset.
Höm. Meikällä on myös ruskeat silmät, mutta jos cossi sitä vaatii, voin aina tietysti hankkia piilolinssit. (Joudun niitä muutenkin cossatessa käyttämään, olen nääs rillipää. Laseja käyttävät hahmot ovat siis hyvin tervetulleita!)

6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä.
- EI KIITOS:: Liian paljastavat asut, jättimäiset propit, koulupuvut, kaljut hahmot, asut joissa ei voi istua/liikkua/elää jne.. Ei myöskään liian pitkiä hahmoja. Lisäpituutta on mahdollista toki saada kenkien avulla, mutta ei nyt ihan mitään 2 metrisiä hujoppeja kiitos!

7. Minkälaisista sarjoista hahmo saa/ei saa olla?
- Ei kiitos massasarjoja. (Naruto, Bleach jne...) Ei myöskään mitään hentai sarjoja/pelejä kiitos!
Mielellään hieman tuntemattomammista sarjoista tai peleistä. Tai mistä nyt ikinä keksitte. : D Kaikkea saa toki ehdottaa, mutta itse suosin enemmän sellaisia hahmoja, joita ei ole ns. "kulutettu puhki".

Muuten olen täysin avoin kaikille "tarjouksille"! : D

Weetu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Weetu » Ti Touko 03, 2011 22:41

Hei,

Tarvitsisimme pikaista apua Desuun 2011 tuleviin cosseihin kaverimme kanssa!
Kriteereinä itselläni olisi sellaiset ettei olisi koulupuki ( koska niitä on tehny tarpeeksi ), voisin omilla hiuksillani tai Mihon ( Bakuman sarjasta ) peruukilla mennä ja hahmo olisi nainen. Asujen ei toivottaisi olevan myöskään mitkään suuritöiset, sillä aikaa ja rahaa ei ole paljon käytössä ^^"~

Toivoisimme siis hahmo ehdotuksia tai vaikka vain sarja ehdotuksia!

Kuvia minusta:
http://irc-galleria.net/user/Wea/album/ ... =125216790

Kuvia kaveristani:
http://irc-galleria.net/user/heartless/ ... =124820700

Tatl

ViestiKirjoittaja Tatl » La Touko 28, 2011 20:24

Ren:

Ace - Heart no Kuni no Alice
Roy - Fire Emblem
Star - Arakawa Under the Bridge ( :'D)

Weetu:

Temari - Naruto
Tifa- Final Fantasy
Claire Redfiel- Resident Evil

Kaipailisin uusia ideoita itsekin. Etsin hahmoa, jonka asu on selkeästi cosplaypuvun näköinen, ts. tarpeeksi arkivaatteista poikkeava ja näyttävä. Nimim. univormut on kivoja (mielellään lyhyellä takilla). Mitä enemmän näperreltävää, sen parempi. Molemmat sukupuolet kelpaa, mutta ei isomekkoisia naisia tai pitsipösilömiehiä. Mielellään ei myöskään ääripallopäisiä hahmoja, koska ne harvoin näyttää hyvältä kapeakasvoisen cossaamana. Olen 166cm pitkä ja kuvia löytyy tuolta: http://irc-galleria.net/user/Tael

Niin ja peruukki tulee joka tapauksessa, omistan turhan hankalat hiukset cosplaykäyttöön.

Jerosu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jerosu » Su Touko 29, 2011 21:00

Eli siis olen ~160 cm pitkä tyttö, normaalia kokoa ja omistan kirkkaan punaiset, lyhyet hiukset. Etsin cossattavaa, jolla on suhteellisen yksinkertainen, peittävä puku (ei siis hirveää kasaa kaikkea pikku näperrettävää), ja jonka pystyy toteuttamaan helposti ilman suurempia hikikarpaloita tulevaan Desuconiin. Kellään mitään mielessä? ^^

//Niin ja siis hahmon sukupuolella ei ole mitään väliä, mutta huomoitavaa on että olen täysin lauta ja päärynävartaloinen.

Sukkasaku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sukkasaku » Ke Kesä 01, 2011 00:35

Koska Finncon-Animecon lähestyy kiitettävää vauhtia ja se olisi itselle ihka ensimmäinen conikokemus (ja kerrankin pääsymahdollisuudet ovat tämän kanssa jopa plussan puolella jonkun verran), tietty se olisi mukava cossata jotakin suht tuttua ja helppoa hahmoa..

Semisti olematon. Osaan kyllä vetää koneella kurvit suoriksi ja saan vaatteita kasaan, mutta tulos onkin sitten jo ihan eri asia. Taloudesta tosin löytyy yksi ompelijamestari, joten avunsaannin todennäköisyys on suhteellisen suuri.

2. Budjetti.
Riippuen ihan siitä saanko töitä ennen conia. Mutta heitetään ettei kuitenkaan kovin pilviä hipova.. Vanhempien kukkaron laskien jos omaa rahaa ei ole, niin varmaan 20~30 maximissaan.

Tuen neutraaleja värejä (punainen, oranssahtava, ruskean sävyt, musta.. ei kuitenkaan blondi) joten värjääminen on hyvinkin mahdollista. Peruukkiin ei riitä resurssit, joten hahmojen hiustenpituus pidetään sitten siinä max olkapäiden kohdalla~

Mieluiten naispuolisia, mutta yksinkertaisia, ei niin sukupuolellisesti tunnistettavia (..ööh, joo? tarkoittanee siis että sellaisia missä miesmäiset piirteet eivät tuhoa pienen ihmisen budjettia ja saa yleisöä niin helposti tajuamaan että kyseessähän on nainen (toki on olemassa genderbending sääntö, jota itsekin tuen, mutta..)) miespuolisiakin voi suositella.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta.
Photobucket on paras kaverinne.)

(koneelta ei löydy sopivaa kokovartalokuvaavaa fotoa, joten..)
Kokoa minimaaliset ~155 cm, hiukset tällä hetkellä mukavan kulahtaneen rusehtavanpunaiset, yltävät juuri ja juuri olkapäille + silmiä hipovat semipaksut otsahiukset (koko otsa). Silmät on väriltään harmaat, piilolinsseihin en valitettavasti minimaalisia resursseja pysty tuhlaamaan, jotenkah. Kasvot on sellaiset melko pyöreät leuan suuntaan ja "oravaposket".
Ruumiinrakenne on melkoisen lauta, massaa juuri sopivissa paikoissa (aka leveä lantio ja hartiat, vaikeuttaa housujen ja mekkojen pukemista huomattavasti). Ihon laatu sattuu olemaan mitä on (atoopikko ilmoittautuu ja yrittää fiksata tätä ongelmaa coniin mennessä), joten ei liiaksi ihoa paljastelevaa outfittiä kiitos.

Yksinkertainen on kaunista - ei liiaksi irtonaisia proppeja, joku missä on helppo liikkua eikä kauheuta kuumotus yms. kohtauksia ylitäysissä conitiloissa. Mahdollisuus voida elää kyseisessä puvussa on aika must. Eikä mitään, missä on aivan liikaa yksityiskohtia, joita ei naapurin Seppokaan osaa laskea saatikka sitten toteuttaa missään muotoa. Eikä liian paljastelevaa kokonaisuutta, ettei tunne oloaan ihan alastomaksi siellä ihmisten keskellä.

Mielellään joku minkä tämäkin tyttö tuntee (MAL on kaveri~), mutta ei mielellään mitään tajuttoman suuria massasarjoja. Muuten aikalailla vapaasti saa heitellä useampiakin vaihtoehto + pelimaailmaa tietenkään unohtamatta~

..Ugh, kuulostaa uskomattoman yksityiskohtaiselta vaatimuslistalta.. Hyvä minä.
Saigo no teikō tarvitsee juuri sinua! Japsihömppää ja muuta asiallista keskustelua hyvässä seurassa ja lempeässä ilmapiirissä!

CissyDella

ViestiKirjoittaja CissyDella » Ma Kesä 13, 2011 18:25

Kaverin puolesta kirjoittelen, kun se on tippa silmäkulmassa, kun ei löydy hahmoa. Tietoja:

Aika keskiverrot sattuu olemaan. Koulunumerona oli semmoiset 8, että sitten sen kanssa pärjätä. Kuitenkin on äiti joka osaa auttaa. Sekä myös löytyy 10 kouluarvosanan omaava kaveri, jok aon erittäin halukas auttamaan. Niillä pitäisi pärjätä.

2. Budjetti.
Mahdollisuuksien mukaan käyttäisin mahdollisimman vähän, kun ei rahaa oikein löydy. Budjetti olisi noin 30-60 euron välillä, riippuen siitä kuinka paljon saan kesätöistä rahaa.

Hiukset olisi mahdollista värjätä, mutta ei normi kestoväreillä. Direction värit kävisivät. Peruukkia en haluaisi mielellään ostaa. Omat hiukset ovat pitkät ja vaaleat + otsatukkakin on. Mieluiten olisin omilla hiuksillani.

4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay)
Tyttö olen ja haluaisin mieluiten crossata. Cossi kävisi hahmosta riippuen, muttei mielellään.

5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
Kuvaa en nyt saa tänne. :( Mutta mutta, kuten edellä mainitsin luonnostaan vaaleat pitkät hiukset otsiksella löytyy. Olen 14 vuotias noin suurin piirtein 157 cm pituinen tyttö. Olen aika laiha. Luonteeltani olen ujo ja pelkään tutustua uusiin ihmisiin.

Olen aikalailla poikatyttö. :) En omista silmälaseja.

En tykkää mitenkään liian tyttömäisistä hahmoista, mieluiten poika tai poikamainen tyttö.
Resident Evil <3

Ikutooh~~!!!

Ketä cossata - Tarvitsen nopeesti apuaaa!!!

ViestiKirjoittaja Ikutooh~~!!! » Ke Kesä 22, 2011 12:35

Ohayô kaikki:D Tilanne on nyt niin, että en tiiä ketä cossata traconissa :oops: :oops: :oops: ... Noh noh, siirytäänpä nyt aiheeseen

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi:
Noh olin puukässässä ala-asteella, joten en voi periaatteessa sanoa tähän mitään... Mutta äitini on kyllä luvannut auttaa minua nii paljon kun pystyy...

2.Budjetti:
Periaatteessa ihan sama paljonko maksaa, mut mieluiten kuitenkin hyvän maun rajoissa pysyvä hinta... ^^

3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen:
Kyllä molemmat mahdollisia, mut värjäyksessä en haluais värjätä hiuksia vaaleiks, kun mulla itellä on tummat, puna-ruskeet hiukset... Muuten voin värjätä melki minkä väriseks tahansa ^^

4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay):
Olen tyttö, eli mieluiten cosplay, koska mielestäni olis kivempi cossata jotai "tyttömäistä" tyyppiä <3<3<3 toisin sanoen siis cosplay :D

5.Tarkka kuvaus itsestäsi:
Noh... Oon 13, olen noin 163 senttii pitkä, mulla on pitkät puna-ruskeet hiukset ja suora otsatukka... Luonteeltani olen aika itsepäinen, kova-ääninen, autan yleensä aika paljon muita ongelmissaan parhaani mukaan. Olen pirteä ja iloinen, mutta tosi paikan tullen saatan vähän ujostellakin... :oops: Noh, mitäs tässä nyt vielä... Kuvaa minulla ei löydy muualta kuin facesta, ja sekin on aika huono kuva... Jos on liian epäselvää, miltä suurinpiirtein näytän, voin kyllä kysyttäessä kertoa vielä tarkemmin :D

6.Mitä asioita pidät tärkeinä:
Hahmo mieluiten luonteeltaan hieman samankaltainen kuin Karinin Karin... Olen välill... itseasiassa useinkin samanlainen kuin Karin, mutta en silti haluaisi cossata Karinia^^ Lisäksi hahmon vaatetuksesta sitä että mieluiten jokou normaali tai "helppo" asu, ettei tartte koko aika varoo tai jotai. Lisäksi jos asussa tulee kovin kuuma, niin on epämukavaa yrittää cossata... ;D

7. Minkälaisista sarjoista hahmo saa/ei saa olla:
Sillä ei oikein ole väliä, mutta hahmosta löytyy kuvia ja jos sarja ei ole mulle tuttu, niin olis kiva jos sitte sais linkinkin johonki jossa olis vähä hahmon luonteesta... ^^ Mut mieluiten tutuista ja tunnetuista sarjoista (Naruto, Bleach jne...):D

Kiitos kaikille jo etukäteen, on ainakin mun pelastus että jotkut auttaa muita ongelmissaan :D Mut toivoisin että joku vastais pian, sillä muuten mulle tulee ongelmia ^///^
Viimeksi muokannut Ikutooh~~!!!, Su Kesä 26, 2011 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
]"あなたが泣くなら、私は泣く。あなたが笑いなら、私は笑う。あなたは怒っている、と私は怒っている。あなたが盲目ならそれでもいつもあなたに従うことはないと思う場合、その場合は。"

Ikutooh~~!!!

ViestiKirjoittaja Ikutooh~~!!! » Pe Kesä 24, 2011 09:12

Tuota noin... Vastaus CissyDellalle tulee ehkä liian myöhään, mutta mieleeni juolahti ekana Naruton Deidara... Samoin mietin Full Metal Alchemistin Edward... Noh, tässä minun ehdotukseni:D
Ren-: Mieleeni tuli Cherry Juicen Amane. Amanella tosin on koulupuku...
Jerosu: Ekana tuli mieleen Naruton Gaara
On ehkä turha vastata näin myöhään, mutta näitä kun nyt tuli mieleen, niin laitoinpa sitten :D
]"あなたが泣くなら、私は泣く。あなたが笑いなら、私は笑う。あなたは怒っている、と私は怒っている。あなたが盲目ならそれでもいつもあなたに従うことはないと思う場合、その場合は。"

ryulia

ViestiKirjoittaja ryulia » Ke Heinä 06, 2011 00:21

- Hyvät ja lähipiiristä löytyy useampikin cosplaykonkari joka tarpeen tullen osaa auttaa.
2. Budjetti.
- En aseta rajaa.
- Hiukset ovat olkapäille asti ja punaiset,en värjää hiuksiani mutta peruukin ostoon kykenen.
-Mieluiten naishahmo eli cosplay, mutta crossplay ehdotuksetkin tervetulleita.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
- 164cm, punahiuksinen, sinisilmäinen ja pyöreäkasvoinen tyttö.
Lievästi ylipainoinen:I
Piilolinssien käyttäminen lähes mahdotonta, poikkeuksena mustat piilolinssit. Mielellään hahmoja joilla valmiiksi sinisen sävyiset silmät tai sitten täysin mustat. Ja cosplayssa ei saa näkyä mahaa eikä mielellään selkää paljaana.
- Mielellään ei ''tyttöjen'' sarjoja (esim. Lucky Star) Eikä vocaloideja. Muuten ei mitään rajaa.
Rakkautena tähän mainitsen että suosin erityisesti Final Fantasyja seiskasta ylöspäin. Mutta ehdotuksia otetaan kaikista sarjoista vastaan ilomielin.
Viimeksi muokannut ryulia, La Heinä 30, 2011 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

miwo

ViestiKirjoittaja miwo » Su Heinä 24, 2011 19:18

Olenpa heittänyt tänne aiemminkin viestiä, mutta tuloksetta, joten uusi yritys!

- Käytännössä perus-asiat hoituu. Pitsin nyplääminen ja muiden pikku tarkkojen koristeiden tekeminen ei kiinnosta.
2. Budjetti.
- Ei ole.
- Omat hiukset erittäin tummat ja koska mies! ei hirveän pitkät. Peruukkeja on tullut stailailtua jo moneen otteeseen joten peruukit <3
Ulkomuotoni takia tykkäisin tehdä cosplaytä ja ensi-sijaisesti haen sitä, koska tulevaisuuden must-do-crossplay lista on jo täynnä
182+ cm, roteva (check DA - [url]miwozord.deviantart.com[/url]
Tykkään propeista, pienet tai isot, mutta tykkään. Ei mielellään asuja joissa näkyy hirveästi läpi ihoa yms
Perus massa sarjat on aika hyvin käyty jo läpi.

Lelouc93

ViestiKirjoittaja Lelouc93 » Ti Elo 16, 2011 14:11

- No ne on melko olemattomat, mutta mulla on perheessä henkilö joka voi auttaa
2. Budjetti.
- no se riippuu tilanteesta, mutta sanosin että lähempänä 100e
- PERUUKKI :D (vaikka oon aika fail niitten muokkamisessa)
4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay). Niin ja mahaa on vähän, mutta ei liikaa. En kuiteskaan ala paidattomana mieluusti heiluun
Mies, elikkä cosplaytä.
179cm Tossa mun fail Yami Marik
Tykkään propeista, mutta ei mitään liian isoa xD
Jaa. No Code Geass, Pokemon ja Yugioh on vähän niinku tehty jo ja suunnitteilla olis jotain KHR:ästä ens vuodeksi, mutta vaan suunnitteilla :D eli saa heitellä ideoita

HansQu

ViestiKirjoittaja HansQu » Ke Elo 17, 2011 18:32

Hmm, osaan kyllä ommella aika hyvin. Ja minulla on sukulaisia jotka, voi auttaa vaikeammissa jutuissa (;

2. Budjetti.
Suurin piirtein 100 e

Voin värjätä, mielelläni en kyllä osta peruukkia. Mutta tarpeen tullen voin ostaa sen, jos hahmolla on eri pituiset hiukset, kuin minulla.

Cosplay, mieluiten.

Omistan puolipitkät, vähän yli olkapäiden menevät, ruskeat, kerroksittain leikatut hiukset otsurilla x) Olen 163 cm pitkä, ja aika laiha. Mulla on vihreät silmät, ja tarvittaessa voin hankkia piilarit.

Haluaisin asun olevan yksityiskohtainen, ja tykkään propeista (ihan sama minkä kokoinen). En haluaisi mitään kauhean paljastavia asuja, eikä silti tukehduttavan kuumia.

Kaikki kelpaa ;)

Kiitos jos vastaatte :)

Kisame-sama

ViestiKirjoittaja Kisame-sama » Ti Syys 06, 2011 21:47

Hello! :33

Elikkä täällä olisi ensimmäinen cossaus tulossa, mutta hahmo hiukan hakusessa :/

Ompelutaitoni ovat jotain 8-9 luokkaa, mutta minulla on äitini, tätini, sekä mummoni auttamassa ompelemisessa (He ovat siis hyviä ompelemaan, varsinkin mummo) Olen siis noin. 158 cm pitkä poika, ja hiukseni ovat blondit hiukan pitkät (Ei siis mitkään erityisen pitkät) Olen suht. normipainoinen, joskin aion aloittaa lenkkeilyn jolloin kunto kyllä nousee ja paino tippuu. En kuitenkaan ihan kepiksi aio itseäni hankkia, vaan sellaiseksi sopivaksi. Proppeja voin tehdä (sillä kyllähän tuo 9 siellä todistuksessa vilahti, ja kummini on taitava näissä hommissa) Toiveita puvusta ei ole, paitsi että se olisi miespuolinen sillä en ole vielä ajatellut cossaavani naista. Voin ostaa peruukin, ja leikata/värjätä hiuksiani. Puvun hintaluokka olisi maksimissaan jotain 100 euroa. Ja saan/voin ostaa ulkomailtakin peruukkeja, piilolinssejä, yms.

Arigato!

Leed

ViestiKirjoittaja Leed » To Syys 08, 2011 14:58

Luin vaikka kuinka monta edellistä viestiä mutten keksinyt hahmoja teille DD :
Ja nyt vielä törkeästi kyselen itsekin:

Etsin hahmoa joka olisi:
miespuolinen
pitkä
hoikka
vihreät/siniset silmät
lyhyet tumman ruskeat hiukset (perus sekaiset otsahiukset?)

Keksi sille joka.... keksii jonkun xD

Kisame-sama

ViestiKirjoittaja Kisame-sama » To Syys 08, 2011 18:12

Mayordomo kirjoitti:Luin vaikka kuinka monta edellistä viestiä mutten keksinyt hahmoja teille DD :
Ja nyt vielä törkeästi kyselen itsekin:

Etsin hahmoa joka olisi:
miespuolinen
pitkä
hoikka
vihreät/siniset silmät
lyhyet tumman ruskeat hiukset (perus sekaiset otsahiukset?)

Keksi sille joka.... keksii jonkun xD

Sanji, One Piecestä olis ainaki pitkä, ja hoikka. Mut sitten vaaleat hiukset ja mustat silmät. Autokko?

http://www.google.fi/search?q=sanji&hl= ... 38&bih=555

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”