Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

rama
Viesti:

Hahmo hakusessa - ketju cosplayereille ilman pukua

ViestiKirjoittaja rama » To Marras 15, 2007 15:01

Yleinen keskustelu aiheesta, joka lukee jo otsikossa. Onko coni tulossa, eikä sinulla ole mitään hajua, minkä puvun haluaisit tehdä? Tähän ketjuun voi laittaa kysymykset ja ehdotukset.

Muistathan ensin:
1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
2. Budjetti.
3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.
4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
5. Tarkka kuvaus itsestäsi (Kuva olisi kiva, mutta linkittäkää ne muualta kuin irc-galleriasta. Photobucket on paras kaverinne.)
6. Muut mahdolliset yksityiskohdat, joita pidätte tärkeinä.
7. Minkälaisista sarjoista hahmo saa/ei saa olla?

Esimerkkinä Kaija Kossari:
"Hei, olen 168 senttinen, normaalipainoinen tyttö. Minulla on ruskeat hiukset, mutta voin ostaa myös peruukkeja. En osaa käyttää nettikauppoja, joten mieluiten Suomen rajojen sisältä. Käsityötaitoni ovat peräisin yläasteen käsityön tunneilta, mutta tätini on ompelija ja on luvannut auttaa minua. En haluaisi kovin kallista pukua, joten noin 50 euroa on ehdoton maksimi.
En mielelläni pukeudu pojaksi, koska ajatus bindaamisesta ei ainakaan tässä vaiheessa miellytä, joten tyttöhahmoja. Tässä on kuvani *insert linkki tähän*. Keksikää minulle helppo hahmo, joka näyttää edes vähän minulta, kiitos.

Vastauksiin suositellaan kunnollista selostusta sarjasta, hahmon koko nimi ja mahdollisesti kuvaa (edelleen photobucket tjsp). Näin varmistetaan molempien osapuolien tyytyväisyys. Etsivä löytää avun.

Alkuperäinen viesti:

rama kirjoitti:Koska foorumin Cosplay-puoli on lähes täysin lukossa kirjoitan avunpyyntöni tänne Yleisen keskustelun alueelle. Jos sattui aivan väärä alue niin ehkäpä joku kiltti mode siirtää oikeaan paikkaan...

Asiaan: Tulevassa sarjakuvassani päähenkilöt cossaavat erään tapahtuman yhteydessä ja tarvitsisin apua sopivien hahmojen löytämiseen ettei tule aina valittua niitä samoja omia suosikkejani.
Hahmot saavat olla mangasta, animesta tai japanilasista peleistä. Mielellään sama hiusten väri ja pituus (ettei tarvitse peruukkeja) kuin sarjan henkilöillä. Kaikki ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan, mutta laita mielellään kuva (siis linkki) mukaan.

Taustatietoja henkilöistä lyhyesti:

Tyttö 1:
Täyspitkät mustat hiukset, aika ujo ja hiljainen, lukutoukka

Poika:
Pitkähköt valkoiset hiukset, itsevarma, nauttii huomion keskipisteenä olemisesta

Tyttö 2:
Lyhyehköt punaiset hiukset, tempperamenttinen, harrastaa erinäisiä kiinalaisia kamppalilulajeja

Shine

ViestiKirjoittaja Shine » To Marras 15, 2007 17:39

Fruits Basketista löytynee musta tukkainen tytön ja ainakin yksi valkoinen pitkähiuksinen poika...Bleachistakin löytynee valkohiuksisia poikia,ja mustahiuksisia tyttöjä (Nimiä en jaksa nyt mainita),Shinigameja ne ovat kaikki silti...

1)Saki Hanajima, on mustahiuksinen tyttö,mutta en usko,että hän on ujo.Kyllä hiljainen on O_O... http://en.wikipedia.org/wiki/Saki_Hanajima
2) Ayame Sohma (Taitaa olla liian pitkät hiukset,mutta silti), kovaääninen, itsevarma... http://en.wikipedia.org/wiki/Ayame_Sohma

Wikipediaa...Englannin kielellä jees on,googleta lisää jos tarve on^^...
Viimeksi muokannut Shine, To Marras 15, 2007 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » To Marras 15, 2007 17:43

Kiitokset Shine!

Lisää ehdotuksia? Toivoisin niitä varsinkin Clampin lukijoilta (itselleni lähes täysin tuntematon alue) :D

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » To Marras 15, 2007 17:45

Siirsin myös tänne haplon ehdotuksen sekä oman vastaukseni:

haplo kirjoitti:
rama kirjoitti:Poika:
Pitkähköt valkoiset hiukset, itsevarma, nauttii huomion keskipisteenä olemisesta

Jostain syystä mieleeni nousi Final Fantasy VII-pelin Sephiroth. Ei ehkä omintakeisimpia cossattavia, mutta jos miekka on tämä...

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=fantasia&pageOffset=&ID=2642

... niin johan saa huomiota.

Haha, noh, FFVII on vieläkin yksi suurimmista suosikeistani, joten Sephirot tuli heti mieleen. Ajattelin kuitenkin yllättää kaikki minut tuntuvat jollain muulla, mutten ole vielä edennyt Yazoota pidemmälle (siis yksi Sephirotin kolmesta kloonista Advent Children-elokuvassa)...

Ihqu miekka :D

rama
Viesti:

ViestiKirjoittaja rama » Pe Marras 16, 2007 14:25

Pliis, te kaikki hardcore-cossaajat, auttakaa amatööriä :wink:
Lisää ehdotuksia?

Darth Mauno
Wannabe

Re: Apua cosplay-hahmojen etsintään

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » La Marras 17, 2007 19:45

rama kirjoitti:Tyttö 1:

Ilmiselvä Yomiko Readman (Read or Die)?

rama kirjoitti:Poika:

Griffith Berserkistä?

rama kirjoitti:Tyttö 2:
Lyhyehköt punaiset hiukset, tempperamenttinen, harrastaa erinäisiä kiinalaisia kamppalilulajeja

Hikaru Magic Knight Rayearthista?
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

rama
Viesti:

Re: Apua cosplay-hahmojen etsintään

ViestiKirjoittaja rama » La Marras 17, 2007 19:56

Darth Mauno kirjoitti:
rama kirjoitti:Tyttö 1:

Ilmiselvä Yomiko Readman (Read or Die)?

Linkki kieltäytyy avautumasta, mutta tiedän ketä tarkoitat. Kerrassaan erinomainen ehdotus!

Kiitän ja kumarran!

Kinoko-chan

ViestiKirjoittaja Kinoko-chan » Su Joulu 02, 2007 13:04

no, minä tarvitsisin ainakin apua, että ketä cossaisin..

Ompelutaitoni ovat koulutodistuksen mukaan kiitettävät (ja miulla on apujoukkoja täällä kotona, auttamassa jos pitää tehdä jotain hankalampaa)
Minulla on mahdollisuus ostaa peruukki. Budjettini olisi alle 100€ mutta voi ylittää 30€...En haluaisi ensimmäiseksi cossi hahmokseni poikasukupuolta olevaa, joten.. Minulla on ruskeat pitkät hiukset, siniset silmät, olen 170cm pitkä ja normaalipainoinen. Mutta tämä siis olisi ensimmäinen pukuni.. joten en tiedä pitäisikö sen olla jo nyt monimutkaisempi vai helpommanpuoleinen.
Pidän myös pikku yksityiskohdista asussa... (esim. pinssejä ja jotain pikkuhelyjä) sellaiset olisivat hauskoja. :wink:

nyt taisin pistää aika hankalan, mutta kiitos jos joku keksii jonkun hahmon jota voisin cossata : D

Ikara

ViestiKirjoittaja Ikara » La Joulu 15, 2007 23:34

Tuleva pukuilija etsii pukuiltavaa

Ompelutaitoni ovat keskinkertaiset, 9 todistuksessa ja kotoa löytyy paljolti apuvoimia. Olen tehnyt muutamia perusvaatekappaleta kuten hupparin, polvihousut ja hameita. Huovuttamista en ole kokeillut. Pidän paljon askartelusta sun muusta, joten puku saa tietenkin sisältää yksityiskohtia. Proppeja en ole tehnyt, mutta niidenkin tekemiseen on mahdollisuudet oman verstaan ja erittäin puukäsityöllisesti lahjakkaan isäpuolen johdosta. Tosin tiedän itse aiheesta puukäsityöt hyvin hyvin vähän.

Budjetti olisi sellainen alle 100e. Peruukin ostaminen käy hyvin, mutta hiuksiani en lähtisi enempää värjäilemään, sen verran tumman ruskeat jo valmiiksi. Ja olen siis 150cm pituinen, 13-vuotias (busted.) tyttö, joten toivoisin hahmolta samaa sukupuolta ja noin suunnilleen samaa ikää. Parin vuoden heitto ei tietysti haittaa mihinkään päin. Omat hiukseni ovat tällä hetkellä noin olkapää mittaiset, otsahiukselliset ja jonkin sortin tummat. Silmäni ovat vihreä-ruskeat, ihoni vaalea, enkä omista silmälaseja (toki voin hankkia vahvuuksettomat Tiimarin halpis valikoimasta tarpeen vaatiessa). Kuvan lupaan lisätä kunhan löydän edustuskelpoisen.

Toiveita puvusta.. Hmm.. Yksityiskohtia. Ja nyt ei etsitä mitään normaaliakin normaalimpaa saatikaan keskiaikaista soturi asua. Eli siis tiukka ei housut - t-paita - lippis tai haarniska - miekka linjoille. Ja hahmoiksihan en halua Haruhia, Kairia tai Cardcaptor Sakuraa. Naruton hahmot eivät myöskään iske. Painotan nyt voidessani, että ostan mielellänikin peruukin, eli hiukset eivät ole minkään sortin ongelma.

Tuskailkaa etsiessänne, itse olen tuskaillut jo voitavani.
In the beginning The Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
~ Douglas Adams

Yaoi96

ViestiKirjoittaja Yaoi96 » La Joulu 22, 2007 17:46

Täälläkin kaipaillaan apua..
Ompelutaidot ovat 7 arvoiset..
Itse olen 11v. mutta hahmo saa olla iältään 0-100000 :D
Omistan punaiset hiukset, joita on mahdollisuus leikata, vaikka ne ovatkin lyhyet. Ilman silmälaseja minun on vaikea olla, mutta pärjään jotenkuten.
Apua voin saada mm. mummolta (joka on nero vaatteiden tekemisessä)
ja äidiltä, joka hänkin on mainio taidoiltansa. Luonteella ei ole väliä, olen hyvä näyttelemään. Olen normaalikokoinen, en mikään langanlaiha keppi enkä myöskään lihava. Rahaa ei kauheasti ole käytettävissä, joku 100 euroa olisi yläraja.. Peruukkia on mahdollisuus ostaa, hiuksia saan värjätä eri ruskean sävyihin, oranssiksi tai vaaleiksi.
Silmät minulla on sinivihreät, ja en saa piilolinssejä.

Anteeksi, ehkä vaikea, mutta siinä vain kaikki mitä osaan kertoa..

/nettikaupoille sanon, eieieieiiiih..
Moi.

Kinoko-chan

ViestiKirjoittaja Kinoko-chan » Ma Joulu 24, 2007 20:24

Yaoi96 kirjoitti:Täälläkin kaipaillaan apua..
Ompelutaidot ovat 7 arvoiset..
Itse olen 11v. mutta hahmo saa olla iältään 0-100000 :D
Omistan punaiset hiukset, joita on mahdollisuus leikata, vaikka ne ovatkin lyhyet. Ilman silmälaseja minun on vaikea olla, mutta pärjään jotenkuten.
Apua voin saada mm. mummolta (joka on nero vaatteiden tekemisessä)
ja äidiltä, joka hänkin on mainio taidoiltansa. Luonteella ei ole väliä, olen hyvä näyttelemään. Olen normaalikokoinen, en mikään langanlaiha keppi enkä myöskään lihava. Rahaa ei kauheasti ole käytettävissä, joku 100 euroa olisi yläraja.. Peruukkia on mahdollisuus ostaa, hiuksia saan värjätä eri ruskean sävyihin, oranssiksi tai vaaleiksi.
Silmät minulla on sinivihreät, ja en saa piilolinssejä.

Anteeksi, ehkä vaikea, mutta siinä vain kaikki mitä osaan kertoa..

/nettikaupoille sanon, eieieieiiiih..

minen mielestä sinulle voisi sopia final fantasyn rikku.. http://qirien.icecavern.net/final_fanta ... ku-cid.jpg

hiuksien väri saattaisi toimia.. ja sitä rataa.. tuohan nyt oli vain ehdotus.. xD

Liutti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Liutti » Ma Joulu 31, 2007 12:59

Terve, täällä ollaan jo pitkään mietitty sitä-sopivaa-hahmoa jota voisin cossata, mutta mikään ei tunnu kuitenkaan sitten pysyvän pitkään, kun aina tulee jotain ongelmia. Pyydän siis apua teiltä.
Ompelutaitoni ovat mitä ovat, en juurikaan osaa ommella. Kyllähän nyt perusjutut menee ja opin koko ajan lisää, + kaverin äiti on ompelija, jolta voin kysyä neuvoa melkein missä asiassa vain. Ompelukone kuitenkin löytyy talosta, ja olen mielestäni hyvä soveltamaan erilaisia vaatekappaleita cosplay-asuihin.
Olen 13, kohta 14-vuotias normaalipainoinen tyttö. Pituutta löytyy noin 165cm. Kuva. Kuva2. Nykyään siis tuollaiset puoliksi pinkkiruskeaoranssimitkälie.Rahaa asuun voisin käyttää melko paljon, mutta en ajatellut kuitenkaan mitään 200e maksavaa pukua, eli mahdollisimman halvalla olisi tarkoitus lähteä liikkelle. Ja kyseessä on siis ENSIMMÄINEN cosplay. Hiuksia en ole ajatellut värjätä, mutta peruukki (joka olisi lähes pakollinen) on ihan mahdollista ostaa, ehkä vähän kalliimmallakin; tähänkään en kuitenkaan ajatellut ihan 50e käyttää. Eli mahdollisimman halpaa tähänkin, kaikesta huolimatta.

EDIT: Ja ajattelin tyttöhahmoa, en ole kovin mielelläni cossaamassa miestä taikka poikaa... Enkä kaikkia, edes kovinkaan monia sarjoja tiedä, joten ei mielllään hirveän ei tunnettua sarjaa. :D Miel. jostain suomenkielisestä, mitä siis on suomeksi. Ei kuitenkaan pakko. : 3

EDIT2: Silmistä vielä, että ne ovat ORANSSIT. Tai ainakin oranssihtavan ruskeat, melko vaaleat. Jos tuolle värille löytyy jollain hahmolla silmiä, niin tykkäisin. Haluaisin hyödyntää outoa silmieni väriä. :'D

ed/kuvat muokattu pois.
Viimeksi muokannut Liutti, Ma Joulu 12, 2011 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Lirlys

ViestiKirjoittaja Lirlys » To Tammi 03, 2008 06:51

Liutti kirjoitti:Terve, täällä ollaan jo pitkään mietitty sitä-sopivaa-hahmoa jota voisin cossata, mutta mikään ei tunnu kuitenkaan sitten pysyvän pitkään, kun aina tulee jotain ongelmia. Pyydän siis apua teiltä.

Kuvasi eivät sitten toimi ainakaan minulla, joten en tiedä soveltuuko ulkonäkösi nappiin, mutta kuitenkin yritetään.

Ensimmäisenä tuli mieleen Inuyashan Kagome.
Tai sitten Fruits Basketin Tohru.
Ja ainakin Tohrulla on monenmoista vaatekertaa joista valita.
Molempien näiden hahmojen vaatetukset eivät ole kovin vaikeat toeuttaa.

Tai sitten jos haluaa vähän enemmän haastetta niin miten olisi joku Sailor Moonin tytöistä?

Sitten taas voisi käydä myös The Melancholy of Haruhi Suzumiyan Haruhi Suzumiya
Myös Bleachin Rukia koulupuvussaan tai shinigamin asussaan.

Liutti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Liutti » To Tammi 03, 2008 13:24

Lirlys kirjoitti:
Liutti kirjoitti:Terve, täällä ollaan jo pitkään mietitty sitä-sopivaa-hahmoa jota voisin cossata, mutta mikään ei tunnu kuitenkaan sitten pysyvän pitkään, kun aina tulee jotain ongelmia. Pyydän siis apua teiltä.

Kuvasi eivät sitten toimi ainakaan minulla, joten en tiedä soveltuuko ulkonäkösi nappiin, mutta kuitenkin yritetään.

Tai sitten jos haluaa vähän enemmän haastetta niin miten olisi joku Sailor Moonin tytöistä?

Kiitos sinulle, editoin tuohon viestiin uudet osoitteet kuville...

Tuota Sailor moonia voisi kokeilla toteuttaa, tai aiankin aluksi katsoa miten sen voisi toteuttaa. Nämä muut olivat minusta niin käytettyjä, etten niitä välttämättä haluaisi... + Bleachiin en ole perehtynyt kovin paljon, joten sen hahmoja en tiedä lähes ollenkaan.

Amon Rishou

ViestiKirjoittaja Amon Rishou » Pe Tammi 04, 2008 20:43

1. Mahdollisimman tarkka selostus ompelutaidoistasi.
Koulussa oli kutonen. Joskus oli kasi. Osaan ommella mutta meillä ei ole ompelukonetta.
2. Budjetti.
Rahaa löytyy ja olen valmis maksamaan mutta haluan silti löytää halvimmin.
3. Mahdollisuudet hiusten värjäämiseen tai peruukin ostamiseen.
Värjään mielelläni hiukset hahmon myötä. Peruukeista huonoja kokemuksia.
4. Sukupuoli (cosplay vai crossplay).
Haluan crossplayata1!!!Olen tyttö.
5. Tarkka kuvaus itsestäsi: http://i168.photobucket.com/albums/u174 ... era099.jpg paska kuva kertokoon kaiken xD

Ehdotuksia otan vastaan :)

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”