Kysymys pituudesta.

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Laalaa

Kysymys pituudesta.

ViestiKirjoittaja Laalaa » To Heinä 17, 2014 10:24

Eli olen aloittamassa cosplay harrastusta ja haluaisin cossata hahmoa joka on pidempi kuin minä. Katsotaanko conissa pahalla jos on lyhyt, vaikka cossattava on pitkä?

Laalaa

Re: Kysymys pituudesta.

ViestiKirjoittaja Laalaa » To Heinä 17, 2014 12:55

Laalaa kirjoitti:Eli olen aloittamassa cosplay harrastusta ja haluaisin cossata hahmoa joka on pidempi kuin minä. Katsotaanko conissa pahalla jos on lyhyt, vaikka cossattava on pitkä?

Ja siis olen 159,5 cm ja hahmo jota haluaisin cossata on (wikipedian mukaan) 181 cm.
~Vampyyrejä ja henkiä ON olemassa ~

Angel Without Wings

ViestiKirjoittaja Angel Without Wings » To Heinä 17, 2014 22:02

Laalaa kirjoitti:
Laalaa kirjoitti:Eli olen aloittamassa cosplay harrastusta ja haluaisin cossata hahmoa joka on pidempi kuin minä. Katsotaanko conissa pahalla jos on lyhyt, vaikka cossattava on pitkä?

Ja siis olen 159,5 cm ja hahmo jota haluaisin cossata on (wikipedian mukaan) 181 cm.

Ei. Tuskinpa kovinkaan moni ottaa niin tosissaan cossausta.
Eihän lihavuuskaan estä cossaajia ´ v `

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Pe Heinä 18, 2014 16:08

Olen cossannut itseäni 20 cm lyhyempää hahmoa ja kukaan ei tullut mitään vinkumaan. Ei sillä pituudella ole väliä. Jos pitäisi hahmon pituuden mukaan cossi valita, ei minulla hirveästi olisi vaihtoehtoja ainakaan naishahmoista, sillä kovin moni animenaikkonen ei ole 174 cm pitkä.

Laalaa

ViestiKirjoittaja Laalaa » Pe Heinä 18, 2014 16:54

Selvä ^_^ Ajattelinkin, että tuskin sillä on väliä, mutta ajattelin kysyä etten varmasti pilaa ekaa cossauskokemustani :D
~Vampyyrejä ja henkiä ON olemassa ~

Mari-chan

ViestiKirjoittaja Mari-chan » Ke Heinä 23, 2014 22:09

Ei ruumiinrakenteella taikka iällä ole mitään väliä mitä cossaa. Tärkeintä on, että itse tykkäät siitä cossaamisesta. Eli cossaa sitä hahmoa mikä kiinnostaa.

Lusifeerus
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lusifeerus » Pe Loka 17, 2014 18:11

Itse olen 163 cm elikkäs aikas lyhyt ja mietin aika usein tätä omaa pituuttani etenkin esim. pari ja ryhmä cossien kanssa. Samalla suhteutan myös omaa ikääni hahmoon.

Mutta useimmiten se riittää että itse tykkää hahmosta! Olen cossannut pientä koulupoikaakin vaikka olin liian pitkä ja todellakin liian vanha hahmoon nähden, mutta hauskaa oli! Samaten toteutettu sellaisen ~180 cm pitkän hahmon cossaus ja hyvää palautetta tuli puvusta vertikaalisesta haasteellisuudestani huolimatta. (-:
"Young man, you play my role
Breath life into that soul
Prepare to live a thousand lives"

Cosplay deviantART

Thymegirl

ViestiKirjoittaja Thymegirl » Ti Loka 21, 2014 20:46

Joo siis oma pituus verrattuna hahmon pituuteen on aika lailla se ja sama. Pituusjutut ylipäätään tulee ajankohtaiseksi lähinnä silloin, jos suunnittelee ryhmän kanssa tyyliin cosplayesityskisaan osallistumista ja haluaa saada hahmojen väliset mittasuhteet toimimaan. Silloinkaan ei tarvitse olla juuri hahmon pituinen, jos vaikka Cloudin cossaaja on 150 cm pitkä ni silloin Sephirotin ei tarvitse olla ihan sitä kahta metriä :'D
Muutenkin kisat ja muut on aina asia erikseen, suurin osa meistähän harrastaa tätä pohjimmiltaan huvin vuoksi :)
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Foxxysan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Foxxysan » Ke Joulu 17, 2014 23:20

Minua ei ainakaan häiritse se, että olisin eri pituinen kuin hahmo, jota cossaan. Olen itse vain vaivaiset 150-152 cm ja varmasti joitain saattaa häiritä se, että cossaisin jotain pitkää hahmoa :'D But whatever! Itse en ainakaan välitä, onko tyyppi X joka cossaa herra Ytä, saman pituinen kuin cossattava hahmo ja millainen hänen ruumiinrakenteensa on. Cossaus ei katso pituutta, eikä ruumiinrakennetta. Onneksi.
Something once you lost will never return~

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”