Liian nuori Cossaamaan?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

~Akkeeeh~

Liian nuori Cossaamaan?

ViestiKirjoittaja ~Akkeeeh~ » Ke Loka 30, 2013 00:12

Hei.
Olen 12-vuotias ja mietin onko cossauksella jokin ikäraja?
Olen luultavasti monen silmissä nuori, enkä kiistä sitä. Olen jo pitkään
miettinyt Cosplayta, ja sitä olisiko se sopiva minulle. En ole harrastanut
mitään pitkään aikaan. Luen mangaa ja katson Animea joka päivä, siksi
tämä aihe kiinnostaa suuresti. Jos muut ovat sitä mieltä että
se ei ehkä ole vielä minua varten, kunnioitan mielipidettänne ja
jätän sen haaveen hautomaan muutamaksi vuodeksi. Olen valmis odottamaan.
Luin coneista ja niissä ei ole ikärajaa mutta jokin sisältä voi olla määritelty
sopivaksi vain vanhemmille yms. Ystävien mielestä idea on typerä mutta
tämä voisi olla jotain mistä pitäisin. Tietenkin pelottaa muiden ihmisten
mielipiteet mutta olen valmis panostamaan tähän.
Toinen kysymykseni koskee itse cossausta. Teettekö puvut itse vai tilaatteko netistä? Olen
pahoillani jos kysymykseni ovat typeriä. Mietin vain että monet asiat
voivat vaikuttaa päätökseeni.
~Akkeeeh~

Nreader95

Re: Liian nuori Cossaamaan?

ViestiKirjoittaja Nreader95 » Ke Loka 30, 2013 11:38

Jos cosplay kiinnostaa, niin kannattaa kokeilla. Ei siihen toistaiseksi mitään ikärajaa ole onneksi laitettu. Conit ovat hyviä paikkoja cossauksen aloittamiseen, jos muiden ihmisten mielipiteet ja suhtautuminen jännittävät etukäteen, koska siellä niin moni muukin kulkee cossi-puvussa eikä silloin itse kiinnitä niin paljoa huomiota. Tosin coneissa voi käydä pitämässä hauskaa myös ihan tavallisissa vaatteissa ilman cosplayta. Kannattaa kokeilla pukujen tekemistä itse, jos osaa ommella yhtään (tai jos ei osaa, niin aina voi opetella tai pyytää apua joltain joka osaa), mutta netistä ostetut puvut ovat myös hyvä vaihtoehto. Itse en ole ostanut pukuja netistä niiden hinnan takia ja olen siis tehnyt pukuni itse, tosin äidin ja pikkusiskon avustuksella, koska ompelukoneen käyttö tuottaa minulle aina välillä ongelmia. Toivottavasti tästä vastauksesta oli apua. :)

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Ke Loka 30, 2013 18:58

Jeps, eipä 12-vuotias ole liian nuori tähän, mutta toki hyvä juttu on että vanhemmat ovat myös hommassa mukana. On ollut nuorempiakin ja heidän vanhempia useita joita on tavattu, eikä mitään hämminkinä ole ollut. Jos siitä on apua, monet conit myös tarjoavat puhelinnumeroita joihin vanhemmat voivat soitella ja tarkistaa heitä mahdollisesti kiinnostavat asiat. Näin Anikin ylläpidon puolesta numero on 03 2521383 (toimisto) tai 050 5950047 (kännykkä), jos siitä on apua että vanhemmat voivat jutustaa järjestäjien kanssa.

Mutta, tämä ei ole tekniikka-alueen viesti, joten siirrän sen cosplaykeskustelualueelle.

Holly

ViestiKirjoittaja Holly » La Marras 02, 2013 18:32

Itsekin aloitin 12-vuotiaana, enkä näe mitään syytä miksei sitä nuorempikin voisi cossata.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”