Cossien modaaminen?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Miizku

Cossien modaaminen?

ViestiKirjoittaja Miizku » Ti Loka 15, 2013 19:43

Eli olen uusi cosplayn parissa ja tämä juttu vähän epäselvä. Eli saako jonkun hahmon ulkonäköä muokata cossissa? Esim. olen itse tekemässä mortal kombat noob saibot asua ja ajattelin, että siitähän saisi hienon street editionin maalaamalla maski valkoiseksi, ostamalla valkoisen hupparin, valkoiset cargo housut ja valkoiset piilarit.

Mikichan

Re: Cossien modaaminen?

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ke Loka 16, 2013 09:50

Eihän mikään tuota kiellä. Cossipuvustahan saa tehdä mieleisensä. Cosplaylle ei ole mitään kirjoitettuja sääntöjä, jota pitää kaikkien noudattaa.

Holly

ViestiKirjoittaja Holly » Ma Loka 21, 2013 22:52

Niin, omaksi iloksihan sitä yleensä cossataan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos olet tekemässä modattua pukua coniin, ihmiset eivät välttämättä tunnista hahmoa. En sano, että siitä tarvitsisi välttämättä välittää, mutta siihen kannattaa varautua jos toivoisi tunnustusta kovasta työstään; originaalipuvulla tai ei-virallisella versiolla sitä ei välttämättä juurikaan saa.

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ke Maalis 18, 2015 03:34

Sanoisin, että ehdottomasti saa! Varsinkin jos kyseessä on tunnettu ja 15626379 kertaa cossattu hahmo, on oikeasti aika piristävää nähdä cossaajien omia versioita (jos ne on hyviä - pelkästään se että ottaa hahmolta takin pois ja laittaa päähän swagit lasit ei tee kunniaa sanonnalle "oma versio). Muistan joskus kuulleeni negatiivista palautetta modaamisesta, mutta sehän on jokaisen oma ongelma jos ei tykkää. Itse tulen cossiani modaamaan tänä vuonna ekaa kertaa, koska en kiireen takia ehdi oikeaa pukua tekemään. Ja pitää sanoa että originaalista hahmosta omanlaiseksi muokkailu on hemmetin kivaa hommaa.
There is no spoon.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”