Soittimet cosplayssa

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Convallaria

Soittimet cosplayssa

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ma Elo 12, 2013 12:27

En tälläistä löytänyt joten aloitetaas.

Elikäs, olisi tarkoitus miettiä kuinka yleistä tai toivottavaa olisi käyttää soittimia cosplayn rekvisiittana tai ihan cosplay esityksessäkin. Jos esim. cossaat Ikutoa Shugo Charasta otatko viulun mukaan?

Itse en ihan tapahtumaan soittimia mukaan ottaisi, ainakaan viulua tai muuta kallista soitinta, koska se voi aina hukkua/mennä rikki. Jos taas osallistuu cosplay esityskilpailuun tai muuhun, niin olen jopa harkinnut Zeldaa (Skyward Sword) cossatessani että rahtaisin mukaan sellaisen hiukan pienemmän harpun (Ei siis mitään konserttiharppuja) Olisi ollut kiva esityksessä sillä sitten jotain soittaakkin, mutta ajatus tosiaan kaatui siihen, että harput ovat kalliita enkä halua sen menevän rikki, tai katoavan. Sen sijaan, olen jotain videoita tehnyt, missä soitan Zeldana konserttiharppua, ainakin Ballad of the Goddes löytyi listalta. :D

Toinen soitin mitä olen kanniskellut mukanani on Ocarina. Arvaakos kukaan mihin cossiin liittyen? Kyllä! Ocarina of Timen lapsi Zeldalla oli tämä tämmöinen soitin mukana. En sitä tosin soitellut, koska kanssacossaajien korvat (Ocarinasta kun lähtee suht korkea ääni) Se oli kuitenkin mukavaa rekvisiittaa photoshoottia ajatellen. (Ja ocarinat kun ei maksa mitenkään superkauhean paljon)

Mutta siis, te. Käytättekö soittimia cossatessanne, joko rekvisiittana, ihan soittimena, esityksissä, photoshooteissa, where ever? Tai haluaisitteko käyttää? Puolesta, vastaan?

Chuiga

Re: Soittimet cosplayssa

ViestiKirjoittaja Chuiga » Ti Elo 13, 2013 18:36

Joillain hahmoilla soittimet tukevat vahvasti cossia, kuten vaikka K-onissa, jossa hommahan on soittamista. Lisäksi vaatteet ovat suht casualit tytöillä, joten soittimet tietenkin auttaisivat yhdistämään oikeaan hahmoon. Toisaalta, en näe kuitenkaan järkeä hankkia oikeaa kitaraa tai kosketinsoittimia vain cossia varten jos niitä ei muuten harrasta (tai totta kai kukin saa omat rahansa käyttää miten haluaa jos on varaa!). Minusta iso plussa on myös se, että soitinta osaa soittaa (koska pieni rämpyttely tai lurittelu piristää mukavasti hahmoa).

Kuitenkin taitaa olla tosi hahmokohtaista soittimien suhteen. Peter Pan mielestäni melkein on soittimensa kanssa tosi plussaa, mutta esimerkiksi Linkin kanssa ei välttämättä tarvitse niin paljoa asiaa miettiä, mielummin miekka ja kilpi hänen tapauksessaan :D. Toisin sanottuna, soitin joo ehkä siinä tapauksessa mikäli se on hahmollakin isossa osassa (esim Nuuskis on aika niin ja näin, käy sekä huuliharpulla että ilman, mutta ehdottomasti rispektiä huuliharpusta ja sen soittamisesta!) tekemisiään, vaikka ei toki missään nimessä pakollinen.

Itsehän en ole soittimen kanssa cossannut (Nuuskista olen huuliharppuni kanssa harkinnut xD) ja ylimääräinen kantamus on conissa tietenkin vähän niin ja näin seikkaillessa. Makeeta jos sellaisen saa shoottiin!
Kuunsirppi - Cossaamista, nukkeja ja löpinöitä

Thymegirl

Re: Soittimet cosplayssa

ViestiKirjoittaja Thymegirl » Ti Elo 13, 2013 20:02

Jos soitin on helposti mukaanotettavissa ja osaa pitää siitä huolen (tai vaihtoehtoisesti, jos ei ole niin väliä että se vähän kärsii), niin ehdottomasti! Varsinkin jos soitin on oleellinen osa hahmoa ja sen habitusta.
Itse joskus muinoin cossasin Reborn!in M.M:ää, osittain juuri sen klarinetin takia. Omaa puista käytössä olevaa en kuitenkaan viitsinyt ottaa Desun tungokseen mukaan, onneksi kotoa löytyi vielä mun vanha muovista tehty, jolla ei ihan niin suurta väliä ollut. Ainakin mun käsittääkseni silloin miitissä olleet tykkäs :'D Ja mä tykkäsin kans pitää sitä mukana.
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”