Cosseja, jotka tahtoisit joskus nähdä

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Sleepy Dancer
Viesti:

Cosseja, jotka tahtoisit joskus nähdä

ViestiKirjoittaja Sleepy Dancer » Ti Maalis 26, 2013 02:29

Tämä viesti saattaa kuulostaa hieman trollaukselta, mutta sitä se ei kuitenkaan ole. Selasin koko tämän alueen topicit läpi, mutten löytänyt tällaista. En ole itse cosplaydaaja. Olen muutama vuosi sitten pari kertaa tehnyt puvun ja pukeutunut hahmoksi, mutten ehkä aio jatkaa sellaista. Tähän aiheeseen voivat siis vapaasti osallistua kaikki, jotka eivät itse ole cosplaydanneet, pitävät taukoa tai ovat lopettaneet, mutta pitävät silti pukujen katselemisesta muiden päällä. Miksei myös ne aktiivisemmat pukuilijat. Koska en ole mikään ompelija, minulle merkitsee enemmän se hahmo kuin puku.

Täällä voi kertoa, mitä cosplay-asuja tahtoisi nähdä ja halutessasi kertoa, miksi et itse cossaisi hahmoa. Toivoisin myös, että jos olet aikeissa cossata joskus jonkun toivomuslistalla olevaa hahmoa tai olet jo tehnyt sen, ilmoittaisit siitä. :)

Nämä itse tahtoisin joskus nähdä:
Pico (Boku no Pico): Ihana hahmo! Cossaisin tätä ehdottomasti itse, mutta olen tähän liian pitkä, muodokas, vanha ja nainen. Vaikutelma menee pilalle.
Kuro-kun (Shounen Maid Kuro-kun): Toimii hyvänä pari cossina Picolle, mutta myös yksinään. Tähän pätee samat syyt kuin ylempänä, miksi en tee tätä itse.
Bikko: Tämän hahmon cossaamisesta tekee ihan hemmetin vaikeaa se, että hahmolta puuttuu toinen jalka. Olisi niin hauska nähdä, miten joku olisi ratkaissut tämän ongelman. Bikko on muutenkin tosi hellyyttävä hahmo, mutta kukaan ei ole tainnut cossata sitä vielä Suomessa...
Cuilan (Senko no Ronde): Shotaisuudestaan huolimatta se on teinipoika.
Gohei Takeda "Isoisä" (Hopeanuoli): Koska mikään ei voi olla enemmän äijä kuin tämä!
Claymore-hahmoja: Näitä on näkynyt coneissa yllättävän vähän, vaikka puvut ovatkin hauskan näköisiä.
Nämä loput ovat vähän oudompia, mutta antaa mennä:
Enzai-hahmoja
Galerians-hahmoja
Violinist of Hameln -hahmoja
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Convallaria

Re: Cosseja, jotka tahtoisit joskus nähdä

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ti Maalis 26, 2013 13:17

Itse haluaisin ehdottomasti nähdä sen päivän kun vastaan kävelee Final fantasy X Seymor cossaaja. Ei se lempihahmoni ole tai mitään, mutta jos joku ihminen ne hiukset on saanut tehtyä niin pakko on nostaa hattua. Itse en cossaisi muittenkaan ruumiillisten estojen takia, mutta ne hiukset olisi niin hienoo nähdä livenä.

Toinen cossi joka olisi kiva joskus jonkun päällä bongata on The legend of Zelda: Twilight Princessin Agitha. Itse olen tätä cossia jo muutaman vuoden suunnitellut ja joitain cosseja netistä bongannut, mutten yhtäkään onnistunutta. hahmo on vaan niin suloinen ja ihana.

Ja yksi kaveri on muuten cossaamassa Goheita kait Desun jonakin päivänä, kerroin ihan Sleepy Dancerin iloksi. xDD
Viimeksi muokannut Convallaria, Ti Maalis 26, 2013 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

crispy rice

ViestiKirjoittaja crispy rice » Ti Maalis 26, 2013 13:25

Hmmm....jos joskus vastaan tulee magic the gatheringistä jace beleren tai chandra nalaar vastaan, saan varmaan sydänkohtauksen! :lol:
"The things I once imagined would be my greatest achievements were only the first steps toward a future I can only begin to fathom."
—Jace Beleren

Tristanix

ViestiKirjoittaja Tristanix » Ke Maalis 27, 2013 09:14

Netistähän löytyy kaikki mahdolliset cosplayt ihan Googlen kautta, mutta kait tässä tarkoitetaan sitten ihan livenä? :) Spitaalisen kanssa samoilla linjoilla, Seymour olisi mukava nähdä, mutta vielä enemmän minua kiinnostaisi nähdä FFX:n Jecht. Muutoinkin yläruumiit paljaana kulkeville (miespuolisille) cossaajille täytyy nostaa hattua. Mieleen nousee monien conien vakiokasvo, Elffi, johon monet täältäkin ovat saattaneet törmätä:
http://elffi.deviantart.com/gallery/

Nimenomaan nuo Jecht ja Gilgamesh -asut ovat huippuhyviä. :D
Embrace your dreams, and... whatever happens, protect your honor... as SOLDIER!

illusiα
Viesti:

ViestiKirjoittaja illusiα » To Maalis 28, 2013 17:09

Ihana aihe! :D

Livenä tosiaan haluaisin nähdä montakin cossia, enimmäkseen j-rock-cosseja. D-ryhmäcossi olisi mahtava nähdä, tai muuten vain Asagi ja Tsunehito Akaki hitsuji ni yoru Bansankaista tai L'oiseau Bleusta. Freedom Fighters Miyavi olisi myös massiivinen ilmestys. Hati 9GOATS BLACK OUTista, Ryutaro Plastic Treestä, vaikkapa Rocketista. Versailles-ryhmäcosseja on kyllä näkynyt Suomenkin conien kuvamateriaaleissa, mutta livenä se olisi siisti nähdä. R-Shitei-ryhmäcossi Last Rainista, Kiryu -ryhmäcossi jostakin muusta kuin My Dragonista ja vielä hide, näin esimerkiksi.

Allegretto Eternal Sonatasta. Ihana hahmo ja cossi, valitettavasti Eternal Sonatasta ei näytä löytyvän edes ihmeellisen internetin mailmasta paljoakaan cossaajia. :<
Rosette Chrono Crusadesta, Azmarioita ja Chronoja olen kyllä nähnyt livenäkin, mutta missä Rosette?
Max Beyblade V-Forcesta, hahmon ja nostalgian vuoksi. Peruukki taitaa olla tässä se suurin ongelma, ja syy myös siihen, miksen itse ajatellut ainakaan lähitulevaisuudessa cossia.
Takumi Takumi-kunista, mangaa tuskin kamalan moni on lukenut mutta live actionista sitten. Suomen coneihin myös "kunnon" Rilakkuma, en siis tarkoita kiguja.
Ja vielä tähän hätään Inuyashan Shippoo. Hauska hahmo söpöllä hännällä.
Viimeksi muokannut illusiα, Ke Touko 29, 2013 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

Shenden
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shenden » Pe Maalis 29, 2013 14:41

Olisi ihana joskus nähdä iso ryhmäcossi FMAsta. Hahmoja putkahtelee silloin tällöin vielä esiin, mutta ei ehkä samalla lailla kuten Narutosta ja muista tämän hetken suosituimmista.
Samaten DOGS bullets ja carnagen hahmoja, vaikka itse manga on kesken. Itse tosin aion cossata Badouta kesällä (yllätys? :D)
Samaten Saiunkoku Monogatarin hahmoja, puvut on hienoja ja jokaisen hahmon persoona on mielenkiintoinen.

Kaikki yksityiskohtaiset cossit on ihania, joten Trinity Bloodin hahmoja on aina mukava bongata. Tosin yhtäkään Mary Spenceriä en ole nähnyt livenä.

edit: Devils and Realistin hahmoja ois ihana pongata!
Viimeksi muokannut Shenden, Ma Huhti 01, 2013 11:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Chibi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chibi-chan » Su Maalis 31, 2013 19:23

Oi miten ihana aihe!

Haluasin nähdä livenä useammankin cossin että myös ryhmäcosseja, ehdottomasti olisi siistiä nähdä iso ryhmäcossi Hellsingistä. Hahmoja silloin tällöin putkahtelee jostain esiin, mutta olisi kuitenkin kivaa saada nähdä kunnon ryhmäcossi. :) Se unelmineni haave olisi nähdä Final Fantasy VII:kasta Vincent Valentinen cossi ( suosikki hahmoni <3) ja muutkin hahmot kelpaavat esim. Sephirothin cossi olisi todella siistiä nähdä :D Kaikki yksityiskotaiset cossit ovat mieleeni, sillä puvut ovat niin upeita ja kauniita luomuksia.
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Su Maalis 31, 2013 20:20

Chibi-chan kirjoitti:Oi miten ihana aihe!

Haluasin nähdä livenä useammankin cossin että myös ryhmäcosseja, ehdottomasti olisi siistiä nähdä iso ryhmäcossi Hellsingistä. Hahmoja silloin tällöin putkahtelee jostain esiin, mutta olisi kuitenkin kivaa saada nähdä kunnon ryhmäcossi. :) Se unelmineni haave olisi nähdä Final Fantasy VII:kasta Vincent Valentinen cossi ( suosikki hahmoni <3) ja muutkin hahmot kelpaavat esim. Sephirothin cossi olisi todella siistiä nähdä :D Kaikki yksityiskotaiset cossit ovat mieleeni, sillä puvut ovat niin upeita ja kauniita luomuksia.

Kaverini tuossa pari vuotta sitten teki Vincent Valentine cossin, harmi jos et sattunut näkemään. Oli muuten aika upea, vaikka kaverilta ei tarpeeksi pituutta löytynytkään, eikä kenkiä ehtinyt hankkia. (Hiukan laahasi viitta maata, kun oli kenkien kanssa mitotettu, mutta muuten oli hieno.) xD Kaverinaan tuolla kulki myös Yuffie, Cloud ja Yuffiella Caith Sith pehmolelu. Oma Reno cossi ei sinne vielä ehtinyt mutta varmaan olisin jonkinlaista FF VII ryhmäcossia järjestämässä, jos jotakuta kiinnostaa. (Piilomainontaa.com)

Minorea
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minorea » Ma Huhti 08, 2013 09:28

crispy rice kirjoitti:Hmmm....jos joskus vastaan tulee magic the gatheringistä jace beleren tai chandra nalaar vastaan, saan varmaan sydänkohtauksen! :lol:

Olen muuten itse miettinyt Nalaaria :D Olen nyt innostunut kaikista tultakäyttävistä hahmoista ja selaillessamme punaista pakkaa tuli tämä vastaan. Hiuset nyt (yllättäen) ovat ongelma, mutta muuten olen kyllä suunnitellut vielä joskus toteuttavani tämän hahmon.

Mutta itse olen toivonut näkeväni livefä Fullmetal Alchemistista Louis Alex Armstrongin (jääneekö haaveeksi)
sekä Jungle wa istumo Hare nochi Guusta Pokuten. Yksinkertaisesti niin omituinen hahmo, että haluaisin nähdä!
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”