Raskaana olevat cosplay harrastajat

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Oml

Raskaana olevat cosplay harrastajat

ViestiKirjoittaja Oml » Ti Tammi 17, 2012 10:42

Onko kukaan cosplayn harrastaja ollut raskaana?
Mitä mieltä muut ihmiset ovat jos näkevät raskaana olevan cossaajan?
Oletteko silloin tehnyt pukuja itsellenne vaikka olisitte raskaana, vai pidättekö pitkän tauon?

Kertokaa ihmeessä mielipiteitä :)

Kamalasti kysymyksiä, joihin kaipaan vastauksia ja mielipiteitä, koska olen tulossa raskaana Kuopion A-coniin mutta en millään halua lopettaa cosplaayta raskauden vuoksi niin siksi toivon apuja ja toivon vaikka cossi ehdotuksia. :)
Viimeksi muokannut Oml, Ti Helmi 28, 2012 18:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tactical Facepalm!

Shewon
Viesti:

Re: Raskaana olevat cosplay harrastajat

ViestiKirjoittaja Shewon » Ti Tammi 17, 2012 14:48

Yksi tunnetuimmista (tai niin ainakin voisi luulla) raskaana ollut cossaaja on suomalaissyntyinen kanadalainen, Kolibri. Hän sai lapsen tuossa viime vuonna, mutta jatkaa yhä edelleen cosplayta ja kuvaamista. Hänen pienokaisensa on myös cossannut muutamia kertoja. Cosplayssahan ei tunneta rajoja. Jos cosplay maittaa raskauden aikana, niin mikäs siinä, kunhan ei stressaa itseänsä liikaa.
Itse jos näen raskaana olevan cossaajan, ainoa asia mikä tulee mieleen on että "vau, siinä vasta cossaaja", koska se vain todistaa sen, että oikeasti pitää cosplay-harrastuksesta.

Tämä oli oma näkemykseni asiasta. 8) Toivottavasti auttoi edes jonkin verran.

momoiro
Viesti:

ViestiKirjoittaja momoiro » Ti Tammi 17, 2012 15:01

Mun mielestä on vaan upeaa jos todella jaksaa cossata vaikka on raskaana!

Kolibri on erittäin hyvä esimerkki:D
Kannattaa kyllä muistaa että raskauden alkuvaiheessa kannatta ottaa rauhassa (note: ei hulluja ideoita kuten kiipeämpä tässä lipputankoon)
Ja sitäpaitsi musta on ihana nähä pikkusia coneissa! (eli jos saat lapsen niin ompele sille vaikka pieni kigu ja tuo se coniin)

Ja onnea, mikäli olet raskaana:)
Nimi on Momo. The Boss.

Oml

ViestiKirjoittaja Oml » Ti Helmi 28, 2012 18:52

Shewon, Ihana saada tietää että joku cossaaja on ollut raskaana ja silti jatkanut harrastusta. :)
Olen vain hieman epävarma koska itse en ainakaan ole aiemmin nähtnyt raskaana olevaa cossaajaa ja samalla tuli mieleen että en oikein tiedä mitä cossaisin jos olen raskaana. Ja minä todellakin rakastan cosplayta. :) Olen kumminkin pelannut varman päälle ja olen miettinyt cossejani tälle vuodelle uudestaan, koska en voi vetää crossplayta mitä yleensä teen. Jos vaikka toteuttaisin Hatsune Miku cossin mutta raskaus versiona :) Puvun pitää kumminkin olla löysä niin jonkinlainen jännä mekko, vähän juurikin saman kaltainen kuin Kolibrin kuvassa :D

momoiro, todellakin jaksan cossata vaikka olisinkin raskaana. Ainakin minulla olisi vielä noin 9kk aikaa harrastaa cosplayta ennen kuin pieni käärö tulisi maailmaan, koska kun se tulee niin se sitoo aikaa ja rahaa jolloin sitä ei välttämättä coneihin pääse. Enkä todellakaan ole kiipämässä puuhun. :')
Ja kiitokset. Minä ilmoittelen sitten tarkemmin että jos vaikka satunkin olemaan raskaana.

Kiitos teille molemmille ihanuuksille :) Tuli melkein tippa linssiin.
Tactical Facepalm!

Shiro Samurai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » Ti Helmi 28, 2012 20:34

Olen ainaki cosplay.com:issa kuullut yhtä ja toista "olen raskaana mutta cossaan silti" tarinaa ja onhan se siistiä että harrastus jatkuu. Ja cosplay ideoista sen verran että jos Pokémonit kiinostaa niin olen lukenut että Chansey gijinka on aika suosittu cossi jos odottaa lasta.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Holly

ViestiKirjoittaja Holly » Su Kesä 10, 2012 22:51

Onhan niitä animehahmojakin jotka ovat sarjassa raskaana. Sellaista cossattaessa ei ainakaan tarvitsisi peitellä mahaa, ja aika uskottava puku tulisi.

AanZku

ViestiKirjoittaja AanZku » Ti Elo 21, 2012 23:09

On se kyllä kivaa, että raskaana olevatkin on uskollisia harrastukselleen. :D Mutta jos itse olisin paksuna, ja cosplaykuume korkealla, katsoisin kyllä tarkkaan roolivalintani. On olemassa muutamia hahmoja, joilla on selkeästi pömpöttävä maha, mutta ei kuitenkaan ole suurikokoinen hahmo muuten. Tai sitten suoraan cossaisin raskaana olevaa hahmoa :D Hyvät esimerkit on sellaiset hahmot, kuin Midna ja Uli

Midna:
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb5 ... /Midna.png

Uli:
http://images.wikia.com/zelda/images/3/37/Uli.png

Kummatkin The legend of Zelda Twilight princess pelistä

En oikein itse ole sillä kannalla, että esim Mikusta tai pikkuponista tehdään raskaana oleva versio... Saattaisi ehkä sopia silloin, jos on ihan fakta, että hahmo on äiti, ja tekisi oman näkemyksensä, miltä tämä näytti raskaana, jos sitä ei alkuperäisessä kohteessa näkynyt :/ Näimpä kerran raskaana olevan narutonkin, että juhuu xD

Nezumi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nezumi-chan » Ke Elo 22, 2012 14:54

Itse odotan innolla raskaus aikaani, jotta pääsen cossaamaan Gurren Lagannin Kiyoh Littnerin raskaus versiota sekä Eureka sevenin Talhon raskausversiota ^^
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » To Elo 15, 2013 21:49

Itse en raskaana (onneksi) ole enkä tule vielä muutamaan vuoteen olemaan, mutta pienen käärön kanssa olen aikeissa tulla coneilemaan. Nimittäin pikkusiskoni.
Isäni ja äitipuoleni nimittäin pitävät cosplay harrastusta erittäin kehittävänä (koska molemmat ovat niitä ihmisiä jotka arvostavat kädentaitoja) Ja joskus sitten ihan vitsillä menin heittämään että voisinkin ottaa tuon pikku nyyttisen mukaan. Nuo kaksi sitten innostuivat ajatuksesta, ja olisi sitten tarkoitus että ompelisin nyt puolen vuoden ikäiselle pikkusiskolleni Moogle hupparin ja ottaisin tuon mukaan vähän myöhemmin (sitten kun tuo ei enää äidinmaitoa juo, niin ei tarttisi sitten tuttipulloja mukana raahata) Katsotaan mitä tulee, cosplay päivä pikkusiskon kanssa xD

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”