Liian vanha aloittamaan?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Nezumi-chan
Viesti:

Re: Liian vanha aloittamaan?

ViestiKirjoittaja Nezumi-chan » Ke Elo 22, 2012 13:55

En ihan yllä olevaan kaliiberiin yllä, mutta meikäläinenkin aloitti cosplayn 22-vuoden kypsässä iässä.

Toki kaduttaa ettei cosplayn iloa ollut tajunnut silloin 12veenä - varsinkin kun haluaisin tehdä Inuyashan Kohakun johon oma 26v muodokkaampi naiskroppani ei oikein asetu XD

Mielestäni cosplayn ehdoton plus puoli on, että se on koko perheen harrastus - sopii vauvasta vaariin. 19 vuotiaana cosplayn aloittaminen ei ole millään lailla liian myöhäistä - päinvastoin! Eli ompelukone surraamaan ja visavinkumaan vaan :D
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

purjomiäs

ViestiKirjoittaja purjomiäs » Ke Loka 24, 2012 22:20

Mikä ihmeen ikäkriisi .__. Et ole yhtään liian vanha aloittamaan onhan tuolla conikäviöitä ja cossaajia ihan alakouluikäisistä keskiikään ja vanhempiakin varmaan löytyy (:
noh itse olen vasta 16 enkä niin pitkään harrastanut mutta huomaa heti kun on coneissa cossissa niin tutustuminen conikäviöihin on helpompaa (:
Kunhan katot että vedät sen asun kunnolla loppuun asti mutta hei cosplay ilman tuskaa on teeskentelyä

gagakuma

ViestiKirjoittaja gagakuma » Pe Marras 30, 2012 18:26

Itsekin aloitin cosplay-harrastukseni 19-vuotiaani, eli tänä vuonna, jos nyt ihan tarkkoja ollaan. Ensimmäinen cosplay-kokemus oli tämän vuoden Desucon Frostbitessa. Jos sinua yhtää lohduttaa, niin kävin itsekin läpi tuon saman epävarmuuden täyteisen sisäisen taistelun :'D Ajattelin koko ajan, että viitsiikös tuota nyt enää tässä vaiheessa ryhtyä noihin hommiin. Mutta onneksi ryhdyin! Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :)

Luova Hullu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Luova Hullu » Pe Helmi 15, 2013 16:25

Itse aloitin cosplayn 14-vuotiaana, ja nyt parin päivän päästä täytän 19, ja menen kyllä heti cossimaan seuraavaan coniin johon suinkin pääsen! Ja ellen ihan harhoja ole nähnyt, niin coneissa onkin lähinnä juuri nuoria aikuisia, toki myös nuorempia ja vähän vanhempia löytyy.
http://iEevee.deviantart.com

Tracon 2013 (hope so) - Amanecer (oma hahmo)
Tracon 2014 (again, Hope So) - Inuyasha

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » Pe Maalis 15, 2013 20:02

Olen ihmetellyt useastakin syystä, miksi cossiharrastus nähdään vain nuorten juttuna. Cossaus vaatii paljon aikaa, rahaa, kärsivällisyyttä ja taitoa (sekä ompelu että esiintyminen). Todennäköisesti vanhempi kossaaja onnistuu näissä paremmin kuin nuori (anteeksi yleistäminen, monia poikkeuksia taatusti on!). Lisäksi monet asut ovat sen näköisiä, ettei niitä ole todellakaan suunniteltu ihan nuoren ihmisen puettaviksi, joten miksi sellaiset harrastajat pitäisi rajata pois, jotka voisivat näissä asuissa cossata?

Joidenkin ulkopuolisten (ei-cossaukseen tutustuneiden) näkökulma tuntuu olevan 'kyllä tuonkin pitäisi jo aikuistua, pukeutuu vieläkin piirrettyhahmoksi'. Itse olen rajamailla. Ihailen cossaajien taitoa ja omistautumista, mutta en tiedä olisiko minusta samaan. Pidän cossausta vaikkapa teatteriin verrattavana harrastuksena (plussana vapaamuotoisuus, sosiaalisuus ja spontaanius teatteriin verrattuna). Valitettavasti kaikki eivät pysty/halua nähdä asiaa samalla tavalla. Soisin cossaukselle tosiaankin sen yleisen arvostuksen, jonka tämä vaativa ja monipuolinen harrastus ansaitsee.

Shenden
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shenden » Ma Huhti 08, 2013 20:38

Ite cossasin just kun olin täyttänyt 21 vuotta. Vähän hassulta tuntui, kun aikaisemmin coneja kiertelin qi paossa tai normivaatteissa. Mutta cossaaminen tekee coneista hauskempaa, eikä ikä todellakaan ole este! Cossaamaan vaan! ^_^

Sitä voi jatkaa vaikka 100-vuotiaaksi asti jos vaan jaksaa ;D

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » La Huhti 27, 2013 18:33

Itse alotin cossaamisen kait 16-vuotiaana. Kolme vuotta ja liikuin melkein kaikissa coneissa cossissa. Nyt olen pitänyt taukoa varmaan viisi vuotta koska harrastus on jokseenkin itselläni hiipunut ;___;
Nyt taas innostuin vähän aika sitten yhdestä asusta niin että suunnittelen sen tekoa loppukesän coniin... Joten ei mitään väliä minkä ikäisenä sitä aloittaa/aloittaa uudelleen!

marwyn

ViestiKirjoittaja marwyn » Ma Elo 19, 2013 21:03

Itse olen ollut kiinnostunut animesta/mangasta/cosplaystä jo yli kymmenen vuotta, mutta vasta nyt päätin rekisteröityä tänne (hei kaikki!) ja alkaa ihan oikeasti miettiä cossaamista.

Olen siis kolmekymppinen jannu ja jostain syystä ei vain ole ikinä tullut ryhdyttyä toimeen ja alettua tekemään pukua. Pitkään tosin jo mietin, että enhän minä voi koska olen ihan liian vanha. Ne nuoremmat kossaajat nauraa minut pihalle :) Mutta kiitos monista kannustavista kommenteista voisin ehkä alkaa kokeilemaan mitä siitä tulee. Tärkeintä ei itselle välttämättä ole se coneissa kulkeminen, vaan se käsillä tekeminen ja kaikki visuaaliset jutut mitä siitä seuraa.

En vielä tosin tiedä mitä sitä alkaisi tekemään (saa antaa ohjeita ja vinkkejä) tekisi mieli jotain neko juttuja tai vämpyyrejä tai muuta.. noh tutkimaan vaan nettiä ja miettimään mikä se sitten kolahtaa.. ehkäs jos oon tarpeeks rohkea niin joskus rohkenen jonnekkin ulos vaikka vämpyyrinä :P Niin ja jos joku tietää jotain hyvää alan liikettä, joka aloittelijan kannattaisi käydä tarkistamassa Oulusta niin laittakaa vaikka yv.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”