Cosplay-blogistit esittäytyvät

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Elyse

Cosplay-blogistit esittäytyvät

ViestiKirjoittaja Elyse » Ma Marras 15, 2010 23:10

Mutusteltuani jonkun aikaa aihetta cosplayaajien verkostautumisesta, tein tämän ketjun. Kuten otsikko kertoo: coslay-bloggaajat - tulkaatte ulos kaapeistanne esittäytymällä lyhyesti. Kerro, minkätyyppinen blogisi on ja millä alueella kulkevat blogisi aihepiirit. Älä unohda linkittää tietenkään omaa blogiasi. Jos mielessäsi on jokin mainitsemisen arvoinen cosplay-blogi, antaa palaa.

Kuljen blogeissa nimimerkillä Pumpkin ja oma blogini Bloggerissa on Pumpkin Patch. Kirjoitan tunteistani cosplayihin liittyen, teen tapahtumaraportteja ja merkintöjä kuvien kera edistymisestäni puvuissani. Joskus lisään myös meikkivinkkejä ja muuta sälää. Uudistuksia on luvassa lähiviikkoina.

Omasta puolestani suosittelen anomuumin cosplayaajan Konamin conirantit -nimistä blogia, joka on kirjoitettu hyvin asialliseen sävyyn.

Yaoilapsi

Re: Cosplay-blogistit esittäytyvät

ViestiKirjoittaja Yaoilapsi » La Loka 08, 2011 17:46

JEii! tätä on kaivattu tänne :) tulis vaan enemmän blogeja :O

Meidän (siis mun ja cosplayparini) blogi on http://bananascandoit.blogspot.com/
Kyseinen blogi on luonnollisesti cosplayblogi :O
Kirjotellaan aika usein jos jonkinlaisia päivityksiä, tutoriaaleja sun muuta jännää!
Välillä saatetaan eksyä cosplayn ulkopuolelle meidän teksteissä mutta kannattaa silti seurata, kenties sieltä tulee jotain hyödyllistä!!!

Huom! englanninkielinen, mutta eikös suurin osa cosplayblogeista oo?
LIVE YAOI <3

Elec
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elec » La Loka 08, 2011 18:19

http://cosplayjedit.blogspot.com/
Kolmen cosplayaajan yhteisblogi, minne kirjoitellaan tulevista coneista, cosseista ja asujen teosta.
Päivitykset suomeksi.

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Ke Loka 12, 2011 12:17

Joo, oma cosplay-blogini löytyy osoitteesta http://pahasotaherra.blogspot.com/. Kirjoittelen sinne ainakin tällä hetkellä aika tiuhaan tahtiin, ja juttua löytyy cosplayn lisäksi myös muista animeskeneen liittyvistä asioista. Ismo Laitela -kortti kuuluu vakiovarusteisiini.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Sokeri_Syöppö

ViestiKirjoittaja Sokeri_Syöppö » La Loka 22, 2011 19:16

-
Viimeksi muokannut Sokeri_Syöppö, To Marras 10, 2011 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mourumaru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mourumaru » La Loka 22, 2011 22:01

Kai sitä vois tässäki sit mainostaa. Joo eli omani on tuo More than Play minkä pitämisen alotin tänä keväänä. Sinne nyt kirjottelen lähinnä vaan omista projekteista ja niihin oleellisesta puuhailusta, sitä mukaa mitä kirjottamista löytyy. Perus cossiblogi näin lyhyesti.

Wemppa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wemppa » Ti Marras 08, 2011 19:04

Jaa, no ehkä tännekin nyt uskaltaa vähän mainostaa... Tylsästi nimetty Finnish Cosplay (tai "cosfi") on blogi, joka esittelee suomalaista cosplayta kuvien, videoiden ja linkkien muodossa. Samalla sen on tarkoitus toimia vähän kuin inspiraationa ja näyttää, että kyllä meillä täällä pohjoisessakin osataan.

Sen lisäksi minulla on henkilökohtaisempi blogi Kukkii se perunakin, joka sisältää sitten sitä peruskauraa: puku- ja tapahtumaraportteja, photoshootkuvia, tutoriaaleja ja yleisiä mietteitä harrastukseen liittyen.
| writing | to | reach | you |

defia
Viesti:

ViestiKirjoittaja defia » La Marras 19, 2011 20:22

Pukuleikkiä on oma osoitteeni. Kirjoittelen nimenomaan cosplaysta lähinnä, kenties satunnaisesti muistakin touhuiluista, mutta pukuilu on se painopiste. (: Tervetuloa vain vilkaisemaan!
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Cidi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Cidi » Su Marras 20, 2011 15:29

Mainiota, että tällainenkin ketju löytyi lopulta blogisteille. Mutta joo siis asiaan.

Oma blogini Exciter's Momentum on siis aika lailla perinteitä kunnioittava perusblogi, missä minä kertoo omia kuulumisiaan omista projekteistani, tapahtumista, tilaustöistäni mitä teen muille, tutoriaaleja eri aiheista ja yleisesti keskustelua Suomen cosplayskenestä. 8)

Tuossa olikin perusinfot ja lisätietoa käykää tsekkailemassa sitten itse blogista ihmiset jos kiinnostuitte^^.
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

claire
Viesti:

ViestiKirjoittaja claire » Ma Marras 21, 2011 21:00

Eipä kai oman blogin mainostamisesta mitään haittaakaan ole, joten...

Minun ja kaverini YOn yhteinen blogi löytyy niinkin omaperäisen nimen kuin YO & claircorruption Cosplay alta. Sisällöltään aika perus cosplayblogi, vasta vähän aikaa sitten aloitettu niin vielä ei ihan kamalasti asiaa ole ehtinyt kertymään. Aikomuksena tilittää lähinnä pukujen tekoprosesseista, tapahtumista, postata kuvia, sekä ehkä vielä joskus avautua syvällisemmin cosplayn tuomista iloista ja inhoista.

Edeae
Viesti:

ViestiKirjoittaja Edeae » To Joulu 01, 2011 10:10

Joulukuun ja joulukalenterin kunniaksi mainostellaanpa vähän täälläkin. Vaikka kaikkihan tietysti jo seuraa ani.mu kautta kaikkia siellä julkaistavia blogeja, right?

Ilona Cosplay, tekstiseinämien, sekalaisen avautumisen ja sufferoinnin tyyssija on ollut pystyssä kohta jo kaksi vuotta. Pääpainona omat pukuni ja niiden poukkoileva edistyminen ja edistymättömyys, toisinaan innostun avautumaan kaikesta muustakin, yleensä sentään edes vähän cosplayhin liittyvistä aiheista. Nyt joulukuun aikana tulee peruukkivyöry, kun käyn joulukalenterissa läpi omia tekotukkiani ja niihin liittyviä asioita.

HanaHime
Viesti:

ViestiKirjoittaja HanaHime » Pe Joulu 09, 2011 20:19

Melko vähän aikaa sitten aloittelemani blogi on nimeltään Seizon Senryaku http://seizon-senryaku.blogspot.com/ ja se kertoo aloittelevan cosplay-harrastajan menosta cosplayn parissa. Kirjoittelen sinne paljon puvuista ja niiden tekoprosesseista(jos siitä vaikka olisi jollekkin apua) matkallani kohti ensimmäistä coniani! :) ja tietenkin myös vähän kaikesta muusta kirjoittelen, kuten animesta ja mangasta. btw, vaikka lukijoita blogilleni ei tulisi koskaan, kirjoitan silti, niin helposti ette pääse eroon :D
I love the word "fate"

Shiro Samurai
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiro Samurai » Su Joulu 11, 2011 14:28

Tuotas noin, tässä joulukuun alussa päätin että nyt saa riittää ja hommasin itselleni cosplayblogin. Olen niin monta kertaa aiemmin törmänyt muiden cossiblogeihin että teki ihan kauheest mieli itse hommata "puhdaan cossiblogin". Onhan mulla aiemmin ollut yks blogi missä kirjoitin kans vähän cosplay-juttuja, mutta siinä oli kans muuta paskaa ja se on aika kuollut tällä hetkellä... ja on ruotsiksi.

Elikkäs, mun bloginimi on Valkoinen Samurai ja se on mun cossinurkka, tosiaan siellä ei tällä hetkellä ole kovin paljon kuin niin uusi vielä... ja en osa oikein käyttää niin ulkonäkö on vähän vammainen. :'D Kirjoitan sinne sitten kaikkea mitä nyt päähän pistää ja mikä jotenki liittyy cosplayhin ja conitteluun, eli tulevaisuudessa sinne tulee mun cossisuunitelmia, in progress kuvia, mihin coneihin olen seuraavaksi menossa ja mitkä cossit, cosplay harrastuksen filosofointia ja tuskia ja ehkä jopa tutoriaalejakin. HUOMIO, ENGLANNIKSI.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Hansku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hansku » Su Joulu 11, 2011 19:14

Hurdur, eli itse olen jo vuoden päivät kirjoitellut blogia nimeltä Hanskun cosplay ahdistukset. Blogityypiltään aika perusblogi, päivittelen tällä hetkellä aikas paljon work in progress juttuja kun projekteja on meneillä enemmän kun laki sallii. WIP:en lisäksi satunnaisia tutoriaaleja ja pukujen läpikäymistä on luvassa.

Minorea
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minorea » Ke Joulu 14, 2011 10:46

Itse olen pitänyt nyt n. puolitoista vuotta KasakuxKosupure cosplayblogia, jossa vuodatan omia ajatuksia cosplaysta. Mukava on joitakin ohjeita mitä olen itse kokenut tarpeellisiksi / toimiviksi, omia ajatuksia, omien pukujen kokoamisesta mietteitä, coneista ja yleisesti höpinää ja mietteitä myös ulkomaailman coneista.

Ei mitenkään laatua tihkuva blogi, mutta kaiketi jotakin irti saa kerta lukijoita on jo muutama (:
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”