Pääkaupunkiseudun Cosplay-harrastajat

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Nezumi-chan
Viesti:

Pääkaupunkiseudun Cosplay-harrastajat

ViestiKirjoittaja Nezumi-chan » To Heinä 08, 2010 16:23

Ketju siirretty "Muut harrastustapahtumat" osioon. Ajantasaiset miittiaikataulut siellä. Suora linkki ketjuun tästä.

Nyt on taas se aika vuodesta(?) kun conien jäljiltä veri huutaa sosiaalisia kontakteja. Omassa tapauksessani tuntuu vaan siltä, että kaikki ystäväni, varsinkin sellaiset joiden kanssa voisi keskustella animesta ja peleistä cosplayaajan näkökulmasta, asustavat vähintään sen 200km Helsingistä pohjoiseen. Tapahtumat osiossa on näkynyt nyt eri puolilla Suomea järjestettäviä cosplay-miittejä, mutta pääkaupunkiseutu sen kuin on ja pysyy hiljaisena - mikä on mielestäni käsittämätöntä kun huomioi sen, että täällä asuu viidennes Suomen kansasta.

Haistelenkin siis tässä, onko tämä pääkaupunkiseudun tapahtumatyhjiö harrastajien vai pelkän saamattomuuden puutetta. Löytyisikö anikin kävijäkunnasta cosplayharrastajia, joita kiinnostaisi lauantai-iltapäivä toisten paikallisten harrastajien kanssa. Ja ennen kaikkea löytyisikö täältä jotakuta, joka olisi valmis kanssani moisen organisoimaan.

Mikäli innostusta, kiinnostusta ja sen semmoista löytyy, kukaties voisimme harkita kerran kuukaudessa tai kahdessa tapaamista. Itselleni ainakin on sattunut jokaisen cossini kanssa ongelmatilanteita, jossa olisin toivonut fellow-cossaajien asiantuntevia ja rohkaisevia mielipiteitä.

Eli siis, lyhyesti ja ytimekkäästi [johon minä tunnetusti en ole kykenevä] löytyykö pääkaupunkiseudlta cosplay-harrastajia, joita kiinnostaisi tositensa seura?
Viimeksi muokannut Nezumi-chan, Su Loka 10, 2010 15:47. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

saino

Re: Pääkaupunkiseudun Cosplay-harrastajat

ViestiKirjoittaja saino » To Heinä 08, 2010 17:02

Saino vilkuttaa ja huitoo! Jee, joku ehti alkaa puhua miitin järkkäämisestä ennen minua!

Minua kiinnostaisi myös jokin photoshootmiitin tapainen ja sille olisi jo paikkasuunnitelmakin päässäni. - Huvittaisi lähteä Kumpulan kasvitieteelliseen puutarhaan kuvaamaan... Anyone? Mutta melkein minkä vaan tyyliseen miittiin tulisin mieluusti ja voin järkkäilyvastuutakin ottaa :)

(ensi viikon olen landella, eli en voi osallistua keskusteluun mutta henkisestä messissä olen!)
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Wemppa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wemppa » To Heinä 08, 2010 23:40

saino kirjoitti:Minua kiinnostaisi myös jokin photoshootmiitin tapainen ja sille olisi jo paikkasuunnitelmakin päässäni.

Olemme vaihtelevalla porukalla järjestäneet photismiittejä lähinnä pääkaupunkiseudulla (mutta myös kauempana, esimerkiksi Hämeenlinnassa), jos kiinnostaa. ;3 Täälläkin on joskus kauan sitten tainnut ollut mainos, mutta se on kaiketi painunut... johonkin. Joka tapauksessa jos seuraa (eli cosplayaajia ja kuvaajia) kaipaat niin meillä on foorumi, jonne voi ihan mielellään lähteä jotain shoottia organisoimaan. ;3 Nyt vain on ollut pidempään hiljaista, kun kaikilla on ollut kiire tehdä pukuja.

Mitä miittailuun muuten tulee, ainakin pääkaupunkiseudulla toimivan J-rakun toimintaan saa kovin mieluusti tulla tutustumaan. Olemme järjestäneet mm. animemaraton-iltoja, peli-iltoja ja joissain coneissa cosplay-ryhmiäkin (joiden pukuja on tehty toisinaan yhdessä). :3
| writing | to | reach | you |

saino

ViestiKirjoittaja saino » Pe Heinä 09, 2010 17:09

J-raku on pelottavan kuuloinen juttu xD (ja isäni, eli perheeni yleinen mielipide, vastustaa kys järjestöä joka ei sinäänsä kyllä liity mihinkään, mutta.)

Saman (photis)miitinhän voi tunkea sekä galtsuun, anikiin että tuonne linkkamaallesi foorumille (jonka olemassaolosta olen kyllä tietoinen, mutta olen pelännyt sen olevan inside-juttu jollekin x henkilöille). Ainakin minusta?

Wemppa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wemppa » Pe Heinä 09, 2010 18:14

Jaa, J-rakun vastustamiseen en taida kommentoida sen enempää koska minulla ei ole aavistustakaan mistä se voisi johtua, itse olen ainakin viihtynyt seurassa hyvin. ''D

Totta on, että photismiittien piiri on aikalailla vakiintunut nyt kahden vuoden kuluessa, mutta meillä on tainnut silti olla joka kerta vähintään yksi uusi naama mukana, usein sellainen joka ei entuudestaan ole tuntenut ketään. Että rohkeasti vaan mukaan, kyllä me otetaan kaikki huomioon (ja kuvaajat vain tykkää, jos on joku uusi kuvattava~).
Jos uusi porukka hermostuttaa, niin nappaa jostain kaveri matkaan (tai etsi minut, mehän olemme käsittääkseni jo Hämeenlinnassa roran järkkäämässä miitissä tavanneetkin ;3).
| writing | to | reach | you |

Avalonicia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Avalonicia » Pe Heinä 09, 2010 18:24

Nyt kyllä kiinnostaa itsekin mikä on syy tuohon J-raku-vihaan, perustajajäseniä kun olen. Toisaalta, mielipiteensä kullakin. Mutta mitään pelättävää J-rakussa ei kuitenkaan ole, oikein mukavaa ja vastaanottavaista porukkaa olemme. Nyt on tosin tapaamisten puolesta ollut vähän hiljaisempaa kevään ja kesän aikana, mutta syksyllä alkaa taas kunnolla pyörimään.
~ lj & dA & ihQ ~

saino

ViestiKirjoittaja saino » La Heinä 17, 2010 17:56

...Älkää turhaan takertuko random-kommenttiini siitä että kaikki ei tykkää j-rakun kattojärjestöstä japania ry:stä

Tässä ketjussa on nyt lähinnä jumitettu, eikä neljää ihmistä useampi ole sanonut yhtään mitään. Eikö miittiin tosiaan ole kiinnostusta/kaikki anikin cossaajat epä-pääkaupunkiseutulaisia, vai pelkäävätkö muut joutuvansa järkkääjiksi/muuhun vastuuseen jos kirjoittavat ketjuun?

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » La Heinä 17, 2010 19:48

Kyllä mulla olisi kiinnostusta, mutta valitettavasti aikaa ei ole seuraavaan neljään kuukauteen työssäoppimisjakson takia. Muuten kyllä muttakun työ on epäsäännöllistä aamu/iltavuorojen tekemistä :/ ensi vuonna sitten paremmin sopii mutta kiinnostusta toki on, ei siis siitä ole kiinni.

Friado

ViestiKirjoittaja Friado » Su Heinä 18, 2010 22:34

Ehdottomasti mukana. Vaikka uusi harrastaja olenkin niin mielellään seura kelpaa.

Juusto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juusto » Ma Heinä 19, 2010 00:09

Minäkin olisin kiinnostunut tapaamaan samanhenkistä väkeä vaikka olenkin arka tapaamaan uusia ihmisiä iik~ Helsingin seudulle pääseminen ja liikkuminen on suht tuttua touhua, vaikken ihan ytimessä asukaan.
cheesePLAY -cosplayblog

Kide-Chan

ViestiKirjoittaja Kide-Chan » Ma Heinä 19, 2010 22:52

Espooseen oo jumittunu ainaki näin toistaseks...voisin kyllä joskus tavata muitaki cosplay harrastajii...niitä en espoon/helsingin alueelta juurikaan tunne. Ikäväkseni omat työt ovat niin syvältä et noi viikonloput on harvoin vapaana (vihaan uusia kaupanaukiolo aikoja), mutta niillä mennään.
Whenever, Whatever, Wherever...so what^^

Thalionkalwen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Thalionkalwen » To Heinä 22, 2010 19:54

Itsellä on Helsinkiin noin tunnin matka, mutta kiinnostaisi kyllä photoshoot-miitti vaikka Suomenlinnassa joskus.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
- Viti-Vaatturi - tilaustöitä - Tapahtumakuvia - DeviantArt -

Portugali on nyt canon Hetaliassa!

Nezumi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nezumi-chan » To Heinä 29, 2010 15:30

No alkoihan niitä kiinnostuneita löytymään :D Musta tuntuu et me pystytään Sainon kanssa tällainen pieni miitinki järkkäämään kahdestaan eli ei tarvitse sitä järjestäjä nakkiakaan pelätä ;)

Suomenlinna tapaamispaikkana on aina hyvä vaihtoehto, samaan syssyyn kun voidaan iskeä se cosplayphotoshoottikin. ~Neljän euron lauttamaksu saattaa joitain opiskelijabudjetilla eläviä tietty karsia.
Helsingissä on tietty myös paljon kivoja puistoja; on kaivopuistoa, tähtitorninmäkeä sun muita. Näihin pääsenevät kaikki Helsinkiin tulevat, mutta nätteinä päivinä kuvien ottaminen ilman taustaihmisiä voi olla vaikeaa.
Myös esim. Linnanmäelle pääsee ilmatteeksi sisään, mutta karnevaalimeiningissä saattaa se itse miitti jäädä taka-alalle.

Viikonloput ovat yleensä luonnollisesti se paras miittiaika, mutta myös arki-illat onnistuvat esim. klo kuudesta eteenpäin. Tällöin kannattaa tosin ehdottomasti valita se puisto tai muu vastaava mahd. keskeisellä paikalla oleva miittipaikka. Huvipuisto + Suomen kaunis hämärtyvä loppukesäilta on aika nasta miljöö ;)

*MUOKS*
Sanotaan näin, että kuukauden sisään ei varmaan miittiä järjestetä, koska cosplay viikko on ihan tässä kulman takana ja he järjestävät tuon piknikin 31.7.2010 [lisää aiheesta]
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

LadyNancy
Viesti:

ViestiKirjoittaja LadyNancy » To Heinä 29, 2010 18:28

Ite en oo ikinä cossannut mutta kiinnostaisi. Kahvila miitti parin ihmisen kesken käy ja isompikin. Muutenkin uudet ystävät tervetulleita :)

Harrastan valokuvausta. Jos voin olla jotenkin avuksi niin hihkaiskaa.
Vampyyrit <3

saino

ViestiKirjoittaja saino » Pe Heinä 30, 2010 15:07

Minä heitän miittipaikkavaihtoehdoiksi (ainakin sateella!!) kirjastot ja nuorisotalot. Kun palaan Helsinkiin, on tarkoitus käydä kysymässä onko esim. omalla lähinutallani jotain tilaa jossa miitin voisi järjestää kerran, (tai jopa kuukausittain, nuorisotalothan on sitä varten että nuoret järkkäävät toimintaa?)... Kirjasto(i)ssa on 'ryhmätyötilan' nimellä olevia huoneita johon ainakin ~10 henkeä mahtuu, näidenkin varaamista voisi katsoa.

Tosin elo/syyskuussa, kun ehkä on vielä keliä, ulkona olis tosiaan kiva miitata.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”