Cosplay-asun pukeminen - missä ja milloin puetaan mitä?

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Tuiksu

Re: Cosplay-asun pukeminen - missä ja milloin puetaan mitä?

ViestiKirjoittaja Tuiksu » Ti Touko 22, 2012 18:57

Minä itse laitan puvun päälle jo kotona sen verran säätöä siinä syntyy joskus pitää kiristää nyörejä joskus pitää bindata yms yleensä cossini ovat huomiota herättäviä mutta sen verran aikaisin olen liikkeellä coniin mentäessä että kaduilla on ihmisiä vähän... lukuun ottamatta baareissa olevia känniläisiä jotka aina kyselevät "miksi te teette tota" ja kun ei vastaa ne huutelevat perään "haluan vastauksen"
Mutta siitähän en välitä. Joskus liikenteessä on hieman vaikea kulkea cossi päällä jos on tyyliin vannehame alla niinkuin minulla tulee olemaan desuconissa mutta kyllä minä suosittelen cossin laittamista kotona vie vähemmän tilaa~
Minä itse en ikinä tajua ottaa coniin mukaan muita vaatteita kuin cossinX3

iikozilla

ViestiKirjoittaja iikozilla » Pe Kesä 29, 2012 21:40

Mulla tuo riippuu täysin puvusta, tykkään herättää huomiota "siviilien" keskuudessa, mutta esimerkiksi viimevuoden Traconissa pitämäni puku oli hirveän kuuma eikä mukavuudessa ollut muutenkaan kehumista (en nähnyt tai kuullut puvun sisältä melkein mitään) niin en viitsinyt pitää sitä pitkällä automatkalla päälläni.

Mestaritikku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mestaritikku » Pe Helmi 08, 2013 21:46

Itse puen koko puvun ylleni jo kotona.
Pääsee paikanpäällä helpommalla ja on hauskaa kerätä huomiota matkan varrella :'D
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

JohGaga
Viesti:

ViestiKirjoittaja JohGaga » Pe Helmi 08, 2013 21:54

Yleensä puen asun jollakin huoltoasemalla lähellä määränpäätä.
Näin, koska saavun yleensä conipaikalle pitkän matkan päästä, enkä halua ajaa autoa montaa tuntia bindit päällä ^^

Chuiga

ViestiKirjoittaja Chuiga » La Maalis 09, 2013 22:18

Tapanani on ollut, että puen puvun päälle hotellilla ennen conia tai vaihtoehtoisesti jo kotona (mikä ei pitkillä matkoilla ole kivaa kun häiritsee että puku ruttaantuu). En ole koskaan ajatellut pukeutuvani conissa paikanpäällä. Se johtuu varmaan siitä, että pitäisi nyssäköitä raahailla ja toden näköisesti sitten unohtaisin ne loppujen lopuksi narikkaan (ja kotona sitä mietittäisiin että jäiköhän nyt jotain).

Minua ei ollenkaan haittaa pyöriä kaupungilla (kävelymatkalla coniin siis) cossini päällä. Minusta on hauska nähdä cossaamattomien ihmisten ilmeitä :'D
Kuunsirppi - Cossaamista, nukkeja ja löpinöitä

Mari-chan

ViestiKirjoittaja Mari-chan » Su Syys 13, 2015 19:12

Hotellissa cossin pukemisessa ja riisumisessa on tietenkin omat etunsa. Siel voi ihan rauhassa pukea, mutta viimeinen conipäivä taas tuottaa silloin ongelman jos ei ole valmis conipaikalla vaihtamaan vaatteita. Tähän mennessä itsekkin olen cossannut lähinnä vaan lauantaisin.

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”