Tuskallisimmat cosplaykokemukset

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

MC Sopsukka ♥ [Bot]

Re: Tuskallisimmat cosplaykokemukset

ViestiKirjoittaja MC Sopsukka ♥ [Bot] » Ti Maalis 06, 2012 02:27

Kengät tosiaan tuppaa olemaan ilkeitä conien aikana. Eihän se mitään kun vähän kävelee, mutta kun seisoskelet 13 cm koroissa koko päivän ja jos kengät sattuvat vielä hiertämään, niin ei se silloin kyllä kovin kivalle tunnu.
Itsellä myös näitä kenkäkokemuksia, joista huonoin muisto on varmaankin korkokengistä: Oikean jalan varpaista hermot pokki, tunnottomat lähemmäs puolta vuotta.
Toisena suurempana "onnettomuutena" hiertävistä kengistä, joita eivät kangas- eikä rakkolaastarit pidätelleet. Tais olla kangaslaastari ja muutama rakkolaastari päällekkäin ja kenkä hiersi kaikki puhki.
Jalat oli siinä vaiheessa lievästi sanottuna verillä, tämän päälle vielä hikinen helle ja hyvin menee! Ja mikä ihmeellistä, kengät eivät olleet mitkään muoviset Kiinasta tilatut, vaan ihan laadukkaat nahkaiset käyttökengät.

Toisena tietenkin bindit, puristaa, kiristää, sattuu, ei voi liikkua hyhyy. Itse olen astman takia koittanut cossata pääasiassa naisia, mutta on miehinäkin tottakai liikuttu. Tähän liittyen, tuli sopivasti siitepölyaikaan bindattua. Hyvähän siinä kun alkoi oireita tulemaan eikä henki kulkenut, lääkkeetkin oli jossain hukassa xD Sitten vaan äkkiä lankasakset pukuhuoltotaskusta ja leikkaamaan, että henki kulkisi edes vähän paremmin, samaan aikaan kaivettiin piippua laukun pohjalta xD Tämän jälkeen ei ole tullut miehiä cossattua, mutta kyllä joskus vielä, mutta aijon todellakin katsoa vuodenajan tarkempaan.

Viimeisenä mainittakoon korsetit, niistä tulee selkä kipeäksi :'c
http://artitso.blogspot.fi/
~Tuollaista, sellaista ja jotain muuta

kattaro

ViestiKirjoittaja kattaro » Su Helmi 24, 2013 15:04

Ensimmäinen cossini ikinä vaati bindauksen, ja tyytyväisenä käärin itseni ensin siteeseen ja sitten teippailin liimasiteellä päälle ja osittain iholle jottei side valu. Olisi ehkä kannattanut totutella bindaukseen ennakkoon, sillä olo oli todella ahdistava. Conipäivä oli todella kuuma ja aurinkoinen ja liimaside ilmeisesti suli kuumuudessa, sillä kun conipäivän päätteeksi kiireessä revin bindaukset pois heti autossa, tulin repäisseeksi melko ikävän palan nahkaa rinnastani. Nyt minulla on haalea arpi rinnassa muistona ekasta cossista näin vielä vuosia myöhemminkin :D

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Su Helmi 24, 2013 16:09

Noita lukiessa tulee vähän mietittyä kuka tekee tämän itselleen? No minä!
Nosiis, ittelläni leikattiin alaselkä viime kesänä (Kiitos vain Roller Derby harrastukseni joka mursi minulta kaksi alinta selkänikamaa) ja sen johdosta käytän pohjallisia, joskus selkätukea ja helvetillisen määrän kipulääkkeitä (kiitos sinulle, joka leikkasit minut ja teit jonkun kumman leikkausvirheen... että joudun sinne vielä uudestaankin) Mutta sitten cosplay tapahtumat... Ei, ei mitään näistä. Yksi: Cossillani oli tsorit jalassa, eli sellaset japanilaiset sandaalit, joihin Ei saa tukipohjallisia. Kaksi: Hahmollani oli kimono, joten selkätuki olisi möllöttänyt kankaan alta turhankin näkyvästi, joten luovuin siitäkin. Kolme: Osallistuin siskoni kanssa cosplay kisaan, joten en voinut vetää mitään kovin vahvaa etten olisi sekoillut keskellä esitystä. Sitä tuskan määrää!!!
Eli siis vuoden 2012 cosplay gaalassa, jos joku huomasi tämän Hell Girl esiintyjäparin sen kimonotyypin olevan kysymyksiä esittäessä hengästynyt, tärisevä tai muuten vain tuskainen, se johtui ihan siitä että meinasi jalat mennä alta ja selkä suorassa istuminen... no chance... Myönnän olevani hullu ja heti esityksen jälkeen meninkin vaihtamaan omiin turvallisiin tukikenkiini ja vetämään annostuksen kipulääkettä, jonka nimeä en nyt mainitse, mutta voin sanoa että aika lailla vahvempaa kuin mikään apteekista saatava lääke. Olin sitten palkintojen jaossa hieman sekaisin ja siskoni joutui melkein kädestä pitäen auttamaan portaissa etten olisi kaatunut.
Hyvin lähellä luovuttamista kyllä kävin, koska esityksessämme vielä mentiin istumaan ja seisomaan ja taas istumaan. Tuolla anikin kuvafoorumillakin on kuvia joissa näytän vähän siltä että pillahdan ihan pian itkuun, ja totta, meinäsin pyörtyä lavalle, eikä backarillä itkukaan ollut kaukana.

Muoks: Niin niistä kuvista Tämä ei edes ollut niitä pahimpia itkuunpillahdus kuvia, mutta ensimmäinen mitä löysin. Tuomarit ilmeisesti lukivat sen hahmoon eläytymiseksi, mutta ei, sitä se ei ollut, se oli hirveän selkä ja alavartalo tuskien kanssa kamppailua. ='(

Prodigy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Prodigy » Su Helmi 24, 2013 17:53

Varmastikin piilarit. En tiedä onko minulla vain herkät silmät, mutta piilarien pitäminen on itselle täyttä tuskaa. Laitettaessa piilarit saattavat tuntua siedettäviltä, melkein luonnolliseltakin, mutta aina välillä silmiä käy arastaa aivan kuin joku tökkisi silmiä. Joskus mitään ongelmia ei ole, mutta aika usein huomaan kuitenkin jälkeenpäin conipaikalle että perhana, nää piilarithan ovat aivan miten sattuu. :D
...Pitäis varmaan harkita vähän mitä hahmoja cossaan, mutta minkäpä sitä hahmomaulleen mahtaa. Itsellä kun on vielä normisti ruskeat/vihertävät silmät, joita näkee sarjoissa aika harvakseltaan.
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ma Helmi 25, 2013 10:56

Nämä kumpikin tapaus on tapahtunut Traconissa, tosin eri vuosina.

Yksi tuskallisin cosplaykokemus liittyy bindaamiseen. Ensimmäinen bindauskerta ei ollut kyseessä, joten tuskallisuus ei johtunut jesarikorsettin käyttöön tottumattamuudesta. Kaverini vaan kirisi korsetin vähän turhankin tiukalle. Aluksi se ei tuntunut pahalta ja minun oli hyvä olla. Mitä pidemmälle coni kului, sitä tuskallisemmaksi oloni kävi. Tyhmänä ja itsepäisenä kuitenkin olin cossissa koko päivän. Voi sitä ilon tunnetta, kun sain mokoman hökötyksen päältä pois! Kyljet olivat pari päivää hellänä ja tuntui siltä, kun kylkiluut olisivat olleet kasassa. Nykyään olen järkevämpi ja käytän topin mallista binderiä, mikä ei kiristä eikä purista, mutta hävittää naiselliset muotoni täydellisesti.

Toinen tuskallinen kokemus oli huonot kengät, jotka aiheuttivat minulle viiden sentin levyiset rakot päkiöihin. En ollut kokeillut kävellä kengillä ennen coniin lähtöä, mikä olisi kannattanut tehdä. Kisan jälkeen päätin käydä vaihtamassa cossipuvun normivaatteisiin, koska majapaikkani oli kymmenen minuutin kävelymatkan päässä Tamperetalosta. Tähän 10 minuutin matkaan kului kaksinkertainen määrä ja loppu matkan kävelin ilman kenkiä polttavalla asfaltilla. Kirosin kengät alimpaan helvettiin ja marssin apteekkiin hakemaan rakkolaastereita ennen kuin palasin conipaikalle.

Chuiga

ViestiKirjoittaja Chuiga » La Maalis 09, 2013 22:43

Ensimmäinen tuskallisuus oli korkokengät :D. Ensimmäinen conipäivä meni suhteellisen hyvin, päkiät tuntuivat vain vähäsen turtuneilta ja taisi pienet rakotkin olla. Sitten toisena päivänä en edes puolta päivää voinut kävellä kunnolla kun päkiät olivat ihan muusina. Jouduin sitten kotimatkalla vaihtamaan toiset kengät siskon kanssa vaihtarina.

Toinen tuskaisa kokemus oli 2012 Traconissa. Syksy oli edennyt jo pitkälle, ja minä fiksuna tyttönä sitten cossasin Lolin Ahria = Minihame ja toppi. Oli hyytävän kylmä, mutta onneksi sentään jotenkuten pärjäsi varahupparilla (kyllä minulla ihan kunnon vaatteet sitten conin ulkopuolella oli). Samalla reissulla sitten sunnuntaina alkoi särkemään päätä ja alaselkä alkoi olemaan vähän jumissa kahdeksan painavan hännän kantamisen painosta. Olin sen päivän sitten rättiväsynyt ja hymyileminen oli vaikeaa (vaikka kuinka tahdoinkin!). Ottaen tietenkin huomioon että unohdin myös tuosta conista cossin kannalta todella olennaisia juttuja kotiin (mm rintsikat, jotka sitten mentiin ennen conin alkua ostamaan lähimmästä henkka maukasta. Meikkivoide oli toinen ärsyttävä kotiin jäänyt).
Kuunsirppi - Cossaamista, nukkeja ja löpinöitä

saogin

ViestiKirjoittaja saogin » Ma Huhti 15, 2013 08:17

Onko kukaan cossannut heinäkuussa hahmoa, jonka puku on täysin musta? Minulla olisi sellainen edessä, vai pitäisikö vain suosiolla vaihtaa hieman vähäpukeisempaan hahmoon, jotta vältyn lämpöhalvaukselta? Kellään vinkkejä kuumuuteen? :roll:

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Ma Huhti 15, 2013 10:20

saogin kirjoitti:Onko kukaan cossannut heinäkuussa hahmoa, jonka puku on täysin musta? Minulla olisi sellainen edessä, vai pitäisikö vain suosiolla vaihtaa hieman vähäpukeisempaan hahmoon, jotta vältyn lämpöhalvaukselta? Kellään vinkkejä kuumuuteen? :roll:

Riippuu ihan kankaasta, onko se tuskallinen olla. Oma Risetten paitani oli todella viileä heinäkuun helteessä, vaikka musta onkin. Lämpöhalvausta ei tullut vaikka paidan alla oli toinenkin paita. Että kannattaa se materiaali valita hyvin, niin värillä ei ole kamalasti väliä. En nyt muista mitä kangasta tuo Risen paita on, jotain puuvillasekoitetta. Ja pakkoko sitä on koko mustassa seistä pököttää suoraan siinä aurinkoisimmassa paikassa? :D

saogin

ViestiKirjoittaja saogin » Ma Huhti 15, 2013 11:38

Selvä, koitan valita kankaan mahdollisimman hyvin. No kyllä minulla oli ainakin kuuma viime vuonna Aconissa ihan sisälläkin siitä ihmismäärästä johtuen, vaikka olin shortseissa ja t-paidassa. Siksi vähän hirvittää olla mustat housut, musta paita ja musta takki päällä. x)

plazer

ViestiKirjoittaja plazer » Ti Huhti 29, 2014 10:04

Minun lämpöiset kokemukset kohdistuvas cosplaygaala 2012(?) Vai oliko 2011...? No kuitenkin. Tuppasin robin Cielinä pomppimaan kyseisessä conissa. Aikaisin aamulla n.1 unilla päätin bindata nopeasti jesarilla,kun kiire meinasi tulla. Tuskastelin junassa ja lopulta conipaikalla. Nihkeilin puolisen päivää niillä bindeillä,mutta ennen kisaa kävin ottamassa pois. Se tuskan määrä ja tokasu ystävälleni "LOL mun t*ssissä ei ole ihoa". Iho lohkesi tuosta sivusta ja no hien kanssa meinasi loppujenlopuksi tulehtua. Mitä opin tästä? Opettelen bindaamaan TAI cossaan vain naisia,ettei tule näin über-faileja.

Reiga
Viesti:

ViestiKirjoittaja Reiga » Pe Touko 30, 2014 15:32

Cossasin ekassa conissa Death Noten Mattia, tais olla heinäkuu ja melkeen 30 astetta hellettä. Turkisliivi, pitkät hanskat, pitkähihainen paita, pitkät housut ja nahkasaappaat = olo on kuin keitetyllä kananmunalla. Toisena päivänä oli turkiskankaasta tehty kigurumi joka oli melkein yhtä tuskaa. Toissavuoden animeconissa oli kokonaan musta asu kun cossasin Saizou Kirigakurea Brave10:nistä (jota aion muuten cossata nyt Desussa), onneks sillon sato puolet päivästä. Muuten oon yleensä onnistunut tekemään suht siedettävät asut mitä nyt ensimmäinen Alice Liddel (Alice: Madness Returns) cossi ei meinannut ensin mennä päälle ja sitten jouduin väkisin vääntämään sen pois päältä. Shingeki No Kyojin valjaat ei myöskään olleet mitenkään ihanat :D

Himwath
Viesti:

ViestiKirjoittaja Himwath » Ti Kesä 24, 2014 01:04

Minä cossaan vain niin aniharvoin että olen jotenkin onnistunut välttymään suurimmilta tuskilta.

Tuskallisin kerta liittyy varmaan Helsingin kaapelitehtaan Animeconiin vuonna nakki kun olin paikalla Cielinä.
Bindaukseni teippi onnistui jotenkin päivän aikana lipsahtamaan kankaalta kainaloni iholle ja hiertämään siellä koko päivän. Oli muutenkin hasardi koko puku; juutuin sen kanssa rullaportaisiin ja toinen piilolinssini pullahti pois kesken päivän... Olin sitten puolisokea ja erittäin riippuvainen kaveristani loppuillan.

Mutta kenkäni ovat olleet suhteellsien kiltisti.
Hiljaisin hallitsee huonetta

--Banan4--

ViestiKirjoittaja --Banan4-- » Ma Kesä 30, 2014 14:59

Nonnis jos minäkin sitten kerron

Ensiksikin kaikki conit missä olen kuroshitsujin Grelliä ja sen eri variaatioita cossannut muuten asut ollut niin hyvin valituista matskuista tehty että kuuma ei tullut edes viime vuoden animeconin iltabileissä mutta neropattina paksummalla sideharsolla bindatessa hengittäminen on mitä on ja sitä jostain syystä riittää vaan juuri ja juuri siihen yläselän kohdalle joten jo parin tunnin päästä alaselän kivut ovat uskomattomat. Samaiseen cossiin liittyvä tuska ovat kengät, jotka ryöstin äidin kaapista ja muokkasin oikean näköisiksi, muttakun ne penteleet ovat kokoa 38 ja oma jalka sellaisen 39/40... kolme sanaa: rakkoja, rakkoja, rakkoja. Onneksi on aina ollut vähän mukavammat normi mustat kengät mukana että kivun ollessa ylivoimainen voi vaihtaa. Lisäksi moottorisahan kantaminen ympäriinsä vaikka painoa sillä ei ole kuin puolisen kiloa.

Sitten toinen surullisenkuuluisa tapaus kuroshitsujista Undertaker..... Perfektionistina tein sen oikeanlaisen tiukan ja paksumman alustakin ja päällystakin + bindi alla ja se hiivatin rätti siinä takkien päällä, mustat housut ja pitkävartiset TALVImaiharit. Tuon kanssa tuli bindissä sama ongelma kuin aiemmasakin, mutta kun se alkaa valua tai on liian tiukalla on hankala riisua kaikkia vaatteita tuhoamatta jotain tai sotkematta peruukkia tms.
Ainiin tämä cossi oli siis päällä mm nyt kesän desussa joten lämmin oli.

Kesän desussa lauantaina pikku probleema tuli kun päivä ennen conia cybershopista tilaamat piilarit tuli postissa Rose Tyler cossia varten ja niistä toisessa olikin valmistusvirhe että väri olikin ns väärällä puolella ja päätin että pakko mennä näillä mutta jouduin luovuttamaan kahden tunnin päästä ja ottaa piilarit pois kun tuntui että silmässä olisi ollut ämpärillinen hiekkaa. Saman cossin nahkatakki meinasi ajaa myös lämpöhalvauksen partaalle aina silloin tällöin.

Henkistä kärsimystä tuli 2013 Desussa kun joku älykääpiö vei vaivalla, ajalla(kk verran jokapäiväistä hommaa) ja tuskalla rakennetun moottorisahan ja lähti juoksemaan karkuun ja sitten koetti sen kestävyyttä sibbetalon edustalla oleviin kiviaitoihin ja asfalttiin.... Jäi kyllä paha maku siitä, pahempi kuin mistään fyysisistä tuskista conien aikana

Oswald Cobblebot

ViestiKirjoittaja Oswald Cobblebot » Ke Heinä 30, 2014 14:19

--Banan4-- kirjoitti:Henkistä kärsimystä tuli 2013 Desussa kun joku älykääpiö vei vaivalla, ajalla(kk verran jokapäiväistä hommaa) ja tuskalla rakennetun moottorisahan ja lähti juoksemaan karkuun ja sitten koetti sen kestävyyttä sibbetalon edustalla oleviin kiviaitoihin ja asfalttiin.... Jäi kyllä paha maku siitä, pahempi kuin mistään fyysisistä tuskista conien aikana

Mä olisin varmaan tintannut sitä kaveria nassuun aika kovaa jos olisin sun kengissä.

Enpä tiedä tuskallisesta, mutta sanotaanko vaikka niin että allekirjoittaneen 2. cosplaypuvusta jäi aika vahvat psyykkkiset tuskat ja siitä ei onneksi ole olemassa kuvamateriaalia.

Tuskallisin puku on samaan aikaan ollut mukavin puku- Linnunpelätti-pukuni toimi hyvin Tampere Kupliin viileydessä, mutta oli kuin kävelevä hikimaja käärittynä avaruuspeittoon grillissä kun käytin samaa pukua Ropeconissa vuosi sitten. Ei kivaa, hikoilin monta litraa ja jouduin istumaan alas koko ajan kun pyörrytti. Naamari vailla suuaukkoa ei ole ystävä heinäkuun helteillä.

Dewulf

ViestiKirjoittaja Dewulf » Ke Heinä 30, 2014 16:24

Oswald Cobblebot kirjoitti:
--Banan4-- kirjoitti:Henkistä kärsimystä tuli 2013 Desussa kun joku älykääpiö vei vaivalla, ajalla(kk verran jokapäiväistä hommaa) ja tuskalla rakennetun moottorisahan ja lähti juoksemaan karkuun ja sitten koetti sen kestävyyttä sibbetalon edustalla oleviin kiviaitoihin ja asfalttiin.... Jäi kyllä paha maku siitä, pahempi kuin mistään fyysisistä tuskista conien aikana

Mä olisin varmaan tintannut sitä kaveria nassuun aika kovaa jos olisin sun kengissä.

Enpä tiedä tuskallisesta, mutta sanotaanko vaikka niin että allekirjoittaneen 2. cosplaypuvusta jäi aika vahvat psyykkkiset tuskat ja siitä ei onneksi ole olemassa kuvamateriaalia.

Tuskallisin puku on samaan aikaan ollut mukavin puku- Linnunpelätti-pukuni toimi hyvin Tampere Kupliin viileydessä, mutta oli kuin kävelevä hikimaja käärittynä avaruuspeittoon grillissä kun käytin samaa pukua Ropeconissa vuosi sitten. Ei kivaa, hikoilin monta litraa ja jouduin istumaan alas koko ajan kun pyörrytti. Naamari vailla suuaukkoa ei ole ystävä heinäkuun helteillä.

Toivottavasti en kuole Traconissa kun cossaan Rorschachia ja mulla on trenssi takki, kaulahuivi + maski päässä. Maski kyl on tosin hengittävä mutta se on toinen juttu sit et näkeekö mitään :P

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”