Tuskallisimmat cosplaykokemukset

Cosplayn sisimmän olemuksen pohdinnat ja kaikki muut yleisluontoiset cosplay-aiheiset keskustelut, joille ei ole omaa aluetta.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Crimson
Viesti:

Re: Tuskallisimmat cosplaykokemukset

ViestiKirjoittaja Crimson » To Tammi 06, 2011 15:40

Tämä ei ole sinänsä tuskallisin cosplaykokemukseni mutta sanotaanko että en ole mitään pitänyt suurempana tuskana kuin tätä:
aloittelijacospaajan peräänkatsominen kun asuna on todella yksinkertaista hame/housupaita cospaa vaativampi asu.

Viime desuconissa ystävättäreni päätti cospata ensimmäistä kertaa elämässään, hahmoksi otti Kamikaze Kaitou Jeannen. Minä tein puvun ja myönnän omaksi virheekseni etten aloittanut 2 viikkoa aikaisemmin vaan viikkoa aikaisemmin jonka takia teimme viimeisetkin kantit 3 aikaan yöllä ja kasilta minun piti lähteä ajaa ison kasan muita ihmisia kanssa Turusta kohti Lahtea...
Itse conipaikalla tosin helvetti vasta irtosi: Laitoin vaatteet hänen päälleen ja heti kun olin tyytyväinen johonkin hän itse ei ollut ja pisti "paremmin" eli jokin paikka repsotti tai hapsutti ja sain lyödä päätä seinään. Kunnes sain sitten hänet uskomaan että sen pitää antaa olla; kaikki cospavaatteet EI olla tarkoitettu ihan puettaviksi vaikka mangassa hahmot osaavatkin vaatteiden pitämisen ihmeen.
Itselläni oli Star Ocean: The Second Story:n Rena cospa joten pystyin kiikuttamaan kassia puolet helpommin toisin kuin kaverini jolla roikkui ties mitä puvusta ja hihat ylipitkät ja puhumattakaan niistä ylipitkistä hiuksista (tässä tapauksessa peruukki). Pyysin jättämään kassin pois ja ottamaan vain tärkeät kamat ja antamaan ne minulle. No en sitten katsonut että hän oli tehnyt sen ja kun hän taloon päästessään sitten meni vessaan niin tuli hetken päästä ulos ja hiukset tarranneet takkuun laukkuun; eikun jäätävä selvittely ja nuhdetta peliin ettei voinut uskoa kun SANOIN ettei ota laukkua mukaan.
Hän käsitteli pukua hieman kovakouraisesti (veteli nauhoja ryppyyn vyötteestä, koitti tiukaltaan ottaa takkia pois kun ei voinut vain löystää vyötä, lätki hiuksia sinnetänne) joten olin vitivalkoisena välillä naamastani kun katsoin menoa ja koitin mennä väliin ettei vaatteille tapahdu mitään, tosin oli pakko olla hiukan itsestään tyytyväinen kun puku KESTI kaikki kovakouraisuudet. :'D
On niitä mokia tullut itselleenkin cospan kanssa mutta jotenkin mikään ei ole ollut NOIN kivulias kokemus itselleni etenkin vähillä yöunilla ja varmasti ilmankin olisin stressannut pääni puhki kun haluan kuitenkin kaiken olevan täydellistä. Tästä lähin jos joku kaveri aloittaa cospailun niin ehdotan häntä valitsemaan hahmon jonka TIETÄÄ kantavansa hyvin itsekin eikä minun tarvitse vahdata ettei murhaa asua kun kaikki kaveripiiristäni tietävät hyvin että olen aika äitikana luomuksilleni.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

ABA

ViestiKirjoittaja ABA » Pe Tammi 07, 2011 15:52

Tähän mennessä tuskallisin kokemus on varmaan se kun päätettiin pitää photoshoot tänä talvena - lähes kolmenkymmenen asteen pakkasessa.
SebastianxCiel kuvia oli tarkoitus ottaa tampereelle arporeettumissa, mutta se vähän tyssäsi kun oltiin ihan jäässä ja kello oli viisi illalla, valaistus ei siis oikein toiminut. Siinähän sitten pakkasessa käveltiin takaisin kaverin talolle, jonne oli semmoinen kilsa tai kaksi matkaa.

Senseless
Viesti:

ViestiKirjoittaja Senseless » Ke Tammi 19, 2011 17:30

Nyt tulee mieleen viime Tsukiconin jäljiltä kun siellä cossasin Tobia.. Se coni oli aika lailla sietämätön /:

Ensinnäkin olin hyvin väsynyt conipäivänä koska ompelin Akatsukikaapuuni pilviä vielä kolmelta yöllä, herätys oli viideltä. Alle parin tunnin yöunet eivät tehneet hyvää lauantaina ja sitten se maski.

Maskin olin tehnyt omasta mielestä huolella ja ajoissa. Ainakin se näytti loppumaalailujen ja muiden jälkeen todella hyvällä, mutta kuminauhakiinnityksestä teinkin sitten liian tiukan enkä ehtinyt enää korjaamaan asiaa koska kys. kuminauha olikin sitten jo lopussa. Conissa sitten kärsin hengitysvaikeuksista joten piti hengittää suulla, nenä meni lyttyyn joten kuulostin ihanalta ellen nostanut maskia hieman puhuessani + se järjetön rahina mikä siitä hengittämisestä kuului :'D Lisäksi minulla ei ollut vahvuudellisia piilolinssejä ja maskin takaa näkee vain yhden reiän läpi ja silloinkin piti kääntää päätään kun halusi vain vilkaista sivulle.. Loppujen lopuksi tungin kaverini huivin maskin alle pehmentämään kipua ja se auttoi juuri ja juuri, jätti kyllä nätit hiertymät...

Onneksi kyseistä maskia ei tarvitse käyttää enää koska se sattui hajoamaan vähemmän mukavissa merkeissä. Okei, on ikävä sitä koska sen tekemiseen meni niin paljon vaivaa kun yleensä en keskity mihinkään mutta nytpä on ainakin tekosyy tehdä uusi.
Einspruch!

Suiggari-Tou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Suiggari-Tou » Ke Helmi 02, 2011 14:44

ABA kirjoitti:tampereelle arporeettumissa

Herramunjee, en ole siis kaverin kanssa ollut ainoa hullu joka on mennyt pakkasessa kuvaamaan 8'D Polvimittaisessa hameessa Touhoun Marisana on ah, niin ihanaa olla yli kymmenen asteen pakkasessa, ja vielä ihanampaa on kun lunta menee kenkiin! Ja harmittavinta oli että erillistä kuvaajaa ei ollut joten jouduimme ottamaan ihan keskenämme niitä kuvia joten emme voineet edes lämmitellä jossain söpössä yhteiskuvassa ;___;

Mutta onneksi edes tajusin ottaa pitkähihaisemman paidan selviytymiskeinoksi, ja lopputulos oli silti canon. JES.
Without love, it cannot be seen.

Kissansilmä

ViestiKirjoittaja Kissansilmä » La Helmi 05, 2011 22:22

En tiedä voisiko tätä nyt ihan tuskalliseksi sanoa, mutta cossatessani Dragunovia käytin asussa sellaisia ruskeita trikoita, joita minun piti vähän väliä nostella ylös kun mokomat eivät tahtoneet pysyä ylhäällä. Olin kaiken lisäksi tunkenut asuun kuuluvan kauluspaidan helman kyseisiin trikoisiin ja se tuntui vähän pahentavan asiaa. Olisin kyllä käyttänyt yksiä enemmän housujen kaltaisia tähän cossiin, mutta ne olivat mystisesti kadonneet aikoessani ottaa ne tätä varten käyttöön :?
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

markus_mk3

ViestiKirjoittaja markus_mk3 » To Touko 12, 2011 11:44

Jokeria cossatessa on nuo kasvomaalit näillä Suomen helteillä tuppaavat olemaan jollain saralla kyllä oma tuskansa.
Se on se ku hikoilee. Pitäis sitä hikeä pyyhkiä pois, mutta siinä tuppaa maalit ottaa osumaa kasvoilla, puhumattakaan siitä, että siinä sitä sitten naamaa kutittaa koko ajan :(
Okei- sitä on sietäny sitäkin tuskaa, mutta ei sitä mielellään koe
Anime/Finncon 2008, 2009 ja Cosplay Gaala 2009: Jokeri (Batman)
Anime/Finncon 2011: Hush & Black Mask (Batman)
Tracon VI: Jokeri (Batman)

Oml

ViestiKirjoittaja Oml » To Touko 12, 2011 11:52

Minulla on yleensä kaikista tuskalisinta cossata mies hahmoja koska rintojen peittäminen/bindaus on yhtä tuskaa. Bindaukset hiertää ja hiostaa eikä se tosiaan oo mukavaa, mutta silti cossaan mies hahmoja koska en juurikaan nais hahmojen kimpussa viihdy.
Toinen tuskainen asia onkin sitten se kun pitäisi käyttää korkokenkiä.
Esim. Cielin cossissa joudun käyttämään jonkinlaisia korkokenkiä ja se on täyttä tuskaa oikeasti kun niiden kanssa pitäisi koko päivän ajan kävellä... Ei kivaa mutta pakko kestää.

Cosplayssa on omat tuskansa. ^^
Tactical Facepalm!

EgoLogical

ViestiKirjoittaja EgoLogical » To Touko 12, 2011 23:05

tällä hetkellä tuskaa tekee kuumaliima :I
Nimittäin Daft Punk kypärää teen, ja rahan säästämiseksi teen kypärän makuualustasta. Kuinkas ollakkaan joskus se liima pursuaa ylija tulee joitakin palovammoja & ihokin repeää kuivunutta liimaa poistaessa :I
PINEAPPLE SURPRISE!

Gahika

ViestiKirjoittaja Gahika » Ti Touko 17, 2011 17:00

Itse asiassa en suurempia tuskia ole vielä joutunut kokemaan xD
Mitä nyt bindit välillä vähän hiertäny, mutta jos ei kauheemmin riehu nii ei ne tunnu lähes ollenkaa, korkokengät on kyllä sitten ollu ehkä se kaikkein tuskallisin kokemus... Ne kun olivat vähän liian isot, rikkinäiset ja huonopohjaiset~ (sekä kamalan kuumat) :mrgreen:

Knightsuo

ViestiKirjoittaja Knightsuo » Ma Heinä 18, 2011 21:02

Tuskallisin cosplay kokemukseni, on Animecon 2011 vuoden kokemus :D!

Päälläni oli koko viikonlopun aikana 18 kiloa (kävin punnitsemassa kun pääsin kotiin) rautaa jatkuvasti päällä (aamulla päälle, illalla pois) Perjantai menikin ihan ok:sti, olen sentään ihan tottunut pitämään tuota paitaa + päivä oli lyhyempi, koska saavuin coniin 15.00 joten se oli vain ähertämistä. Lisäksi koska saappaani ovat mitä ovat (3 reikää... Monta kiveä pääsee aina sisälle) olivat jalkanikin suht kivuliaat, mutta tämä on oma vikani, kun en ehtinyt ostaa uusia saappaita >.>.

Sitten lauantaina, ongelmat alkoivat, kun 9 tuntia päälläni oli tuo paita ja vasemmalla puolella kilpi. Otettuani varusteet pois, oli vasemmalle puolelle ilmestynyt 3-5 rakkoa, joista yksi oli melkoisen iso.
Ryhtini oli aika mielenkiintoinen, kun kävelin vasemmalle puolelle vinossa. Lopulta sain lihakset tottelemaan itseni, ja pystyin kävelemään suorassa XD Iltabileissä otin neko varusteet, mutta hyppiessäni ja tanssiessani meni rakoista pari rikki ja alkoivat ne kirveltämään.

Sunnuntaina sitten rakkojen päälle taas haarniska, saappaitten sisään kolikoita, jotka toki valuivat pohjalle ja olivat ihania töyssyjä jalkojani vasten XD. Sunnuntain jälkeen rakkoja oli tullut oikeallekin puolelle.

Kyllä se on vain niin, että cosplay ilman tuskaa on teeskentelyä >8D! Vaikka kaikki kivut ym vähän häiritsisi, on lopussa kuitenkin hyvä mieli. Olen erittäin tyytyväinen suoritukseeni ja aion taas työntää itseäni askeleen eteenpäin, kun lisään metallia traconiin. (toivon että saan uudet saappaat siihen mennessä :D!
Tosimiehet pelaa Pokémon kortti peliä full plate päällä >8D (Chibiconissa tämäkin nähdään ;3)

DA:ni suokiller.deviantart.com

EgoLogical

ViestiKirjoittaja EgoLogical » Ti Heinä 19, 2011 00:33

tuskaa aiheutti mun hymynaamamaski, joka pikkusen paino nenänpäällystä ja rapsutti päälakea D;
sekä kyl tuli hikoiltua siin -_-;
PINEAPPLE SURPRISE!

Arokiuru

ViestiKirjoittaja Arokiuru » Pe Marras 25, 2011 12:00

Vielä ei ole kokemusta ehtinyt kertyä, joten ei myöskään niitä tuskallisia muistoja. Paitsi yksi.
Viime kesän Traconissa cossasin Itachia Narutosta, ja olin itse näppärästi askarrellut itselleni ne ninjasandaalit... Conissa sitten huomasin, että kangas repsotti siitä varpaille tarkoitetun aukon sivusta, joten näppäränä tyttönä tungin kangasteippiä kyseiseen kohtaan (sisäpuolelle siis). Toimi aluksi ihan hyvin, mutta kävellessä se liimapuoli rullautui nahkaa vasten, ja hiersi jalkapöydältä siitä ukkovarpaan läheltä ihon vereslihalle.
♫ Climb the highest peaks of history ♫

Shun

ViestiKirjoittaja Shun » Ma Tammi 16, 2012 13:08

Vaikka viimeisemmästä viestistä näyttää olevan aikaa.. Ajattelin kertoa oman kokemukseni.

Bindaus. Ah, tämähän ei koskaan lupaa hyvää? Ei. Olin viikonlopun Desucon Frostbitessä ja bindasin jesarilla paljaalle iholle, koska paidan päälle bindatessa se tuntui nousevan. Lauantai meni jotakuinkin ilman kipuja, vaikkakin illalla bindi oli hiertänyt. Tiesin jo alkuunkin, että se irrottaminen tulisi olemaan helvettiä, mutta se, että illalla pääsin kaverille ja irrottamaan bindaukset... Mukavasti haavaumia.
Sunnuntaina taas Bindaukset paljaalle iholle ja menoksi. Tällä kertaa teippi oli kuitenkin liian kireällä ja hengitys ei sujunut ilman suurta tuskaa laisinkaan, siksi lähdin aikasemmin pois.
Hypättyäni bussiin, koitin keskittyä vain hapen saantiin ja onnistuin olla pyörtymättä Orimattilaan asti. Astuessani ulos bussista oli pakko ottaa sakset esiin ja leikata teippi paidan alla kahtia.
Ei sujunut hengitys eilen illalla eikä nyt. Noh, ei tarvitse onneksi hetkeen Bindata. Haavoja hoidellessa kotona... Jep.

Rimppu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rimppu » Ma Tammi 16, 2012 13:21

Shun kirjoitti:bindasin jesarilla paljaalle iholle, koska paidan päälle bindatessa se tuntui nousevan.

Ai kamalaa, älä hyvä ihminen enää ikinä tee noin. Kenenkään ei pitäisi edes tulla ajatelleeksi, että jesari + paljas iho voisi olla mitenkään järkevä yhdistelmä. Kun seuraavan kerran haluat bindata, tee jesarikorsetti. Ohje täällä.

Ja jottemme täysin eksyisi aiheesta:
Tracon 2011 ja WCS-karsinta, eli "Kuinka Rimppu pukeutui haarniskaan (joka oli hiostava, painava, liian teräväreunainen ja kaikin puolin muutenkin vastenmielinen) ja pudottautui esitystä treenatessaan polvilleen niin monta kertaa, että hänen säärissään oli enemmän mustelmia kuin tavanomaista kalmaisaa ihoa".
Sivujuonteena "Kuinka Rimppu löi Majoa esitystreeneissä kepillä kyynärhermoon", koska vaikka fyysinen tuska aiheutuikin toiselle, on kivun aiheuttamisesta aiheutuva henkinen tuska hyvin pysyvää laatua. Etenkin, kun joku jaksaa muistuttaa siitä aina sopivan tilaisuuden tullen.

Crimson
Viesti:

ViestiKirjoittaja Crimson » Ti Tammi 17, 2012 08:14

Viimekertainen Tracon taisi olla se kivuliain minun osaltani. Olin päättänyt säästää kankaissa sen 20cm (... ilman että olisi edes tarvinnut) joten tein hieman lyhyemmät housut Full Metal Alchemistin Blue Bird Illusion Edwardin asuun koska hänellä on kuitenkin pitkävartiset saappaat. Harmi että laskin hieman väärin ja niistä tuli hieman liiankin lyhyet.
Sporttaan edelleen kuumaliima-arpia toisessa jalassa kun päätin olla näppärä likka ja liimata housut paljaalle iholle. Luojalle kiitos että Edin kättä tehdessä olin polttanut itseni kuumaliiman kanssa jo miljoonat kerrat että yksi jalan liimaus tuntunut enää missään mutta kyllä se sen vajaan minuutin tuntui liimatessa...
Samoin Traconin sisätilojen ilma oli niin likaista että ärsyttivät hemmetisti piilareitani eli suurimman osan vietin ulkona etten näyttänyt ihan krapulaiselta niissä kelt... punaisissa silmissä.

P.S. kuumaliima jalassa pitää hyvin.
P.P.S. En kuitenkaan suosittele näin muuten yritettäväksi.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Palaa sivulle “Yleinen cosplay-keskustelu”