Animecon'08 AMV-kilpailu

Keskustelua MEP- ja muista projekteista, sekä kilpailuista.

Valvoja: AMV.fi / Ylläpito

Sivis
Happiness officer
Viesti:

Animecon'08 AMV-kilpailu

ViestiKirjoittaja Sivis » Pe Huhti 04, 2008 21:03

Kilpailu on nyt vihdoinkin saatu auki, säännöt löytyy täältä ja ilmoittautuminen täältä.

Koska kukaan ei jaksa kuitenkaan sääntöjä lukea niin pääasiat:
* Deadline 1.6.
* Voit osallistua max. 3:lla videolla
* Kesto 1-5 min
* Ei tekstityksiä, eikä logoja, elleivät ole itse lisättyjä ja liittyvät videoon.
* Ei alku/lopputekstejä (mahdollinen poikkeus mainittu säännöissä)
* Kategoriointi suoritetaan tuomariston toimesta videoille jälkikäteen (kyllä, tämä merkkaa että voi osallistua 3:lla saman kategorian videolla, mutta näitä voidaan raakata sitten vähän rankemmalla kädellä)

Loput saa lukea täysistä säännöistä, ja jos jotain jää vielä epäselväksi, kysykää rohkeasti.
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

e_123
Viesti:

ViestiKirjoittaja e_123 » Ti Huhti 08, 2008 22:59

Nyt pari ensikertalaisen (tyhmähköä) kysymystä:
1. Eli pitääkö siihen musiikkiin olla ihan artistilta lupa? (miten meikä semmosen onnituu hommaamaan :shock: )
2. Haittaako jos ei oli 100% varmasti tulossa itse animeconiin?

Eli siinä ^^
(Luin kyllä ne täydet säännötkin, mutta tuo musiiki kohta oli hiukan sekava meikän aivoille (Väsymyksen piikkiin se))
Se oli vihreä omena : D

Elyse

ViestiKirjoittaja Elyse » Ke Huhti 09, 2008 13:55

Tosi kivaa! Tähän voisin ilmoittautuakkin, vaikken olekkaan enne AMV:tä harrastellutkaan. Minulla on hyvä idea tähän ja visiotakin on! ^^ *naureskelee nurkassa hullunkiilto silmissään*

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Ke Huhti 09, 2008 16:59

e_123 kirjoitti:Nyt pari ensikertalaisen (tyhmähköä) kysymystä:
1. Eli pitääkö siihen musiikkiin olla ihan artistilta lupa? (miten meikä semmosen onnituu hommaamaan :shock: )

Tekijänoikeusjärjestöt haluavat moisen luvan hankittavan, mutta koska meillä ei ole resursseja tarkistaa näitä niin osallistujat ovat itse vastuussa näistä.
e_123 kirjoitti:2. Haittaako jos ei oli 100% varmasti tulossa itse animeconiin?

Ei, kilpailuun osallistuminen ei vaadi paikalle pääsyä.

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Ke Huhti 09, 2008 18:20

Entäpä sitten, jos aikeina on ilmoittautua sekä AMV-kilpailuun että cosplay-kilpailuun? Viime Animeconissa olin mukana cosplay-kilpailussa ja kuvaukset menivät AMV-näytöksen kanssa päällekäin. .__. Tahtoisin kovasti päästä katsomaan AMV:tä.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Ke Huhti 09, 2008 18:25

Tiger Claw kirjoitti:Entäpä sitten, jos aikeina on ilmoittautua sekä AMV-kilpailuun että cosplay-kilpailuun? Viime Animeconissa olin mukana cosplay-kilpailussa ja kuvaukset menivät AMV-näytöksen kanssa päällekäin. .__. Tahtoisin kovasi päästä katsomaan AMV:tä.

Kumpaankin kisaan voi ilmoittautua, ja tänä vuonna ei ainakaan näillä näkymin mene nuo kisojen säädöt päällekkäin.

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Su Huhti 13, 2008 09:15

Selvä. Sitten vielä yksi kysymys: Pitääkö kilpailuun ilmoittautua vasta kun AMV on valmis, vai täytyykö "paikka varata" etukäteen vaikkei olisi vielä saanut videota valmiiksi?

EDIT: Kiitos tiedoista, Sivis. ^^
Viimeksi muokannut Paha sotaherra, Ma Huhti 14, 2008 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Su Huhti 13, 2008 16:26

Tiger Claw kirjoitti:Selvä. Sitten vielä yksi kysymys: Pitääkö kilpailuun ilmoittautua vasta kun AMV on valmis, vai täytyykö "paikka varata" etukäteen vaikkei olisi vielä saanut videota valmiiksi?

Paikkaa ei tarvi varata, katsomme että ilmoittautuminen on valmis kun meillä on video käsissämme. Lisäksi mikäli aikarajat tulevat vastaan, niin ne videot karsitaan erikseen, eli nopeimmat eivät ole automaattisesti mukana.

Tonishi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonishi » Ma Huhti 21, 2008 19:10

Tavallaan sainkin jo vastauksen omaan kysymykseen, mutta:

Ilmottautua siis voi etukäteen, mutta ilmottautuminen tulee voimaan vasta kun video on lähetetty?

Itse ajattelin nyt osallistua, toivottavasti ehdin tehdä AMVini ajoissa. :)

Ja tosiaan, tuo musiikkikohta pisti minuakin askarruttamaan... Mistähän semmoisen luvan vain repii? :s
Happiness is a great thing.

Torankusu

ViestiKirjoittaja Torankusu » Ke Huhti 23, 2008 20:39

Miten voi lähettää tuon oman videoni?Tuo FTP juttu ei toimi ja minua neuvottiin käyttämään rapidsharea tai yousendit.com-sivustoa. Yousendit on maksullinen ja rapidsharella ei AMV:tä voi jostain kumman syystä lähettää. Millä muilla tavoilla voin lähettää videoni. Jos CD:llä lähettäisin niin voisiko osoitteen saada?

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Ke Huhti 23, 2008 20:59

Tonishi kirjoitti:Ilmottautua siis voi etukäteen, mutta ilmottautuminen tulee voimaan vasta kun video on lähetetty?

Kyllä, juuri näin.
Torankusu kirjoitti:Miten voi lähettää tuon oman videoni?Tuo FTP juttu ei toimi ja minua neuvottiin käyttämään rapidsharea tai yousendit.com-sivustoa. Yousendit on maksullinen ja rapidsharella ei AMV:tä voi jostain kumman syystä lähettää. Millä muilla tavoilla voin lähettää videoni. Jos CD:llä lähettäisin niin voisiko osoitteen saada?

Yousendit on ilmainen mikäli lähetät alle 100 megatavun tiedostoja, mutta mikäli haluat sen CD:llä lähettää postitse niin laitan YV:nä osoitteeni johon sen voit laittaa. Toki mikäli käytät esim. IRC:iä tai jotain pikaviestiohjelmaa jolla voi tiedostoja laittaa niin tätäkin voi tutkia optiona. (Itse en tunnusta kuin IRC:iä käyttäväni, mutta äkkiähän tuollaisia asentaa :)

Poletti

ViestiKirjoittaja Poletti » Ti Huhti 29, 2008 23:41

Minä puolestani kysyisin, että onko mahollista saada jonkinlaista varmistusta, että amv on saapunut perille? :roll: Ja kysyisin tosta julkaisusta, että jos nyt oikein ymmärsin säännöistä niin se ei haittaa jos esim. nyt lisäisin kisavideoni vaikkapa www.animemusicvideos.org sivustolle?

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Ke Huhti 30, 2008 10:40

Poletti kirjoitti:Minä puolestani kysyisin, että onko mahollista saada jonkinlaista varmistusta, että amv on saapunut perille? :roll:

Saat sähköpostissa tiedon kun tiedoston toimivuus ja sääntöjenmukaisuus on tarkistettu.
EDIT: Lisätään vielä että jos et ole 4 päivän sisään saanut sähköpostia videon lähettämisestä, niin tarkista että posti ei ole jäänyt roskapostisuodattimeen, tai kyselkää allekirjoittaneelta suoraan joko sähköpostilla (amv ät animecon piste fi) tai yksityisviestillä.

Poletti kirjoitti:Ja kysyisin tosta julkaisusta, että jos nyt oikein ymmärsin säännöistä niin se ei haittaa jos esim. nyt lisäisin kisavideoni vaikkapa www.animemusicvideos.org sivustolle?

Ei haittaa.

Minazuki

ViestiKirjoittaja Minazuki » Pe Touko 09, 2008 21:16

Sivis voisitko laittaa osoitteesi YV:llä kun lähettäisin AMV:ni CD:llä?

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » La Touko 10, 2008 00:36

Minazuki kirjoitti:Sivis voisitko laittaa osoitteesi YV:llä kun lähettäisin AMV:ni CD:llä?

Hep, laitettu

Palaa sivulle “AMV-projektit ja kilpailut”