Tiiau does

Mainosta tällä alueella uutta tekemääsi tai löytämääsi maininnan arvoista videota.

Valvoja: AMV.fi / Ylläpito

Tiiau

Tiiau does

ViestiKirjoittaja Tiiau » Ma Syys 14, 2009 22:19

Ei näin, oikeasti, toverit.
Viimeksi muokannut Tiiau, Pe Helmi 18, 2011 23:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Zelenia
Viesti:

Re: Tiiau does

ViestiKirjoittaja Zelenia » To Loka 08, 2009 13:36

Katsoin näitä videoita lukematta ensimmäistä kappaletta viestistäsi. Mulla ei siis ollut mitään hajua siitä, mitä ohjelmaa käytit näiden tekemiseen. Se oli oikeastaan vain ihan hyvä, koska suhtaudun todella skeptisesti WMM-tuotoksiin. Yleisesti ottaen nämä videot olivat ihan hyviä ja muutamaa voisin sanoa jopa keskivertoa paremmaksi idealtaan (Hikari no go jäi tällaisena mieleen). Tuntuu kivalta katsoa tällaisia vastapainoksi massiivisille efektipainotteisille AMV:lle.

Tekniset risut:
- Väärä kuvasuhde videoissa. Paprika ja Loveless ovat molemmat 16:9 formaatissa, mutta näissä videoissa se on 4:3.
- Tekstitys. Häiritsee hyvin paljon keskittymistä videoon. Niiden rajaaminen pois on aina oma kärsimystaistelunsa, mutta katsoja kiittää. Helpommalla pääsee, jos hommaa materiaalin ilman tekstitystä.

Ja itse videoista sisällöstä:

Viidestoista yö

Mukavasti etenevä selkeä video ilman sen kummempia erikoisefektejä. Muutama kohta töksähti ja rikkoi hetkittäin tunnelman (esim. pätkä 0:37 kohdassa), mutta kokonaisuutena pidin tästä. Erityisesti mieleen jäi tuo kohtauksista "ja minä kun en koskaan kysy hintaa" ja viimeinen kohtaus, jossa pyrskähdin ääneen. Kertosäkeiden alkuun (ainakin ensimmäisen) olisin kaivannut vauhdikkaampia kohtauksia kun tempokin muuttui.

Castle in the Sky

WMM taitaa tulla tässä kohdassa aika pahasti vastaan. Hieman liian rauhallinen tekno-AMV:ksi, vaikka kohtaukset kyllä sopivat biisin tempoon.

Hikaru no go - you

Erityisesti alku ja loppu ovat ihania tässä AMV:ssa. Kaunis biisi sopii hyvin kohtauksiin, eikä varasta kaikkea huomiota. Ikävä kyllä tekstitys varasti ekalla katselukerralla lähes kaiken huomioni. Anime on minulle täysin vieras, mutta kerroit sen tarinan hyvin kohtauksilla.

Paprika - Rin Tin Tin

Alku lähti todella lupaavasti hyvin ajoitetuilla kohtauksilla, mutta kertosäkeessä putosin kelkasta. En ymmärrä, miten se koira-kohtaus liittyi yhtään mihinkään, paitsi sanoituksiin. Kertosäkeen jälkeen video parani ja sain siitä jälleen otteen. Mieleen jäi hyvin pilvilautailu-kohtaus, joka istui todella hyvin musiikkiin.

Loveless - Growing Wings

Tämä on ehdoton suosikkini näistä. Tämä kappale sopii niin hyvin Lovelessiin, etten muuta osaa sanoa. Valoefektit tulivat hieman liian aikaisin, mutta WMM-ajoitukseksi hyvin rakennettu. Kaunis tunnelma.

Viimeistä Loveless-videota en pystynyt katsomaan, koska olen allerginen Uniklubille... ^^' Hyvin usein videon arvostelu kärsii roimasti, jos ei satu pitämään jostain biisistä.

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » Su Loka 25, 2009 10:45

Itellä on Paprika (hyi minua) ja Loveless katsomatta joten katoin vaan tuon Hikaru no Go-pätkän, joka oli parempaa tavaraa kuin keskiverto wmm-tuuba mitä vastaan tulee..

Reminder:
http://amv.fi/oppaat/tekstitys/
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Tiiau

ViestiKirjoittaja Tiiau » To Tammi 21, 2010 09:45

Kiitos tosi paljon kommenteista!

Uusi video minulta taas!

Palaa sivulle “Uudet videot”