Ongelmia DVD materiaalin kanssa

Keskustelu AMV:ihin liittyvästä teknisestä puolesta. Vinkit, vihjeet, kokemukset ja toki myös kysymykset voi lähettää tälle alueelle.

Valvoja: AMV.fi / Ylläpito

Zelenia
Viesti:

Ongelmia DVD materiaalin kanssa

ViestiKirjoittaja Zelenia » Pe Helmi 02, 2007 23:55

Tilasin vähän aikaa sitten jenkeistä joukon halpoja (mutta laillisesti tehtyjä) anime DVD:itä, joissa ilmeisesti ei ole salausta. En kuitenkaan ajatellut asiaa ensin ja lähdin purkamaan niitä DVD Decrypterillä. Yhden DVD:n kanssa tuli tällainen virheilmoitus:

Kuva

Kokeilin purkamista toisella ohjelmalla, mutta sekään ei auttanut. Lopulta aloin epäilemään DVD:n toimivuutta ja havaitsin, että tämän virheilmoituksen heittävät VOB-tiedostot näyttävät pelkkää mustaa.

Kävin kuitenkin tutkimassa tiedostoja DVD asemasta (silloin huomasin suojauksen puuttuvan) ja havaitsin kuitenkin tämän tiedoston olevan olemassa ja koko näytti olevan kohdallaan (eli tiedosto ei ollut tyhjä).

Yritin kopioida nämä vihreelliset tiedostot käsin DVD:stä, mutta eihän se tietenkään onnistunut... Onko mitään keinoa saada ne sieltä vai pitääkö lähettää koko levy takaisin Jenkkeihin kiukkuisen palautteen kera?

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » La Helmi 03, 2007 00:34

Mitä itsellä tulisi mieleen ensimmäisenä kokeilla, olisi testata ihan DVD soittimella että toimiiko levy moitteettomasti sillä. Tai toinen mitä voisi kokeilla on säätää DVD-Decrypteristä lukunopeus 1x:ksi (Tools -> Settings -> Device ja sieltä ruksi kohtaan Set Read Speed ja dropdownista 1x (en ole itse tätä kokeillut joten en ole varma että toimiiko niinkuin pitää ;)), koska huonolaatuiset levyt voivat ruveta hourimaan mikäli lukunopeus on riittävän iso. Mikäli nämä eivät auta niin en ainakaan itse keksi muuta kuin palauttaa levyt.
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

Salza
Viesti:

ViestiKirjoittaja Salza » To Maalis 29, 2007 17:02

Huuaaaah~ Itselläni on myös ongelmia DVD-materiaalin kanssa... :cry:

Yritin toimia kuten amv.fi sivujen dvd-oppaassa luki, muttamutta... Kun olin päässyt vaiheeseen, jossa olisi pitänyt avata tallennettu Muistion tekstitsydeemi(?) VirtualDubModissa, ohjelma ilmoittikin näin: "AVI Import Filter error: (Unknown)(80040154)"! Hilfe~!!
...toisaalta, koska en ole niinkään proo tälläisessä "yhdellä ohjelmalla korjataan tuo vika ja toisella toinen" voi syy tietenkin olla minussakin... :oops: ahihi...

...rasitus~ Ensin tilauksen tuleminen USAsta kestää (turhankin kauan =P) ja lopulta dvd:iden tultua en voi edes aloittaa videoiden tekemistä! ...rauh! ...taidan mennä takaisin lukemaan yhteiskuntaoppia, koeviikko ja silleeen.... -___-
~Kiss And Do Any Justice~

Esrhan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Esrhan » To Maalis 29, 2007 21:42

Salza kirjoitti:Huuaaaah~ Itselläni on myös ongelmia DVD-materiaalin kanssa... :cry:

Yritin toimia kuten amv.fi sivujen dvd-oppaassa luki, muttamutta... Kun olin päässyt vaiheeseen, jossa olisi pitänyt avata tallennettu Muistion tekstitsydeemi(?) VirtualDubModissa, ohjelma ilmoittikin näin: "AVI Import Filter error: (Unknown)(80040154)"! Hilfe~!!

Tarkoitatko avisynth-tiedostoa? Auttaisi paljon jos kopioisit skriptin suoraan tänne, niin näkisi mitä se sisältää.

Salza
Viesti:

ViestiKirjoittaja Salza » Pe Maalis 30, 2007 22:02

Whiiii~ Kaveri sai ongelman ratkottua (...hyvin tyhmän ongelman :oops:)! Pääsin eroon lomituksesta! ^^ *happy*

...2 min tallentanut, tila loppui.... *ough* :( :|

Krigsi

ViestiKirjoittaja Krigsi » La Maalis 31, 2007 10:37

Salza kirjoitti:Whiiii~ Kaveri sai ongelman ratkottua (...hyvin tyhmän ongelman :oops:)! Pääsin eroon lomituksesta! ^^ *happy*

Jakaisitko tämän tiedon? Omakin videovirittely loppui kun seinään aikanaan törmättyäni tuohon täsmälleen samaan ongelmaan.

Salza
Viesti:

ViestiKirjoittaja Salza » La Maalis 31, 2007 21:56

Krigsi kirjoitti:Jakaisitko tämän tiedon? Omakin videovirittely loppui kun seinään aikanaan törmättyäni tuohon täsmälleen samaan ongelmaan.

Ahihi... :oops: ...no siis... Itse en ollut asentanut kaikkia tarvittavia ohjelmia, eli siis kaikkia niitä ohjelmia mitkä mainitaan amv.fi dvd-oppaan alussa :wink: Näiden muutaman ohjelman asentamisen jälkeen kaikki alkoi taas toimia~

Mikonaru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikonaru » La Huhti 28, 2007 18:57

Joskus materiaali on tökkivää ja hidasta kun on joiltakin dvd:ltä otettu.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Ti Touko 01, 2007 11:27

Mikonaru kirjoitti:Joskus materiaali on tökkivää ja hidasta kun on joiltakin dvd:ltä otettu.

Voitko vähän tarkentaa että miten olet materiaalin valmistellut? Yleensä ainakin avisynth-scripteillä suoraan editoiminen on aika raskasta, ja mikäli kone ei jaksa kunnolla niin kannattanee melkein tehdä virtualdubilla HuffYUV- tai Lagarith-clipit valmiiksi ja käyttää näitä editoimisessa.
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

Mikonaru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikonaru » Su Touko 13, 2007 23:12

Mä olen käyttänyt tota HuffYuv:ia.
Seurannut animemusicvideos.org:in Tutoriaaleja ja muita guideja.
Silti joskus kun yrittää sitten käyttää sitä videona, niin frame rate sekoilee vaikka pidän sen joko 32/s tai 26-28/s riippuen alkuperäisestä videosta.

Esrhan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Esrhan » Ti Touko 15, 2007 00:01

Mikonaru kirjoitti:Mä olen käyttänyt tota HuffYuv:ia.
Seurannut animemusicvideos.org:in Tutoriaaleja ja muita guideja.
Silti joskus kun yrittää sitten käyttää sitä videona, niin frame rate sekoilee vaikka pidän sen joko 32/s tai 26-28/s riippuen alkuperäisestä videosta.

Mitä tarkoitat tuolla 32, 26-28 sekunnin frame ratella? Tarkoitatko sillä videon fps:ää vai mistä nuo luvut tulevat? Nyt on nimittäin jokin ihan perusasia mennyt vähän pieleen ja se aiheuttaa tämä sekoilun.

Zelenia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zelenia » La Touko 19, 2007 19:49

Sivis, olit oikeassa. Se oli kiinni tuosta lukunopeudesta, tosin tämä asema ei silti pystynyt lukemaan virheellisen DVD:n tiedostoja huudattamallakaan. Isukin kannettavan puolikuollut asema kuitenkin puri siihen pirulaiseen.

Minulla on vieläkin peukalo keskellä kämmentä fps:n kanssa, mutta kantapään kautta on tullut opittua muutamia asioita...
Kannattaa opiskella ihan perusteet videoista aina i-framesta ja fps:stä pakkaukseen ennen kun ryhtyy tekemään omia villejä johtopäätöksiään. Kyllä kokeilemallakin oppii, mutta helpommalla pääsee tarttumalla siihen oppikirjaan. Minulta on mennyt ties kuinka monta vaivalla väsättyä videota pilalle silkassa tietämättömyydessä tehtyjen mokien takia.

Tosin en vieläkään tajuaa miksi Lagarith ja Avisynth vihaavat minua...

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Ti Tammi 15, 2008 20:16

Eääh, miullekin tuli ongelma tuon materiaalin DVD:ltä ottamisen kanssa. T__T Tein kaiken niin kuin oppaassa sanottiin, ja muuten meni hyvin kunnes VirtualDub ilmoitti: "Avisynth open failure: MPEG2Source: unable to load D2V file "C:\komugi01.d2v (C: Documents and Settings\Standart\Omat tiedostot\Klipit\komugi01.avs, line 2)" Voisiko joku auttaa?

(Tallensin tiedoston oppaassa käytetyllä nimellä pysyäkseni paremmin kärryillä, vaikken olekaan tallentamassa koneelle Komugia.)
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Skong

ViestiKirjoittaja Skong » Pe Tammi 18, 2008 04:31

Eääh, miullekin tuli ongelma tuon materiaalin DVD:ltä ottamisen kanssa. T__T Tein kaiken niin kuin oppaassa sanottiin, ja muuten meni hyvin kunnes VirtualDub ilmoitti: "Avisynth open failure: MPEG2Source: unable to load D2V file "C:\komugi01.d2v (C: Documents and Settings\Standart\Omat tiedostot\Klipit\komugi01.avs, line 2)" Voisiko joku auttaa?

Kodekit voivat puuttua mutta luultavasti ongelma on sijaitsee .d2v tiedostossa, se on luultavasti 'rikki'. mutta ei hätää ongelman saa korjattua td2vfix nimisellä ohjelmalla.

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Pe Tammi 18, 2008 22:06

Nyt sain elokuvan DVD:ltä koneelle - mutta vielä on yksi ongelma. Tahtoisin nimittäin säilyttää äänet. Sain elokuvan koneelle "Editointiohjelman huijaaminen VFAPI:n avulla"-tekstin avulla, mutta äänet puuttuvat. TT__TT Miten saisin ne takaisin? En valinnut aikaisemmin Audio - Output Method - Disable.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Palaa sivulle “AMV-tekniikka”