Mitä ohjelmaa käytät AMV:n tekemiseen?

Keskustelu AMV:ihin liittyvästä teknisestä puolesta. Vinkit, vihjeet, kokemukset ja toki myös kysymykset voi lähettää tälle alueelle.

Valvoja: AMV.fi / Ylläpito

Zelenia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zelenia » Su Elo 05, 2007 23:34

Kiitos kaikille. :) Sain tuolla DirectShowSource:lla videon näkyviin ja filtterit toimivat erinomaisesti. AviSource ei syystä tai toisesta tykännyt tuosta tiedostosta ja valitti osoitteen olevan väärä tarkistuksenkin jälkeen.

Kävin hommaamassa tuon VLC Media Player:in ja nyt MPEG2 näkyy taas. Kyllähän tämä kelpaa hätävaraksi, mutta yritän jossain vaiheessa tuota CCCP codec paketin latausta. Sieltä saa MJPG ja MPEG2 tuet päälle? *shock*
Jes, olin taas vaihteeksi viisas...

HUFFYUV kuulostaa ystävällisemmältä vaihtoehdolta. Toivottavasti se ei sekoa samalla tavalla kuin Lagarith tässä koneessa, ja vähän kaikki muukin.

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » La Elo 18, 2007 15:41

Minulla on Windows Movie Maker... Olen kokeillut kolmenkymmenen päivän ilmaisversiota Vegasista mutta en saanut sillä mitään aikaiseksi ja sen lisäksi minulla on ollut joku toinen ohjelma, joka oli aivan ihana mutta olisi pitänyt maksaa voidakseen tallentaa videoita. x__x Harmittaa kun Movie Maker on niin kamalan surkea ja jumittaa koko ajan... Onko mitään ilmaisohjelmaa millä saisi kunnon jälkeä (mm. kaksi kuvaa näkymään samaan aikaan) ja joka olisi suht koht helppokäyttöinen?
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Su Elo 19, 2007 18:09

TigerClaw-chan kirjoitti:Onko mitään ilmaisohjelmaa millä saisi kunnon jälkeä (mm. kaksi kuvaa näkymään samaan aikaan) ja joka olisi suht koht helppokäyttöinen?

Ilmaisohjelmia on olemassa jonkin verran, itse en ole tosin noita juuri testaillut, mutta mikäli halua piisaa kokeilla niin täältä löytyy jonkun verran ilmaisohjelmia listattuna (listan loppupäästä löytyy ilmaiset).
Mikäli muistini ei petä, niin jossain tuosta ZS4:sta mainittiin jotain ihan positiivista, että itse lähtisin todennäköisesti siitä yrittämään. Mutta jos jollain on oikeasti näistä kokemuksia niin varmaan osaa sanoa paremmin, itse olen vain kuulopuheiden perusteella liikkeellä ;)
"Äiti! Äiti! Tytöt boottaa mechaa!"

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Ma Elo 20, 2007 19:04

Kiitosta. :D Tosin kokeilin sitä enkä osannut käyttää yhtään. X__X Osasin käyttää hyvin MAGIX:ia mutta sillä tallentaminen maksoi... Nyyhkis, siinä oli ihanat editointimahdollisuudet.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Ti Elo 21, 2007 00:16

TigerClaw-chan kirjoitti:Osasin käyttää hyvin MAGIX:ia mutta sillä tallentaminen maksoi... Nyyhkis, siinä oli ihanat editointimahdollisuudet.

Sinänsähän Magix on kai halvimmasta päästä noita editointiohjelmistoja, että ei liene hirveän iso investointi mikäli ohjelman käytettävyys on roimasti parempi kuin ilmaisten vastaavat. (Katsoin pikaseen että hinta näyttäisi pyörivän jossain 50 euron paikkeilla, mikäli nyt kyseessä oli sama versio ohjelmasta ;)

Janzki

ViestiKirjoittaja Janzki » Ti Elo 21, 2007 19:41

Magixia ovat monet kehuneet kyllä.
Piroriparopirirora

Yoshimi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yoshimi » Ti Syys 18, 2007 16:34

Minulla on sellainen ongelma, että Movie Maker ei suostu toimimaan. Olen tässä eri ohjelmia nyt kokeillut, mutta esim. Vegasissa ei näy kuva. Äänet vain kuuluu, mutta kuvaa ei tule mihinkään. Se varmaan johtuu siitä Xvidistä kun tuolla jo aiemmin mainitsette että saattaa siitä johtua. Movie Makerissa se taas valittaa jotain ihan ihme hömppää... ettei kodekkeja muka ole, vaikka ne olen ladannut. Tätä se on jo pitkään herjannut. Ei anna siis videokuvaa pistää, mutta normaali kuvia antaa.

Onko siis jotain helppoa ohjelmaa jossa on kuitenkin suht koht hyviä efektejä? Koulussa kun pitäisi Multimedia tunnilla väsätä AMV niin pitäisi tietää. Kyllä muutenkin tykkään tehdä AMVeitä joten senkin kannalta. Tai jos jotain tietoa miten saisin Movie Makerin toimimaan...
Olishan se vegaskin ihan kiva, mutta kun aiemmin sanoitte että jos sen jonkun kodekin lataa niin se vie paljon tilaa koneelta..? Itselläni on tällä hetkellä erittäin vähän tilaa koneella. Pitäisi vähän tyhjentää varmaankin...

"The file C:\-\Tantei Gakuen Q ep04 (704x396 DivX6).avi cannot be imported because the codec required to play the file is not installed on your computer. If you have already tried to download and install the codec, close and restart Windows Movie Maker, and then try to import the file again."

Noin se sanoo siinä movie makerissa. :/

Eli tässä tämä ekstra sekava viestini ;D Voiko kukaan siis auttaa jos tajusi höpötyksistäni mitään?

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Ti Syys 18, 2007 17:23

Yoshimi kirjoitti:Olishan se vegaskin ihan kiva, mutta kun aiemmin sanoitte että jos sen jonkun kodekin lataa niin se vie paljon tilaa koneelta..? Itselläni on tällä hetkellä erittäin vähän tilaa koneella.

Varmaan tarkoitat HuffYUV:ia tai Lagarithia, nämä codecithan eivät itsessään vie juuri mitään, mutta näillä tehdyt videoclipit kyllä, toki tilankäyttöä voi rajoittaa ottamalla vain tarvittavat pätkät lähdemateriaalista ja käyttämällä niitä
Yoshimi kirjoitti:"The file C:\-\Tantei Gakuen Q ep04 (704x396 DivX6).avi cannot be imported because the codec required to play the file is not installed on your computer. If you have already tried to download and install the codec, close and restart Windows Movie Maker, and then try to import the file again."

Noin se sanoo siinä movie makerissa. :/

Käytätkö noiden purkamiseen FFDShow:ta vai ihan oikeaa DivX tai XviD codeccia? MUTUa seuraa: Käsittääkseeni Movie Maker disabloi defaulttina tuon FFDShow:n, eli sen kautta ei voi importtaa tiedostoja. Voit kokeilla enabloida tämän valitsemalla: Tools -> Options -> Compatibility (tai sama suomeksi) ja ruksimalla sieltä ffdshow video decoderin vierestä olevan laatikon päälle, tai asentaa tuon DivX:n decoderin. (Tämä siis tosiaan vain hyvä arvaus, en ole itse WMM:ää käyttänyt ;)

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » Ma Loka 15, 2007 18:36

Tilasin verkkokaupasta MAGIX Movie Edit Pro 11:n, ja täytyy sanoa että se oli viisain tekemäni päätös vähään aikaan. :D Kerrassaan mahtava ohjelma!

Gilraen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gilraen » Ti Joulu 11, 2007 16:52

Movie Makeria minäkin käytän, ja olen samaa mieltä siitä, että se on surkea. Minulla se jumittelee luvattoman useaan kertaan, mutta olen jo niin tottunut siihen, etten enää harkitse raastavani hiuksiani päästä tai heittäväni konetta ikkunasta ulos. Joskus tosin olen jo valmiiksi tosi huonotuulinen, ja kun MM vielä päättää jämähtää, en kestä sitä.

Muuten ohjelma riittää minulle, mutta haluaisin jonkun, missä on enemmän tehosteita ja mikä tallentaa videot hyvälaatuisina. En haluaisi ladata mistään, haluaisin ostaa ihan kaupasta (tai nettikaupasta), mutta minulla ei ole käsitystäkään ohjelmien hinnoista. Jos ne ylettyvät samoihin järjettömyyksiin kuin esim. Photoshopit, voin varmaan unohtaa koko jutun.

Sivis
Happiness officer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sivis » Ti Joulu 11, 2007 17:27

Gilraen kirjoitti:Muuten ohjelma riittää minulle, mutta haluaisin jonkun, missä on enemmän tehosteita ja mikä tallentaa videot hyvälaatuisina. En haluaisi ladata mistään, haluaisin ostaa ihan kaupasta (tai nettikaupasta), mutta minulla ei ole käsitystäkään ohjelmien hinnoista. Jos ne ylettyvät samoihin järjettömyyksiin kuin esim. Photoshopit, voin varmaan unohtaa koko jutun.

Sitten lienee vaihtoehtona aiemminkin mainittu Magix, en ole itse käyttänyt mutta käsittääkseni ihan "ok" ja hintaa n. 50 euroa. Joku varmaan osaa mainita softasta paremmin.

KaraokeHusky

ViestiKirjoittaja KaraokeHusky » To Joulu 20, 2007 10:58

Tällä hetkellä käytössä Vegas 7.0, VirtualDub, River past video cleaner pro.

Yleensä yrittää pitää KISS (Keep It Simple, Stupid) periaatetta päällä eikä lähde tekemään mitään erityisen hienoa.

Seuraavaksi pitäisi kuitenkin tesmailla Adobe after effects pro & Adobe premiere pro ohjelmia.

Heräsipä kiinnostus myös tuota MAGIX Movie Edit Pro 11:ta kohtaan, joten täytyy vissiin näiden puheiden perusteella antaa sillekin katsaus.

janny
Viesti:

ViestiKirjoittaja janny » Pe Tammi 18, 2008 17:32

Alunperin käytin Windows Movie Makeriä, mutta en suosittele sitä ohjelmaa kenellekkään. Ohjelma kaatuilee ja on aivan surkea videoitten muokkaamiseen, hankkikaa ihan mikä tahansa muu ohjelma kuin se itsellenne ennen kuin videoita alatte muokkailla yhteen. Kyllähän se käy hyvin ensimmäisen videon testailuun, mutta itse henkilökohtaisesti vihaan sitä ja kaikki videot jotka on tehty sillä ohjelmalla saavat minulta useinkin vain vilkaisun. Efektit tunnistaa ja haistaa kilometrien päähän ja harmittaa kuinka paljon aikaa itse kulutin sen kanssa.

Minun mielipiteeni ja uskon, että monet voivat liittyä siihen.

Olen testannut myös Magix Movie Edit Pro 10, joka oli mainio ohjelma, mutta oli vain trial ja sitten samoin myös Sony Vegas 8. Nykyään omistan koneellani Sony Vegas 7 ja pidän todellakin kovasti sitä. Efektit ovat nättejä ja ohjelmalla oikeasti saa paljon aikaan, jos vain jaksaa yrittää ja tutkiskella efektien kirjoa. Pitäisi hankkia vielä pari erikoisohjelmaa tuon kanssa, mutten ole vielä kerinnyt. :)

RevyFan

ViestiKirjoittaja RevyFan » To Helmi 21, 2008 03:43

WMM oli testissä, ja ei tallentanut mokoma, kaatus aina kun koitti tallentaa katseltavassa muodossa, projektina siis tallensi. Sitten koitin Adobe Premiere Pro CS3:a, opin jopa käyttämään jotenkuten ja kaikki toimi mukavasti. Lisäksi käytössä VDub.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Skong

ViestiKirjoittaja Skong » Su Maalis 09, 2008 16:15

Jos näpytellä jaksaa ja kiinnostus riittää niin saahan sitä simppelin videon tehtyä pelkästään Avisynthillä ja VirtualDubilla.

Palaa sivulle “AMV-tekniikka”