Mitä ohjelmaa käytät AMV:n tekemiseen?

Keskustelu AMV:ihin liittyvästä teknisestä puolesta. Vinkit, vihjeet, kokemukset ja toki myös kysymykset voi lähettää tälle alueelle.

Valvoja: AMV.fi / Ylläpito

SN

Re: Mitä ohjelmaa käytät AMV:n tekemiseen?

ViestiKirjoittaja SN » Ti Maalis 13, 2012 12:39

Käytin ennen iMovieta, mutta se ei enää palvellut käyttötarkoituksiani, joten hankin Final Cut Expressin. Oli aikamoinen opettelu, aivan erilaiset ohjelmat ja iMovie on tehty niin yksinkertaiseksi kuin vain voi olla, kun taas FCE on jo sitten toista tasoa käyttäjän kannalta. Olen tykännyt, ja on palvellut ihan näppärästi, vaikkakin jatkuva renderöinti hidastaa tekemistä aika tavalla. Mutta on se sen arvoista.

Gumimon09

ViestiKirjoittaja Gumimon09 » Ti Huhti 03, 2012 12:32

VideoPad Video Editor. Yksinkertainen, mutta tukee jo valmiiksi monia tiedostomuotoja ja se on mulle tärkeintä.

Shiymi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shiymi » To Kesä 21, 2012 18:49

Sony Vegas 8. Sitä en vaihda(paitsi mahdollisesti uudempaan versioon >__>) Kuten moni muukin, aloitin Movie Makerilla, mutta totuus on ettei jälkeä voi verrata Vegasiin. After Effectsiä mietin jossakin vaiheessa, mutta editoijakaveri, joka kyseistä ohjelmaa käyttää suositteli karttamaan sen kaukaa xD
http://www.youtube.com/user/Shiymi

I can be your friend and all, but if you fuck with me, or GAKO-family, I will not hesitate to set you on fire. :3

DroppStuff

ViestiKirjoittaja DroppStuff » Ma Syys 10, 2012 22:08

Minäkin aloitin videoiden teon Movie Makerilla, mutta ensimmäisen (ja kaikki muutkin) AMV'ni olen tehnyt Vegas Movie Studio HD Platinium 11sta ja pidän kyseisestä ohjelmasta todella paljon, vaikka ohjelman kunnolla käyttämisen opetteluun kului puolisen vuotta ja muutamia asioita puuttuu mitä kaipaisin en vaihtaisi ohjelmaa mihinkään. Välissä on toki ollut monien eri ohjelmien trialeita kuten Power Directorin ja Pinnacle Studion kunnes sain Movie Studion omaksi.

Nitsakia

ViestiKirjoittaja Nitsakia » Ti Syys 11, 2012 13:58

Itse en ole tehnyt yhtään valmista videota Movie Makerilla koska se ei suostunut toimimaan kunnolla...
Mutta nykyään käytössä on Magix Movie Edit Pro 18 plus, suhkot hyvä jotain pientä häikkää on mutta ite ihan tyytyväinen. Joskus vois johonkin parempaan vaihtaa
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

silvermoon

ViestiKirjoittaja silvermoon » Ke Joulu 26, 2012 14:18

Aloitin kolmisen vuotta sitten Movie Makerilla, jonka jälkeen siirryin Video Pad VideoEditoriin. Ja nyt minulla on mahtava, mutta yhä haasteita tuottava Sony Vegas Pro 12. Eiköhän senkin käytön opi pikkuhiljaa. Sillä kun olen tehnyt vasta yhden videon.

Michi~chan

ViestiKirjoittaja Michi~chan » Ke Heinä 24, 2013 16:36

Osaisiko joku suositella jotain ilmaista tai mahdollisimman halpaa videon muokkaus ohjelmaa aloittelevalle AMV tekijälle? ^^''
[22:54:53] * _Michi_ is now known as Torttu
[22:56:56] * Torttu is now known as MichiTorttu

Palaa sivulle “AMV-tekniikka”