WMM ja ohjelman ikuinen itku

Yleistä ja vapaata keskustelua AMV:istä ja kaikista niihin liittyvistä aiheista, joille ei ole erillistä keskustelualuetta.

Valvoja: AMV.fi / Ylläpito

Ikara

WMM ja ohjelman ikuinen itku

ViestiKirjoittaja Ikara » La Loka 13, 2007 22:54

Nyt aivan pakko kysyä, kun ei enää omat aivot auta. Jos jostain olette tämän kaltaisen töpicin jo ponganneet, laittakaa ihmeessä osoa. Olenko ainoa, jonka Windows Movie Maker kaatuu heti kättelyssä virheraportin lähettämistä vaatien? Mikä vielä avuksi? Olen asentanut monta kertaa uudestaan eri sivuilta ladattuna, ja valmiinakin itse koneessa oli. Kone Windows XP Professionali, joten pitäisi toimia. Vaan kun ei.
In the beginning The Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
~ Douglas Adams

tilli
Viesti:

ViestiKirjoittaja tilli » Su Loka 14, 2007 14:08

Sama ongelma se kaikilla, etenkin jos on useista eri sarjoista pätkiä pätkien perään.. Itse olen taistellut yhden AMV:n kanssa varmaankin yhteensä päivän verran, kun kys. ohjelma tilttaa melkein heti kun on sen avannutkin. Mahdollisimman vähän ohjelmia toiminnassa samaan aikaan tehostaa ainakin minulla WMM:n toimintaa jonkin verran. :roll:

Yellow Thunder

Re:

ViestiKirjoittaja Yellow Thunder » Ke Heinä 30, 2008 16:40

Suosittelen myös poistamaan WMM:n tiedoista kaiken turhan mm. aikaisempiin videoihin käytetyt musiikit ja sen sellaiset.
"Elämän tarkoitus on 42"

Mazappi

Re: WMM ja ohjelman ikuinen itku

ViestiKirjoittaja Mazappi » Ma Elo 04, 2008 13:15

Minullakin oli tuo ongelma joskus...
Muistaakseni itsellä se hävisi kun asensin jonku codec-packin...tosin saatan muistaa omiani. Muistini on hyvä mutta kovin lyhyt.

Tiiau

ViestiKirjoittaja Tiiau » Ti Kesä 23, 2009 17:14

Onko kellään tätä ongelmaa, että kun teet tv-sarjasta AMVtä, ja availet monta jaksoa peräkkäin, klipit lagaavat siihen malliin että koko klippi tulee "väärään kohtaan" eli myöhemmin kuin oli tarkoitus. Anteeksi, en osaa tätä tämän paremmin selittää. Mutta jouduin jättämään hikago AMVn tekemättä tuon takia, kun lipsyncci yms meni ihan väärään kohtaan sitten siinä kun tein .avi tiedoston... ;__;

MKtsudo

ViestiKirjoittaja MKtsudo » Ke Kesä 24, 2009 16:23

Tiiau: Vaikuttaisi perinteiseltä kodekkien sukkaamiselta olettaen, että editoidessa kaikki oli vielä mukavaa, mutta valmiissa tuotoksessa ei. Jos koneessa riittää tilaa, voisit ainakin kokeilla pakata VDubilla animupätkät johonkin muuhun muotoon, kuten pakkaamattomaksi tai huffyuviksi. Toisaalta kannattaa kokeilla asetuksista myös, auttaisiko eri kodekkien (kuten ffdshown) pois päältä ottaminen mitään. Tässä nyt jotain, mitä nopeasti tuli mieleen.
Hah.

FoxJones

ViestiKirjoittaja FoxJones » Ma Heinä 13, 2009 17:28

Toinen eksoottisempi vaihtoehto on että WMM:llä menee sormi suuhun koko jakson mittaisten videotiedostojen kanssa. Tämä näin mutu-tuntumalta WMM:ää hyvin vähän käyttäneeltä henkilöltä. Vdub ja klippien tekeminen auttaa tähänkin.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Kyubi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kyubi » Ma Elo 03, 2009 09:10

Jaahas...No mulla on Vinkki...Hanki parempi videoneditointi ohjelma. Movie maker on niin käsittämättömän huono.
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

MKtsudo

ViestiKirjoittaja MKtsudo » To Loka 08, 2009 21:16

FoxJones kirjoitti:Toinen eksoottisempi vaihtoehto on että WMM:llä menee sormi suuhun koko jakson mittaisten videotiedostojen kanssa. Tämä näin mutu-tuntumalta WMM:ää hyvin vähän käyttäneeltä henkilöltä. Vdub ja klippien tekeminen auttaa tähänkin.
Puutun vielä näin lyhyen tauon jälkeen asiaan sen verran, jos jotakuta kiinnostaa, että aikoinaan kokonaisen Pirates of the Carribeanin tuominen WMM:iin veti ohjelman kyllä solmuun, mutta tämähän on sitten jo varmasti myöskin koneen tehoista kiinni, eli miten se jaksaa ohjelmaa valtavan datan kanssa pyörittää. Ja edelleen, mitä eksoottisempi koodekki, sitä enemmän pyöritettävää sitten tuleekin.

Tämäkin lievältä mutu-tuntumalta, kun en tuon softan ongelmiin ole enää pariin vuoteen perehtynyt.

Kyubi kirjoitti:Jaahas...No mulla on Vinkki...Hanki parempi videoneditointi ohjelma. Movie maker on niin käsittämättömän huono.
Tästä mainitsin muistaakseni jo viime Traconin AMV-paneelin katsomosta, jos joku paikalla sattui olemaan: muistakaa lapset, ei se softa, vaan se miten sitä käyttää. On totta, että WMM ei anna parhaita puitteita editointiin ja että ohjelman kalibrointi laadun takaamiseksi monellakin mittapuulla vaatii hieman säätöä, mutta samalla tavalla voi päänsä hajottaa Premierelläkin, jollei tiedä, mitä tekee. [/moraali]
Hah.

__

ViestiKirjoittaja __ » Ke Heinä 07, 2010 01:46

Jaahas...No mulla on Vinkki...Hanki parempi videoneditointi ohjelma.

Sama, vaikka en nyt varsinaisia AMVeitä teekkään (lähinnä sinätuubapaskahtavaa/remiximatskua) niin suosittelen lämpimästi Sony Vegas 9.0:aa. Paljon monipuolisempi ja vakaampi kun tuo WMM.

Palaa sivulle “Yleinen AMV-keskustelu”